1. leht 2-st
Surve jahutussüsteemis.
Postitatud: 27.02.2007 16:55 43
Postitas Holari
Ni, mure nüüd järgmine ja kõik head ettepanekud on vägagi teretulnud
Sai autoga Norras käidud ja tagasisõites tiba ennem Stocholmi klaasipesuvett lisades jäi pilk peatuma kõige ülemisele suurele lõdvikule, mis läheb radiaatorisse, see oli vägagi paisunud, esimene mõte, et see korgi klapp ei tööta ja ei lase survet välja, tegin korgi ettevaatlikult lahti susises ja kõik oli nagu OK, ei ajanud jahutus vedelikku välja ega midagi.Jätsis punni hästi vähe lahti, et kergelt liikus.Sõitsime laevale ja probleeme polnud.Tallinnas sõitsime laevalt maha ja läksime Räägupessa sööma, siis vaatasin, et kapotivahelt kergelt aurab, tegin kapoti lahti, oli pisut jahutusvedelikku välja ajanud, ei midagi hullu, ainuke asi, et jahutusvedeliku punn kukus põhjakaitsmele ja ei saanud seda kätte, ostsin UMist uue, panin peale ja lisasin jahutusvedelikku.Sõitsime edasi, ning varsti hakkas auto piiksuma ja ütles, et jahutusvedeliku tase madal.Arvasin, et tuli niipalju välja ja panin juurde, niikui punni maha keerasin, ajas päris hulga jahutusvedelikku välja, JA niikui käiva mootoriga jurde kallasin, kun avesi oli külm ja tasakesi valasime(mootor käis ja 10 sek ja hakkas korralikul tüle ajama. Temp oli terve aja normis.
AIDAKE HEA NÕUGA; MILLEST PEAKS ALUSTAMA

Äkki on lootus, et on midagi muud peale ploki

Postitatud: 27.02.2007 17:17 17
Postitas Ragnar
Esimene viga võis olla see, et korgi lahti keerasid üldse algul.
Mul oli kunagi m30'ga nii, et uurisin midagi kapoti all ja keerasin korgi ka maha niisama, susises natuke ja ise olin veel rahul, et lasin üleliigse õhu välja. Sõitsin siis paar km ja järsku vaatan, et seier liigub punasesse.
Nüüd tuli kapoti alt juba auru nagu teekannust. Mõtlesin ka, plokk vms.
aga ei. Peale korduvaid pealekalamisi ja õhutamisi läks jälle normi kõik.
M60'ga on see õhutamise variant muidugi vähetõenäoline sest ise ju õhutada ei saa kuskilt

Postitatud: 27.02.2007 17:24 23
Postitas Martin_S
paraku nii ta on jah et M60 õhutada pole kusagilt ise otsisin nagu segane seda punni ja ei leidnud.
sellist surve puhangut olen ma oma masinal (üle eelmisel) kuigi m50 motol kunagi näinud ja tõesti ei tea millest see tuli. arvasin et sai tosooli liigselt sisse valatud ja viskas seni välja kui normi sai samas sai ka kõvasti õhutatud. asi selles ka et paratamatult tosool paisub soojenedes kui nüüd külmalt see pott silmini valada ja äravoolu millegi prst ei toimu siis ta peaks ka selle liikse lihtsalt yleajama
Postitatud: 01.03.2007 00:07 06
Postitas Viljar
Ma vist väsinud, või ei ole tõesti mainitud mis mootoriga tegu ?
Postitatud: 01.03.2007 09:15 56
Postitas Holari
Jeah....4,4l 210kW
Postitatud: 01.03.2007 09:49 11
Postitas Viljar
Mnjaa, muidugi on võimalus, et on õhk on sees.
Ma tean, et 4.0 oli päris paras jama õhku kätte saada, kuigi süsteem peaks ennast ise ära õhutama.
Postitatud: 01.03.2007 10:25 00
Postitas Holari
Tänan kõiki heade nõuannete eest, igatahes praegu esimese asjana, ennem kui UMi viin, proovin seda õhu värki, sest alustan kõige odavamatest varjantidest.sest kuuma mootor ei saanud, sest tal tuled ja piiksud annavad sellest kohe märku ja seda ei ole juhtunud.Ja kuumus ju ainuke asi, mis kõik kõveraks ajab ju?
Postitatud: 01.03.2007 17:46 38
Postitas Ragnar
aga ummistus kuskil? radikas on soe ikka igast servast?
Postitatud: 02.03.2007 10:14 06
Postitas Trionic
Arvan,et sind hirmutasid üles paistetanud lõdvikud lihtsalt ära(need ei kesta üle 6-7 aasta).Rõhk peab ju süsteemis olema ja mitte väike(2bar. oli vist V-8`l).Need oleks tulnud koheselt vahetada , süsteem õhutub ise.
Kui kuumaks ja kuivaks lasid,on muidugi kurvem lugu.
Postitatud: 02.03.2007 11:42 03
Postitas Holari
Ei kuuma ei saanud ja kuivaks ei lasknud, aga kas see on Ok, kui sõidad natuke ja siis kui korki lahti hakkad keerama, tuleb välja päris palju jahutusvedelikku, nii paar liitrit? Ja kui seda jälgig, siis ka suured õhu mullid?
Andke nõu

Postitatud: 02.03.2007 11:45 12
Postitas eero
Jahtussüsteem peabki olema surve all. Siis ei lähe keema ka isegi kui temp on üle 100 kraadi.
Kui kork ei pea või sõidad ilma selleta siis läheb keema. Täitsa võib olla et rikkusidki ära mootori "tänu sellele"

Postitatud: 02.03.2007 12:18 07
Postitas Holari
Aga niipalju, kui mina tean, siis peale sõitu, kui mootor välja suretada ja kork maha keerata, siis jahutusvedelikku üle ei aja? Kui kõik OK?
Postitatud: 02.03.2007 12:32 05
Postitas Veljo_V
Jep siis ei tohiks nii suurt survet olla et liitrite kaupa jahutusvedelikku välja ajaks! Termostaat!?
Postitatud: 02.03.2007 13:17 50
Postitas Holari
Aga termostaat kaitseb ainult ju mootorit keemaminekust? Aga jahutusvee temp on normis

Postitatud: 02.03.2007 13:25 06
Postitas Martin_S
Veljo_V kirjutas:Jep siis ei tohiks nii suurt survet olla et liitrite kaupa jahutusvedelikku välja ajaks! Termostaat!?
tegelt peale välja suretamist ikkagi peaks see rõhk säilima seal sees kuna tegemist ikkagi kinnise süsteemiga. klapp laseb rõhu alles siis ju välja kui tekib ülerõhk
Postitatud: 02.03.2007 13:27 53
Postitas Veljo_V
Martin530 kirjutas:Veljo_V kirjutas:Jep siis ei tohiks nii suurt survet olla et liitrite kaupa jahutusvedelikku välja ajaks! Termostaat!?
tegelt peale välja suretamist ikkagi peaks see rõhk säilima seal sees kuna tegemist ikkagi kinnise süsteemiga. klapp laseb rõhu alles siis ju välja kui tekib ülerõhk
Rõhk võib olla aga et ta jahutusvedelikku liiitrite kaupa väljaviskaks seda ei tohiks olla!
Postitatud: 02.03.2007 13:32 40
Postitas Martin_S
seda muidugi aga millest saab tulla see üle voolamine. Siis ok üks selgitus on liigne tase (mille peaks süsteem ise korrigeerima ) Tempiga tosool paisub ikkagi. Ummistus kui jah on kuidagi moodi kusagilt sellisest kohast ummistunud kus tagasivool nigel ja lihtsam on siis paisupaagist välja kütta (kergem vastupanu).
aga sul see masin ajab igakord üle? kui sa proovind oled?
Postitatud: 02.03.2007 13:36 23
Postitas Holari
Jah, sõidan umbes 5km(kui saavutab, norm tempi, kogu jahutussüsteem), siis hakkab üleajama, aga kui seisab, siis, kui peale sõitu seisab, siis vast ei aja
Aga tase on normis, pole üle valanud.
Uurin sellepärast, et ei tahaks kohe UMi uksetaha koputada, kuna äkki jõuame siin mõnele heale lahendusele, mis võiks olla probleemiks, et äkki kellelgi on sama juhus olnud.
Postitatud: 02.03.2007 13:42 35
Postitas Martin_S
Holari kirjutas:Jah, sõidan umbes 5km(kui saavutab, norm tempi, kogu jahutussüsteem), siis hakkab üleajama, aga kui seisab, siis, kui peale sõitu seisab, siis vast ei aja
aga sa oma plokiga kontrollis oled käind? speedsteris
Speedster asub Tallinna ARK büroo taga asuvates hoonete kompleksis. Sõidad ARK-st mööda´ja teine uks vist seal asuvatest firmadest. Võid ka hel 56565458 Hannes on siis nimeks.
kui mul oli tosooli kadumisega probleeme arvasin et äkki kaan kõver.
seal siis kontrollitakse kuidagi ilma kaane eemalduseta!
Postitatud: 02.03.2007 16:50 45
Postitas Holari
Ei ole käinud, pole sellisest asjast midagi kuulnud, et saavad ilma mahavõtmata aru, et kaan kõver, aga....kaan läheb kõveraks, kui kuuma saab, eks? Aga kui mootor kuumaks läheb, siis on sellel autol see hea omadus sellest juhti ennatlikult teavitada ühe piiksuga ja jutuga displeyl ja siis veel temp.osuti. Aga kui jääda kindlaks, et need asjad töötavad, siis kuuma põle see asi ju saanud
Natuke jama selle asjaga

Postitatud: 02.03.2007 17:02 18
Postitas MuiduMees
kaua auto on sinu käes olnud..et vb ostsid juba kõvera kaanega ?
Postitatud: 02.03.2007 17:47 04
Postitas Holari
Olen autoga sõitnud 20000km, nii, et ei usu.
Ja auto haigenagu ma olen, siis olen koguaeg hoolikalt kontrollinud nii jahutusvedeliku, kui ka õli taset.
Postitatud: 02.03.2007 19:47 44
Postitas KappOtt
Kaaned võivad ise korras olla,aga variant,et emb-kumb plokikaanetihend hakkab ära surema.
Põhimõtteliselt saab küll ilma kaasi mahakiskumata tuvastada õli ja/või jahutusvedeliku sattumist silindrisse,aga selle alusel siiski kindlalt väita ei saa,et just kaas kõver oleks. Võib ka tihendi süü olla. Täpsemalt selgub ikka alles lahkamisel. Lisaks peab see õli ja/või jahutusvedeliku kulu olema juba üpriski selgelt märgatav antud tuvastamisviisi kasutamiseks.
Postitatud: 03.03.2007 09:45 58
Postitas Holari
Öli pole juurde tekkinud, olen seda pidevalt kontrollinud, see on ilusti puhas, jahutusvedelik ei kao kah kuhugi, aint üle kipib ajama, kui korki avad.
Eile sai natuke katsetatud, panin mootori tööle, jahutusvedelik oli normis, tasapisi tase tõusis, kui üle hakkas ajama, siis tuli sealt suuri õhumulle.
Postitatud: 03.03.2007 09:53 47
Postitas eero
Oot, kui korki maha ei keera, siis püsib tase normis ja kuumaks ei lähe ega välja ei aja ega midagi??
Mis krt seda korki näppmas käid siis üldse

Las ta olla peal ja sõida edasi
Holari kirjutas:Eile sai natuke katsetatud, panin mootori tööle, jahutusvedelik oli normis, tasapisi tase tõusis, kui üle hakkas ajama, siis tuli sealt suuri õhumulle.
Jahutusvedelik läks keema. Vedeliku keedes hakkab selle seest õhku eralduma.
Postitatud: 03.03.2007 10:19 09
Postitas Holari
Miks käisin: Sest, kui avastasin, et see suur lõdvik, mis radikasse tuleb on päris palju paisunud.Ja kui auto peale sõitu seisab, siis tuleb korgivahelt auru, pole varem seda olnud.
Postitatud: 03.03.2007 12:20 37
Postitas iisak
Trionic juba vastas sulle,aga ma kordan üle.
Vaheta lõdvikud ja kork ära,vala tosool normi ja ära kisu rohkem.
Või tule Troosti-vahetame ära ja vakumeerimisseadmega vahetame tosooli ka ära. Saad pärast rahulikult magada

Postitatud: 03.03.2007 19:22 34
Postitas Holari
Kusjuures, ma juba ülehomme lähen UMi ja ostan uue lõdviku ja kork juba ostsin ning tosool on juba normi aetud, kuigi just praegu sõites hakkas lampi külma puhuma, juu siis oli ikka õhk kuskil veel sees, üritan sell ehomme hommikul korda ajada.
Loodan parimat
Postitatud: 04.03.2007 08:18 38
Postitas Trionic
Holari kirjutas:Ei kuuma ei saanud ja kuivaks ei lasknud, aga kas see on Ok, kui sõidad natuke ja siis kui korki lahti hakkad keerama, tuleb välja päris palju jahutusvedelikku, nii paar liitrit? Ja kui seda jälgig, siis ka suured õhu mullid?
Andke nõu

Sa ei tohi ju kuuma mootoriga,veelvähem töötavaga korki avada,milleks sul seda vaja on,seda pole mingit põhjust näppida.Süsteemis on ju ligi 2bar.surve,mis lööb korki näppides mitu liitrit mööda molu ,lisaks saad õhu süsteemi sisse jne.
Postitatud: 04.03.2007 09:27 42
Postitas AARE540
Holari, kui sa veel ei tea, siis V8 mootorid õhutavad end ise ning ses suhtes ei saa sa ise midagi teha...