324td-l viga pumbas või ajus?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
ELP sponsor
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 31.03.2004 21:36 02
Asukoht: Ratastel

324td-l viga pumbas või ajus?

Postitus Postitas ELP sponsor »

Tervitus huvitujale!Probleem nimelt selles,et mootor lihtsalt seiskub sõites(eriti linnaliikluses),kui lahutan käimakoti jõuallikast ja taasühendan hakkab jälle tööle.Käivitus normaalne isegi -20ga,ei suitse,ei rüüpa liigselt kütet ja õli ei võta,jahutusvedelik kaob õrnalt(radikaotsvanni vahelt).Hommikul sõidan 30km probleemideta " Papa"juurde(jahutusvedelik ca85C) ja kui tunni möödudes uuesti käivitan ja linnavahele sõidan hakkab pihta.Kohal seistes käivitasin ja lasin mootoril tuksuda mille peale hakkasid mustad suitsupahvakad väljuma sumpast ja pöörded kõikusid 500-1000 vahel,eelsüüterelee vist(asub paremal salongipoolses nurgas)klõbises ja värises?,mootor lonkas täiega.Edasi leppis mootor ainult üle2500 pööretega.Järgmine hommik töötas kohapeal 20min igal pöördel normaalselt,peale 30km jälle...Auto aastast 88 .Jään ootama asjalike nõuandeid.Foorumi arhiivist analoogset juhust ei leidnud.
Kiirelt sõuad,lähedale jõuad.
Lauri_M
Huviline
Postitusi: 170
Liitunud: 10.11.2003 16:41 40
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Lauri_M »

kontrolli kas pumba ettende nurk on õige (e. diisli süüde ;) )
just sai üks inimene samadele symptomitele lahenduse pumba etteande nurk oli vale :D
palju puudu ei olnud et saksast uus pump oleks tellitud
:cool:
Kasutaja avatar
Ailer
Huviline
Postitusi: 322
Liitunud: 01.10.2003 13:38 37
Asukoht: Lõunamaa

Postitus Postitas Ailer »

sellist viga küll etteande nurk ei põhjusta. Olen ise ja on ka sõber keeranud oma süüdet nii nagu tahab ei muutu midagi. Kui süüte keerad varajaseks ssiis mootor ainult klõbiseb kõvemini ja pöörded lähevad üles, kui hiliseks(alla) siis hakkab sinist suitsu ajama ja jätab vahele. Aga sellist jama nagu sul ei põhjusta see pihustus moment kohe kindlasti. Viga pead otsima ikka pumbast või ajust, mitte süütenurgast!!!
ELP sponsor
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 31.03.2004 21:36 02
Asukoht: Ratastel

324td-l viga pumbas või ajus?

Postitus Postitas ELP sponsor »

Või oskab keegi juhatada mingile lingile,kus juttu pumba(elektrooniline- ajam või -juhtimine)ehitusest,pumbakaante erinevus(mehhaanilisel ja elektroonilisel).Skeem võib olla isegi hiina keelne aga kiri eesti või vene keelne.Tänan juba ette.
Kiirelt sõuad,lähedale jõuad.
ELP sponsor
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 31.03.2004 21:36 02
Asukoht: Ratastel

324td-l viga pumbas või ajus?

Postitus Postitas ELP sponsor »

Palve Laurile.Kas kirjeldaksid kuidas Sinu või sõbra auto käitus antud sümptomi puhul?
Kiirelt sõuad,lähedale jõuad.
ELP sponsor
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 31.03.2004 21:36 02
Asukoht: Ratastel

324td-l viga pumbas või ajus?

Postitus Postitas ELP sponsor »

Tere!Mul probleem ikka õhus ja võtsin täna käsile kutte teekonna.Kui keegi leiab ,et mingi asi peab teisiti olema andke märku.1.paagikork on sama mis klapikambril ?(kui korgi avan paak vaakumis).Täiteava kõrval on mingi paak järeldsin,et mingi õhutus või ülevoolupaak?Voolikutel klambrid ok selle paagi juures.2.Jõudsin tagaistme alla kus on paagifilter ja nivooandur vist.Leidsin 5voolikut ühel kõige jämedamal traatpingutus katki(sellest ka kütte leke näha paagi välispinnal).3.Kõhu all torud terved (ei leki ja ei ole ka muljutud).4.Vahetasin küttefiltri (vana 3000km sõitnud).Auto soetamisel oli mingi põhjaanduriga ja palju kopsakam filter,asendasin selle väiksemaga(nüüd anduri pistik vaba).Pumpasin kütte üles ja käivitasin.Natuke aega plötutas ja hakkas norm tööle(mootor külm).Vahetasin pihustite peal olevad tagasivoolu voolikud kuna 1.silindri pihusti pesas lausa ujus küttest?.Vahetasin ka õhufiltri mis oli veits õline . Tegin sõitu u.30km ja probleem ikka õhus.
Kiirelt sõuad,lähedale jõuad.
ELP sponsor
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 31.03.2004 21:36 02
Asukoht: Ratastel

324td-l viga pumbas või ajus?

Postitus Postitas ELP sponsor »

Õhupuhastist ronisin edasi turboni.Lõdvik või lõõts seest õline.Eemaldasin selle ja nägin turbo tiivikut mille labad kõik paistsid terved olema.Järgmiseks eemaldasin turbo ja sisselaskekollektori(SLK) vahelise toru mille ülemine ots veits tahmane seestja alumine ots õline.SLK küljest eemaldasin mingi anduri(tahaks teada mis andur see on),mis oli paksu s...ga kaetud ja andurist vasakul on mingi kaan.KUi selle eemaldasin oli kaane peal julgelt 1cm paksune tahkunud õli kiht?Sellest kaanest vasakule jaab aga mingi voolik mis jookseb küttefiltri alla kus ta muundub elektrooniliseks(mingi andur jälle vist).Arvan,et see vooliku SLK poolne ots on umbes täiega.Mida see fakt muudab või mõjutab?Homme võtan SLK täiega maha ja pesen seest puhtaks,sest 1cm s..akord pidi ise seljast mahakukkuma ja kuhu ta kukub.Huvitav kas sisselaskeklapid kah ei sulgu selle s..a pärast korralikult.Peab vist surved kah laskma mõõta.Oi,kurrrrask küll kahju ,et rahapuud ei kasva,ostaks tutika BMW.
Kiirelt sõuad,lähedale jõuad.
ELP sponsor
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 31.03.2004 21:36 02
Asukoht: Ratastel

324td-l viga pumbas või ajus?

Postitus Postitas ELP sponsor »

Tere jälle.Näen ,et minu probleemist parralleeli otsijaid ikka on aga viga vist üsna tõsine,et põlve otsas korda teha.Ehk satub ikka mõni teadjavend neid ridu lugema ja mõne sõna kirjutama.Jätkan nüüd oma avastuste kirjeldamist.Võtsin sisselaskekollektori(SLK) maha ja kompimis meetodil leidsin selle sisemusest vähemalt 3mm paksuse õli-tahma-...kihi ja selle seest omakorda mõned mettalli tükid?Pesin maksimaalse hoolsusega SLK seest puhtaks ,nüüd peaks hingetorud 6mm võrra avaramad olema ja see andur ? ulatub kah s... seest välja.Kaanel koorus ainult punane (tihendus ring, mingi silikoon vist)maha,esialgu ei asendanud millegagi.SLK ja mootori vahelise tihendi jätsin puutumata.Ladusin kõik kokku tagasi ja proovisin uuesti sõita.Mootor tundub erksam olevat (õhufiltri vahetusest vist) aga probleem ikka olemas.Tundub küll ,et nii hullult enam ei loobi suitsupahvakaid ja ei seiskunud sõidu pealt aga pöörded hüplevad ikka tühikäigul tugevalt.
Kiirelt sõuad,lähedale jõuad.
truumu

Re: 324td-l viga pumbas või ajus?

Postitus Postitas truumu »

ELP sponsor kirjutas:kui korgi avan paak vaakumis
lahtise korgiga pöle proovinud sõita?
Kasutaja avatar
Ailer
Huviline
Postitusi: 322
Liitunud: 01.10.2003 13:38 37
Asukoht: Lõunamaa

Postitus Postitas Ailer »

Äkki on klapid ära põlenud või mida iganes, aga tundub et klapiviga. (metallipuru küll head ei tähenda)
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

minjah kas äkki jautusvedelik silindritesse ei kao?
tundub tõesti viga olema kuskil plokkikaanes
Mercedes EQS 450+ 2022
Kasutaja avatar
markx
Huviline
Postitusi: 82
Liitunud: 23.05.2003 14:15 49
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas markx »

See on küll väga kahtlane märk, et slk-s selline tatikiht on tekkinud........viitaks nagu sellele, et klapid ei pea ja põlemise tahm jõuab selle tõttu kollektorisse. Aga millised need metallitükid seal olid?? Ega ei oska öelda kas alumiiniumi või rauatükid? Kui alum. siis äkki turbo tiiviku küljest visanud......aja näpuga turbo tiivikut ringi ja proovi loksutada.....äkki labad käivad vastu korpust. Igastahes, kui mingi metallipuru on sisselaskeklappide vahelt läbi jooksnud siis võib küll karta, et nad eriti tihedad enam ei ole......
Aga kaua sul see jama on kestnud ja peale mida see algas?
ELP sponsor
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 31.03.2004 21:36 02
Asukoht: Ratastel

324td-l viga pumbas või ajus?

Postitus Postitas ELP sponsor »

-lahtise korgiga pöle proovinud sõita?
Tere!Olen proovinud ilma korgita kui poolenisti suletud korgiga kuid jupsib ikka.Korgil peaks ju mingi klapp olema aga mul sama mis klapikambril.
Vahepalaks üks positiivne uudis ,nimelt sain täna sõita ca100km ilma seiskumiseta ,tõsi paani peal mitte linnas.
-väga kahtlane märk, et slk-s selline tatikiht on tekkinud........
Ma ei oska midagi arvata aga kui turbo mingi tihend laseb õli läbi suundub see SLK-sse ja kuivab sinna.Turbo tiivikut katsusin tundusid kõik labad terved olema.Kui paksud need labad on?Leitud tükid olid u.1-2mm 0/-ga aga terava servaga(lõikas sõrme).Kui turbot vaadata ,tundub nagu oleks vahetatud just see õhupuhasti poolne ots või on teine pool valutule all ja on sellepärast roostes.Kas soovitad plokikaane alla piiluda?Kui SLK pesin vaatasin ka plokiavasid kus paistsid vist sisselaskeklapid ja pilt oli sama mis üleval pool.Klapivars oli ka tahmakorraga kaetud.
Kiirelt sõuad,lähedale jõuad.
ELP sponsor
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 31.03.2004 21:36 02
Asukoht: Ratastel

324td-l viga pumbas või ajus?

Postitus Postitas ELP sponsor »

Kui klapid st.sääred nii tahmased on võibolla nad ei liigugi nii pikalt kui vaja kiilub kinni.Mõtlemisainet jälle kuhjaga.Loogaline on kui ei sulgu hästi lööb tahma SLK-sse.Täheldasin veel sellist asja,et kui võtsin õhupuhasti küljest tuulutusvooliku lahti ja hoidsin kätt ees töötava mootoriga tekkis si
nna rõhk.Kas on see normaalne?Probleem kerkis esile umbes kuu tagasi ,avastasin pöörete kõikumise kui läksin autost välja ja mootor tuksus u. 15 min .Kui tagasi tulin siis turtsatas ja oli kuulda nagu sumbutaja sõelad koliseksid ,kuid see oli korraks.Nüüd üha tihedamalt ja suitsupahvakutega.
-minjah kas äkki jautusvedelik silindritesse ei kao?
Ma ei oska seda fakti kommenteerida.Kui täidan paisupaagi normist veits üle tosooliga on vasakul pool auto all kohe õrn loik(mõned tilgad) ja radika vasakpoolses otsas pärisüleval servas immitseb õrnalt.Kui klapid ei ole korras st.kui suur rõhk peab silindrisse tekkima?Aitäh, jälle mõte.
Kiirelt sõuad,lähedale jõuad.
ELP sponsor
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 31.03.2004 21:36 02
Asukoht: Ratastel

324td-l viga pumbas või ajus?

Postitus Postitas ELP sponsor »

Kuidas pihustid maha käivad? Kas keermega või on mingit tõmmitsat vaja.Ja kas iga pihusti peab oma pessa tagasi panema või on see suva?
Aitäh Markxile,Vilts100`le,Ailerile ja Truumule ja ka teistele kel mõni idee pakkuda.Uurin nüüd kus pihusteid kontrollida ja rõhud mõõta.Ah jaa kas keegi teab ,mis andur see SLK küljes on?
Kiirelt sõuad,lähedale jõuad.
truumu

Postitus Postitas truumu »

kuskil seal vasakul küttefiltri juures-küljes peab olema MAP andur(mõõdab hõrendust/röhku kollektoris)
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

pihustid käivad ikka keermega. Ja kui hakkad pihusteid tagasi paned siis kindlasti pane uued vaskrõngad pihusti alla ja muidugi ära liiga üle pinguta kinni keeramisel:)
Mercedes EQS 450+ 2022
Kasutaja avatar
Ailer
Huviline
Postitusi: 322
Liitunud: 01.10.2003 13:38 37
Asukoht: Lõunamaa

Postitus Postitas Ailer »

Üks pihusti on nn juhtpihusti millel on juhtmed küljes see peab ikka samasse kohta minema kus oli. Ülejäänutega peaks savi olema.
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 324td-l viga pumbas või ajus?

Postitus Postitas Valdek »

ELP sponsor kirjutas:Ah jaa kas keegi teab ,mis andur see SLK küljes on?
see andur mõõdab minu teada temperatuuri, ehk siis SLK-s olevat õhutemperatuuri :roll:
ELP sponsor
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 31.03.2004 21:36 02
Asukoht: Ratastel

324td-l viga pumbas või ajus?

Postitus Postitas ELP sponsor »

Tänud vastajatele.
Huvitav ,kas MAP andur(ühendatud voolikuga SLK-ga) annab märku kui õhufilter on umbes või annab signaali ajule ,et rikasta küttesegu nüüd läheb pöördesse?Kui see teine andur mõõdab temp. ,**** s...kihi all oli kogu aeg taskent.Peale seda pesu on ainult korra välja surnud-pumba tagant ära lülitanud ja vahe veel selline ,et sidurit lahutades ei süttinud ühtegi tulukest armatuuris(hoidsin u5 sek sidurit all) ja lahti lastes töötas jälle.Aga võibolla need 2 andurit töötavadki linnas käsikäes ,pead ju kiirendama kohalt võttes või kõrgemat käiku pannes(tekib hõrendus st.ilma s...kihita saab aju kah teada ,et kütet on rohkem vaja anda).Kuskil peab midagi veel umbes olema ,miks ta plötutama ei hakka vaid lülitab pumba välja.See oleks sama nagu autopiloodi lükkab välja siduri või piduri vajutus(pumba blokeeringu eemaldamine).Kuram,kell juba 1 andke andeks kui segast panen.
Kiirelt sõuad,lähedale jõuad.
Kasutaja avatar
sossu
Huviline
Postitusi: 124
Liitunud: 21.04.2004 12:27 10

Postitus Postitas sossu »

Tuttava 524td jupsis ka umbes nii..sai veetud uued kütte torud kõhualla ja aitas.
ELP sponsor
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 31.03.2004 21:36 02
Asukoht: Ratastel

324td-l viga pumbas või ajus?

Postitus Postitas ELP sponsor »

Tere jälle!Olen nüüd kontrollinud plunzeritõusu (oli 0,9)pidi normis olema ja avastasin ,et keskmisel(juhtmetega)pihustil olid juhtmete isolatsioonid katki u 3mm haljas traat paistis.Igaks juhuks isoleerisime mingi liimiga juhtmed.Suksu käitub ikka endiselt.Kuidas katsetada, kas küttetorud tõmbavad lisaõhku või mitte(kuidas seda näha või tunda)?Ja teine küsimus, kui tihti murduvad pihustid demonteerides? 1.silindri pihusti on nii tugevalt kinni,et specialist ei julenud samal päeval liikumise garantiid anda.Seega jäid surved mõõtmata.3.küsimus :kui tähtsat rolli mängib see juhtmetega pihusti?Tänan juba ette kel aega ja tahtmist vastata.
Kiirelt sõuad,lähedale jõuad.
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

ära sa seda arva. et sa pihust katki keerad enne sa keerad plokkikaanest keerme välja, mida ikka juhtub vahets :roll:
Mercedes EQS 450+ 2022
ELP sponsor
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 31.03.2004 21:36 02
Asukoht: Ratastel

324td-l viga pumbas või ajus?

Postitus Postitas ELP sponsor »

Tervitus!Pihusteid ei riskinud mahakeerata kuna pidi= blokikaane mahavõtmisega,(kui siis juba)lihvimise,klapipesade sooveldamine,klapisääretihendite vahetus kui need on olemas,arvan ise,blokikaanetihend+tööraha.Aga DIA-s pandi diagnoosiks pumbakaane rike niipalju olen targemaks saanud vahepeal.Nüüd tekib küsimus Suurele Ringile "kas keegi on juba spetsialiseerunud 324 elektroonilise pumbakaane remondile kui see on võimalik üldse?
Kiirelt sõuad,lähedale jõuad.
truumu

Postitus Postitas truumu »

helista numbril 56669523 Jüri vist oli nimi, tema tegeleb pumpadega
ELP sponsor
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 31.03.2004 21:36 02
Asukoht: Ratastel

324td-l viga pumbas või ajus?

Postitus Postitas ELP sponsor »

Tervitused!Olen nüüd "sõitnud"samade sümptomitega pea kaks kuud aga eile toimus edasiareng ,kahjuks halvas suunas.Linnavahel viskas pumba tagant ära, kui tavaliselt lahutasin käimakoti jõuallikast ja uuesti ühendasin hakkas jälle tööle,siis seekord lõpetas auto minuga töölepingu täielikult.Hakkasin siis kohapealasja uurima ja selgus,et pumba peal olevasse magnetklappi ei tule voolu.Ühendasin osakesega kõlarijuhtmest starteri plussi ja magnetklapi,kuid ei midagi.Viga kisub ikka elektroonika valdkonda vist.Tänud nõuannete eest juba ette.
Kiirelt sõuad,lähedale jõuad.
ELP sponsor
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 31.03.2004 21:36 02
Asukoht: Ratastel

324td-l viga pumbas või ajus?

Postitus Postitas ELP sponsor »

Avastasin,et pihusti torust ei tule tilkagi kütet,kui magnetklapp on voolu all(ja eemaldasin ka magnetklapi sulguri ja vedru) ja ketran starteriga mootorit ringi.Kui magnetklapi eemaldan voolab ilma surveta tema pesast kütet?????Enam ei saa üldse midagi aru,kui elektr.kaan tuksis siis tühikäigul peaks ju ikka mingi piisa silindrisse andma.Pumbal on all(180 kraadi magnetklapi suhtes )veel mingi juhe küljes,oskab keegi seda kommenteerida?Ja kas magnetklapil on eraldi relee või kaitse?
Kiirelt sõuad,lähedale jõuad.
ELP sponsor
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 31.03.2004 21:36 02
Asukoht: Ratastel

324td-l viga pumbas või ajus?

Postitus Postitas ELP sponsor »

Tere jälle!Olen nüüd juba nädala jagu jalamees olnud(samas väga tervislik eluviis ,hommikuti rattaga tööle kihutada)ja avastanud nii mõndagi.1Võtsin maha pumbakaane,vabandust VÕTSIME(Endliga)ja selgus tõsiasi ,et meie diiselkütus on täielik p....(pumbas oleval diiselküttel puudus määrivomadus, st küte haihtus sõrmede vahelt jäägitult sõrmed ainult krudisesid peale happe aurustumist(mida kasutatakse punase eemaldamiseks ,et müüa normaalkütte pähe ahjukütet 70%-s meie tanklatest).Solgimüüjatel sääreluud kurikaga pooleks ja kui tõusevad veel, siis uuesti.2.Oli pumbas kinnikiilunud mingi plunzer ja seoses sellega läbipõlenud elektroonilisekaane mähis.3.Kaaluge täiega kus tangite ja kas ikka tasub nurgataga solki sisse valada.Väidetav Venemaa puhasküte ei pea ka paika,kuna seal on ka "helgeid päid",kes turustavad piirist kuni 100km "solki".Vabandan karmi hinnangu pärast aga olen antud olukorras pisut närviline.Saate ju aru vennad st.diislivennad.
Kiirelt sõuad,lähedale jõuad.
Vasta