1. leht 1-st

K: Turbo bmw bensiinimootorile?

Postitatud: 03.05.2007 21:07 25
Postitas uunp
Et hakkas huvitama, kas on võimalik panna E39 bmw 523i-le turbot peale. auto ise aastast 1998.
kui palju see umbkaudselt võimsust lisaks ja palju see kogu süsteemi paigaldus maksma võiks minna? :)

Re: K: Turbo bmw bensiinimootorile?

Postitatud: 03.05.2007 21:09 22
Postitas toivoku
uunp kirjutas:Et hakkas huvitama, kas on võimalik panna E39 bmw 523i-le turbot peale. auto ise aastast 1998.
kui palju see umbkaudselt võimsust lisaks ja palju see kogu süsteemi paigaldus maksma võiks minna? :)
nuh kalliks läheb kui korarlikult teha nii,et mootor ka kestaks, keerulistpole eriti miskit, kergem sul lihtsalt osta võimsam beemvee omale :)

Postitatud: 03.05.2007 21:17 14
Postitas MairoG
No, korralik projekt ikka sinna 100k kanti tuleb vabalt ära, mis ikka kannataks ka igapäeva sõitu. 100k kuni....
Jõudu annab nii palju, kui palju rõhku paned. Jõu numbrit täpselt ei saa öelda niiviisi, iga mootor ju isemoodi kulund jne. Jõud oleneb kõik sellest, mis lisatarvikud ja mis seadistus ning kui palju rõhku julged panna.

Uuri :arrow: www.turboclub.ee

Postitatud: 03.05.2007 21:17 33
Postitas uunp
ma tahakski teada, palju maksma umbkaudu läheb, et auto ikka kestaks kah?
noh koos kõikide pihustite, turbode jne. asjadega :roll:
lihtsalt hakkasin mõtlema...

Postitatud: 03.05.2007 21:20 04
Postitas MairoG
Alla 100k ei pruugi head asja valmis saada, aga samas.... kõik on võimalik :?

Postitatud: 03.05.2007 21:26 01
Postitas raimo_r
unusta ära, alla 150k normaalset ja kestvat asja ei saa. seal on m52 aluplokk nikasiliga kõigele lisaks.

Postitatud: 03.05.2007 21:27 27
Postitas uunp
ühesõnaga selle idee saab maha matta, kuna mõttekam on endale lihtsalt M5 osta :lol:

Postitatud: 03.05.2007 21:42 29
Postitas BigMoneyWaste
Siia sobib lugu sellest kuidas kohalikud kutid panid kunagi 2101-le(siks) audi 200 turbo ja mingi vene veoki karpa, kütet võttis 3l 5km, teise käiguga põletas kummi ja mootor andis järgmisel õhtul otsad.
(kusjuures kõik asjaosalised olid meeldivalt üllatunud keegi neist ei uskunud et mootor nii kaua vastu peab)

Postitatud: 03.05.2007 22:05 56
Postitas Margo_325
Ei tea, kas läheb päris siia teemasse, aga originaalis ju 745 turbo olemas. Kui netist spekke vaadata, siis on ilma turbota sama mootor 735 peal ainult 32hp nõrgem? See sõidab siis mingi 0.1bar peal või miks see vahe nii väike on?

Postitatud: 03.05.2007 22:56 13
Postitas toivoku
hmm millegipärast kõik siin loobivad 100k summasid jne, mina kahtlen selles,et niipalju läheks maksma kogu nali, vast 50k saaks hakkama :) samas mõõni kyla sepp võib ka ˇ15k valmis asja teha :)

Postitatud: 03.05.2007 23:31 00
Postitas raimo_r
toivoku kirjutas:hmm millegipärast kõik siin loobivad 100k summasid jne, mina kahtlen selles,et niipalju läheks maksma kogu nali, vast 50k saaks hakkama :) samas mõõni kyla sepp võib ka ˇ15k valmis asja teha :)




:lol: :lol: :lol:

Postitatud: 03.05.2007 23:54 02
Postitas priitv8
Alustuseks võiks proovida selle 2.5 liitrise moto 525 tasemele aidata.

Postitatud: 04.05.2007 00:09 04
Postitas Silwer
Maddafaker kirjutas:Ei tea, kas läheb päris siia teemasse, aga originaalis ju 745 turbo olemas. Kui netist spekke vaadata, siis on ilma turbota sama mootor 735 peal ainult 32hp nõrgem? See sõidab siis mingi 0.1bar peal või miks see vahe nii väike on?
Seal kasutati mingit 0,5 bar rõhku. Ja mootori surveaste oli madalam kui vabalthingaval - see mõjub kõvasti ka võimsusele.

Alpina suutis sellest M30 mootorist palju rohkem võtta ja üldse on M30 väga hea alus turbotamiseks ka 1000hj sellest mootorist ei ole utoopia (ehituse eelarve läheb küll päris karmiks).

Postitatud: 04.05.2007 09:07 08
Postitas raimo_r
Silwer kirjutas: Alpina suutis sellest M30 mootorist palju rohkem võtta ja üldse on M30 väga hea alus turbotamiseks ka 1000hj sellest mootorist ei ole utoopia (ehituse eelarve läheb küll päris karmiks).
25000$ eest saab Rootsist 'ready & turn-key' 1000hj S38 turbomootori. Seega milleks ise jalgratast leiutada :)

Postitatud: 04.05.2007 10:18 44
Postitas hollow
raimo_r kirjutas:
Silwer kirjutas: Alpina suutis sellest M30 mootorist palju rohkem võtta ja üldse on M30 väga hea alus turbotamiseks ka 1000hj sellest mootorist ei ole utoopia (ehituse eelarve läheb küll päris karmiks).
25000$ eest saab Rootsist 'ready & turn-key' 1000hj S38 turbomootori. Seega milleks ise jalgratast leiutada :)
viidet allikale paluks!

Postitatud: 04.05.2007 10:21 04
Postitas raimo_r
25000$ = 25000 USD

kontakteeru http://pure-pf.com/

Postitatud: 04.05.2007 10:22 39
Postitas aise
5-6000$ eest saab bolt on turbo (nt. VF Engineering)

enda masinale lubatakse 100 heppa ja kõvasti nm juurde aga suht kui ühe ratta vedu on autol :D

Postitatud: 04.05.2007 10:33 59
Postitas hollow
raimo_r kirjutas:25000$ = 25000 USD

kontakteeru http://pure-pf.com/
sellest summast sain aru jah... aga praegu ei leia üles kus see leht on... oli yhest M3'ele turbo kukile lykatud ja dynos rattast 1100hp tõmmatud.... täpsemalt modifikatsioonidest ei räägitud aga ilma töörahata räägiti summadest 50k$

sinu antud lehelt ei leidnud ka seda mootori pakkumist

Postitatud: 04.05.2007 13:17 00
Postitas uunp
aga automaatkastiga 523i-l on vaja aut. kastiga kah midagi sukerdada vms? kuna see kast ei pruugi vastu pidada...

Postitatud: 04.05.2007 14:04 02
Postitas Ilves
uunp kirjutas:aga automaatkastiga 523i-l on vaja aut. kastiga kah midagi sukerdada vms? kuna see kast ei pruugi vastu pidada...
Automaatkast ei pea niigi vastu. Aga üldiselt, kui sul selle autoga just mingit erilist lapsepõlvest kestvat emotsionaalset sidet pole, siis kuula targemaid ja kogenumaid inimesi ja osta pigem E39 M5, kui jõudu juurde tahad. 523-le turbo aretamine on nii poolkõva projekt kui üldse olla saab (kui jätta kõrvale nt 520-le turbo aretamine). Mida on peale hakata 250hj üherattaveolise autoga? LSD kit ainuüksi maksab juba miski 35-40K E39-le.

Postitatud: 04.05.2007 14:32 02
Postitas raimo_r
antud mootorist jääb turbotamisel alles plokk, väntvõll, plokikaan ja sisselase ka võibolla. kõik muu tuleb ümber teha või välja vahetada.
tegelikult tuleks panna ka malmplokk.

Postitatud: 04.05.2007 21:49 58
Postitas toivoku
raimo_r kirjutas:antud mootorist jääb turbotamisel alles plokk, väntvõll, plokikaan ja sisselase ka võibolla. kõik muu tuleb ümber teha või välja vahetada.
tegelikult tuleks panna ka malmplokk.
olens uth kindel,et ei tuleks nii kõva ymber ehitust teha, egas sa ei pea ju sõitma 1,0 bariga, või dka ju 0,3 bariga sõita :)

Postitatud: 04.05.2007 21:53 43
Postitas Silwer
Nagu soomlased ütlevad: "Alla 2,5 bar ülerõhku on vabalthingav mootor"... :)

Postitatud: 06.05.2007 04:29 55
Postitas toivoku
Silwer kirjutas:Nagu soomlased ütlevad: "Alla 2,5 bar ülerõhku on vabalthingav mootor"... :)
noh jah aga seljuhul tuleks ka igal tehasest tulnud turbokal vahetada plokid ja muu kammajaa :)

Postitatud: 07.05.2007 23:35 58
Postitas Silwer
ehh ei ole see asi midagi nii hull. Audidega "rõvetsetakse" ikka päris korralikult. Siin siis üks näide:

Pilt

2,3 bar ülerõhu juures andnud järgi mitte mootor ega selle sisu vaid hoopis sisselaske kolle keevitus... :)