K: Miks mahlad segi lähevad?
K: Miks mahlad segi lähevad?
Tegu 3.5 liitrise 155 kW mootoriga.
Sai plokikaan maha võetud, et vahetada üks nookur. (enne seda oli kõik korras)
Vahetatud.(sellega kaasnes muidugi ka klapiregull)
Tõstsin siis plokikaane peale ja loomulikult ka uus plokikaane tihend.
Ühendasin kõik mis vaja, kallasin tosooli ja õli sisse.
Lasin mootoril ca 5 min töötada. Millegipärast tundus, et asi pole õige, miski ajendas mind klapikambrikaant maha võtma. Selgus et mahlad segi. Sügasin siis tükk aega pead ja tõstsin plokikaane maha. Koduste vahenditega jõudsin järeldusele, et plokikaan kõver. Plokikaan sai kinni keeratud kah ilma selle jõumeetriga võtmeta, ehk siis tunde järgi, järelikult kõveraks.
Võtsin siis järgmise plokikaane tõstsin peale, ja panin sama tihendi. Seekord keerasin kaane kinni jõumeetriga. Ilusti 11 peale, nagu "keegi tark" soovitas. Uus õli ja uus jahutusvedelik sisse. Auto käima. Lasin jälle ca 5 minutit käija, võtsin õlivarda ja selgus et jälle mahlad segi.
Sain juba täitsa kurjaks.
Keerasin siis jõumeetriga poldid 15 peale kinni (ise palvetades, et need ei murduks), panin uued vedelikud sisse, tolku ikka ei midagi.
Küsimus siis selles, et kas on mõtet osta uus plokikaanetihend, või peaks ennem laskma kusagil plokikaant sirguse mõttes kontrollida ja survestada?
Kuigi ise usun, et see plokikaan peaks korras olema, ja seda vast ise kõveraks kah ei keeranud, kuna sai kasutatud õiged poldiskeemi ja kõik kinni keeratud jõumeetriga (järk-järgult)?
Minu mõistus on otsas...=)
Sai plokikaan maha võetud, et vahetada üks nookur. (enne seda oli kõik korras)
Vahetatud.(sellega kaasnes muidugi ka klapiregull)
Tõstsin siis plokikaane peale ja loomulikult ka uus plokikaane tihend.
Ühendasin kõik mis vaja, kallasin tosooli ja õli sisse.
Lasin mootoril ca 5 min töötada. Millegipärast tundus, et asi pole õige, miski ajendas mind klapikambrikaant maha võtma. Selgus et mahlad segi. Sügasin siis tükk aega pead ja tõstsin plokikaane maha. Koduste vahenditega jõudsin järeldusele, et plokikaan kõver. Plokikaan sai kinni keeratud kah ilma selle jõumeetriga võtmeta, ehk siis tunde järgi, järelikult kõveraks.
Võtsin siis järgmise plokikaane tõstsin peale, ja panin sama tihendi. Seekord keerasin kaane kinni jõumeetriga. Ilusti 11 peale, nagu "keegi tark" soovitas. Uus õli ja uus jahutusvedelik sisse. Auto käima. Lasin jälle ca 5 minutit käija, võtsin õlivarda ja selgus et jälle mahlad segi.
Sain juba täitsa kurjaks.
Keerasin siis jõumeetriga poldid 15 peale kinni (ise palvetades, et need ei murduks), panin uued vedelikud sisse, tolku ikka ei midagi.
Küsimus siis selles, et kas on mõtet osta uus plokikaanetihend, või peaks ennem laskma kusagil plokikaant sirguse mõttes kontrollida ja survestada?
Kuigi ise usun, et see plokikaan peaks korras olema, ja seda vast ise kõveraks kah ei keeranud, kuna sai kasutatud õiged poldiskeemi ja kõik kinni keeratud jõumeetriga (järk-järgult)?
Minu mõistus on otsas...=)
Re: K: Miks mahlad segi lähevad?
tambets kirjutas:Tegu 3.5 liitrise 155 kW mootoriga.
Sai plokikaan maha võetud, et vahetada üks nookur. (enne seda oli kõik korras)
Vahetatud.(sellega kaasnes muidugi ka klapiregull)
Tõstsin siis plokikaane peale ja loomulikult ka uus plokikaane tihend.
Ühendasin kõik mis vaja, kallasin tosooli ja õli sisse.
Lasin mootoril ca 5 min töötada. Millegipärast tundus, et asi pole õige, miski ajendas mind klapikambrikaant maha võtma. Selgus et mahlad segi. Sügasin siis tükk aega pead ja tõstsin plokikaane maha. Koduste vahenditega jõudsin järeldusele, et plokikaan kõver. Plokikaan sai kinni keeratud kah ilma selle jõumeetriga võtmeta, ehk siis tunde järgi, järelikult kõveraks.
Võtsin siis järgmise plokikaane tõstsin peale, ja panin sama tihendi. Seekord keerasin kaane kinni jõumeetriga. Ilusti 11 peale, nagu "keegi tark" soovitas. Uus õli ja uus jahutusvedelik sisse. Auto käima. Lasin jälle ca 5 minutit käija, võtsin õlivarda ja selgus et jälle mahlad segi.
Sain juba täitsa kurjaks.
Keerasin siis jõumeetriga poldid 15 peale kinni (ise palvetades, et need ei murduks), panin uued vedelikud sisse, tolku ikka ei midagi.
Küsimus siis selles, et kas on mõtet osta uus plokikaanetihend, või peaks ennem laskma kusagil plokikaant sirguse mõttes kontrollida ja survestada?
Kuigi ise usun, et see plokikaan peaks korras olema, ja seda vast ise kõveraks kah ei keeranud, kuna sai kasutatud õiged poldiskeemi ja kõik kinni keeratud jõumeetriga (järk-järgult)?
Minu mõistus on otsas...=)
kunagi tegin enda 3.0 mootoril kaane mahavõtmist kuid mul selliseid probleeme ei kaasnenud. mulle räägiti et enne mootori lahtivõtmist peaks tosool välja valama (ka plokist) ja muidugi kui lahtivõttes vältida et midagi satuks sinna õli sisse.
kas sa ikka tosoolist said mootor puhtaks enne remonti? kui tosool on plokis siis kui maha kaant hakkad kiskuma -- sattubki mõned tosoolilaigud õlisse ....
Kui mul oleks juhtund nii, siis arvan minu 730i klaasidest poleks ükski terve

Kui esimese korraga panid kaane kinni tunde järgi, siis loomulikult tihend pidama ei jää!
Teist korda sama tihendit ei kasutata!
Ei päästa seal enam ei õigesti pingutatud poldid ega muu tarkus. Lisaks sellele pead teadma ka kuidas polte pingutada, mitte lambist 11
peale väänama. mis see 11 muidu on??? Kahtlane number...
Teist korda sama tihendit ei kasutata!



1) plokikaan survestada ja tasandada
1a) kui juba kaan maas on siis oleks tark muu ka üle kontrollida, klappide pidamine ja juhtpuksid
2)uus plokikaanetihend
3)uued plokikaanepoldid
4)poldid õiges järjekorras õige tugevusega pingutada.
joonis ja pingutusmomendid:

1a) kui juba kaan maas on siis oleks tark muu ka üle kontrollida, klappide pidamine ja juhtpuksid
2)uus plokikaanetihend
3)uued plokikaanepoldid
4)poldid õiges järjekorras õige tugevusega pingutada.
joonis ja pingutusmomendid:

E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
re
Pigem moraal selline, ise võib teha küll, ja tihtipeale tuleb töö tulemus paremgi, aga ennem tuleb asi endale selgeks teha, siis praktiseerida...
internetist pole häbiasi otsida ja uurida, kuidas midagi tehakse, siis pärast endal lihtsam...
internetist pole häbiasi otsida ja uurida, kuidas midagi tehakse, siis pärast endal lihtsam...
Tosool sai ikka ennem välja lastud.Danil523 kirjutas: kas sa ikka tosoolist said mootor puhtaks enne remonti? kui tosool on plokis siis kui maha kaant hakkad kiskuma -- sattubki mõned tosoolilaigud õlisse ....
Ja jutt pole mõnedest laikudest, vaid ühtlasest valgest massist...=)
Seda ma usun küll jah, et sama tihend pidama ei jää...Lauri_L kirjutas:Kui esimese korraga panid kaane kinni tunde järgi, siis loomulikult tihend pidama ei jää!
Teist korda sama tihendit ei kasutata!Ei päästa seal enam ei õigesti pingutatud poldid ega muu tarkus. Lisaks sellele pead teadma ka kuidas polte pingutada, mitte lambist 11
![]()
peale väänama. mis see 11 muidu on??? Kahtlane number...
Enda kontrollimise mõttes küsisin üle...
See 11 on tegelikult 110 njuutonmeetrit, e siis jõuühik, millega tuleb poldid kinni keerata.
Miks see number kahtlane on?
Kas plokikaan on vaja siiski kohe survestada?raimo_r kirjutas:1) plokikaan survestada ja tasandada
1a) kui juba kaan maas on siis oleks tark muu ka üle kontrollida, klappide pidamine ja juhtpuksid
2)uus plokikaanetihend
3)uued plokikaanepoldid
4)poldid õiges järjekorras õige tugevusega pingutada.
Plokikaan võetud töötava auto pealt, sai ise juures oldud ja kontrollitud..
Tollel oli kõik ok (v.a autokere, kuhu oleks nagu rekka sisse sõitnud=))
Kalibreeritud raudlatiga sai kah vaadatud, oleks nagu kaan sirge.
Tihend tuleb uus.
Miks polte uusi on vaja? Teadupärast pannakse ju uued poldid selle pärast, et siis pole ohtu, et nendest mõne puruks keerad. Või on mõni muu põhjus kah?
Õiges järjekorras ja õiges tugevusega pingutada – sellega saan hakkama.
Tänud joonise eest...mõnele vast veel abiks!
Olen ennemgi plokikaant vahetanud, küll teisel liikuril, 3.0 mootoriga. Tollel kõik ok...sellepärast selle mootriga ongi mul müstika.BMW POWER kirjutas:siit siis moraal teistele et kui ikka asja ei jaga siis ära torgi
Ja kuidas inimesed siis midagi õpivad, kui midagi teha ei või?
Parimat, Tambets, kes näpib ikka kõike edasi...=)
-
- Huviline
- Postitusi: 512
- Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
- Peamine sõiduk: Nissan Leaf
- Asukoht: Viljandimaa
Andmed põhinevad millistel allikatel? Mina tean, et 110 NM ja neidki on juba päris raske keerata.kapa kirjutas:200 NM kui sa ise ei viitsi otsida
Äkki viitad allika, kust see inf pärineb.
Raimo viidatud skeemil kirjas ju, et kuni 82 NM, siis lasta mootoril 25 min käija ja siis 30-40 kraadi veel keerata.
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Eks see oleneb kindlasti sellest, kas ja kui palju plokikaas kõver on, piisava kannatuse juures saab ka sellest ''käiakivi'' meetodist, sest ega käiakivi just eriti hoogsalt ei võta...tambets kirjutas:6sil??? Mis see on?
Aga tagasi lihvimise kohapealt, kas peaks laskma ta freesipingist läbi, või piisab "käiakivi" meetodist?
Novot...sain truumu esimesest lausest aruAARE530 kirjutas:Eks see oleneb kindlasti sellest, kas ja kui palju plokikaas kõver on, piisava kannatuse juures saab ka sellest ''käiakivi'' meetodist, sest ega käiakivi just eriti hoogsalt ei võta...tambets kirjutas:6sil??? Mis see on?
Aga tagasi lihvimise kohapealt, kas peaks laskma ta freesipingist läbi, või piisab "käiakivi" meetodist?

6-silindrilise...

To aare: kui sa teemat vidike tähelepanelikumalt sirvid, siis leiad, et minu arvates pole plokikaan üldse kõver, sai vaadatud kalibreeritud raudlatiga.
See kõverusejutt pärit truumult (ise ei oska ei kinnitada ega ümber lükata)
-
- Huviline
- Postitusi: 512
- Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
- Peamine sõiduk: Nissan Leaf
- Asukoht: Viljandimaa
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
tambets kirjutas: To aare: kui sa teemat vidike tähelepanelikumalt sirvid, siis leiad, et minu arvates pole plokikaan üldse kõver, sai vaadatud kalibreeritud raudlatiga.
See kõverusejutt pärit truumult (ise ei oska ei kinnitada ega ümber lükata)
AARE530 kirjutas:Eks see oleneb kindlasti sellest, kas ja kui palju plokikaas kõver on

Olgu-olgu...oleme sõbrad edasi...=)AARE530 kirjutas:tambets kirjutas: To aare: kui sa teemat vidike tähelepanelikumalt sirvid, siis leiad, et minu arvates pole plokikaan üldse kõver, sai vaadatud kalibreeritud raudlatiga.
See kõverusejutt pärit truumult (ise ei oska ei kinnitada ega ümber lükata)AARE530 kirjutas:Eks see oleneb kindlasti sellest, kas ja kui palju plokikaas kõver on;);)
Tervet pinnalaotust muidugi ei saa vaadata. Aga saab ju lati panna peale igatmoodi, diagonaali ja horisontaalselt ja tont-teab veel kuidas.hanzvonkazak kirjutas:kuda sa vaatad raudlatiga terved kaane pinnalaotust korraga? ja muidu need andmed mida raimo_a väljastas pärinevad autodatast.

Aga need autodata andmed on õiged v?