E28 kirjutas:Kas sul Aare on mingit priboori millega saaks mõõta õlirõhku,päris kahju oleks kui sööks uue nuka ära

kui panna sisse 5w40 siis läheks see surve veel kehvemaks vist.põhiprobleem oli ikka selles,et hommikuti põles tuli mingi 3-4seki.
Mul on see priboor auto küljes kohe ning kogu aeg näitab
Seepärast teangi sõna võtta, kuipalju mis õliga surve on. Mina ostsin selle Järvelt autotarbest ning treial tegi 150 kr eest üleminekustutsi kaane ka õlirõhu hoiatustule anduri vahele.
Eraldi priboori järgi pole vajadust seni olnud.
Kui Sul surve soojast peast pööretega ikka vähemalt 3-4 tuleb, siis ei söö midagi, nukk pole ju surveõlitusega nagu saaled. Aga uue nukaga ei maksa kulunud nookureid jätta (tavaliselt on lagiseva nuka nookurid ka lohku kulunud) ning õlitustoru tuleb korda teha. Natuke kulunud nookuritaldu saab teemantkäia peal natuke sirgemaks aidata. Mina nii tegin ja 20 000 kmga pole isegi kulumisjälgi nukal, astmetest rääkimata.
Kui mootor praegu pööretega ikka 4 välja annab soojast, siis ei maksa pabistada - tuleb osta õli, mis on kuumalt paksem - so tagumine viskoossusindeks on suurem.
Esimene number nt 10W-40 näitab viskoossust -18 kraadi juures (Winter)
Teine +100 juures. Sind huvitab see teine. Nii on 50 kuumalt paksem 40st ning 60 50-st.
Kulunud mootorile pannakse mineraal 20W-50 - so selleks, et suure õlikuluga liiga kalliks ei läheks. Tema kvaliteet näiteks piiroludes on kahtlane - arvestades et 5 liitrit 100 krooni on. See on mõeldud sellistele mosse-taolistele autodele. Tema miinus on see, et külmalt käivitades on 20 liiga paks ja see muutub kuskil -20 kandis juba süldiks-ehk mittepumbatavaks.
Korras mootorile pannakse sünt - 5W-50, 10W-50, 10W-60 jne. Sündi erinevus on parem kvaliteet ning see, et kõlbab korraga -30 ja +40 kraadise ilmaga.
Ühesõnaga - kui sul olemasoleva 10w-40ga annab kuumalt vähemalt 3 bar välja, siis pane kallim õli. See likvideerib selle vilkumise ära. Minul ei langenud ka 100 kraadini aetud õliga (mul on õlitemp kell ka) mitte kunagi alla 1,2 bar.
Täitsa sõbraliku hinnaga on 10W-50, mida kasutavad turboautod, maksab ca 100 kr liiter. Need Mobili 0W-60 ja muud eksootikad maksavad rõõmsasti ning nii vana auto mootor kulutab seda.
Arvesta - M30 mootor tehti ajal kui sünteetikat ei tuntud ning seetõttu on ta suurte tolerantsidega ja hõredam - ehk sünti kulub tuntavalt rohkem kui mineraali. Mul on kompressioon 15 kandis, kuid õlikulu 2 liitrit vahetuse kohta.