1. leht 1-st
3.91 diffri mõtekus?
Postitatud: 16.06.2004 11:17 13
Postitas BreeZe
Kuna eelmine siimu käest ostetud 3.64 blokk otsad andis peale 10km sõitmist

, siis nüüd võimalus alla panna 3.91 või kõvasti kiirem differ.
On kellelgi kogemusi selle diffriga? Moto on 2.3 ja differ ilma blokita.
Lõppkiirust ei soovi aga kiirendust just.
Postitatud: 16.06.2004 12:12 06
Postitas sysi
mina sõidan 3.91 diffriga ja 2.3i mootoriga. kiirendust originaalis oleva 3.45 diffriga võrrelda ei tea, sest ostes oli juba 3.91 all. siiski pean tunnistama, et käikudega tuleb igapäeva sõidus tohutult vehkida, nii et plaanin originaali installi.
Postitatud: 16.06.2004 12:29 33
Postitas Indrek
kasutan 4,27 ülekannet ja tuleb tunnistada, et naine üldse esimest käiku ei kasuta, ning linnas sõidame viiendaga. käikudega vehkimist meeletult pole, viies võimaldab sõita ka 40km/h (~1000 rpm) .
saab hakkama. kui sul palju asulavälist sõitu pole, siis ei tohiks probleemi olla.
Postitatud: 16.06.2004 12:58 34
Postitas Cardo
indrek kui sul seda vaja pole teeme vahetust

Postitatud: 16.06.2004 13:10 19
Postitas Arvo
sysi kirjutas:mina sõidan 3.91 diffriga ja 2.3i mootoriga. kiirendust originaalis oleva 3.45 diffriga võrrelda ei tea, sest ostes oli juba 3.91 all. siiski pean tunnistama, et käikudega tuleb igapäeva sõidus tohutult vehkida, nii et plaanin originaali installi.
Ära parem plaani, kui just väga palju maantesõite pole. Mul E30 325i all oli enne 3.91 ja nüüd 3.45... kiirenduse kohalt kaotad päris palju - kui maksimaalselt kiirendada siis käiguvahetustel kukuvad pöörded üsna lolli tsooni kus auto esialgu kogub ja siis alles hakkab tõsiselt liikuma. Sõidumugavuselt on muidugi hea, linnakiirustel üle 3 käigu vaja ei lähe... samas näiteks maanteel möödasõitudel on vaja 5 käik alla vahetada
Postitatud: 16.06.2004 13:24 57
Postitas sysi
no ma olen mingi 2000+km sõitnud selle autoga ainult, võibolla on esialgu lihtsalt harjumatu.
teised autod, millega liiklen, on 4cyl esiveolised, suht pikkade käikudega.
ühesõnaga autod täiesti erinevatest ooperitest, sealt kontrast pärinebki.
muud hullu võibolla polegi, aga analoogia Indreku postiga - esimene käik on ikka suht maasturi esimene

Postitatud: 16.06.2004 15:26 01
Postitas Aare
Kõrge tagasilla panek on nõrga mootori tunnus
Mina sõidan rahulikult 3,25 sillaga, kiirendus on piisav ning ülekanne on ka piisavalt "pikkade jalgadega", et maanteel 1800 rpm ning 7,8 l/100 km
kulgeda

Postitatud: 17.06.2004 14:31 07
Postitas Black
Arvo kirjutas:Mul E30 325i all oli enne 3.91 ja nüüd 3.45... kiirenduse kohalt kaotad päris palju - kui maksimaalselt kiirendada siis käiguvahetustel kukuvad pöörded üsna lolli tsooni kus auto esialgu kogub ja siis alles hakkab tõsiselt liikuma. Sõidumugavuselt on muidugi hea, linnakiirustel üle 3 käigu vaja ei lähe... samas näiteks maanteel möödasõitudel on vaja 5 käik alla vahetada
Hmm... aga võib ju panna ka 2.5i orig 3.64 difri kompromissina. Minu dislale on 3.45 ette nähtud ja ostes oli all 3.91. Käigud olid ikka krdi lühikesed, eriti kui arvestada, et diislil on juba madalal pöördel piisavalt väänet. Eelmisel suvel vahetasin 3.64 peale ja nüüd tundub täiesti ok, kuigi linnas võib siiski veel vabalt 5.-ga sõita.

Postitatud: 17.06.2004 15:53 22
Postitas Arvo
Aare kirjutas:Kõrge tagasilla panek on nõrga mootori tunnus
blabla

... Oleneb mootori iseloomust ikka, mingile V8 momendimonstrumile millel madalatelt pööretelt kõik hobused saada sobib loomulikult kiirem differ rohkem, esimene käik kaotaks muidu oma mõtekuse...
Mootorile kus hepad 7000+ juures kätte tulevad 2.xx peaülekanne ei sobi... näiteks E36 3,2 M3 tagasilla ülekanne on 3.64 - sama mis E30 325i-l
Postitatud: 17.06.2004 19:55 54
Postitas M4rt
enda e30 1.8i 4.1 differ, ja ei ütleks ,et käikudega niiväga vehkimist oleks, teisega läheb kuni 110 ja viiendaga maanteel 90 sõites pöörded ca 2000
Postitatud: 17.06.2004 21:13 06
Postitas Cardo
316 lõpeb 2 käik piirajas 80 peal
Postitatud: 17.06.2004 23:11 54
Postitas Black
M4rt kirjutas:enda e30 1.8i 4.1 differ, ja ei ütleks ,et käikudega niiväga vehkimist oleks, teisega läheb kuni 110 ja viiendaga maanteel 90 sõites pöörded ca 2000
Ilmselt on tema kast siis difriga vastavuses.
Postitatud: 18.06.2004 11:00 21
Postitas M4rt
võimalik, algselt oli all 4k kast, siis tõsteti viiene peale aga jääti alguses neljase 3.6 driffer ja käigud olid tõesti väga pikad, aga praegu olen 4.1 rahul
Postitatud: 18.06.2004 16:52 29
Postitas Aare
Arvo kirjutas:
blabla

... Oleneb mootori iseloomust ikka, mingile V8 momendimonstrumile millel madalatelt pööretelt kõik hobused saada sobib loomulikult kiirem differ rohkem, esimene käik kaotaks muidu oma mõtekuse...
Ja ja ja
Loomulikult on stock M20 6000 peal piirajaga rämedalt pöördelembene pill, et on vaja kindlasti vähemalt 4.5 tagasilda.

Normaaloludes ebapiisava kiirenduse korral pannakse ikka võimsam mootor enne, mitte ei topita mingi 1,0 võrra kõrgema ülekandega sild, et "rämedalt kiirendada". See natuke kiirenduse paranemist tuleb kütusekulu ja tippkiiruse arvelt. Mis tänavaautol on vaks olulisemad kui 0-100 vahe alla 0,5 sekundi.
Tehases pandud sild on kõige parem kompromiss (vähemalt bmw-l) kiirenduse, tippkiiruse/ja ökonoomsuse vahel. Vähemalt siiani pole keegi suutnud tõestada, et ise valitud ülekannetega saadakse parem kiirendus, ökonoomsus ja tippkiirus. Vähemalt ühtegi räigelt vale ülekandega autot küll ei tea...
Kui ikka mootor on nõrk, siis ei aita seal midagi. Mingine suht tühine kiirenduse vahe tuleb ikka räigelt kiiruse ja kütte arvelt. Võidusõiduauto
on teine teema-seal töötab mootor ka kõrgemas diapasoonis.
Võta kasvõi see iivelduseni jahutud väike vs suur mootor samas keres. Parema ökonoomsuse/dünaamika suhte eelduseks on ikka võimsam ehk suurem mootor, mitte mingite jaburate difrimängudega tegelemine. 520-le 3,25 silda alla pannes on 100ni kiirendus vähemalt 15 sek, 5,.. silda pannes aga ei tule 7.0 ka raha eest.
Kiirendus saadakse sobiva mootori ning sinna järgi sobitatud ülekande, mitte stock mootorile lambiülekannete proovimisega.
Nõrgapoolsel mootoril lisandub veel see probleem, et ülekannet valides saadakse soovitud kiirendusüritusele üks käiguvahetus juurde, mis normaalselt röövib kohe 0-100 ajast vähemalt 0,5 sekundit. 520 kiirendab seepärast nii kehvalt, et tal tuleb 100 saamiseks natuke peale 90-t kolmas käik panna. Tegelikult pannes natuke aeglasema silla langeb jälle 1. ja 2. käigu kiirendus, et tulemus tuleb ikka sama. Parema kiirenduse saamiseks tuleb ikka võimsam mootor panna ehk 520 asendada 525ga.
Postitatud: 19.06.2004 00:16 55
Postitas Cardo
Aare sa peaks ju väga hästi teadma miks võidusõidus ülekannetega mängitakse ja asi ei ole üldse ju kiirenduses. Kui nii võtta võib ju ka seda kiirenduseks nimetada , aga võidusõidu kuldreegel on see , et vastavalt raja omapärale ja üldiselt kiireima sirge pikkusele kiiruse suhtes mängitakse jõuülekanded nii , et viimane käik jookseb piirajasse kiireima sirge lõpuks. Käigud mängitakse välja just nii , et kõigi käikudega oleks võimalik töötada mitte ei kasutata ainult esimest kolme ..... võimas mootor , ei ole ju vajadust ???? Minuarust on ikka. Teine asi tõesti tänavasõidu variant kus ei soovita küll ülekannet üle ühe või äärmisel juhul 2 ühiku võrra muuta. Tootja on omad arvestused teinud just millegi kasuks.
Postitatud: 19.06.2004 09:53 27
Postitas Aare
Seda ma omastarust maininsingi, et võidusõidus on teistmoodi. Ehh, tänavasõiduks ülekannete lausvahetamine tundub tobe eks...
Postitatud: 21.06.2004 10:41 53
Postitas Arvo
Aare kirjutas:Arvo kirjutas:
Loomulikult on stock M20 6000 peal piirajaga rämedalt pöördelembene pill, et on vaja kindlasti vähemalt 4.5 tagasilda.

Normaaloludes ebapiisava kiirenduse korral pannakse ikka võimsam mootor enne, mitte ei topita mingi 1,0 võrra kõrgema ülekandega sild, et "rämedalt kiirendada".
Noh ma ei tea, ma olen oma 325i all 4 erinevat ülekannet kasutanud ja ültleks, et 500-700 eegu eest aeglasem differ on best bang for a buck. 0-100 aeg on argument ainult mingis automüügikataloogis, tegelikult muudab 325i stock 3.73 diffri vahetus näiteks 4.1 vastu tugevalt auto iseloomu.
See natuke kiirenduse paranemist tuleb kütusekulu ja tippkiiruse arvelt. Mis tänavaautol on vaks olulisemad kui 0-100 vahe alla 0,5 sekundi.
Keskmine kütusekulu kompuutri järgi erines M20 mootoril 3.25 ja 3.91 diffriga 0,7l võrra. Tippkiirust ma pole 325i-ga ära proovinud ja ei tunne sellest puudust kah.
Kiirendus saadakse sobiva mootori ning sinna järgi sobitatud ülekande, mitte stock mootorile lambiülekannete proovimisega.
On veel selline tegur nagu elastsus kõrgematel käikudel - oma autol praeguse 3.4x diffriga võin sõita 3 käiguga kuni 160 km-h. 3.9x diffriga tuli sama kiirus kätte 4 käiguga aga aega selleks kulus tunduvalt vähem.
Kokkuvõtteks ... stock mootoriga autol peaülekande näiteks 0,3 ühiku võrra kiiremaks muutmisega võib saavutada maanteel 1l/100 kütusesäästu ja linnasõidul vähem käikudega rapsimist. 0,3 võrra aeglasema ülekande kasutamisel saab tunduvalt sportlikuma iseloomuga auto mis kiirendab näiteks ka 5 käiguga väga hästi. Suurem peaülekande muutmine on juba overkill.