Infot külglibisemis vastase seadme kohta

Üldised arutelud ning näpunäited
Kasutaja avatar
tanel25
Huviline
Postitusi: 771
Liitunud: 29.05.2007 19:28 18

Infot külglibisemis vastase seadme kohta

Postitus Postitas tanel25 »

ASC -veojõukontroll ei lase ka külge ette tõmmata.(blokeerib libedal veo) Kuidas see külglibisemise vastase seadme töö toimib? ASC-Toimetab minu arust nagu mõlema eest ,et siis vedu ja külglibisemine. Loll küsimus aga seletage ühele lollile see lahti.
4x6=1x nädalas
Kasutaja avatar
tanel25
Huviline
Postitusi: 771
Liitunud: 29.05.2007 19:28 18

Postitus Postitas tanel25 »

Näiteks: Kui läheb maanteel libedal teel 70km/h külglibisemisse.On siis sellest seadmest abi?
4x6=1x nädalas
Kasutaja avatar
tanel25
Huviline
Postitusi: 771
Liitunud: 29.05.2007 19:28 18

Postitus Postitas tanel25 »

Sa räägid nagu mu kunagine matemaatika ja füüsika õpetaja(nende jutust ei saanud suurt midagi aru) :lol:
ASC-olen proovinud ka külge ette saada aga võimatu üritus.
Viimati muutis tanel25, 25.11.2007 13:39 25, muudetud 2 korda kokku.
4x6=1x nädalas
Kasutaja avatar
tanel25
Huviline
Postitusi: 771
Liitunud: 29.05.2007 19:28 18

Postitus Postitas tanel25 »

Et siis nagu on abi aga samas pole kah
4x6=1x nädalas
Kasutaja avatar
tanel25
Huviline
Postitusi: 771
Liitunud: 29.05.2007 19:28 18

Postitus Postitas tanel25 »

Kokkuvõteks: Ühestki kontrollist pole abi,kui rooli ja istme vahel puudub kontroll. :lol: :lol:
4x6=1x nädalas
Kasutaja avatar
tanel25
Huviline
Postitusi: 771
Liitunud: 29.05.2007 19:28 18

Postitus Postitas tanel25 »

Ja tanel25 puhul kehtib see ka et: loll on ikka loll olla :D :D
4x6=1x nädalas
Kasutaja avatar
tanel25
Huviline
Postitusi: 771
Liitunud: 29.05.2007 19:28 18

Postitus Postitas tanel25 »

diislijoodik kirjutas:Liigne enesekriitika pole voorus, kui tahad natukene selgemaks saada, siis otsing traction circle järgi või http://www.dur.ac.uk/r.g.bower/PoM/index.html alates pealkirjast: The Racing Line
Aitüma
4x6=1x nädalas
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Postitus Postitas TiitR »

Kusjuures panin oma auto juures tähele, et kui lülitades DSC välja (armatuuris süttib ka vastav märgutuli), siis libedaga proovides hakkab sellegipoolest hoolimata väljalülitatud asendist, veojõukontroll toimetama? :roll:
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5629
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Postitus Postitas eero »

TiitR kirjutas:Kusjuures panin oma auto juures tähele, et kui lülitades DSC välja (armatuuris süttib ka vastav märgutuli), siis libedaga proovides hakkab sellegipoolest hoolimata väljalülitatud asendist, veojõukontroll toimetama? :roll:
Mingi teema oli sellega neil uutel autodel, et tuleb nagu 2x maha võtta. Et on kaheastmeline vms. Tuli nuppu kauem all hoida, et kõik kontrollid maha tuleksid või midagi.
Ei pruugi olla absoluutne tõde, aga mingi värk selline oli. Kunagi käisin UMi rajapäeval igasuguseid uusi männikul jääpeal proovimas ja siis oli teemaks.

Aga seda et jää peal paksus lumes oli DSCga slaalomit ikka way kergem sõita kui ilma. Eriti näiteks tagaveolise E60 530i-ga, millega muidu uljalt lastes ilma jututa piruett tuli, aga koos abilisega võis suht suvalt lasta.
Viimati muutis eero, 25.11.2007 15:47 23, muudetud 1 kord kokku.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Postitus Postitas TiitR »

Ma olen kuulnud (NSR - naisedsaunasrääkisid), et mitmeastmeline kontroll olla M3 peal?
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5629
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Postitus Postitas eero »

Ei ikka "tavalisel" E60, E90/92 jne ka nagu.
Ainsana oli tookord meil seal E65 750, millel ei saavatki kõike maha ja ka osaliselt maha võtmine oli piisavalt keeruline läbi igasugu menüüde, et soovitati mitte näppima hakata :)
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Postitus Postitas TiitR »

eero kirjutas:Ei ikka "tavalisel" E60, E90/92 jne ka nagu.
Ainsana oli tookord meil seal E65 750, millel ei saavatki kõike maha ja ka osaliselt maha võtmine oli piisavalt keeruline läbi igasugu menüüde, et soovitati mitte näppima hakata :)
Ma ju ütlesin, et NSR, s.t. et neid ei saa uskuda :D
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
chaw
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 19.10.2006 11:47 28

Postitus Postitas chaw »

Minu E46 318d vajutades ühe korra tuleb maha ainult veojõukontroll, aga hoides seda nuppu mingi 3-4 sek all võtab maha ka külglibisemisseade.
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

Eelkõneleja jutt täitsa õige. Ei teadnud ise ka seda. Proovisin ja toimis. Hoidsin pikemalt peal ja süttis käsipidurituli kollasena. (e46)
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2613
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Postitus Postitas kapa »

e65 ei saa korraga maha võtta külglibisemist ja vejoudu. üksaaval saab küll ( vähemalt nuppude järgi )
Kasutaja avatar
Silver_S
Huviline
Postitusi: 347
Liitunud: 12.07.2004 20:46 22
Asukoht: hps/tln
Kontakt:

Re: Infot külglibisemis vastase seadme kohta

Postitus Postitas Silver_S »

tanel25 kirjutas:ASC -veojõukontroll ei lase ka külge ette tõmmata.(blokeerib libedal veo) Kuidas see külglibisemise vastase seadme töö toimib? ASC-Toimetab minu arust nagu mõlema eest ,et siis vedu ja külglibisemine. Loll küsimus aga seletage ühele lollile see lahti.
Juhuks kui jutt jõuvektoritest ja resultaatvektoritest jäi arusaamatuks siis Vastus algsele küsimusele:

ESC (bmw puhul DSC) compares the driver's intended direction in steering and braking inputs, to the vehicle's response, via lateral acceleration, rotation (yaw) and individual wheel speeds. ESC then brakes individual front or rear wheels and/or reduces excess engine power as needed to help correct understeer (plowing) or oversteer (fishtailing). ESC also integrates all-speed traction control, which senses drive-wheel slip under acceleration and individually brakes the slipping wheel or wheels, and/or reduces excess engine power, until control is regained. ESC cannot override a car's physical limits. If a driver pushes the possibilities of the car's chassis and ESC too far, ESC cannot prevent a crash. It is a tool to help the driver maintain control.

ehk siis lühidalt ka eesti keeles.

Dsc piirab libisemise korral rataste vedu ja/või pidurdab erinevaid rattaid vastavalt vajadusele, et juht säilitaks/saavutaks kontrolli auto üle.

Nagu kõik teised abilised ei ole ka dsc üle füüsika seadustest,
kui oled liiga uljaks läinud ei suuda ka dsc enam kontrolli taastada.

ASC piirab ainult tagarataste läbilibisemist.
BMW 530d -01 142kw Pilt
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Oluline vahe ASC ja DSC korral on selles, et ASC saab signaali ainult rataste anduritelt. S.t. ta suudab ära tunda vedavate rataste läbilibisemist ja sellele vastu töötamiseks vähendab mootori veojõudu. ASC+T lisab sellele veel sama vedava telje parema ja vasaku ratta võrdluse. Kui erinevus liiga suur, pidurdatakse sõidupiduriga kiiremat (libisevat) ratast. See tekitab LSD efekti.
DSC-l on lisaandurid, millega ta tunneb ära ka auto külgkiirenduse ja juhi poolt ette antud rooli asendi. Selle põhjal püüab ta ka kompenseerida külglibisemist, vajadusel ka esimesi rattaid pidurdades.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
vasak
Huviline
Postitusi: 32
Liitunud: 29.09.2007 14:35 21
Asukoht: Pärnu/Tartu

LSD vs. ASC+T

Postitus Postitas vasak »

Kumma süsteemi - LSD või ASC+T-ga - on aeglaselt paksus lumes ronimine või kiilasjääl tõusu võtmine edukam?
BMW 320iT Pilt
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

LSD efekt :lol: kahjuks ei ole sellest mitte essugi kasu, ei jääl ega mudas.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

aise kirjutas:LSD efekt :lol: kahjuks ei ole sellest mitte essugi kasu, ei jääl ega mudas.
LimitedSlip Diff. Kasu on tast ainult μ-split korral, st kui parem ja vasak vedav ratas on erineva haardeteguriga pinnal.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
rasto
Huviline
Postitusi: 1
Liitunud: 09.01.2008 21:36 16

Postitus Postitas rasto »

aitüma mehed! :D tükk aega murdsin pead küsimuse kallal, et kuidas saada DSC´st lahti. käisin just proovisin ja tõepoolest, kauem all hoides läheb kollane kässari tuli põlema, muidugi kohe testima ei jõua minna aga loodan, et siiski kõikvõimalikud kontrollid, mis segaks külglibisemist tulid 100% maha.
varsti jäärajale minek :)
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Postitus Postitas TiitR »

priitv8 kirjutas:Oluline vahe ASC ja DSC korral on selles, et ASC saab signaali ainult rataste anduritelt. S.t. ta suudab ära tunda vedavate rataste läbilibisemist ja sellele vastu töötamiseks vähendab mootori veojõudu. ASC+T lisab sellele veel sama vedava telje parema ja vasaku ratta võrdluse. Kui erinevus liiga suur, pidurdatakse sõidupiduriga kiiremat (libisevat) ratast. See tekitab LSD efekti.
DSC-l on lisaandurid, millega ta tunneb ära ka auto külgkiirenduse ja juhi poolt ette antud rooli asendi. Selle põhjal püüab ta ka kompenseerida külglibisemist, vajadusel ka esimesi rattaid pidurdades.
Saan aru, et külglibisemisel saab DSC info rooliasendist ja kui mul aktiivrool viga annab (rooliasendiandur), siis puudub ka külglibisemise kontroll?
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Mul selline küsimus, et kas DSC rakendudes püsikiirushoidja maha ei peaks minema? :)
Mul nagu viimati oli päris fun Jüri ringtee peal libedaga püsikiirushoidjaga lasta, DSC muudkui toimetas, nii kui auto otseks sai, nii andis aga jälle gaasi, et varasem kiirus taastada, ja läks aga jälle käest ära pepu ning hakkas jälle DSC toimetama :)
Indrek
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Postitus Postitas TiitR »

diislijoodik kirjutas:Vigase roolianduriga peaks terve süsteem maas olema.
Mida sa mõtled "terve süsteemi all"...ABS, DSC? Need mul igatahes toimetasid. Praegu nimelt ootangi kõnet UM-st, et autole järgi minna. Vahetati siis roolinurga andur, kuid mingi plokk tuli ûmber progeda, kuna airbagi tuli hakkas pôlema. P.S asendusautoks anti 118i :D
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Kasutaja avatar
Karol
Huviline
Postitusi: 806
Liitunud: 14.04.2006 07:58 01
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas Karol »

Indrek_M kirjutas:Mul selline küsimus, et kas DSC rakendudes püsikiirushoidja maha ei peaks minema? :)
Mul nagu viimati oli päris fun Jüri ringtee peal libedaga püsikiirushoidjaga lasta, DSC muudkui toimetas, nii kui auto otseks sai, nii andis aga jälle gaasi, et varasem kiirus taastada, ja läks aga jälle käest ära pepu ning hakkas jälle DSC toimetama :)
Krdi hea närvikava peab olema autojuhil, et seda kogeda :D
E 39 535 1997.a.
Pets24
Huviline
Postitusi: 101
Liitunud: 25.04.2007 09:40 06
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Pets24 »

hea soovitus on tegelt neid nuppe üldse mitte näppida ja sõita rahulikult kõik kontrollid peal. Väiksem oht endale teistele ja autole viga teha :)
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Postitus Postitas TiitR »

diislijoodik kirjutas:Eks nad siis toimetavad nii palju, kui ilma korras andurita võimalik. Samas sa nüüd väidad ju midagi uut (et uus andur siiski küljes, aga Airbagi süsteem hoopis tõrgub). Seega su jutt on ka selline, mitte tõsiseltvõetav. Sry, kui ma kiirelt lugedes su mõtteid hästi ei tabanud- väljendu selgemalt.
Peale anduri vahetust tuli kõik uuesti üle progeda, muidu andis jah airbagi vea. Nii mulle UM-st vähemalt öeldi (krt. ma ise pole ju insener). Nüüdseks on andur vahetatud, üle progetud ja ka soft uuendatud. Softi uuendusega kaasnes näiteks tulede automaatika :D (väga mugav asi minu meelest).
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Pets24
Huviline
Postitusi: 101
Liitunud: 25.04.2007 09:40 06
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Pets24 »

tulede automaatika... hmmm täitsa kahe otsaga asi..
ennast näiteks häirib ja pole autole peale lasknud progreda. Küll aga on sattunud kätte autosid millel see peal. Pimedal ajal kui tahad rahulikult töötava mootoriga kuskil pimedas seista ilma tuledeta, siis kohe mittekuidagi ei saa. Siinkohal oleks abiks üks lisalüliti vahele panna.
uunp
Huviline
Postitusi: 285
Liitunud: 13.03.2006 12:12 05
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas uunp »

hmm...minu e39-l oli ka tulede automaatika. aga samas sain tuled täiesti kustu ka panna :roll: :D
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Pets24 kirjutas:tulede automaatika... hmmm täitsa kahe otsaga asi..
ennast näiteks häirib ja pole autole peale lasknud progreda. Küll aga on sattunud kätte autosid millel see peal. Pimedal ajal kui tahad rahulikult töötava mootoriga kuskil pimedas seista ilma tuledeta, siis kohe mittekuidagi ei saa. Siinkohal oleks abiks üks lisalüliti vahele panna.
Eee ... ma saan aru, et tulede automaatika tähendab pigem ikka seda, et tuled võivad olla kogu aeg lülitist peale keeratud. Keerates tuled lülitist maha, on ikka pimedus, gabariitide peal on gabariidid ... lihtsalt süüde väljas = tuled maas.
Indrek
Vasta