1. leht 1-st
Suveks lamellrehv
Postitatud: 19.04.2008 23:09 50
Postitas poiss123
mul on uued lamell m+s rehvid praegu autol all. Kas osta suveks uued või kannatab nendega ka sõita ja talvel ka veel peale seda?
Olen saanud erinevaid vastuseid, et mis te arvate?
Postitatud: 19.04.2008 23:48 36
Postitas Pets24
Isiklikult arvan et ei tasu. Suve sõidad küll edukalt ära, ja rehvimustrit kaotad ka päris kõvasti, M+S on pehmema kummiseguga ja seetõttu kulub ka tunduvalt kiiremini. Suur miinus on see, et suvega sõidad sa M+S rehvi "kinni", ehk rehv muutub tihedamaks ja libedaga ei pea enam nii hästi kui peaks pidama, ehk rehv kaotab oma talvesõidu omadused, jääb vaid muster... kui sedagi.
Postitatud: 20.04.2008 08:33 59
Postitas soldat
kütusekulu on ka suurem kui suvekummiga,vähemalt mina olen sellist asja erinevate autode puhul täheldanud.
Postitatud: 21.04.2008 10:49 29
Postitas raul123
suvel ei saa pidama, talvel ei saa vedama

Postitatud: 21.04.2008 13:15 30
Postitas Lauri_R
Oleneb suuresti ka rehvi omadustest. Lamell võib rohkem sarnaneda suverehvile või talverehvile. Suverehv on muidugi suvel parem, kuid lamell on siiski ka aastaringseks kasutamiseks mõeldud

Postitatud: 21.04.2008 22:51 36
Postitas dan666
lamellil suvel kaa parem pidamine kui plaanis ideaaltrajektoore võtta ja kiiremini edasi liikuda
Postitatud: 22.04.2008 08:52 44
Postitas Pets24
dan666 kirjutas:lamellil suvel kaa parem pidamine kui plaanis ideaaltrajektoore võtta ja kiiremini edasi liikuda
Julgen sügavalt kahelda sinu väites. Ühtegi lamellrehvi ei saa suvel asfaldil sõites oma pidamisomadustelt nimetada paremaks kui mistahes korralikku suverehvi. Igal asjal on ikka oma otstarve. Heal juhul võib nõustuda väitega, et korraliku lamelliga on kruusateedel parem pidamine kui mingi V-mustriga suverehviga.
Postitatud: 22.04.2008 20:53 41
Postitas dan666
lamell pehmema seguga järelikult parem pidamine aga kulub kiiresti. suverehvid kõvemad et ei kuluks nii palju.
Postitatud: 23.04.2008 00:23 40
Postitas V2ike_Suur
Siiski, oma kogemusele tuginedes ütlen, et suverehv peab siiski paremini. Lamelli muster ei sobi vist nii hästi (kuivale ja kuumale) asfaltile vms, igatahes suverehviga on tunnetus kõvasti parem ja pidamine ka. Kuigi lamelli pidamisele (ka märjal asfaltil) ei saa midagi ette heita.
Postitatud: 23.04.2008 11:07 17
Postitas raul123
dan666 kirjutas:lamell pehmema seguga järelikult parem pidamine aga kulub kiiresti. suverehvid kõvemad et ei kuluks nii palju.
järelikult on rehvi külgseinad kah pehmema seguga mis oluliselt mõjub roolitunnetusele.
Postitatud: 23.04.2008 11:14 39
Postitas piq
dan666 kirjutas:lamell pehmema seguga järelikult parem pidamine aga kulub kiiresti. suverehvid kõvemad et ei kuluks nii palju.
enda värskest kogemusest , lamelliga tahab veojõukontroll pidevalt tööd teha, kui natuke gaasipedaali vajutada.
suverehvi puhul ei käi ratas pooltki nii kergelt tyhjalt ringi (kui aus olls asiis see aasta ei olegi veel suverehviga näinud veojõukontrolli tegutsemas)
suverehv on küll laiem kuid mitte nii oluliseltet
või on sellele ka mingi hea põhjendus ?võibolla olen mingi teguri arvestamata jätnud
Postitatud: 23.04.2008 12:26 30
Postitas AARE540
See laiuse värk- võib ju talveka ka panna 235-245 v mis iganes, see ei ole mingi näitaja. Aga ikkagi- kui vähegi võimalik, siis ei tasu lamelliga suvel sõita, see on mõttetu raiskamine, kuuled autosse sisse ära, kuidas rehv kulub...
Postitatud: 23.04.2008 12:45 12
Postitas aise
AARE530 kirjutas:See laiuse värk- võib ju talveka ka panna 235-245 v mis iganes, see ei ole mingi näitaja. Aga ikkagi- kui vähegi võimalik, siis ei tasu lamelliga suvel sõita, see on mõttetu raiskamine, kuuled autosse sisse ära, kuidas rehv kulub...
pehme seguga on nii. kõva seguga ei kulu nad midagi. lihtsalt müra on suur ja ei ole just kõige parem sõita.
Postitatud: 23.04.2008 16:12 42
Postitas V2ike_Suur
Kõva seguga lamell kardab musta jääd (kiilasjääst rääkimata) nagu vanapagan välku. Selliseid rehve ei tohiks Eestis üldse müüagi, nad on meie oludesse absoluutselt sobimatud.
Postitatud: 23.04.2008 16:16 17
Postitas aise
V2ike_Suur kirjutas:Kõva seguga lamell kardab musta jääd (kiilasjääst rääkimata) nagu vanapagan välku. Selliseid rehve ei tohiks Eestis üldse müüagi, nad on meie oludesse absoluutselt sobimatud.
2 talve nendega sõitnud

ilma DSC´ta vist väga ei sõidaks ka. järgmine talv tulevad uued pehmed lamellid kui auto veel alles on.
Postitatud: 23.04.2008 18:16 25
Postitas Karol
No ütleks ka paar sõna sekka. Kui sul on palju vaja sõita kruusateedel, siis on see lamell rehv igaljuhul parem seal. Kui aga elad kuskil linnas ja ei käi kuskil turnimas, siis on eelis ikka suverehvil. Muide see kes rääkis, et veojõu kontrolli tuli vilgub pidevalt lamelliga, peaks siiski natuke mõtlema, millest räägib. Kiirendusvõistlustel kasutatakse samuti tihtilugu vedaval sillal lamell rehve. Huvitav miks siis, kui suverehv peaks paremini pidama. Lisaks veel, et siiski suverehviga võib saada paremaid tulemusi nn. põdratestil ja slaalomis. Pidurdusel on nad juba suhteliselt võrdsed. Kui aga on kõvakattega teel mingi liivaollus, siis juba tekivad lamellile eelised. Eriti märgatav eelis on kruusateedel. Aga muidu nad kuluvad tõesti kiiresti.
Postitatud: 24.04.2008 21:18 34
Postitas dan666
ise olin suvel lamelliga harjunud(lühikesed pidurdusmaad) ja kuisiis suvekaga sõitma läksin oli kummide vilinal mats lähedal

Postitatud: 25.04.2008 19:26 53
Postitas poiss123
vahetasin suvekummid alla

Postitatud: 10.05.2008 16:47 23
Postitas raul050
Huvitaks ikkagi, et kuidas lamelliga asfaldil parem pidamine on(otse kiirendades) kui normaalse suvekaga? Kas peab olema suht värske ja kulumata rehv? Väga lühike burnout ainult puhastamiseks enne starti?
Omadest kogemustest võin öelda, et umbes poole peale kulunud lamellid ei taha suvel küll pidada ei otse ega kurvis. Nad on niigi vedelad sooja ilmaga ja kiire sõiduga lähevad veel hullemaks. Üle poole kulunud talvekad ei pea suvel vihmaga enam üldse midagi.
Postitatud: 10.05.2008 22:42 11
Postitas Indrek_M
Viimases ajakirjas AutoBild Eesti võrreldi suverehvide pidamist ning oli võrdlusse võetud ka kaks M+S rehvi ... need said suvekatelt küll enamvähem kõigis katsetes ära.