Automaatkast, kas peaks mäepeal tagasi vajuma?

Üldised arutelud ning näpunäited
-RV-
Huviline
Postitusi: 360
Liitunud: 12.01.2007 10:08 11

Automaatkast, kas peaks mäepeal tagasi vajuma?

Postitus Postitas -RV- »

kuulaks kuidas kellelgi miski on... kuna mu 750 e32 vajus , praegune 328 e36 vajub, tuttuus avensis 2.0 vajus, e39 530d vajus, samas e34 540 ei vajunud vw touran 1,9tdi dsg ei vaju....
katsetuse koht siis viljandi linnas olev mägi (kõrgemägi) kraade oli tal vist 40-45...
Kasutaja avatar
Genne
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 10.06.2007 02:27 33
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas Genne »

Minu E32 735 ei vaju.

Muidugi oleneb, kui suurt "mäge" Sa mõtled...
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Re: Automaatkast, kas peaks mäepeal tagasi vajuma?

Postitus Postitas Indrek_M »

-RV- kirjutas:katsetuse koht siis viljandi linnas olev mägi (kõrgemägi) kraade oli tal vist 40-45...
Sellisest "mäest" ei lähe enamus autosid üldse üles :lol: Ma arvan, et sa liialdad kraadidega.
Aga kui ma arvan õigesti, et sa mõtled Viljandis Tartu mnt mäge, siis tõenäoliselt vajub sellel mäel jah enamus autosid siiski tagasi - suhteliselt järsk tõus.
Üldiselt automaat hoiab väiksema tõusu korral paigal.
Indrek
ArgoV
Huviline
Postitusi: 296
Liitunud: 25.11.2004 20:17 08
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas ArgoV »

Jah, näiteks Nissan Patrolil on märgitud maksimaalseks tõusunurgaks 39 kraadi, ehk siis 40-45 kraadi on ilmselgelt liialdus.
E83 X3 2,0dA 2010.a.
-RV-
Huviline
Postitusi: 360
Liitunud: 12.01.2007 10:08 11

Postitus Postitas -RV- »

tegmist on ´´kõrgemäega´´ see pole tartu maanteega üldse seotud...
-RV-
Huviline
Postitusi: 360
Liitunud: 12.01.2007 10:08 11

Postitus Postitas -RV- »

suured vabandused jah... läksin käisin märgi juures ära 18 kraadi lihtsalt jah silmale mulle tundub et see on palju suurem.... näiteks kavilda orust on kõvasti järsem....

suured vabandused jah ... kuigi mulle ikka ei tundu loogiline 18 kraadi :S
leits
Huviline
Postitusi: 1030
Liitunud: 21.03.2008 11:22 13

Postitus Postitas leits »

18% tõus on siis see :D Väidetavalt nii suurt eestis mujal linnas ei kohta.
-RV-
Huviline
Postitusi: 360
Liitunud: 12.01.2007 10:08 11

Postitus Postitas -RV- »

jap leits eile sai ju õlle taga arutatud... aga mul läks meelest ära ja tundus ebaloogiline ikka veel tundub :D:D
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

DSG ei ole automaatkast ka.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
--kala--
Huviline
Postitusi: 677
Liitunud: 20.02.2007 14:27 31
Asukoht: Läänemaa

Postitus Postitas --kala-- »

ei tea minu 730d ei ole veel kuskil tagasi vajunud(tutikas hydromuhv)
ainult libedaga :D
<powered by 330xd 09>
Toyota LC HJ61
VW b5 tdi
-RV-
Huviline
Postitusi: 360
Liitunud: 12.01.2007 10:08 11

Postitus Postitas -RV- »

dsg on automaat ju... automaat = ise vahetab käiku.... ja teeb seda pole tähtis mis ehitus tal on salongis on automaat ! see on see sama käigukast mida tahab M3 ka endale peale panna või on pannud juba... mai tia kuidas need läbirääkimised läksid... kunagi oli sellest mingi suur teema...

Maailma esimene suurseerialiselt toodetav 7käiguline DSG-käigukast debüteeris Volkswagen Golfil. Seni sai sama käikude arvuga DSG-käigukastiga uhkustada üksnes Volkswageni kontserni lipulaev, miljon eurot maksev Bugatti Veyron.

Tähelühend DSG (Direct-Shift Gearbox) tähendab lihtsustatult kahe elektrooniliselt juhitava siduriga, kuid ilma siduripedaalita manuaalkäigukasti, mis vahetab käike kas automaatselt või teeb seda juht käsitsi. Seejuures toimuvad käiguvahetused ülikiirelt ja sujuvalt.

Juba 2003. aastal tõi Volkswagen välja 6käigulise DSGkäigukasti, mida on tänaseks toodetud üle miljoni. Kui see oli mõeldud üsna võimsatele mootoritele (pöördemoment kuni 350 Nm), siis uus seitsmekäiguline pigem väiksematele ja ökonoomsematele (pöördemoment kuni 250 Nm).
-RV-
Huviline
Postitusi: 360
Liitunud: 12.01.2007 10:08 11

Postitus Postitas -RV- »

no aga see paneb imestama et isegi tutikas avensis vajus tagasi.... ok saan aru et vanemad bmwd aga tutikas auto ka nagu...
leits
Huviline
Postitusi: 1030
Liitunud: 21.03.2008 11:22 13

Postitus Postitas leits »

sai käidud ka 2.8 98 aasta audi a6 quattroga ja s60 2001a automaadiga. mõlemad vajusid tagasi :? vaevalt et kõigil neljal kastid pees on
-RV-
Huviline
Postitusi: 360
Liitunud: 12.01.2007 10:08 11

Postitus Postitas -RV- »

just käisin mart551´ga seal uuesti oma e36 328ia´ga ja vajus jällegi... tuleb nv test 530d´ga kah.... ja baidevei... see tõus on 18% mitte kraadi kraadi ehk oleks seal mingi 30+/- 5 ! sain teada et protsent näitab mitu meetrit sajale meetrile see tõuseb... saab ka arvutada nii et sajale meetrile tõuseb 18m siis võtab appi vana hea pythagerose teoreemi ja tan(alfa)= 18/100ga saab täpselt teada mitu kraadi on ... et kell nii palju siis ei viitsi arvutit otsida hetkel....
-RV-
Huviline
Postitusi: 360
Liitunud: 12.01.2007 10:08 11

Postitus Postitas -RV- »

Pilt
--kala--
Huviline
Postitusi: 677
Liitunud: 20.02.2007 14:27 31
Asukoht: Läänemaa

Postitus Postitas --kala-- »

-RV- kirjutas:dsg on automaat ju... automaat = ise vahetab käiku.... ja teeb seda pole tähtis mis ehitus tal on salongis on automaat ! see on see sama käigukast mida tahab M3 ka endale peale panna või on pannud juba... mai tia kuidas need läbirääkimised läksid... kunagi oli sellest mingi suur teema...

Maailma esimene suurseerialiselt toodetav 7käiguline DSG-käigukast debüteeris Volkswagen Golfil. Seni sai sama käikude arvuga DSG-käigukastiga uhkustada üksnes Volkswageni kontserni lipulaev, miljon eurot maksev Bugatti Veyron.

Tähelühend DSG (Direct-Shift Gearbox) tähendab lihtsustatult kahe elektrooniliselt juhitava siduriga, kuid ilma siduripedaalita manuaalkäigukasti, mis vahetab käike kas automaatselt või teeb seda juht käsitsi. Seejuures toimuvad käiguvahetused ülikiirelt ja sujuvalt.

Juba 2003. aastal tõi Volkswagen välja 6käigulise DSGkäigukasti, mida on tänaseks toodetud üle miljoni. Kui see oli mõeldud üsna võimsatele mootoritele (pöördemoment kuni 350 Nm), siis uus seitsmekäiguline pigem väiksematele ja ökonoomsematele (pöördemoment kuni 250 Nm).
ise oled automaat
see on manuaal kast mida ei lylita sina vaid silindrid
<powered by 330xd 09>
Toyota LC HJ61
VW b5 tdi
--kala--
Huviline
Postitusi: 677
Liitunud: 20.02.2007 14:27 31
Asukoht: Läänemaa

Postitus Postitas --kala-- »

lase kõrval istujal käiku vahetada ja on pool automaat :lol:
<powered by 330xd 09>
Toyota LC HJ61
VW b5 tdi
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

18% teeb siis 10 kraadi kõigest.
DSG lülitab käike automaatika abiga aga samamoodi nagu tavaline turbiiniga automaat ta siiski paigal ei saa hoida minu arusaamise järgi.
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas Henri. »

-RV- kirjutas:saab ka arvutada nii et sajale meetrile tõuseb 18m siis võtab appi vana hea pythagerose teoreemi ja tan(alfa)= 18/100ga saab täpselt teada mitu kraadi on ... et kell nii palju siis ei viitsi arvutit otsida hetkel....
Start - programs - accessories - calculator.

ja 18/100 = 0,18, selle jaoks vast arvutit ei vaja :D
V2ike_Suur
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
Kontakt:

Postitus Postitas V2ike_Suur »

akibo kirjutas:
-RV- kirjutas:saab ka arvutada nii et sajale meetrile tõuseb 18m siis võtab appi vana hea pythagerose teoreemi ja tan(alfa)= 18/100ga saab täpselt teada mitu kraadi on ... et kell nii palju siis ei viitsi arvutit otsida hetkel....
Start - programs - accessories - calculator.

ja 18/100 = 0,18, selle jaoks vast arvutit ei vaja :D
Ja võta sellest nüüd arctan ka peast.

Ma eile oma lõbuks arvutasin ka seda. Ja selle teooria järgi, et tee tõus on 18% teepikkusest oli tulemus tõesti 10kraadi. Kuna see tundus ebareaalselt väike, proovisin ka teisi variante ja kui eeldada, et teepikkus muutus kalde tõttu 18% pikemaks (hüpotenuus 1,18; pikem kaatet 1) siis sain tulemuseks 30 millegagi (vist 32)kraadi. Tundub väidetava kõige raskema tõusu jaoks reaalne tulemus, samas see tõusumärk peaks näitama just tee tõusu suhet horisontaalsuunaga. Neid arvutasin ka nii siinuse kui tangensi kaudu, tulemused olid mõlemad 10 tuuri, siinuse oma natuke suurem.
730iA e32 138kW 12/1992
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas Henri. »

V2ike_Suur kirjutas:Ja võta sellest nüüd arctan ka peast.
Oota, ma otsin arvuti välja :lol:
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

V2ike_Suur kirjutas:kui eeldada, et teepikkus muutus kalde tõttu 18% pikemaks
See on küll väga vale eeldus :)
Indrek
Kasutaja avatar
mart551
Huviline
Postitusi: 447
Liitunud: 16.06.2004 09:31 32
Asukoht: Viljandi - Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas mart551 »

see tagasivajumine on tõesti veider teema.. ise sõitsin 100 000km e34 4-liitrisega ja ei mäleta küll hetkegi,kus auto oleks tagasi vajunud..sellest ka äge vaidlus :P proovige teised ka.. äkki see siis nii oleneb millestki või on kastid ise nii erinevad või loeb väga palju mootori võimsus vms..
e39 540i + zaz 968M
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Ragnar kirjutas:18% teeb siis 10 kraadi kõigest.
DSG lülitab käike automaatika abiga aga samamoodi nagu tavaline turbiiniga automaat ta siiski paigal ei saa hoida minu arusaamise järgi.
Turbiiniga autol ei ole tagasild mootoriga kunagi jäigalt ühenduses (v.a. kui turbiini lukustus peal). Küll aga on automaatkastis P-asendis jäik väljundvõlli stopper.
TA muidugi ei täpsusta, kas ta teeb oma katset töötava või seisva mootoriga.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
--kala--
Huviline
Postitusi: 677
Liitunud: 20.02.2007 14:27 31
Asukoht: Läänemaa

Postitus Postitas --kala-- »

mul mate oli 2 aga 18% 180 kraadist on 32,4 kraadi
18*180/100=32,4
**** hypotenuuse siin taga ajate :shock:
<powered by 330xd 09>
Toyota LC HJ61
VW b5 tdi
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

miks sa seda 180 kraadi sinna paned?
kas 100% tõus on siis 180kraadine ehk sile tee? :lol:
Viimati muutis Ragnar, 16.05.2008 12:01 35, muudetud 1 kord kokku.
--kala--
Huviline
Postitusi: 677
Liitunud: 20.02.2007 14:27 31
Asukoht: Läänemaa

Postitus Postitas --kala-- »

180 kraadi on sirge tee _____________________________________
90 kraadi _______l
45____/
<powered by 330xd 09>
Toyota LC HJ61
VW b5 tdi
Kasutaja avatar
Reintz
Huviline
Postitusi: 103
Liitunud: 24.03.2008 23:25 28
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Reintz »

Ragnar kirjutas:miks sa seda 180 kraadi sinna paned?
Sest nagu ta ise ütles - mate oli tal kaks :lol:

Nagu siin enne öeldi, näitab tõusu protsent seda, mitu meetrit kerkib maapind 100 meetri kohta. Ehk antud juhul räägite te tõusust, mille puhul kerkib maapind 18% sirgel maapinnal edasi liigutud teepikkusest.

Kui keegi tahab seda kraadideks arvutada, siis tuleb tõepoolest appi valem (mis ei ole Pythagorase teoreem, nagu siin ennist öeldi) tan(alfa)=vastaskaatet jagatud lähiskaatetiga ehk tan(alfa)=18/100. Mis teeb tõusunurgaks ~10.2kraadi.

Iseenesest väga teemakohased jutud teil siin - just tulin keskkooli mate eksamilt :lol:
V2ike_Suur
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
Kontakt:

Postitus Postitas V2ike_Suur »

Indrek_M kirjutas:
V2ike_Suur kirjutas:kui eeldada, et teepikkus muutus kalde tõttu 18% pikemaks
See on küll väga vale eeldus :)
Ma tean, et on vale eeldus, aga niimoodi sain kõige realistlikuma tulemuse. 10,2 kraadi on nii väike nurk, et see ei saa kuidagi olla kõige järsem tõus Eestis.

Teisalt, võibolla see 18% on kogu tõusva lõigu keskmine, koos nn peale ja mahasõitudega, millel kalle sujuvalt suureneb, seega keskosas võib tõusu nurk olla märksa suurem.
730iA e32 138kW 12/1992
Kasutaja avatar
mart551
Huviline
Postitusi: 447
Liitunud: 16.06.2004 09:31 32
Asukoht: Viljandi - Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas mart551 »

tõusukraad on siiski 33 ja 34 vahel midagi.. 10 ta kohe kindlasti ei ole.. :)
e39 540i + zaz 968M
Vasta