Püsikiirusehoidja installimine

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
visla
Huviline
Postitusi: 171
Liitunud: 19.08.2004 09:10 34
Asukoht: Tln

Püsikiirusehoidja installimine

Postitus Postitas visla »

Tere, autoks e34 525 tdsa touring 94a.
Kui keeruline oleks sellele kiirusehoidja paigaldamine? Et mõtlen lamamrist selle süsteemi osta ja kas peab ka aju ära vahetama?
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

töö aeg- 20min
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8259
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Sellest TDS.i kiirusehoidjast ju ka siin foorumis mitu korda juttu olnud. TDS-i puhul seisneb kogu töö õige(!) kangi ostmises ja roolisambale kinnitamises. Kõik muu on juba DDE.sse sisse ehitatud.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Ja kui väga tahta siis, siis on Patrikul üks odavam variant ka välja pakkuda, muidugi kui ta tahab sellest rääkida :)
Aga muidu Sauel maksab kang 800.- ;)
Mercedes EQS 450+ 2022
Kasutaja avatar
suslik
Huviline
Postitusi: 121
Liitunud: 10.06.2003 11:32 16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas suslik »

ja bena puhul mitte. kas õige ???
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8259
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

1) kui see benamootor on varustet EML-ga (reaalselt siis hilisem M30B35 või M7xBxx V12) siis on sama teema, mis TDS-ga. Isegi kang on sama.
2) muud benamootorid vajavad seguklapi mehhaanilise liigutamise seadet, seega koosneb nende Tempomat lisaks kangile veel vastavast juhtplokist ja seademootorist.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
bemarifan
Huviline
Postitusi: 559
Liitunud: 11.04.2004 12:58 18

Postitus Postitas bemarifan »

sry et trygin teemasse , aga mind huvitaks sellise asja peale panek 318 e36 le, palju sellega tegemist on?
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

ja e36 1.6 moto puhul ka huvi olemas :)
visla
Huviline
Postitusi: 171
Liitunud: 19.08.2004 09:10 34
Asukoht: Tln

Kang

Postitus Postitas visla »

Ühesõnaga siis ostaks selle kangi.

Ilma pikemalt mõtlemata.
visla
Huviline
Postitusi: 171
Liitunud: 19.08.2004 09:10 34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas visla »

Viljar_V kirjutas:Ja kui väga tahta siis, siis on Patrikul üks odavam variant ka välja pakkuda, muidugi kui ta tahab sellest rääkida :)
Aga muidu Sauel maksab kang 800.- ;)
MIs see odavam varinat siis oleks? Huvi olemas!
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8259
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

meph kirjutas:ja e36 1.6 moto puhul ka huvi olemas :)
Vaata siia, siit saad ettekujutuse tööde mahust:
http://www.7er.com/modelle/e32/geschwin ... gelung.pdf
Kui Sa kohe meelt ei heida, siis leiad sealt ka inglise vm. Sulle sobivas keeles teksti ka. Vajalike komponentide arv on sama, kuigi E36 puhul selle juhtploki kood on teine kui E32/E34-l.
Juhtmete vedamise vajadus sõltub ainult sellest, kui hästi ta Sul tehasest kaabeldatud on.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

nojah... ainuke küsimus on selles, et mitu miljonit vajalikud jupid maksma lähevad... kaigas nagu ma aru sain maksab 800 eek.. tundub, et veel vaja kontroller, servomootor ja pisemaid lubinaid... kõik need jupid kokku lähevad vist paraja varanduse maksma...

töö ise nii väga raske ei tundugi...
Nuhik
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 06.02.2003 12:51 24
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Nuhik »

Tekkis ka asja vastu huvi.
525 tds on DDE2 ja nagu ma aru sain on juurde vaja ainult kangi, kas sama kehtib ka 524td mille on DDE kohta?
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8259
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

meph kirjutas:nojah... ainuke küsimus on selles, et mitu miljonit vajalikud jupid maksma lähevad... kaigas nagu ma aru sain maksab 800 eek.. tundub, et veel vaja kontroller, servomootor ja pisemaid lubinaid... kõik need jupid kokku lähevad vist paraja varanduse maksma...
Minule sobiva kangi eest küsis Igor viimati (paar nädalat tagasi) 750.-
Sõber sai oma M60-le temalt kogu komplekti (tross oli ka kaasas) vist 2000 või 2500 raha eest.
Samas mina leidsin omale vajaliku mootori kuskilt lõuna-eesti lammarist (helistasin lihtsalt lehekuulutusi läbi) 500.- eest, pandi cargobussi peale ja sama õhtu oli juba käes asi. Mul vedas muidugi sellega, et nii tempomaadi kontroller kui kogu kaabeldus olid autos olemas. Üks sell pakkus oma 525-lt maha võetud komplekti 1200.- vist, aga kuna see oli see vanem süsteem (ilma mäluta, st. Recall funktsiooni ei ole), siis jäi kaup katki, kuna selle kontrolleri pistik on ka teist moodi kaabeldatud. Ja oma mootorile sobiv tross tuli UM-ist osta, sest 4/6-silindriliste omad on tunduvalt lühemad.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
suslik
Huviline
Postitusi: 121
Liitunud: 10.06.2003 11:32 16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas suslik »

priitv8 kirjutas:1) kui see benamootor on varustet EML-ga (reaalselt siis hilisem M30B35 või M7xBxx V12) siis on sama teema, mis TDS-ga. Isegi kang on sama.
2) muud benamootorid vajavad seguklapi mehhaanilise liigutamise seadet, seega koosneb nende Tempomat lisaks kangile veel vastavast juhtplokist ja seademootorist.
See küll oma rumalus, kuid mis see EML on
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8259
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

suslik kirjutas:See küll oma rumalus, kuid mis see EML on
Ctrl+F : EML : Enter
http://www.bimmerfest.com/forums/archiv ... hp/t-49923
EML tuleb saksa keelest: Elektronische MotorLeistungs regelung, eesti keeles on siis tegemist e-gaasiga, st. gaasipedaali ja seguklapi vahel on trossi asemel edison.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
suslik
Huviline
Postitusi: 121
Liitunud: 10.06.2003 11:32 16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas suslik »

priitv8 kirjutas:
suslik kirjutas:See küll oma rumalus, kuid mis see EML on
Ctrl+F : EML : Enter
http://www.bimmerfest.com/forums/archiv ... hp/t-49923
EML tuleb saksa keelest: Elektronische MotorLeistungs regelung, eesti keeles on siis tegemist e-gaasiga, st. gaasipedaali ja seguklapi vahel on trossi asemel edison.
jaaa ja kuidas sellest aru saada :oops:
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8259
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

suslik kirjutas:jaaa ja kuidas sellest aru saada :oops:
Tegelikult on asi väga lihtne. Tavaliselt kui sa gaasipedaali vajutad, siis avad sa sellega trossi vahendusel seguiklappi teatud nurga võrra. E-gaasi puhul puudub mehhaaniline side pedaali ja seguklapi vahel. Sina tallad jalaga ainult potekat, EML aju siis avab elektrimootori abil seguklappi. Siin tekibki võimalus Sinu kiirusesoovi (pedaaliasendit) natukene paindlikumalt käsitleda, kui mehhaanilise ühenduse puhul. Samuti on suhteliselt lihtne realiseerida tühikäigu stabiliseerimist, püsikiiruse hoidjat ja veojõukontrolli (mis kõik ka EML-ga autol nii tehtud ongi), sest nt. veojõu vähendamiseks saab ASC/EML kombinatsioon edukalt ignoreerida Sinu pedaaliasendit ja seguklapi nii seada, nagu hetkel parem on.
Tähelepanuväärne on, et selline asi oli BMW-l peal juba 1986 aastal koos V12 mootoriga. Täna on jah pea igal väikeautolgi sama lahendus.
Siin ka mõned pildid:
pedaal: http://rust.mine.nu/bmw/showparts.do?mo ... =117&y=125
ja seguklapp:
http://rust.mine.nu/bmw/showparts.do?mo ... x=141&y=77
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
visla
Huviline
Postitusi: 171
Liitunud: 19.08.2004 09:10 34
Asukoht: Tln

Segane lugu

Postitus Postitas visla »

Äkki siis keegi vastaks nii, et ka lihtinimene aru saaks.
Kuidas see asi ikka siis käib. Kas piisab 94 525 TDSA-le lihtsalt kangi paigutamisest roolile või on eel vaja jubinaid vahetada???
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8259
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Jah piisab. Dislal pole ju seguklappigi, millest me siin räägime?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
spcvnd
Huviline
Postitusi: 36
Liitunud: 19.07.2004 23:10 00
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas spcvnd »

priitv8 kirjutas:Tegelikult on asi väga lihtne. Tavaliselt kui sa gaasipedaali vajutad, siis...
... cut...
Samuti on suhteliselt lihtne realiseerida tühikäigu stabiliseerimist, püsikiiruse hoidjat ja veojõukontrolli (mis kõik ka EML-ga autol nii tehtud ongi), sest nt. veojõu vähendamiseks saab ASC/EML kombinatsioon edukalt ignoreerida Sinu pedaaliasendit ja seguklapi nii seada, nagu hetkel parem on.
Kui lihtne see ikka on? Minu masinal (@325iA e36) on ikka tross, kuigi on ASC olemas vt:
http://rust.mine.nu/bmw/partgrp.do?mode ... g=13&fg=15
et siis ASC "THROTTLE ACTUATOR ASC+T" (vt viimane diagramm) sikutab siis seda seguklapi asendi koomale, kuigi ise saan füüsiliselt otse trossi abiga siiski seguklappiklappi otse käsutada... et kas siin piisab siis ikkagi ainult "õige" kangi paigaldamisest?
ELL
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 15.09.2004 10:19 20

Postitus Postitas ELL »

Aga palju selle hoidjaga dislat kokku hoiab,või on see ainult söidu mugavuse suurendamiseks,mis on niigi suur.
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Käisin eile Truumu juures ja viskasime korra kaabli külge, näitas error code 10, tähendab midagi sellist, et püsikiirusehoidja on ühendamata (puudu on kang) Paisatb, et tuleb ikka sauel ära käia ;)
Mercedes EQS 450+ 2022
ahtil
Huviline
Postitusi: 68
Liitunud: 14.06.2004 23:40 25

Postitus Postitas ahtil »

Kas on seda võimalik peale panna 523 i -le, auto ehitusaasta on 1998. Ja mida ma ikkagi pean sinna juurde ostma? Palju see umbes maksab?
Raino
Huviline
Postitusi: 663
Liitunud: 09.09.2004 20:03 35
Asukoht: Revel
Kontakt:

Postitus Postitas Raino »

ELL kirjutas:Aga palju selle hoidjaga dislat kokku hoiab,või on see ainult söidu mugavuse suurendamiseks,mis on niigi suur.
Sellega on nii sõidu mõnu kui ka pisikest ökonoomiat sest kui auto sõidab ühtlasel kiirusel ning mootoril ühed pöörded siis hoiab pisut kokku kah.
Tehtud on palju ning teha veel rohkemgi. Suured sõnad kunagisest CCCP poliitikast.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8259
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

ahtil kirjutas:Kas on seda võimalik peale panna 523 i -le, auto ehitusaasta on 1998. Ja mida ma ikkagi pean sinna juurde ostma? Palju see umbes maksab?
E39 on juba asi keerulisem. Alustuseks on MFL (e. nuppudega) rooli vaja, kuna see on ainus koht, kust tempomaati juhitakse, kangi ju pole.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Kui sa otsustad panna aftermarketi oma, siis soojalt soovitan hoiduda Rostra cruisidest. Ma Lianale lasin selle uuena panna, see on ka kolme kuuga ainus garantiiremont olnud. Kangi seti nupp töötab nagu pähe tuleb, mõnikord hoia oma 10 sek all (lüliti on vist jama). Samuti on siduri all olev deaktiveerimislüliti samasugune rämps - kui kogemata vajutad peal oleva cruisega sidurile, siis pooltel juhtudel jääb cruise peale ja viskab tuurid lakke :shock:

Muude kohta ei tea. Aga maksab ta kuni 4k ja kütuse kokkuhoidu see küll ei anna. Vähemalt siis, kui ise ka ühtlast kiirust hoida.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
ahtil
Huviline
Postitusi: 68
Liitunud: 14.06.2004 23:40 25

Postitus Postitas ahtil »

Tänan info eest. :)
priitv8 kirjutas:
ahtil kirjutas:Kas on seda võimalik peale panna 523 i -le, auto ehitusaasta on 1998. Ja mida ma ikkagi pean sinna juurde ostma? Palju see umbes maksab?
E39 on juba asi keerulisem. Alustuseks on MFL (e. nuppudega) rooli vaja, kuna see on ainus koht, kust tempomaati juhitakse, kangi ju pole.
Kasutaja avatar
Pritsa
Huviline
Postitusi: 134
Liitunud: 22.12.2003 13:33 45
Peamine sõiduk: BMW 420d Xdrive
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Pritsa »

E39 on juba asi keerulisem. Alustuseks on MFL (e. nuppudega) rooli vaja, kuna see on ainus koht, kust tempomaati juhitakse, kangi ju pole.

priitv8, kui MFL rool olemas, mida läheks järgmisena l vaja ?
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8259
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Pritsa kirjutas:priitv8, kui MFL rool olemas, mida läheks järgmisena l vaja ?
Kas juba tehasest või ise pandud? Mis auto? Mis aasta?
Aga miinimumina vaja ikkagi diagnostikakompuutrit, sest auto on vaja ümber kodeerida (öelda, et nüüd on ka tempomaat olemas).
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Vasta