1. leht 1-st

Talverehvid E34-le

Postitatud: 11.10.2004 17:35 28
Postitas jevgeni
huvitav, kas või mis talverehvidest saab E34 Touringule alla panna. variante on 2: 185/65 R15 ja 195/65 R15?

Postitatud: 11.10.2004 17:44 01
Postitas Simsa525
Mul ees 205/50R15 ja taga 185/60R15 :) Loodan, et esiots ujuma ei hakka :lol:

Postitatud: 11.10.2004 17:49 07
Postitas veix2
mul talvekad 185/65/R15.Hetkel all veel suvekad ja need 205/60/R15.Autoks siis e34 sedaan.

Postitatud: 11.10.2004 17:51 21
Postitas veix2
mul talvekad 185/65/R15.Hetkel all veel suvekad ja need 205/60/R15.

Re: Talverehvid E34-le

Postitatud: 11.10.2004 17:58 18
Postitas Ragnar
jevgeni kirjutas:huvitav, kas või mis talverehvidest saab E34 Touringule alla panna.
saad panna loomulikult mõlemad. :) kõrguse vahe on aint 6mm ja laiuse vahe pole ka märkimisväärne.

Kuna enne olid kogemused aint esiveolisega, siis eelmine talv nac kartsin,
et kuidas bmw´ga hakkama saab (nii mõnigi veel rääkis, et ei püsi teel või jääd kinni ja mis kõik veel.) Tegelikuses aga sõitsin väga edukalt mitte just väga suure mustriga M+S'dega terve talve ja polnud häda midagi.

Seekord jälle ostsin M+S+naelad. 195/65 ette ja 205/65 taha.

Re: Talverehvid E34-le

Postitatud: 11.10.2004 18:37 37
Postitas Simsa525
Nu kirjutas: Seekord jälle ostsin M+S+naelad. 195/65 ette ja 205/65 taha.
Kas 205 papu taga liiga lai ei ole ?? Või ei saa sellise suure auto all arugi, et suht lai kumm ? :roll:

Postitatud: 11.10.2004 18:48 30
Postitas Ragnar
eelmine talv olid ilma naelteta 195/65 M+S nii ees kui taga. Ja nagu öeldud polnud viga midagi. 205 aint tühine 1cm laiem, vaevalt et see mõjutab midagi.

a see loogika mille järgi sa taha 185 ja ette 205 paned on küll kahtlane :D

ja muide kui ma vaatan praegu manualist järgi siis 535 pole seal alla
205 laiuse ette nähtudki.

Postitatud: 11.10.2004 18:54 26
Postitas Simsa525
Nu kirjutas: a see loogika mille järgi sa taha 185 ja ette 205 paned on küll kahtlane :D
Nu sis läheb.. ikka 205 taha ja 185 ette ja asi ants :cool:

Postitatud: 11.10.2004 20:06 31
Postitas jevgeni
tänud vastuse eest. lihtsalt on variant osta kasutatud rehve kas jooks Nokian H1 185/65 R15 või siis Gooyear UG500 195/65 R15 (mõlematel kõik naelad sees ja kasutatud ühe talve). ja ukse juures kleebisel selliseid mõõte polnud. siis tekkiski kahtlust, et äkki ei saagi nii kitsaid rehve alla panna. aga nüüd lähen ja ostan talverehvid ära. :D

Postitatud: 12.10.2004 09:29 11
Postitas alts20
omal lähevad juba teist aastat alla 215/55R16 nokia hakkap.... ja ei taha nagu miskit muud enam alla toppida

Postitatud: 14.10.2004 15:03 37
Postitas kadakas
Peale kummilaiuse peab ka koormusindeksit jälgima ,eriti touringu korral.
Touringul peaks see olema vähemalt 95.Kitsamad kummid tehakse tavaliselt väiksemate koormuste jaoks.Üks tuttav sai nii oma kummidest kiirelt lahti( muutusid loperguseks).

Postitatud: 14.10.2004 16:39 05
Postitas Ragnar
91 peaks piisama. 615kg ratta kohta ju.

Postitatud: 14.10.2004 17:56 16
Postitas kadakas
manuaal ütleb 95 ja 690 kg(TDS touring E 34).

Postitatud: 15.10.2004 11:30 50
Postitas pocket
tore kokkusattuvus, -eelmine talv sai siis liigeldud mõlema variandiga, passatil olid all Nokia HkP1 (185) ja E34 jal UG 500 (195), mõlemal juhul oli tegu 50% kulunud rehvidega. Ei oska öelda palju see autost olenes aga E34 ga tundsin ennast palju turvalisemalt.

Seega soovitan UG 500

Postitatud: 17.10.2004 19:41 15
Postitas jevgeni
kadakas kirjutas:Peale kummilaiuse peab ka koormusindeksit jälgima ,eriti touringu korral.
Touringul peaks see olema vähemalt 95.Kitsamad kummid tehakse tavaliselt väiksemate koormuste jaoks.Üks tuttav sai nii oma kummidest kiirelt lahti( muutusid loperguseks).
jälle targemaks :D lähen ja uurin asja mis indeks rehvidel on.

Postitatud: 17.10.2004 19:48 36
Postitas jevgeni
pocket kirjutas:tore kokkusattuvus, -eelmine talv sai siis liigeldud mõlema variandiga, passatil olid all Nokia HkP1 (185) ja E34 jal UG 500 (195), mõlemal juhul oli tegu 50% kulunud rehvidega. Ei oska öelda palju see autost olenes aga E34 ga tundsin ennast palju turvalisemalt.

Seega soovitan UG 500
UG 500 on tõesti hea rehv, kuid tal on üks miinus, nimelt ta kulub suht kiiresti. olen näinud seda rehvi peale ühe talve all olekut. see sild mis oli vedav kulutas rehvi täitsa korralikult ära, nii et teist talve seda rehvi enam alla ei pane. ilmselt üks saladus selle rehvi heas pidamises nii jääl kui ka lumel ongi kummi pehme koostis. aga ühe rehvi eest ja üheks talveks 1200 eeku on maksta natsa palju.

Re: Talverehvid E34-le

Postitatud: 17.10.2004 20:26 35
Postitas Markko
jevgeni kirjutas:huvitav, kas või mis talverehvidest saab E34 Touringule alla panna. variante on 2: 185/65 R15 ja 195/65 R15?
E34 sedaani uksepostilt lugedes on M+S rehvide miinimum laiuseks antud igaljuhul 195

Postitatud: 18.10.2004 23:00 13
Postitas vanaisa
minu autoga kaasas olev raamat 525 TDS -ile ei näita ka talveks alla 205 midagi väiksemat. Suvel 225 ja tõesti seisab hästi teel.

Andres

Postitatud: 19.10.2004 11:08 45
Postitas ottOmar
ma tahaks hirmsalt 255 laiust alla panna, aga kumme pole saada kuskilt.
pole mingit vahet (vähemalt Tallinnas) millise kummiga sõidad, sest lund ju niikuinii eriti ei ole. Ja no need mõned korrad, kui lumi maha tuleb - saab vabalt hakkama. Pealegi tänapäeva autodest paljud sõidavad keskusest ju 17" ratastega välja - ja nii nad ongi mõeldud sõitma nii talvel kui ka suvel ;)

Postitatud: 19.10.2004 12:11 43
Postitas Anti
ottOmar kirjutas:ma tahaks hirmsalt 255 laiust alla panna, aga kumme pole saada kuskilt.
pole mingit vahet (vähemalt Tallinnas) millise kummiga sõidad, sest lund ju niikuinii eriti ei ole. Ja no need mõned korrad, kui lumi maha tuleb - saab vabalt hakkama. Pealegi tänapäeva autodest paljud sõidavad keskusest ju 17" ratastega välja - ja nii nad ongi mõeldud sõitma nii talvel kui ka suvel ;)
Nokian WR lamell on täiesti saadaval 255/40 17 mõõdus, hind ca 3-3,5k tükk.
Naela tõsi küll vist selles mõõdus ei leia.
Samas kui velg kannatab, siis üle 235 laiuse ei soovitaks ikkagi minna.

Postitatud: 19.10.2004 22:24 55
Postitas E32
Anti kirjutas:
ottOmar kirjutas:ma tahaks hirmsalt 255 laiust alla panna, aga kumme pole saada kuskilt.
pole mingit vahet (vähemalt Tallinnas) millise kummiga sõidad, sest lund ju niikuinii eriti ei ole. Ja no need mõned korrad, kui lumi maha tuleb - saab vabalt hakkama. Pealegi tänapäeva autodest paljud sõidavad keskusest ju 17" ratastega välja - ja nii nad ongi mõeldud sõitma nii talvel kui ka suvel ;)
Nokian WR lamell on täiesti saadaval 255/40 17 mõõdus, hind ca 3-3,5k tükk.
Naela tõsi küll vist selles mõõdus ei leia.
Samas kui velg kannatab, siis üle 235 laiuse ei soovitaks ikkagi minna.
mõtlen sama, et võiks talvekad 17 velgedele panna, aga raske on HEA hinnaga ja 225 v 235 laiusega talvekaid leida :(
peab vist siiski originnal velgede kasuks otsustama...

Postitatud: 20.10.2004 10:27 45
Postitas jevgeni
E32 kirjutas:mõtlen sama, et võiks talvekad 17 velgedele panna, aga raske on HEA hinnaga ja 225 v 235 laiusega talvekaid leida :(
peab vist siiski originnal velgede kasuks otsustama...
talveks on parem kitsas kumm alla panna, kuna see lõikab paremini lörtsi ja lund. samas kitsa kummi muster jõuab kiiremini ennast puhtaks visata.

Postitatud: 20.10.2004 10:51 52
Postitas Indrek_M
talveks on parem kitsas kumm alla panna, kuna see lõikab paremini lörtsi ja lund. samas kitsa kummi muster jõuab kiiremini ennast puhtaks visata.[/quote]

Minu meelest on kitsam kumm ainult lumes ja lörtsis parem - jääl ja asfaldil määrab siiski rehvi pind. Samuti raskema auto alla võib panna laiema rehvi kuna surutakse rehvi kõvemini vastu maad.
Mustri puhtaks viskamisel ei näe ma kummi laiusega mingit seost - mustrist oleneb kindlasti aga rehvi laiusest ... ei tundu usutav.

Postitatud: 20.10.2004 16:16 50
Postitas Kristjan_K
Miki-Hiir kirjutas:
jevgeni kirjutas:talveks on parem kitsas kumm alla panna, kuna see lõikab paremini lörtsi ja lund. samas kitsa kummi muster jõuab kiiremini ennast puhtaks visata.
Minu meelest on kitsam kumm ainult lumes ja lörtsis parem - jääl ja asfaldil määrab siiski rehvi pind. Samuti raskema auto alla võib panna laiema rehvi kuna surutakse rehvi kõvemini vastu maad.
Mustri puhtaks viskamisel ei näe ma kummi laiusega mingit seost - mustrist oleneb kindlasti aga rehvi laiusest ... ei tundu usutav.
eks ta oleneb ikka mõlemast, nii laiusest kui mustrist..
mida laiem kumm, seda kauem läheb ju aega et see saast kummi keskelt äärtesse & minema jõuaks

Postitatud: 20.10.2004 16:20 35
Postitas Lauri_L
Endale ostsin ja panin alla täna uued naastrehvid 15/65/195 mõõdus. Väga fine on. Tootjaks master, 04a mudel ja hinnaks 665.-/tk

Postitatud: 20.10.2004 16:24 43
Postitas Simsa525
Lauri_L kirjutas:Endale ostsin ja panin alla täna uued naastrehvid 15/65/195 mõõdus. Väga fine on. Tootjaks master, 04a mudel ja hinnaks 665.-/tk
Kust sa need kummid hankisid endale?

Postitatud: 20.10.2004 16:45 21
Postitas Lauri_L
Simsa525 kirjutas:
Lauri_L kirjutas:Endale ostsin ja panin alla täna uued naastrehvid 15/65/195 mõõdus. Väga fine on. Tootjaks master, 04a mudel ja hinnaks 665.-/tk
Kust sa need kummid hankisid endale?
Pärnust Masteri kauplusest Papiniidu tänaval, anti ka 18k garantiid ja allapanek tasuta

Postitatud: 20.10.2004 17:24 42
Postitas Indrek_M
Kristjan_K kirjutas:
Miki-Hiir kirjutas:
jevgeni kirjutas:talveks on parem kitsas kumm alla panna, kuna see lõikab paremini lörtsi ja lund. samas kitsa kummi muster jõuab kiiremini ennast puhtaks visata.
Minu meelest on kitsam kumm ainult lumes ja lörtsis parem - jääl ja asfaldil määrab siiski rehvi pind. Samuti raskema auto alla võib panna laiema rehvi kuna surutakse rehvi kõvemini vastu maad.
Mustri puhtaks viskamisel ei näe ma kummi laiusega mingit seost - mustrist oleneb kindlasti aga rehvi laiusest ... ei tundu usutav.
eks ta oleneb ikka mõlemast, nii laiusest kui mustrist..
mida laiem kumm, seda kauem läheb ju aega et see saast kummi keskelt äärtesse & minema jõuaks
Mustri puhtaks viskamine tähendab ju seda, et rehv veeredes maast üles korjatud lume/pori/lörtsi mustri vahelt välja viskab enne kui jälle sama koht maad puudutab - lumes väga oluline omadus, et rehv lihtsalt ümaraks rulliks ei muutuks.
Seda ei suruta kuhugi äärtesse vaid puhastumine toimub tsentrifugaaljõu ja ratta keerlemise koostöös. Sellest sodist tekib "talvetuuning" :)
Mõni muster on paremini isepuhastuv, mõni halvemini ... üldiselt kalasabamustrid puhastuvad paremini (kui ratas õiget pidi keerleb muidugi)