1. leht 1-st
M20 klapisääretihendite vahetus
Postitatud: 24.10.2004 18:48 57
Postitas Sirhan
Mina, suht kogenemata mootorispets, lähen klapisraja tihendite kallale. Oleksin tänulik kui saaks mõne näpunäite. Kõik me oleme teinud asju esimest korda. Et siis mis sis oleks tark teada? Ja kuidas se tihend sealt kätte saada- kas nukkvõll maha? Sain aru et tihend on mingis karbis kah veel, kas sealt raske kätte saada? (auto 1986 520i)
Arvatavasti juba lammutan, kui problemsik kallal tulen arvuti!
nõuanne
Postitatud: 24.10.2004 18:55 40
Postitas helks
klapisääretihendite vahetamiseks on spets riistad olemas (mingid rauad või rakised). saab niisama ka aga umbe raskeks läheb.
endal ka vaja ära vahetada, mingi 8eeku tükk ju ainult.
Postitatud: 24.10.2004 19:04 47
Postitas E28
neid 8 eeguseid pole küll mõtet osta,ja klapisääretihendite vahetus on nii et kui lahti võtad saad isegi aru kuidas see käib

Postitatud: 24.10.2004 19:32 26
Postitas helks
kallemaid pole leidnud

Postitatud: 24.10.2004 21:59 37
Postitas Riho
mina ostsin 11 eeku tükk M20 B25 omad
Postitatud: 25.10.2004 11:38 03
Postitas Sirhan
Selline kysimus et kas plokikaan vaja kah maha võtta või piisab nookurite liigutamisest(veidike vähe liiguvad)
Postitatud: 25.10.2004 16:41 39
Postitas Sirhan
Nii 1/12 tehtud!

Postitatud: 26.10.2004 12:42 10
Postitas Sirhan
Põhimõtteliselt tahaks teada palju selline töö läheks maksma kui laseks teha? Peale klapikambri kaane ei võtnud midagi maha ja n***i oli oi kui palju. Üks säär jäi vana tihendiga kuna vapsee jäi sisselaske kollektor ette. Peale selle veel suutsin ära kaotada yhe poolkuu (mingid kaks junni hoiavad vedru pealt kinni, koonuses kah veel), mis arvatavasti reisis õli ära/tagasivoolu renni. Kuna oli tarvis õli lähiajal vahetada siis lasin kõik õli välja ja sõelusin läbi- aga kus sa sellega. Mis läinud se läinud

Viimses lootuses lasin isegi diislit sealt rennist läbi kuhu asjandus arvatavasti reisis. nüüd on vaja uut poolkuud!
Kui palju peaks muidu nookuri vaba käik olema mu mootoril? Mina panin 0.25
Postitatud: 26.10.2004 18:55 50
Postitas Aare
Korralikult tehes võetakse kaan maha. Kõik muu on sellel mootoril porno valdkonda kuuluv.
Koos sääretihenditega lihvitakse ka klapid sisse. Vean kihla, et sul jooksevad klapid proovimisel läbi nagu soriseb.
Mingit 8 eek tk klapisääretihendeid mitte panna. BMW mootoris peavad vastu ainult originaaltihendid. Mina panin lolli peaga mootorit tehes sisse mingid Aavest pärit 17 eek/tk tihendid ja 20 000 kmg-a on need läbi (sinine lendab).
Originaaltihendid maksavad M20 mootorile nii 500 eek/kpl - 2 nädalat tagasi ise ostsin. M20 ja teiste mootorite originaaltihendid EI OLE samad originaalis (müüakse b-osa mingeid universaaltihendeid). M20 tihend igatahes M30 klapipuksi otsa vastupidi teadjameeste-varuosamüüjate jutule ei lähe mingi valemiga.
Postitatud: 27.10.2004 10:10 38
Postitas Sirhan
Nu igatahes sain nüüd teada et ei tasu jamada mitme asjaga korraga. Siis kui tihendid vahetatud mõtlesin et vahetan nukkvõlli otsa tihendid ära....

Tulemusena keerasin väntvõlli ja süüte paigast

(loomulikult nuki kah).Oi pljääd- siiani nssin

. Tahaks juba sõita, loodan täna kokku saada.
Postitatud: 27.10.2004 11:23 44
Postitas pocket
minu mõttevälgatus ei ole suunatud teps mitte teema algatajale vaid pigem üldisele probleemile!
Tüüpiline Eesti tase autoremondis -iga kutsekooli haridusega juku tegeleb autoremondiga, omamata igasuguseid vajalikke teadmisi ja kogemusi konkreetsete motode remondiga. -ei saada aru, et kõik mootorid pole vana Opeli ja Sierra lihtsusega (sierra motot olen ise väga palju lapanud)
Kuulan hetkel maid siin Pärnu kandis, et kes oskab päriselt ka BMW mootoriga ümber käia nii nagu peab -ennem kui ei veendu proffesionaalsuses ei lase ka kedagi võtmega kaane ligidale
Postitatud: 27.10.2004 19:50 35
Postitas truumu
pocket kirjutas:minu mõttevälgatus ei ole suunatud teps mitte teema algatajale vaid pigem üldisele probleemile!
Tüüpiline Eesti tase autoremondis -iga kutsekooli haridusega juku tegeleb autoremondiga, omamata igasuguseid vajalikke teadmisi ja kogemusi konkreetsete motode remondiga. -ei saada aru, et kõik mootorid pole vana Opeli ja Sierra lihtsusega (sierra motot olen ise väga palju lapanud)
Kuulan hetkel maid siin Pärnu kandis, et kes oskab päriselt ka BMW mootoriga ümber käia nii nagu peab -ennem kui ei veendu proffesionaalsuses ei lase ka kedagi võtmega kaane ligidale
kahe käega selle mõttevälgatuse poolt!
olen ise mootoritega tegelenud pea kogu oma teadliku elu, kuigi jah veitsa teise suunitlusega
nüüd, kui tuleks vajadus teha midagi oma auto mootoriga või naise omaga, mõtlen enne ikka sügavalt, kas tasub...
esiteks aeg, mis selleks kulub éi ole sama, mis profi tehtul
teiseks kvaliteet(see muidugi suhteline mõiste)
muidugi on igasugu huvitavad projektid(mitte minul

), kuid nendega sa ju igapäev ei sõida, seal vastupidavus ei ole nii eluliselt tähtis
igapäevase auto peaks ikkagi kõrgklassi proff korda tegema, see tegelikult tuleb odavam(selle ajaga, mis töö peale raiskad võiksid teenida põhitööga rohkem, kui spetsile maksad)
lisaks võimalikud kulutused kokkukäkerdatud asjade ümbertegemiseks...
Postitatud: 27.10.2004 20:49 35
Postitas Charly
Maksumuse asjus on Truumul iva sees....
Arvutage välja oma keskmine tunnipalk, ning uurige, kui palju mingi töö tegemine auto juures maksma läheb.
Kui teenite sellist tavalist 10k palka, siis võite üllatusena avastada, et päris päris paljud asjad tuleb odavam lasta ära teha.
Mida suurem palk, seda väiksemaks isetegemise mõttekus jääb.
Kui reamajades elavad inimesed arvutaksid nii välja aja(raha)kulu, mis neil aias maad kaevates, rohides, saaki koristades jne kulub, hakkaksid pooled poest juurvilju ostma....tuleb odavam
Postitatud: 27.10.2004 20:56 29
Postitas Indrek_M
Charly kirjutas:Maksumuse asjus on Truumul iva sees....
Arvutage välja oma keskmine tunnipalk, ning uurige, kui palju mingi töö tegemine auto juures maksma läheb.
Kui teenite sellist tavalist 10k palka, siis võite üllatusena avastada, et päris päris paljud asjad tuleb odavam lasta ära teha.
Mida suurem palk, seda väiksemaks isetegemise mõttekus jääb.
Kui reamajades elavad inimesed arvutaksid nii välja aja(raha)kulu, mis neil aias maad kaevates, rohides, saaki koristades jne kulub, hakkaksid pooled poest juurvilju ostma....tuleb odavam
Nii ei saa ikka arvestada ... kodune nokitsemine ei tule reeglina tööajast vaid vabast ajast siiski, mille eest keegi niikunii ei maksa.
Pealegi on auto kallal mõnusam nokitseda kui tugitoolis telekat vaadata

Postitatud: 28.10.2004 06:53 34
Postitas truumu
Miki-Hiir kirjutas:Nii ei saa ikka arvestada ... kodune nokitsemine ei tule reeglina tööajast vaid vabast ajast siiski, mille eest keegi niikunii ei maksa.
Pealegi on auto kallal mõnusam nokitseda kui tugitoolis telekat vaadata


seda muidugi, kuid eeldab, et Sa autot sõiduvõimetuks ei nokitse

ning jah, peenarde vahel siblimine pidi hästi stressi maandama, nii nad räägivad...
Postitatud: 28.10.2004 10:05 00
Postitas Charly
jajah..eks seda küll..et stressi maandab....siinkohal toon ühe kummalise näite.
Töökaaslase vanaema ühel varakevadel tahtis jube asjalik ja kraps näida.....tema läheb maad kaevama....Töökaaslane siis oli puhku itsitanud, et rumal vana inimene, maa alles külmunud. Jahmatus tuli peale siis, kui vanaema hiljem rääkis, et oli pliidi peal mingi mitusada liitrit kraanivett keetnud, sellega maad sulatanud ja siis kaevama hakanud....
...juu siis oli suur stress...
Postitatud: 28.10.2004 10:36 40
Postitas Sirhan
Nu, mul se auto nokitsemine pigem.../..hobi. Olen õpilane, praegu on vaheeag, auto on aga vaata, mis aastast. Ega se tykki kyljest võta kui nats lammutada(pärast oleks mudugi tore kokku saada

)
Igatahes mootor nüüd toksib. Keegi oskab öelda kas 0.25 on normaalne klapi ja nookuri vahe. Ja panin hammasrihma igast märkide järgi peale. Süüte ajasin kah normi(kui süüte rattal on kah märk sis ytelge- parem panna). Aga mootoris on selline klõbin et...vapsee klõbiseb. Kas aitaks yks hammas siia või sinna rihmal. Või tegin ma midagi pahasti

Postitatud: 28.10.2004 10:50 03
Postitas Arvo
truumu kirjutas:
kahe käega selle mõttevälgatuse poolt!
olen ise mootoritega tegelenud pea kogu oma teadliku elu, kuigi jah veitsa teise suunitlusega
nüüd, kui tuleks vajadus teha midagi oma auto mootoriga või naise omaga, mõtlen enne ikka sügavalt, kas tasub...
esiteks aeg, mis selleks kulub éi ole sama, mis profi tehtul
teiseks kvaliteet(see muidugi suhteline mõiste)
See on selline 2 otsaga asi, oskad sa nimetada mõnda norm hinnaga mootoriproffi kelle juurde pole mitme nädalane järjekord? Elu on näidanud, et suvaline ilusa sildiga autoservice oskab ikka mingisuguse sita kokku keerata - isegi sellise lihtsa asjaga nagu õlivahetus

pärast käi tüüpidega õiendamas ja tee ikka asi ise üle. Pole selles vanas bemmi mootoris mingit raketiteadust ja kui natuke tehnilist taipu ja remondiraamat käepärast on lihtsamad tööd mootori juures täiesti tehtavad. Eriti kui ennast asi veidi huvitab on ju kasulik ühendatud meeldivaga.
Postitatud: 28.10.2004 11:14 47
Postitas Arvo
Sirhan kirjutas:Nu, mul se auto nokitsemine pigem.../..hobi. Olen õpilane, praegu on vaheeag, auto on aga vaata, mis aastast. Ega se tykki kyljest võta kui nats lammutada(pärast oleks mudugi tore kokku saada

)
Tõmba endale remondimanuaal netist saad oma küsimustele vastused ja säästad oma aega...
http://dl.bmworg.ru/book/haynes/
Postitatud: 28.10.2004 13:04 48
Postitas Priit_P
Vat see viimane on asjalik link, tänan 5+