1. leht 1-st
GAASIPEDAAL läks katki?!?!?!
Postitatud: 27.10.2004 23:46 18
Postitas meph
Heh... ehk siis see suurema mootori vajalikkus andis endast täna eriti imelikult märku.
Vajutasin siis gaasipedaalile nii kõvasti, et alumine kinnitus läks pooleks :\
Kas keegi oskab rääkida, kuidas see alumine kinnitus on kere külge kinnitatud? Kiirel ülevaatamisel paistis, et läbi mati tuleb mingi plastmass, aga et kas see plast tuleb sealt pealt ära krubikeeraja vahele lükates või tuleb kasutada mingeid spetsiifilisemaid võtteid? Kogu põrandamatt antud kohast lahti kakkuda?
Idee on siis see sama pedaal ellu äratada kasutades mingit metallist peenikest kapiukse või mingi muu ukse hinge

Uut pedaali eriti ei viitsi otsima hakata, kuna see tehasekinnitus ei näe eriti vastupidav välja.
On keegi sellise probleemiga kokku puutunud? =)
See on siis teine auto millel ma gaasipedaali olen puruks astunud juba :\ Masendav.
Hea vähemalt, et kusagil rajapäeval ei juhtunud. Oleks võssa tõenäoliselt sõitnud. Purunemisel jäi gaas põhja ja pidi siduri alla vajutama ja süüte välja keerama, et mitte mingit liiklusohtlikku olukorda tekitada. Tasub vist teistel ka teadmiseks võtta, et selline nõrk külg E36'l esineda võib... või on siis asi täielikult minus :\
Postitatud: 27.10.2004 23:58 22
Postitas tuudur
Üld sama pedaal mis e30-gi ja suht kahtlane ta küll! Üld siiski arvan kui uue ostad siis mitu head aastat muretult sõita saad küll kindlasti! Uuena um-st alla 200 saad kätte kindlasati. Vahetades pead pedaali katkise liigendi lihtsalt pesast välja urgitsema (kruvikeeraja vmskasutades) ja lihtsalt uue sisse suruma.
Postitatud: 28.10.2004 00:13 31
Postitas meph
See mind huvitaski, et kas see plastmass, mis liigendist kere külge alles jäi, tuleb lihtsalt kruvikeeraja abiga ära. Kui tuleb siis on väga hea
Ma arvan praegu ise, et ma ei hakka seda uut pedaali ostma, kuna siis peaks sparco pedaalikatete jaoks juba uusi auke tegema hakkama pedaali sisse. Pluss siis parem on vast metallist liigend sinna ehitada, siis ei tohiks küll muret olla, et see ära peaks uuesti lagunema.

Postitatud: 28.10.2004 09:55 05
Postitas Cardo
Kui kannatad nädalakese ilma autota olla võin selle hermetsiga kinni panna , mis enam kunagi katki ei lähe

. Tegelikult on selle alumise metallpesa ees ja taga avaused , milletaha fikseeruvad plastosa kõrvakesed , kui oled mõnda plastkorpuses lülitit , näiteks ohutulede või mis iganes lülitipesa näinud on idee sama. Nende kõrvakeste lahtimuukimine on jube jama ja seda metallosa seal välja venitada on suht paha idee , aga kui muu ei päästa siis tuleb nii teha. Mul ühel autol tuli venitada ja pärast ei saanudgi seda pesa päris sirgeks. Loodan , et sul see ära roostetanud / ussitanud ei ole . Võib täiesti olla tund tüütut nokitsemistööd . Edu !
Postitatud: 28.10.2004 11:21 20
Postitas marx
Mul oli see esimene asi, mis ma E36-lt eemaldasin(gaasipedaal) kuna ma ei saa aru milleks peab see põhja külge toetuma. Kõik saast, mis jalaga kaasipedaalise satub, jookseb põhjamati sisse. Ja on harv juhus ku see koht ei roosteta. Nii et tegin alumiinist uue pedaali, mis põhja ei kinnitu. Mõtle seda varianti, kindlasti leiad kellegi, kes selle lihtsa asja valmis meisterdab!
Postitatud: 28.10.2004 11:45 26
Postitas Cardo
marx kuhu sul se siis kinnitub ? Kuidas teostasid , ehk räägid pikemalt.
Postitatud: 28.10.2004 23:44 54
Postitas meph
Ma räägin siis nüüd ära kuidas mina endale uue gaasipedaali tegin
DIY guide to a new E36 BMW gas pedal siis:
Vajalikud vahendid ja tööriistad:
1. Sparco pedaalikate (alumiiniumist)
2. 2 uksehinge
3. Hunnik neete
4. Relakas

5. Puur
6. 2 kruvikeerajat
7. Lamp on abiks
Kõigepealt on vaja siis eemaldada vana katkine gaasipedaal. Osutus kõige raskemaks asjaks kogu ehituse juures. Ülalt on vaja lahti saada pedaali raudosa külge käiv kinnitus (auguga plastmass, august läbi ümmargune metallvarras), ära saab selle eemaldades kinnitusseibi. Üldiselt väga lihtne siis.
Alumine kinnitus osutus tükk maad reskemaks. Seal on nimelt auto põrandast välja ulatuv neljakandiline metalljurakas, mille ümber kinnitub plastmasskinnitus. Plastmass on metalli küljes nelja nagaga ja keskelt on viies naga läbi metalli. Selle viienda naga avastasin ma siis kui olin asja veidi puruks kangutanud ja sain juba ilma viiendat naga eemaldamata kinnituse kätte. Kui viies naga esimesena lahti teha, siis peaks saama kinnituse lihtsamini kätte. Hiljem tuleb küll see naga üldse eemaldada.
Nüüd kus pedaal on käes, tuleb vaadata ära mis nurga all vanad plastikust liigendid olid võrreldes mõlema kinnitusega, see endale adekvaatselt kirja panna ja siis kinnitada neetide abil uksehinged. Ülemise uksehinge teise otsa tuleb kinnitada vana pedaali ümmargune pastosa, mis rauast pedaaliosa küljes oleva varda ümber käib. Alumist vana kinnitust läheb ka vaja, sellele on vaja peale neetida metallist liist, et oleks võimalik alumine uksehing tugevalt plastkinnituse külge neetida.
Peale seda peaks asi välja nägema umbes selline:
Eestvaade, alumine kinnitus kinnitamata:
Tagantvaade, alumine kinnitus kinnitamata:
Tagantvaade lähemalt, ikka veel ilma alumise kinnituseta:
Eestvaade, alumine kinnitus küljes:
Lõplik install autos:
Suure abi eest pedaali ehitamisel Ivar aka Eruc'ile.
Loodan, et sellest kellelgi reaalselt abi ka võib olla

Postitatud: 28.10.2004 23:50 34
Postitas heigosan
Huvipärast küsin et kuidas talvel nende pedaalidega sõita on,peaks ju olema mingi erinevus,näiteks kui lumise jalaga sisse astud,kas jalg ära ei libise or smth...
Postitatud: 28.10.2004 23:54 10
Postitas meph
Gaasipedaali pealt tõesti on paar korda jalg tahtnud ära libiseda, kuid piduri ja siduriga probleemi ei ole... seal on sellised eriti pehmed kumminublud mis takistavad libisemist... samas ei istu kunagi autosse nii, et saapapõhjad suure lumekihi all oleksid, enne taon jalad vastu ükstest mingil määral puhtaks... et märga ka eriti autosse ei tassiks...
Ja kusjuures... roostet seal kinnituse all igatahes küll ei olnud.
Postitatud: 29.10.2004 00:07 06
Postitas Muhv
Gaasipedaali jaoks saadaval vastavad kumminublikud.
Postitatud: 29.10.2004 02:10 43
Postitas meph
saadaval on nad tõesti, aga on mõeldud vana pedaali ja katte vahele.. praegu ei oleks seal midagi teda paigas hoidmas... saaks küll kinni liimida, aga eks vaatab seda asja veel

Postitatud: 29.10.2004 06:30 48
Postitas truumu
heigosan kirjutas:Huvipärast küsin et kuidas talvel nende pedaalidega sõita on,peaks ju olema mingi erinevus,näiteks kui lumise jalaga sisse astud,kas jalg ära ei libise or smth...
seda vähem bena läheb

Postitatud: 29.10.2004 08:53 03
Postitas Viljar
Väga lahe

Ühesõnaga teeme ei millegist midagi

Postitatud: 29.10.2004 13:09 31
Postitas Eruc
meph kirjutas:saadaval on nad tõesti, aga on mõeldud vana pedaali ja katte vahele.. praegu ei oleks seal midagi teda paigas hoidmas... saaks küll kinni liimida, aga eks vaatab seda asja veel

Aga me võime ju pedaalikatte taha ka teise plaadi panna neetidega kinni ja vahele kumminupukesed

Vaata palju auke yle jäi ju

Postitatud: 29.10.2004 13:32 52
Postitas marx
Cardo kirjutas:marx kuhu sul se siis kinnitub ? Kuidas teostasid , ehk räägid pikemalt.
Teen pidi mingiks ajaks

Postitatud: 27.03.2005 22:43 10
Postitas meph
Nii... nüüd on siis antud "projekt" veidi suuremat kaja leidnud :p Võtke lahti märtsi kuu DI ajakiri leheküljelt 20 ja saate veidi naerda

Jutt juures on muidugi väga "lahe"

Postitatud: 28.03.2005 21:02 23
Postitas MairoG
oi kurja seepärast need pildid nii tuttavad siis olidki

Postitatud: 29.03.2005 13:58 51
Postitas jjanno
Tere
meph kirjutas:Nii... nüüd on siis antud "projekt" veidi suuremat kaja leidnud :p Võtke lahti märtsi kuu DI ajakiri leheküljelt 20 ja saate veidi naerda :) Jutt juures on muidugi väga "lahe" :P
Esimine lause oli väga huvitav. Oled paadunud liiklushuligan?
jJanno
PS: ajakiri maandus poeletile tagasi...