1. leht 2-st

Probleem hommikul e30-ga

Postitatud: 31.10.2004 21:32 16
Postitas antoshka
Mul on selline probleem, et minu 320i mootoriga M20B20 hommikul ei taha sõita. Süptoomid on siis sellised.

Hommikul panen külma mootori tööle, ootan kuni mootori pöörded kukkuvad 800-ni. Siis hakkan sõitma, pöörded kuskil 1600-2000 rpm, aga kui vajutan gaasi, siis pöörded jäävad samaks või kukkuvad ja nagu auto ei taha üldse sõita, ühe sekundi pärast, auto jälle hakkab sõitma. Nii toimub 2-3 korda ja kui mootor läheb soojaks kõik on korras.

Milles võib viga olla?

Postitatud: 01.11.2004 09:32 28
Postitas antoshka
Täna hommikul proovisin ootada kuni mootor on soe ja siis sõita. Probleem ei ilmunud.

Re: Probleem hommikul e30-ga

Postitatud: 01.11.2004 09:49 01
Postitas Indrek_M
antoshka kirjutas:Mul on selline probleem, et minu 320i mootoriga M20B20 hommikul ei taha sõita. Süptoomid on siis sellised.

Hommikul panen külma mootori tööle, ootan kuni mootori pöörded kukkuvad 800-ni. Siis hakkan sõitma, pöörded kuskil 1600-2000 rpm, aga kui vajutan gaasi, siis pöörded jäävad samaks või kukkuvad ja nagu auto ei taha üldse sõita, ühe sekundi pärast, auto jälle hakkab sõitma. Nii toimub 2-3 korda ja kui mootor läheb soojaks kõik on korras.

Milles võib viga olla?
Mul 520 sama mootoriga ja külmalt jah võib gaasi väga õrnalt vajutada. Vastasel juhul poob nagu kinni mingiks paariks sekundiks justkui keegi keeraks süüte välja vms ja siis hüppab edasi. Kuni mootori soojenemiseni tuleb gaasi ettevaatlikult suruda.

Milles viga ja kas see üldse on viga ei oska öelda.

Postitatud: 01.11.2004 10:02 08
Postitas antoshka
See on viga, sest eelmisel talvel mul oli kõik korras. Oli võimalik kohe sõita ja ei oodata kuni soojaks läheb.

Postitatud: 01.11.2004 12:43 56
Postitas Cardo
kas mitte gaasisiibri lüliti ei kala ?

Postitatud: 01.11.2004 15:24 41
Postitas antoshka
Võib olla, aga kuidas seda kontrollida?

Ma mõtlen, et puhtaks teha ja siis vaadata ....

Postitatud: 03.11.2004 09:43 55
Postitas antoshka
Ma mõtlesin ja tekkis siis selline küsimus mis viga võib olla gaasisiibris?
Gaasitross avab seda täielikult ja see on võimatu et ei avaks.

Võibolla mingid bensu voolikud, torukesed, pump jne on vigased?

Aga täna hommikul märkasin et kui enne sõidu alustamist gaasi anda (3,5-4krpm) siis kõik on korras ja auto ei hüppa.

Postitatud: 03.11.2004 09:52 48
Postitas Cardo
mõni pistik ei anna ühendust (oksiid) või on murdunud (rabe) jne.... ega äkki mootoripesu ei teinud ?

Postitatud: 03.11.2004 10:07 40
Postitas Muhv
Kirjeldus vastab üsna täpselt teada-tuntud motrooniku kalale. Ei ole küll ise spets sellel alal, aga mäletan, et just nimelt külma mootori puhul kiputab asi mootorit "üle ujutama", mis väljendub just nimelt sellises puterdamises madalatel pööretel. Meenub ka kuidas kodanik Kuno tellis vist kaks korda UMist uue aju, sai selle peale tehases "taastatud" asja, millel hädad vaid pisut väiksemad. Kolmas kord toodi täiesti uus asi, mis töötas.

Postitatud: 03.11.2004 10:09 53
Postitas antoshka
Mootoripesu ei teinud ... Proovin veel kord vaadata pistikud ja torukesed.

Cardo, kas sina soovitaks mootoripesu teha või ei soovitaks?

Postitatud: 03.11.2004 10:20 35
Postitas alar
vaheta küünlajuhtmed ära.... jamasin suvel sama asjaga, soojalt töötas korralikult külmalt mitte sai kõiki asju proovitud ning küünlajuhtmete vahetusega olid nagu kõik ikaldused pühitud.

Postitatud: 03.11.2004 11:55 23
Postitas antoshka
kus või kuidas võib kontrollida küünlajuhtmed ? Lihtsalt ei tahaks kõik asjad vahetada.

Postitatud: 03.11.2004 19:51 49
Postitas truumu
võib-olla bensujaama vahetada?

Postitatud: 03.11.2004 19:53 01
Postitas alar
truumu kirjutas:võibolla bensujaama vahetada?
selles ka muidugi iva sees...... :D

Postitatud: 03.11.2004 20:05 39
Postitas antoshka
bensujaama? Siis on vaja sõita kuhugi välismaale , kus ei ole neid kaks statoil&neste :))

Kokkuvõtteks siin olid sellised pakkumised:
1) gaasisiiber
2) motroonik
3) küünlajuhtmed
4) bensujaam

võibolla midagi veel ?
Ja palun küünlajuhtmetest kirjutage ...

Postitatud: 03.11.2004 20:11 40
Postitas truumu
keera mõni küünal välja, vaata, mis nägu on...
siis võib edasi arutleda

Postitatud: 07.11.2004 11:42 01
Postitas antoshka
Kõik küünlad on ühesugused ja praaktiliselt sellised nagu pildil, võibolla natuke mustam.
Pilt

Postitatud: 07.11.2004 11:52 18
Postitas truumu
bensust jääb puudu ehk?
filter, t* andur, lisaõhk, või misiganes...
kodus vast raske kindlaks teha, stendi oleks vaja :(

Postitatud: 07.11.2004 12:00 03
Postitas Aare
Keerake prooviks CO kruvi lahjemasse asendisse. (peaaegu välja). Kui CO on liiga peal, siis külmade ilmadega läheb täis. L-jetronicul on mul külmade saabudes standardprotseduur CO maha keeramine.

Postitatud: 07.11.2004 12:13 54
Postitas antoshka
Motronikul, nagu ma tean, ei ole midagi keerata ...

Truumu, mul on vana diagnoostika paberid ja seal on lambda numbrid 1,004 kuni 1,020 erinevatel pööretel. Mis need numbrid tähendavad ja milline number peab olema töökorras lambdal ?

Postitatud: 07.11.2004 18:44 13
Postitas truumu
antoshka kirjutas:Motronikul, nagu ma tean, ei ole midagi keerata ...

Truumu, mul on vana diagnoostika paberid ja seal on lambda numbrid 1,004 kuni 1,020 erinevatel pööretel. Mis need numbrid tähendavad ja milline number peab olema töökorras lambdal ?
lambda arv ja andur kaks eri asja, kuigi seos olemas. ideaalis peaks andur hoidma lambda arvu: 1,0000 ehk siis teoreetiliselt vajamineva ja tegelikult saadava õhu hulk on sama...
aga külmalt lambda ei tööta ja soojalt on Sul kõik korras?

Postitatud: 07.11.2004 19:46 06
Postitas Aare
antoshka kirjutas:Motronikul, nagu ma tean, ei ole midagi keerata ...

Truumu, mul on vana diagnoostika paberid ja seal on lambda numbrid 1,004 kuni 1,020 erinevatel pööretel. Mis need numbrid tähendavad ja milline number peab olema töökorras lambdal ?
CO reguleerimine on endiselt olemas, ka motronicul. Sisekuuskantpeaga kruvi õhumõõtja alumiiniumosa küljes. Täiesti tavaline asi, et mingid "tjuunijad" on nt tühikäigu lonkamise vms varjamiseks seda kruvinud. Tehases on augus plastkork ees.

Postitatud: 07.11.2004 19:53 50
Postitas truumu
Aare kirjutas:Tehasest on augus plastkork ees.
Alum. sulam, kui "tjuunijad" kallal käinud, siis enam pole...
kõrva/nina järgi pole vist mõtet seda kruttida, muidu tulebki ju "tjuunimine" välja...

Postitatud: 07.11.2004 20:12 13
Postitas antoshka
truumu kirjutas:aga külmalt lambda ei tööta ja soojalt on Sul kõik korras?
soojalt auto ei hüppa aga töötab natuke ebaühtlaselt tühikäigul, kui gaasi anda kuni 1100-1200 rpm siis on korras.

Aga soojalt juhtub teine asi, kui sõita teise käiguga ja hakkad pidurdama, siis vajutad siiduri pedali, mootori pöörded langevad kuni 200-300 rpmini, sekundi pärast pöörded on korras. Võibolla midagi siiduriga.

Postitatud: 08.11.2004 20:24 34
Postitas brigaad
mul umbes samasugune probla aga aint et karpaga on. kylmalt ei taha kohe mitte yldse töötada aga kui mootor soe siis töötab hästi? vahest muidu ka sooja mootoriga nii teinud agus oli mõte et karpa umbes aga kuidas siis ikkagi soojast peast normaalselt töötab?
ei tahtnud uut teemat tegema hakata kui umbes sama prola :D

Postitatud: 09.11.2004 06:58 42
Postitas truumu
brigaad kirjutas:mul umbes samasugune probla aga aint et karpaga on. kylmalt ei taha kohe mitte yldse töötada aga kui mootor soe siis töötab hästi? vahest muidu ka sooja mootoriga nii teinud agus oli mõte et karpa umbes aga kuidas siis ikkagi soojast peast normaalselt töötab?
ei tahtnud uut teemat tegema hakata kui umbes sama prola :D
see, et soojast peast normaalselt töötab on suhteline mõiste...
kellele normaalselt, kellele mitte...
tundub siiski et kogu karpa reguleering paigast ära, muidugi nii kaugelt kindlaks teha suht-koht raske...
muuseas, mis autoga/karpaga tegu?
Haapsalus peaks ju tegijaid mehi olema?
et kasvõi gaasid üle mõõta(CO, HC, O2) soojal mootoril

Postitatud: 09.11.2004 16:20 30
Postitas brigaad
tegemist siis 318 E30 1985a ja siis kus siin haapsalus need tegijad mehed kes selle korda teeks on?? :roll: või olen ma siis tõesti nii loll et ei tea :oops:

Postitatud: 09.11.2004 16:23 12
Postitas Indrek_P
brigaad kirjutas:tegemist siis 318 E30 1985a ja siis kus siin haapsalus need tegijad mehed kes selle korda teeks on?? :roll: või olen ma siis tõesti nii loll et ei tea :oops:
Uuemõisa Autokeskus. Seal peaks vastavad seadmed CO ja HC mõõtmiseks olema.

Postitatud: 11.11.2004 17:59 13
Postitas brigaad
mina igastahes sain vea parandatud jagakaane puhastamisega :D :D :P

Postitatud: 12.11.2004 09:55 34
Postitas antoshka
Trummu, eile käisin tehnoülevaatusele, seal mõõdeti CO ja HC.
Mees seal ütles et mootor kuidagi ebaühtlaselt töötab. 3000 pööretel CO näidud hüppavad edasi-tagasi, aga normis. CO hüppas 0,3 ja 0,7 vahel, HC oli midagi 50-80 erinevatel pööretel.
Ja mina kuulsin nagu midagi tagapütist lööb läbi intervaliga 3-4 sekundit.
Lambda arv oli praktiliselt 1.