1. leht 1-st

K: aknad seest udused ja jääs?

Postitatud: 21.11.2004 13:03 21
Postitas Silwer
Probleem siis selline, et naise E30 bemmil peale sõitmist lähevad aknad seest uduseks ja nüüd siis külmadega ka jäässe.

Mingeid auke ei ole põhja all avastanud, kust niiskus sisse tungiks ja samuti ei ole jalgadega lund või vett suurel määral autosse sisse toodud...

Hommikuti on audi aknad kõik puhtad aga bemmil aknad jääs - anomaalia.

Mingeid ideid?

Postitatud: 21.11.2004 13:14 29
Postitas Kalmer K.
Sama mure, ainult sihukese vahega, et mul tagumine klaas seest jääs :(

Postitatud: 21.11.2004 13:35 34
Postitas Hans
Üks põhjusi, et vee äravoolu kanalid ei ole piisava läbilaske võimega või umbes ja õhuvoolu kanalite kaudu, sooja autoga, kandub niiskus salongi mis seistes siis külmaga ladestub klaasidel.
Tagumine klaas seest jääs - pagassis piisav vee hulk mattide all.

Üks soovitus on koguaeg sõita nii, et kergelt aken lahti, või siis koju juurde saabudes aken suuremalt lahti keerata nö tuulutust teha.

Teine "nipp" on kui auto jääb ööseks seisma, külma-sooja nupp keerata täielikult külma peale, ja õhuvooli regulli nupud poole peale või täitsa maha.

Postitatud: 21.11.2004 21:56 43
Postitas meph
Kas sellel mikrofilter on olemas? Väidetavalt võib see umbes mikrofiltrist ka tulla.

Postitatud: 22.11.2004 09:55 47
Postitas Raivo
See on üsna imelik nähtus.
Sama probleem oli kunagi ühe 97a vectraga ning nüüd tuleb välja, et ka uue "gorillaga" :D

Sain kunagi analoogseid nippe kasutatud nagu Hans mainis, ainult seda sooja-külma nuppe ei näppinud. Tulemus ümmargune null :(

Sai kuivatatud, puhastatud jne jne...aga kasu ei olnud miskit.

Postitatud: 22.11.2004 10:29 12
Postitas priitv8
Paistab, et alates 09/89 on ka E30-l mikrofilter võimalik:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=10

Aga umbse mikrofiltri tunneb selle järgi kohe ära, et ka puhuri maks asendis on õhuvool väike.

Postitatud: 22.11.2004 10:46 10
Postitas Silwer
Kus kohas võib E30-l see filter asuda?

Postitatud: 22.11.2004 11:39 35
Postitas priitv8
Kütteahju sees, kätte peaks saama kindalaeka tagant.
Siin on küll E34 õpetus:

http://216.97.77.38/HTMLFiles/Menu3/Men ... terR&R.htm
http://www.enderle-beschriftungen.de/Filterwechsel.pdf

Aga nagu ma aru saan, asub ta E30-l umbes samas kohas.
Nii palju lammutama ei pea küll.
Kahjuks ei leia ka siit enam E30 kohta:
http://aa.bosch.de/aa/en/static/produkt ... /index.htm

Võin Sulle ka ühe pildi mailida, kui ainult teaks, kuhu.

Postitatud: 22.11.2004 18:48 42
Postitas Tarvo
Hans kirjutas:Teine "nipp" on kui auto jääb ööseks seisma, külma-sooja nupp keerata täielikult külma peale, ja õhuvooli regulli nupud poole peale või täitsa maha.
Ei mõika..või kui siis vaevamärgatavalt

Postitatud: 22.11.2004 20:01 10
Postitas Ragnar
see ei saagi aidata ju. mis vahet seal on kas kraanid lahti või kinni.

Postitatud: 22.11.2004 23:36 22
Postitas acid
seda ei saa aru jah et mida need kraanide asendid nüüd loevad??
Ei saa ka seda aru mis mõju sellel vanal "mikrofiltril" eestikeeles siis salongifiltril on.See hoiab et teetolmu salongi ei tuleks kui see umbes siis võib ventika puhumine nõrgaks jääda aga mis seos on hommikul jääs klaasidega ei saa aru?????

Postitatud: 23.11.2004 00:09 03
Postitas jyri
Enda E30 oli ka probleem uduste akende ja jääga seespool.
Mõne aja pärast sai avastatud, et soojaradikasse mineva torustiku üks kapotialune ühenduskoht lekkis... ning toru külgi mööda immitses pidevalt jahutusvedelikku salongi. See siis vaikselt aurustus...

Postitatud: 23.11.2004 00:26 01
Postitas meph
Ei tea ka täpselt mis moodi see mikrofilter asja mõjutab, aga igatahes igal pool räägitakse, et sellest pidid ka klaasid uduseks minema. Mina igatahes teha 100% kindlalt, et minu autos on need asjad nii umbes kui umbes olla saavad. Koputasin vastus seina neid veidi ja pidin astmahoo kätte ära surema :P Pole lihtsalt praegu raha, et neid vahetama hakata. 700 krõbiseva kanti need E36'l. Igatahes praegu on skill olemas, et mingi aeg see ära teha. Mootorivahetuse ajal kogemata sattusin peale nendele. :)

Postitatud: 23.11.2004 00:28 29
Postitas Hans
No panin natuke mõõda... klappide sulgemise suhtes.

Kui klaasid lähevad seest uduseks ja ka külmaga jäätuvad siis loogiline järeldus on, et salongis on niiskus. Ei peagi jalgadega lumesodi salongi tooma, piisab ju ka hingeõhu niiskusest. Kui suitsumees ei ole ega siis aken lahti (praokil) ka sellise ilmaga ei sõida.

Miks ma soovitan ööseks külma peale keerata ja klapid ikka lahti, on see et toimuks tuulutus. Ja et kiiremini ühtlustuks välis- ja sisetemperatuur.
Mootor ei jahtu sekundiga, salongi radikas eraldab sooja edasi, vee äravoolu kanalites oleva vee aur tõmmatakse salongi kaasa - hommikuks esklaas seest jääs.
Tagaklaas jääs - pagasnikus mattide all vesi + rattakoopastes augud, pilud vahed jne. Sumps omalt poolt soojendab mõnda aega kere alt, üleval pool toimub aurustumine.
Käigukast jahtub pikalt...

Ma ei esita siin dogmasi vaid pakun variante ja omi tähelepanekuid. Kellel on abi sellel on, kellel ei ole see peab edasi otsima.
Poest võib ju ka jääsulatajat osta, oht ainult doksikomaaniks saada.
Kellel oma majahoov see võib ju autoaknale ööseks prao sisse jätta. Jne

Postitatud: 23.11.2004 08:35 36
Postitas Raivo
meph kirjutas:Ei tea ka täpselt mis moodi see mikrofilter asja mõjutab, aga igatahes igal pool räägitakse, et sellest pidid ka klaasid uduseks minema. Mina igatahes teha 100% kindlalt, et minu autos on need asjad nii umbes kui umbes olla saavad. Koputasin vastus seina neid veidi ja pidin astmahoo kätte ära surema :P Pole lihtsalt praegu raha, et neid vahetama hakata. 700 krõbiseva kanti need E36'l.
Sa võid nad talveks üldse välja võtta, kevadel uued asemele.

Klaasid võivad uduseks minna siis ka, nagu eelpool mainiti sellest, et näiteks sisemine soojendusradikas (torud) lekivad. Mu compactil oli sama jama, aga kui nende kahe toru tihendid, mis juhi jalge juures mootoriruumi lähevad, ära said vahetatud, läks asi korda. Õnneks kaob nüüd vaikselt ka see ebameeldiv jahutusvedeliku hais autost, mis muideks on mürgine...

Kui salongifilter on umbes, siis läheb ka sellepärast kindlasti udusemaks, et õhku ei tule piisavalt salongi ning ei suudeta siseõhku piisavalt ära kuivatada. Variant on ka veel, et filter võib olla märjaks läinud.

Ma ise käisin eile Elkes, samade tunnuste põhja, salongifilter puhastati ära ning väga must väidetavalt polnud...et nüüd ei teagi, mis seda jäätumist veel võib põhjustada. Samas täna oli aken nii sees-väljast puhas.
Sorry, see viimane jutt siis "valet" marki autost, ehk toyotast.

Postitatud: 23.11.2004 09:23 25
Postitas Tarvo
Hoidsin oma autol ka öösel kraanid kinni ja hommikul oli klaas puhas ja kuiv. Muidu aga just juhi silme ette tekib alati udukord ja seda juba peale pisematki peatust.

Aga jah, kõrvalistuja jalge alt pidevalt märg, see vajab uurimist et miks ja kuidas..

Postitatud: 23.11.2004 09:33 09
Postitas Raivo
Tarvo kirjutas:Hoidsin oma autol ka öösel kraanid kinni ja hommikul oli klaas puhas ja kuiv. Muidu aga just juhi silme ette tekib alati udukord ja seda juba peale pisematki peatust.

Aga jah, kõrvalistuja jalge alt pidevalt märg, see vajab uurimist et miks ja kuidas..
Ise kahtlustaks ka salongiradika leket. Natuke teemakohast lugemist leiab ka siit. Muide kui radika "torud" seest lekivad, siis tihendid maksid mingi 15.- eek tk UM's...

Ning mis kraanid sa kinni keerasid?

Postitatud: 23.11.2004 09:42 54
Postitas Tarvo
Jahutusvedeliku tase ei lange, jahutusvedelikule iseloomulikku lõhna autos pole.
Hans kirjutas:Teine "nipp" on kui auto jääb ööseks seisma, külma-sooja nupp keerata täielikult külma peale, ja õhuvooli regulli nupud poole peale või täitsa maha.
Tegin nii.

Postitatud: 23.11.2004 09:56 00
Postitas Raivo
Võibolla siis tuleb väljast vesi sisse...mingite kanalite kaudu... :?

Postitatud: 23.11.2004 10:12 12
Postitas priitv8
Tarvo kirjutas:Aga jah, kõrvalistuja jalge alt pidevalt märg, see vajab uurimist et miks ja kuidas..
No vaata nt. lugejate autode all minu saagat. Vean kihla, et sul ka põhjakorgid alt kadunud. Pärast seda olen ka mõnda platsil olevat E34 põhja alt uurinud ja pilt pole sugugi rõõmustav olnud. Tean ka ühte E32 ja E36 millel neid enam pole.

Postitatud: 23.11.2004 10:16 17
Postitas priitv8
acid kirjutas:seda ei saa aru jah et mida need kraanide asendid nüüd loevad??
Ei saa ka seda aru mis mõju sellel vanal "mikrofiltril" eestikeeles siis salongifiltril on.See hoiab et teetolmu salongi ei tuleks kui see umbes siis võib ventika puhumine nõrgaks jääda aga mis seos on hommikul jääs klaasidega ei saa aru?????
Ainult see mõju, et kui filter korralikult õhku läbi laseb, siis suudab ventikas piisava õhuvoolu tekitada, et ka seestpoolt jääs klaas puhtaks puhuda. Umbse filtriga ei pääse väljast enam kuivem õhk salongi. Peab aknad lahti tegema.

Postitatud: 23.11.2004 15:41 05
Postitas Tarvo
priitv8 kirjutas:
Tarvo kirjutas:Aga jah, kõrvalistuja jalge alt pidevalt märg, see vajab uurimist et miks ja kuidas..
No vaata nt. lugejate autode all minu saagat. Vean kihla, et sul ka põhjakorgid alt kadunud. Pärast seda olen ka mõnda platsil olevat E34 põhja alt uurinud ja pilt pole sugugi rõõmustav olnud. Tean ka ühte E32 ja E36 millel neid enam pole.
Sinu auto kohta olen lugenud.

Kusjuures oma autol korgid kõik all olemas kui põhja alla ronida, vähemalt minule pole küll silma jäänud ühtegi kohta, kus need puudu võiks olla, salongi mikrofiltrit ma ka ei leidnud oma autost. Pole sellist sooja kohta kah, kus asi põhjalikumalt laiali lammutada - linnamehe värk.

Siin võib see kala küll olla, et mingid äravoolukanalid on kinni äkki.
Ise vähemalt seda kõige rohkem kahtlustan.

Postitatud: 23.11.2004 17:27 28
Postitas priitv8
Tarvo kirjutas:Siin võib see kala küll olla, et mingid äravoolukanalid on kinni äkki.
Ise vähemalt seda kõige rohkem kahtlustan.
Kui on kondiga E34, siis need äravoolutorude otsad on väga lihtsalt ligipääsetavad: vaja keskkonsooli külgedel olevad põhjaveluuriga kaetud kaaned maha võtta (kummalgi pool ühe plekikruviga). Siis näed kahel pool kummist torusid ahju plastmassotsikute otsas. Üsna kardaanitunneli ülaserva kõrgusel.
See pilt ei seleta kuigi hästi, aga sellised kummist lehtrid on kahel pool, nagu pos. 21 pildil:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=15

Postitatud: 23.11.2004 17:35 06
Postitas Kristjan_T
suvel uurisin enda (e34) kust vesi kõrval istuja jalge alla tuleb ja lõpuks leidsin seal kus aju on seal all on üks äravoolu kanal ja kui see on sodi täis siis on vesi salongis kontrollida on lihtne kallad pudelist vett aju kõrvat ja vaatad kas tuleb bardazoki tagant vett või ei

Postitatud: 23.11.2004 17:59 53
Postitas Tarvo
Kristjan_T kirjutas:suvel uurisin enda (e34) kust vesi kõrval istuja jalge alla tuleb ja lõpuks leidsin seal kus aju on seal all on üks äravoolu kanal ja kui see on sodi täis siis on vesi salongis kontrollida on lihtne kallad pudelist vett aju kõrvat ja vaatad kas tuleb bardazoki tagant vett või ei
ma pole saand aega seda katsetada..

Postitatud: 23.11.2004 18:28 44
Postitas Tarvo
priitv8 kirjutas:Kui on kondiga E34, siis need äravoolutorude otsad on väga lihtsalt ligipääsetavad: vaja keskkonsooli külgedel olevad põhjaveluuriga kaetud kaaned maha võtta (kummalgi pool ühe plekikruviga). Siis näed kahel pool kummist torusid ahju plastmassotsikute otsas. Üsna kardaanitunneli ülaserva kõrgusel.
See pilt ei seleta kuigi hästi, aga sellised kummist lehtrid on kahel pool, nagu pos. 21 pildil:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=15
Et siis need läbi puhuda? Lähen uurin asja lähemalt siis.

Millal minu autos kont viimati piuksu tegi teab vaid . . . :roll:

Postitatud: 23.11.2004 20:08 06
Postitas Ragnar
e30 kohta ei oska öelda aga e34'l on elektrilised kraanid, seega kui süüde välja keerata siis kraanid on nii kui nii kinni (koonused vajuvad alla).

Postitatud: 24.11.2005 14:32 24
Postitas draggo
Tõstaks teemat veidi ettepoole kuna külmad taas käes.
Avastasin oma E34l ka, et vahest on aknad hommikuti seest jääs. Vaikselt kaob ka jahutusvedelik. Kergelt läheb juhi pool esiklaasist uduseks.
kas vaja salongiradikas üle vaadata?
Autoks E34 1990

Postitatud: 24.11.2005 17:34 07
Postitas MairoG
Sama probleemiga oli ka minu auto, kuid mina lasin soendusel klaasid üles sulatada ja siis kuivatasin seest klaasid ära, kuna olid hommikuti külmunud seest ja pärast sulatamist ikka väga märjad ja nüüd enam probleemi pole, nagu olen arusaanud, kuid mine sa tea, mis järgmine hommik mulle tuua võib :lol:

salongi niiskus

Postitatud: 01.12.2005 12:55 24
Postitas jaant
Võtaks ka sõna ja räägiks oma kogemustest. Minu autol (e28) läksid aknad seest uduseks ja jäässe , kuni kuskilt foorumist lugesin,et selle vältimiseks keegi soovitas auto parkimisel keerata nt. juhiukse klaas natuke alla. Proovisin järele ja täitsa mõjus. Nüüd kaks talve ei ole aknad seestpoolt enam niiskeks läinud. Olen õhtuti ca 0,5 cm akana lahti jätnud. Tasub lahti jätta ka armatuuri peal asuv välisõhu võre. Asja mõte pidi seisnema võimalikult kiires salongitemperatuuri jahtumises. NB autol puudub mahuandur.
Draggo,kui sul kaasneb selle udutamise ja jahutusvedeliku kaoga ka selline magus - imal lõhn salongis, siis tõesti on salongiradikaga mingi jama.