1. leht 1-st

Õlitaseme kontroll(Diisel)

Postitatud: 21.12.2004 11:41 59
Postitas veix2
Küsimus siis selline,et kui auto seisab öö läbi ja hommikul vaatan õli varrast siis näitab,et 2 normi sees.Kui seisab 1 tunni siis näitab ilusti max kriipsuni.Aga kumba siis uskuda?

Postitatud: 21.12.2004 11:58 48
Postitas Viljar
Et siis nii jah :roll:
Kui õli vahetasid kui palju sisse valasid. Ja kui paksu õli sa sisse valasid, et see nii kaua alla valgub :lol:
Ma nagu jään praegu mõtlema, et ikka hommikul võiks ilusti norm sees olla ja kui hiljuti töötanud mootor, siis vast tiba alla normi. Kui ikka norm õli ja norm paksusega, siis ta valgub suhteliselt ruttu alla.

Postitatud: 21.12.2004 12:11 41
Postitas veix2
Käisin õli vahetamas OÜ Tõstur Härjapea 5.Õli mark: Esso Ultra Diesel 10-W40 poolsünt.Ei tea täpselt palju nad panid sisse.Käisin praegu asja vaatamas ja jälle 2 normi sees.Lasin mootori korraks ringi ilma küünaldeta,nii et lubas korraks ja vaatasin siis:täpselt norm sees.

Postitatud: 21.12.2004 12:12 17
Postitas priitv8
Viljar_V kirjutas:Kui ikka norm õli ja norm paksusega, siis ta valgub suhteliselt ruttu alla.
Vastupidi, norm õli ja norm paksusega ei valgugi alla, vaid jääb üles, nii et need mõne firma reklaamid kus õli tuleb mõne minuti pärast on lihtsalt...

Postitatud: 21.12.2004 12:14 26
Postitas priitv8
Kui palju see kaks normi on siis? MAX-märgist samapalju kõrgemal, kui on MIN ja MAX vahe (seega siis umbes 1-1.5 liitrit)?

Postitatud: 21.12.2004 12:15 24
Postitas Viljar
priitv8 kirjutas:
Viljar_V kirjutas:Kui ikka norm õli ja norm paksusega, siis ta valgub suhteliselt ruttu alla.
Vastupidi, norm õli ja norm paksusega ei valgugi alla, vaid jääb üles, nii et need mõne firma reklaamid kus õli tuleb mõne minuti pärast on lihtsalt...
Einoh ma seda mõtlengi, et see mis on üle valgub alla, aga selline mõnus kiht jääb igale poole kuhu vaja. Endal kasutusel Castroli õli.

Postitatud: 21.12.2004 12:15 43
Postitas veix2
Täpselt nii,max-min vahe on üle.

Postitatud: 21.12.2004 12:39 33
Postitas acid
veix2 kirjutas:Käisin õli vahetamas OÜ Tõstur Härjapea 5.Õli mark: Esso Ultra Diesel 10-W40 poolsünt.Ei tea täpselt palju nad panid sisse.Käisin praegu asja vaatamas ja jälle 2 normi sees.Lasin mootori korraks ringi ilma küünaldeta,nii et lubas korraks ja vaatasin siis:täpselt norm sees.
Arvan et lase kellelgi teisel oma õli taset kontrollida,mõnel sellisel kes autost midagi jagab,sest ise sa vist päris kodus pole sellega.Selgub ju juuresolevast jutustki juba see tõsiasi,lasin mootori ringi ilma küünaldeta,nii et lubas korraks!!!

Postitatud: 21.12.2004 12:49 27
Postitas veix2
Kuule acid,kui sa diiselmootorist mitte halligi ei jaga siis võiksid oma suu kinni hoida.Äkki oled kusagilt kuulnud et diislitel eelsüüteküünlad olemas on?

Postitatud: 21.12.2004 13:00 45
Postitas teeme
loomalikult üle pingutatud , ise asi kui nad sulle kataloogi järgi koguse panid ja karteri põhjaga kiviotsas käind oled . mine tagasi - juhul kui ta sul õliga ökonoomne on . täpselt ei tea kas see tilk ka miskit tüli teeb aga järgmine kord las vahetavad tasuta .

Postitatud: 21.12.2004 13:18 13
Postitas veix2
Äkki viga nendes klappides mis asuvad filtri anumas,et õli valgub sealt karterisse?Ärge lööge kui midagi puusse panin!

Postitatud: 21.12.2004 13:53 22
Postitas Viljar
Minuteada see anum jookseb nigunii tühjaks kui auto seisab :roll:
Ja muidugi kas on tegu 2.4 või 2.5 mootoriga.

Postitatud: 21.12.2004 23:07 11
Postitas acid
veix2 kirjutas:Kuule acid,kui sa diiselmootorist mitte halligi ei jaga siis võiksid oma suu kinni hoida.Äkki oled kusagilt kuulnud et diislitel eelsüüteküünlad olemas on?
sry minu viga ei lugenud teemat korralikult läbi ja kui jutt käis küünaldest mitte eelsüüteküünaldest arvasin automaatselt et tegu on bensiinimootoriga,sry.

Postitatud: 22.12.2004 09:52 46
Postitas veix2
Tegu siis 2.4td mootoriga.

Postitatud: 22.01.2005 21:08 07
Postitas suspert
kisuksin vana teema üles...

tean põhjust, miks sul hommikuti varrast kontrollides kahte normi näitab.
põhjus on kahes tihendis, mis asuvad filtri kaane küljes asuva "pulga" otsas. kõik vahetavad kõikseeaeg õli, kui keegi ei pööra tähelepanu pisidetailidele ja ei viitsi süveneda (sellest tuleneb ka alusetu tati pritsimine ja alusetu möga (no offence.... mitteteadjate suunas)).

seega on lahendus nende tihendite vahetamises. need muutuvad kummist plastmassiks ajapikku. sellest tulenevalt valgub mootoriõli filtrist alla mootorisse siis kui mootor seisab. kui auto on öö otsa seisnud, siis on pm filter tühi ja kõik see õli on all karteris. tõmmates varda välja nääd sa, et õli on tohujaaa... tegelt peaks ka õlituli hommikuti vähemalt vilksatamagi, sest õlipump hakkab uuest survet üles lööma.

vaheta järgneva õlivahetuse käigus tihendid ja 90% probleemid kaovad ning varras näitab igal ajal õiget näitu.

Postitatud: 23.01.2005 01:50 07
Postitas Viljar
suspert kirjutas:kisuksin vana teema üles...

tean põhjust, miks sul hommikuti varrast kontrollides kahte normi näitab.
põhjus on kahes tihendis, mis asuvad filtri kaane küljes asuva "pulga" otsas. kõik vahetavad kõikseeaeg õli, kui keegi ei pööra tähelepanu pisidetailidele ja ei viitsi süveneda (sellest tuleneb ka alusetu tati pritsimine ja alusetu möga (no offence.... mitteteadjate suunas)).

seega on lahendus nende tihendite vahetamises. need muutuvad kummist plastmassiks ajapikku. sellest tulenevalt valgub mootoriõli filtrist alla mootorisse siis kui mootor seisab. kui auto on öö otsa seisnud, siis on pm filter tühi ja kõik see õli on all karteris. tõmmates varda välja nääd sa, et õli on tohujaaa... tegelt peaks ka õlituli hommikuti vähemalt vilksatamagi, sest õlipump hakkab uuest survet üles lööma.

vaheta järgneva õlivahetuse käigus tihendid ja 90% probleemid kaovad ning varras näitab igal ajal õiget näitu.
Kui on tegemist 2.4 ja E28 keretüübi mootoriga, siis ei ole peale õli kopsiku kummirõnga ja alumise punni seibi midagi seal vahetada .

Postitatud: 23.01.2005 11:58 37
Postitas Raino
Mul tekkis kah selline küsimus et mis keretüübiga masin see on millel see diisel mootor asub ...
Vilts rääägib jumal aõiget juttu et E28 d ja td mootoritel pole seal tõesti peale õli kopsiku kummirõnga ja alumise punni seibi midagi vahetada . Samuti ka E30 2,4 d pole seal midagi vahetda Aga E30 td ja E34 td on õli filtri kopsik juba toodud karterist kõrgemale ning seal võib tõesti see alla voolamis efekt olla.Filtri kopsikusse mahub täpselt 1,25 liitrit õli ja see ananb täpselt seelle MIN ja MAX vahe välja millest priitv8 räägib.

Tõesti oleks tore kui saaks ka masina keretüübi teada.

Postitatud: 23.01.2005 12:41 22
Postitas veix2
Masinaks siis tõesti e34 ja 524tda -91a. ning mootorist asub pilt teemas:

http://foorum.bmw.meph.pri.ee/viewtopic.php?t=6551

Postitatud: 23.01.2005 12:47 40
Postitas Raino
veix2 kirjutas:Masinaks siis tõesti e34 ja 524tda -91a. ning mootorist asub pilt teemas:

http://foorum.bmw.meph.pri.ee/viewtopic.php?t=6551

Nagu piltidelt näha on õli kopsik üleval ning see ära voolamis efekt täiesti võimalik. Kontrollida seda täitsa võimalik..

Postitatud: 23.01.2005 20:59 48
Postitas suspert
proovin veel 1 korra seletada.

kui õli vahetatakse, siis eemaldatakse filtri kaan. selle kaanega ühes osas on pulk, mis samuti eemaldub koos kaanega. selle pulga otsas on kaks kummitihendit (rõngastihendid). neid EI OLE filtriga kaasas nagu on õlikorgi jaoks ette nähtud vask- või alumiinium seib ja suur kummitihend, mis peab pärast filtri ära tihendama.
need tihendid peab eraldi kuskilt vastavast varuosapoest soetama.
ajapikku muutub kumm plastmassi laadseks ja ei täida enam oma ülesannet. mootori seistes valgub õli tasahilju alla ja samas varda peal üles.

vastav anomaalia ongi iseloomulik sellistele mootoritele, millistel on sellised filtrid ja muidugi peavad need filtrid ka mootoriga samal tasapinnal asuma või siis kõrgemal.

Postitatud: 23.01.2005 21:09 56
Postitas Raino
suspert kirjutas:proovin veel 1 korra seletada.

kui õli vahetatakse, siis eemaldatakse filtri kaan. selle kaanega ühes osas on pulk, mis samuti eemaldub koos kaanega. selle pulga otsas on kaks kummitihendit (rõngastihendid). neid EI OLE filtriga kaasas nagu on õlikorgi jaoks ette nähtud vask- või alumiinium seib ja suur kummitihend, mis peab pärast filtri ära tihendama.
.
Muide vaidlen vastu.On küll need seibid ning kummirõngad kaasas.Nii palju kui mina olen neid filtreid vahetanud on need kaasas olnud. KAsutan Hengst ning Purolator filtreid..........

Postitatud: 24.01.2005 13:58 36
Postitas suspert
et siis 2,4 mootoril neid kaasas pole, kuid 2,5 td ja 2,5 tds-l on nad kaasas jah...

Postitatud: 24.01.2005 14:16 41
Postitas Ailer
2,5 õlifilter on lühem ja ei sobi 2,4-le. Osta Champion filter seal on kaasas suur kummitihend(kaanele), väike(pulgale) ja ka punnitihend. Näiteks HQ või QH (nime täpselt ei mäleta) pole midagi kaasas peale suure kummirõnga. Sai just poes vaadatud ja valitud kuna õlivahetus ees ootamas.