1. leht 1-st

jahutusvedelik külmunud....???

Postitatud: 28.01.2005 09:20 22
Postitas Jarlo
Nagu kiuste, oli tänane öö üks külmemaid ja minu äsja soetatud saksast toodud masin pakkus jälle ühe üllatuse. Hakkan hommikul tööle sõitma, krt, no ei lähe salong soojaks :roll: . Samas jälle temp näid tõuseb ja üsna kiiresti... Hakkasin kahtlustama, et mingi tõsisem jura on lahti. Auto teeäärde seisma ja kapott lahti. Radikasse minev lõdvik kuum, välja tulev külm...selge pilt. Masinal saksa jahutusvedelik sees :? ja see tänase ööga klompi läinud, Radikas oli osaliselt soe, osaliselt külm. Umbes 10 min seismise järel läks ka väla tulev lõdvik soojaks, järelikult radikast hakkas läbi käima, aga salonguradikas ikka kinni. Keerasin kohe esimesse remondikohta, et asi sooja ruumi saada ja jaghutusvedelik ära vahetada. Nagu saatuse kiuste oli kõige lähim Fordi keskus Kalevi juures :) . Sain auto sinna sooja ja äkki sulab päeva peale lahti ja saab vedeliku ära vahetada.
Kui suur tõenäosus on, et salongiradikas on katki külmunud vms?
Ja palju läheb jahutusvedelikku e36, 318IS mootorisse?

Postitatud: 28.01.2005 09:24 56
Postitas meph
10 liitri kanti läheb vedelikku kui kogu vana lurr välja lasta.

Postitatud: 28.01.2005 09:28 56
Postitas Jarlo
aga salongiradika lõhki külmumise tõenäosus???
Jahutusradika katki külmumisse ei usu, kuna see ei olnud täielikult vist ära külmunud....

Postitatud: 28.01.2005 09:36 34
Postitas meph
Vat külmumise koha pealt ei oskagi eriti kommenteerida. Ei ole seda ise üle elanud, kuna iga viimne kui kord kasutatud auto ostu juures on olnud sõit servisesse ja kõik vedelikud välja ja uued sisse. Sinu puhul ei saa muidugi midagi ette heita, kuna auto just loetud päevad tagasi soetatud :)

Postitatud: 28.01.2005 09:38 03
Postitas Aaro
huvitab mindki mis on võimalikud tagajärjed külmumisele? veepumpa võib selline asi kahjustada - labad puruks tõmmata?

Postitatud: 28.01.2005 09:44 36
Postitas Jarlo
Njah, alles eile sai soetatud, krt tõesti ei jõudnud vajalikike toiminguid ära teha... :? No aga nüüd jääb loota, et radikad ja lõdvikud kõik terved ooleksid.....
Kalju, oleneb kuidas sul külmimine toimus... Kui nii nagu mul, siis loodetavasti jäi pump terveks, kuna ma arvan, et mul kogu süsteem täielikult jääs polnud... Loodan, et ainult sellised õhemad kohad...radikad ja peenemad lõdvikud.
Kui aga juba jahutusradikas täielikult jääs on, siis võib kahtlustada ka jäädplokis

Postitatud: 28.01.2005 10:51 05
Postitas eclipse
plokis läheb vesi alles jäässe paari päeva jooksul eesti temp juures ning ka mul külmus süsteem paar kuud tagasi ära ning alles peale poolt tundi sõitmist märkasin, et asi jääs. Et salongiradikat lahti saada, sõitsin 5 tundi ringi ja lõpuks kui olin juba lootuse kaodanud, hakkas asi toimima, suurem tõenäosus on, et suur radikas külmub totaalselt lõhki ennem kui salongiradikaga või plokiga midagi juhtub!!

Postitatud: 28.01.2005 11:15 40
Postitas Jarlo
tänud lootustandvate sõnade eest...lähen lõuna ajal vaatan, kas on midagi lahti sulanud...

Postitatud: 28.01.2005 13:08 28
Postitas Jarlo
sain korda,kõik sulas lahti ja jahutusvedelik on vahetatud :)
Loodame, et sellega see mure lõppes.
Kojamehed on ikka veel jäänud :?

Postitatud: 28.01.2005 15:24 38
Postitas group
krt.täpselt sama asi juhtus täna.Autoks e30, juba suvel sai pandud korralik jahutusvedelik -36C peale mootori remonti sisse aga ikka külmub kuskilt ära.Aru ei saa kuhu see vesi sisse jääb, et ei segune.

Postitatud: 28.01.2005 19:20 17
Postitas vanaisa
Ütleks ka mõne sõna oma kogemustest.
1. Kui jahutussüsteemis on ikka tosool (või selle lahja segu) mitte paljas vesi siis lõhki kõlmumine nati küsitav. Asi selles, et lahja tosool muutub kallerdiseks, süldiks. Tarretise sisse tekivad pikad nn jääpurikad aga kogu süsteem täielikult ei jäätu. No iseasi kui VÄGA LAHJA segu ja suur suur külm kuskil -25/30 C
2. Tosooli ostes tasub vaadata, kas pakend kinnine ja mis külmumistemeratuuriga ta on. lausa -10 krradist olen näinud kuskil tanklas.
3. Palju hullem kui vedeliku süldistumine - on jahutussüsteeemi keema ajamine. Kaan kõver, halvemal juhul lõhki jne. Seda enam, et korralik radiaator kannatab ka mõningase paisumine/külmumise ÜHE!! korra välja. Kellel analoogne asi juhtub, siis lased temperatuuril tõusta normaalse piirile ja siis mootor seisma, Eks soe mootor ka ise sulatab kapoti alust ja radiaatorit. Soe ka torudes aeglaselt küll aga siiski kindlalt sülti soojendab. Seega kannatust ja kõik saab korda. Seisev masin soojeneb muideks ka kiiremini kui liikuv (pean silmas külmunud jahutussüsteemi)


KOKKUVÕTVALT

Tasub kasutada meie autoklubi poolt pakuitavat teenust sügiseti, s.t kontrollida akut, tosooli, tulesid aja probleeme/üllatusi jääb vähemaks. Ja kindlasti vahetada jahutussüsteemis jahutusvedelikku paari aasta tagant. Koonerdamine pole kokkuhoid!

Postitatud: 29.01.2005 13:29 44
Postitas truumu
küll OT, aga peaks märkima, et mootoril on KAAS, mitte kaan, kes ujub järves :D

Postitatud: 29.01.2005 18:11 25
Postitas vanaisa
truumu kirjutas:küll OT, aga peaks märkima, et mootoril on KAAS, mitte kaan, kes ujub järves :D
:-) thanks parandamast aga ega hea nimi meest ei muuda
kaas, kaane kaant *naeratades*