695. leht 709-st

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 30.05.2023 15:15 14
Postitas kurikristjan
YaKu kirjutas: 30.05.2023 15:09 07Hej, miks kaks drosselit m52b28 :D kui teise ära jätan peale swappi, ainult anduri tõstaks ringi(torusse): on see aksepteeritav v tuleb keegi nuiiaga peksma?
Eeldan, et jutt on siis ühe vanosega M52-st. Kollektoripoolset drosselit juhid jalaga, filtripoolne on ASC jaoks. Võid kogu kamaga teise eemaldada (eraldub ilusti põhidrosseli küljest, ka tema kronstein on eemaldatav) ja osta 90 kraadise õhulõdviku ilma ASC-ta auto jaoks ja kõik toimib.

Ainus andur seal on asendiandur, mis ütleb DME-le, kui palju lõõri kinni tõmmatakse, et see saaks tööd korrigeerida. Kui seda süsteemi kasutada ei ole kavas, siis pole ka seda andurit vaja.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 30.05.2023 15:54 57
Postitas YaKu
kurikristjan kirjutas: 30.05.2023 15:15 14
YaKu kirjutas: 30.05.2023 15:09 07Hej, miks kaks drosselit m52b28 :D kui teise ära jätan peale swappi, ainult anduri tõstaks ringi(torusse): on see aksepteeritav v tuleb keegi nuiiaga peksma?
Eeldan, et jutt on siis ühe vanosega M52-st. Kollektoripoolset drosselit juhid jalaga, filtripoolne on ASC jaoks. Võid kogu kamaga teise eemaldada (eraldub ilusti põhidrosseli küljest, ka tema kronstein on eemaldatav) ja osta 90 kraadise õhulõdviku ilma ASC-ta auto jaoks ja kõik toimib.

Ainus andur seal on asendiandur, mis ütleb DME-le, kui palju lõõri kinni tõmmatakse, et see saaks tööd korrigeerida. Kui seda süsteemi kasutada ei ole kavas, siis pole ka seda andurit vaja.
Vägakena vägatänan!

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 30.05.2023 23:02 50
Postitas karmo
M52B28TU.
Viskosiduriks kõlbab ainult originaalosa või võib veel mõnda tootjat usaldada?
Jään soovitusi ootama.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 30.05.2023 23:21 43
Postitas Jaanus_V
Sama mootor, M52B28TU. Kui keegi viitsib, siis võtke klaaskuul välja. Uurin enne kui kuhugi auto viia jõuan aga ehk kellelgi on sarnane kogemus olnud. 2 erinevat asja.
1) Külmalt tühikäigul pöörded lainetavad. Enne lainetasid kuni mootor poolenisti töösoojaks sai ehk siis esimese kriipsuni, peale seda käis ilusti. Nüüd on see piir pigem juba sealmaal kui seier keskele jõuab, ehk mootor enamvähem töösoojaks saab.
2) Kipub vahest mõne silidri tagant ära viskama kui käik natuke peenemaks lasta ja käigu pidurdada. Kui järgmine käik panna, siis toimib nagu peab aga olen aru saanud, et just siis kipub seda tegema kui käik sees hool lasta raugeda. Mootor seisma, uuesti tööle ja kõik toimib nagu peab jälle.
Kiire diagnost midagi ei näita, pikemaks auto jätmiseks kuhugi ei ole hetkel aega. Vanose tihendid on vahetatud, õhulekkeid ei tohiks olla.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 31.05.2023 06:31 26
Postitas ooDDoo
Vanosed on uuesti õpetatud?
Sellel mootoril vist toimib see ainult mootori tarkvara uuendades.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 31.05.2023 23:13 37
Postitas Jaanus_V
ooDDoo kirjutas: 31.05.2023 06:31 26 Vanosed on uuesti õpetatud?
Sellel mootoril vist toimib see ainult mootori tarkvara uuendades.
Ei oleks arvanud, et 99nda aasta masinal seal midagi õpetada on. Aga uurin, tänud!

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 01.06.2023 15:13 20
Postitas Reijoki
Kuidas F01 numbritule pirne vahetada?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 01.06.2023 16:29 38
Postitas PeeterA
Seal pole "pirne" vaid LED-d ja minuteada terve liistuna tuleb vahetada. Miks neid üldse vahetada?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 01.06.2023 17:39 14
Postitas LEDBeam
Jaanus_V kirjutas: 31.05.2023 23:13 37
ooDDoo kirjutas: 31.05.2023 06:31 26 Vanosed on uuesti õpetatud?
Sellel mootoril vist toimib see ainult mootori tarkvara uuendades.
Ei oleks arvanud, et 99nda aasta masinal seal midagi õpetada on. Aga uurin, tänud!
Arvan, et jäädki uurima. Igasugust foorumijama ei saa tõepähe võtta (ka minu juttu :) ).

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 02.06.2023 08:48 47
Postitas ooDDoo
Ms43 ajuga on vanoste õpetamine just nimelt mootoriaju ülekirjutamisega võimalik. Vb ms42 see nii ei käi. Aga m54 mootoril olen korduvalt vanoste adaptsioone nullinud mootoriaju ülekirjutamisega

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 02.06.2023 10:57 04
Postitas LEDBeam
Ära rohkem peale võta.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 02.06.2023 11:09 09
Postitas unis
:mrgreen:

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 02.06.2023 11:29 46
Postitas ooDDoo
Selle kohapealt vaidlen küll
M54 mootoril korduvalt lainetavaid vanoseid uuesti õpetanud..kui ise nii pädev ei ole, siis mine küsi kellegi pädevama käest. Krt kui paljudel sa vanoseid remontinud oled ja sellisest asjast kuuled esmakordselt?
Ei tahaks seda küll hästi uskuma jääda.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 02.06.2023 12:10 07
Postitas karmo
Arendan oma viskomõtet edasi.
Mõtlesin eile,et paneks asemele üldse el-vendi.
Komplekte on müüa küll ja veel .

Kas see tüüp selles videos räägib õigust?
Ühendab ta selle nagu aru saan kliimapumba pistikusse.
Kas siis see el-vent jääb ikka toimima ainult siis,kui kont sisse lülitatud?
Praegune kliimavent on ka ju juba olemas radikate ees ja kont on mul alati sees, kas siis ainult praegu küljes olevast kliimavendist ei piisaks?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 02.06.2023 12:22 53
Postitas LEDBeam
ooDDoo kirjutas: 02.06.2023 11:29 46 Krt kui paljudel sa vanoseid remontinud oled ja sellisest asjast kuuled esmakordselt?
Ma arvan, et 100 tuleb ära ja tean ka, kus asub INPA-s "delete adaption" valik. Iseasi, kas seda vajutada on tarvis, sest tagasisidestatud süsteemides on adaptiivsed väärtused tööks vajalikud.
Mingist õpetamise luulust pole mõtet jahuda, süteem reguleerib end ise.

Umbes sama mõttetu soovitus, kui pidevalt kedratud käigukasti adaptsioonide kustutamine.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 02.06.2023 12:34 17
Postitas ooDDoo
Imelik et siis foorumis on nii mõnigi teema kus inimesed on sellest abi saanud. Inpas on nupp mis nullib küll adaptsioonid, aga need ei kuulu vanosele
Arvan , et siin peaks kasutaja volumn sekkuma.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 02.06.2023 12:38 47
Postitas LEDBeam
Mine kaebama jah.
NN abisaamine on ajutine. Kui vanoses kolvitihendid lekivad, nukkvõllide ajastus on paigast ära või mootoril muud probleemid, ka vanem tarkvara peal. Tehasel on mootoripöörete lainetamise puhuks juhend, et uuenda mootori tarkvara (eeldusel, et muu on korras). Mingit sinu posimist pole üheski juhendis, kui sellise leiad, pista siia.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 02.06.2023 13:06 08
Postitas ooDDoo
Minu väide oli vanoste adaptsioonide nullimise kohta ja see on õige. Inpaga pole võimalik antud protseduuri teha. Seega sinu väide oli vale. Lisaks tarkvaravahetusele on võimalik vanoste adaptsioone nullida sellise programmiga nagu ms4x flasher. Pane või vanem soft peale kui oli. Seega tarkvaras pole asi. Nagu ennist mainisin olen seda teinud korduvalt.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 02.06.2023 13:13 45
Postitas LEDBeam
Jõudu.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 02.06.2023 14:06 54
Postitas Jaanus_V
Hea, et selline arutelu tekkis :D Tunnustan mõlemaid. Kui aega tekib, eks üritan kuhugi jutule saada. Sõitmist ei sega. Iseenesest mootor töötab normaalselt, ei oska muid anomaaliaid tähendada. Ainult need 2 asja. Vanose tihendid on vahetatud just paar kuud tagasi.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 02.06.2023 19:05 03
Postitas BumBum
Ma teen sellest arutelust sellised järeldused, et kui tehaseseades on ettenähtud teatud piirid kulumisele, adaptsioonid kohanduvad vastavalt kulumisele. Ühel hetkel on need piiridest väljas ja nullimisega võib saavutada "ajutise" efekti, kus kõik on korras, kuni ühel hetkel numbrid enam ei klapi.
Täpselt sama selle "ajupesuga" käigukasti puhul. Paremaks teeb aga kulunud tihendeid ja metalli see ei taasta.

Kõige lihtsam oleks teha asjad korda üks kord ja korralikult. Iseküsimus, kas see otstarbekas on.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 03.06.2023 08:10 57
Postitas biiig
E36 1.8 85kw mnt peal sõites 110ga pöörded 3.5k kandis. Alla peaks olema 3.38 differ. Huvitav mille alt ka diffri saa või mis nr differ olema peaks, et mnt peal pöörde 500-1000 jagu madalaks saan?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.06.2023 14:32 28
Postitas sigaelmar
Tavaliselt on nii, et mida haledam mootor seda suurem ülekande arv. Otsi mingi R6 differ.
https://2.bp.blogspot.com/_4WDpsfty9mg/ ... e36dif.bmp

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.06.2023 15:48 18
Postitas ladammm
Kas E60 550i automaat pre-lci on võimalik kuidagi kodeerida, et neutraali peal saab ka võtme kätte?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.06.2023 15:55 14
Postitas kurikristjan
karmo kirjutas: 02.06.2023 12:10 07 Arendan oma viskomõtet edasi.
Mõtlesin eile,et paneks asemele üldse el-vendi.
Komplekte on müüa küll ja veel .

Kas see tüüp selles videos räägib õigust?
Ühendab ta selle nagu aru saan kliimapumba pistikusse.
Kas siis see el-vent jääb ikka toimima ainult siis,kui kont sisse lülitatud?
Praegune kliimavent on ka ju juba olemas radikate ees ja kont on mul alati sees, kas siis ainult praegu küljes olevast kliimavendist ei piisaks?
Kliimaventi juhib DME läbi PWM-i. E38 730d peal olen visco eemaldanud ja kliimavendist piisas minu kasutuses. Võid muidugi võrrelda 2 ventika võimsusi. Ma pakuks, et radika taha käiv vent liigutab õhku rohkem. Kui see on BMW originaal vent, peaks pistik sobima kliimaventika asemele.
Paljud uuemad mudelid on ilma viscota ja elektriline on radika taga, see on selge, et visco on veits ajale jalgi jäänud lahendus.
M52TÜ ja M54 mootoritel mõõdetakse radikast väljuva jahutusvedeliku temperatuuri, selle abil juhitakse termostaati ja vajadusel lülitatakse ventilaator käima.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 04.06.2023 17:07 10
Postitas karmo
Aitäh info eest.
Mõte tuligi sellest,et vahepeal oli üks e46 m52b20tu millel oligi juba tehasest elektrivent radika taga ja ka see toimetas nii kliimavendi,kui tavavendina.
Sai tellitud Leedu lammarist kasutatud BMW originaal elektrivent(täiskompleksuses,ventikas,koda,ventikapoolne pistik).
Kui kohale jõuab,eks siis ole näha,kas on nii lihtne nagu olema peaks.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 05.06.2023 11:04 06
Postitas kurikristjan
Jahutusele võib aidata kaasa ka DME-s temperatuuride korrigeerimine, et teatud oludes töötemperatuuri allapoole tuua.
Venna E36 talve/rehvipõletus/jne roikal, kus M52TÜ peal, sai sätitud sedasi, et kõik 102 kraadised alad oleks 90 peal. Kui kaua elektriga manipuleeritav termostaat sellistes suruvates tingimustes elab võrreldes originaalseadega, ei tea veel.

Pilt

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 05.06.2023 18:50 42
Postitas unis
biiig kirjutas: 03.06.2023 08:10 57 E36 1.8 85kw mnt peal sõites 110ga pöörded 3.5k kandis. Alla peaks olema 3.38 differ. Huvitav mille alt ka diffri saa või mis nr differ olema peaks, et mnt peal pöörde 500-1000 jagu madalaks saan?
Peavadki kõrgel olema, see ei jaksa minna muidu.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 10.06.2023 13:43 06
Postitas Reijoki
Tere,

Kas on keegi tark mees Tallinnas / Harjumaal, kes saab f01 yle vaadata? Kere vibratsioon on. Oleks tarvis diagnoosida millest see tuleb. Vahetasin kardaanimuhvi, kardaani laagri ja diffri puksid kuid tolku ei midagi.. Vb on asi yldse turbiinis? Igatahes sõidad siis teatud kiirustega. Lööb keresse vibra sisse ja kui pidurdad siis vahest isegi rohkem(pidurid korras).

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 10.06.2023 14:06 55
Postitas Oliver.L
Rehvid korras?