K: jahutus systeemi kohta
K: jahutus systeemi kohta
asi siis selles et autosse sooja ei puhu (ainult välis temp.) kuid armatuuril olev andur läheb ca. 20min kriiitilise punase peale milles võib asi olla kust alustada vea otsimist? auto kohta oskan niipalju öelda ett E34 88aasta 525 vanema tüübi mootor
Re: K: jahutus systeemi kohta
...või õhk süsteemis.Rain J kirjutas:asi siis selles et autosse sooja ei puhu (ainult välis temp.) kuid armatuuril olev andur läheb ca. 20min kriiitilise punase peale milles võib asi olla kust alustada vea otsimist? auto kohta oskan niipalju öelda ett E34 88aasta 525 vanema tüübi mootor
mnjaa... minu kogemused ütlevad et kõige rohkem külmumise jne vigu ilmnevadki just selliste väikeste 0 kuni seal miinus kolm , ja kui on niiske tuul ja sajab mingit märga jäidet. et ikka võid proovida veidiks kas siis garaazi sooja või puhuritRain J kirjutas:vot seda ei tahaks hästi uskuda kuna viga tuli soojemal ajal jääs see asi olla ei saand

GAY.. Girls Are Yummy 

Termostaati võid ju kontrollida! Kisud maha ja paned keevasse vette! Kohe näha kas klapp avaneb või mitte! Mul oli see viga et soojaks ei läinud erit, ainult pika sõidu peale! Tuligi lõpuks välja et termostaat hoopiski ei sulgunud ja ringlus oli koguaeg taga! Aga selise veekoguse (tosooli) soojendamine talvel võtab ikka sitaks aega. Eriti kui sa veel sõidad üle 80, siis jahutab külm õhk sellegi sooja mis on mootorist tulnud ära!
Aga õhutamine on jah paras k***! Ise ikka olen vaeva näinud kõvasti. Mulon uuetüüdi mootor ja see polt õhutamiseks seal puudub. Ainukene junn mis seal on on paisupaagi peal olev õhutuse kruvi! Aga üldiselt ajasin masina garaazi kaldteele ja mootor tööle ja kui asi juba soojaks läheb siis surub õhu välja! Kaldteel olin siis nina ülespoole ikka! Ja tosool tuleb valada üldilselt sisse ülemisest lõdvikust! MITTE RADIKASSE! Keerad klabri lahti ja valad otse lõdvikusse!

Aga õhutamine on jah paras k***! Ise ikka olen vaeva näinud kõvasti. Mulon uuetüüdi mootor ja see polt õhutamiseks seal puudub. Ainukene junn mis seal on on paisupaagi peal olev õhutuse kruvi! Aga üldiselt ajasin masina garaazi kaldteele ja mootor tööle ja kui asi juba soojaks läheb siis surub õhu välja! Kaldteel olin siis nina ülespoole ikka! Ja tosool tuleb valada üldilselt sisse ülemisest lõdvikust! MITTE RADIKASSE! Keerad klabri lahti ja valad otse lõdvikusse!

hmm sai siis lõdvikud lahti kistud ja ennäe imet mootorisse minev lõdvik allpool siis enne klambrit yks 0,5-1 cm pragu sees kust parajal määral oli k vedelikku välja jooksnud(see seletab esiteks juba vedeliku kadumise) loodetavasti ongi asi nii lihtne et sealt sai õhku peale ja vedeliku ajas välja nii et uus lõdvik peale ja vaatab mis saab



Lugesin küsimust ja vaatasin postituse aega. Praegu on ju talv ja autor ise ütles, et ei ole tal dosool seal masinas. Mina arvan, et on jääkristallid ees kusagil. Oli kord endal opel, mis eriti jahutus vedelikku ei pidanud. Ja seal tekkis küll see jama, et külma ilmaga võttis jää ette ja salongi sooja ei puhunud. Ja loomulikult temp tõusis väga kõrgele. Aga kuna tegu oli opeliga, siis oli suva kas jookseb kokku või ei. Seega igal ajal ikka vastav vedelik jahutussüsteemi ning kontrollige ikka lõdvikuid ja termostaate kah. Ja kui on kunagi veega sõidetud, siis peske kindlasti süsteem korralikult ära kah, sest salongi soojendus radikad jäävad veega kinni. So kogub katlakivi torudesse ja õhtal ta ongi.
-
- Huviline
- Postitusi: 172
- Liitunud: 08.08.2003 13:43 03
- Asukoht: Tartu
Kaevasin vana teema üles, ei hakanud uut tegema. Asi siis selline, et mis jama olla võib...temp. näidik ei taha keskele minna, jääb sinna veerandi kanti, pika sõidu peale alles läheb normaalasendisse, kui soojenduse põhja lükkan, kukub taas sinna veerandi kriipsu juurde. Sooja tuleb salongi normaalselt muidu. See ka, et tosooli on hakanud kaduma, õliga segamini ei ole, valan nüüd peale seda siis kuu kekpaigani kuni UM-i läheb ja kärutan selle ajani rahulikult edasi või mis?
BMW 525 E39/ galant 2,5 v6
Njah.Roger10 kirjutas: Aga õhutamine on jah paras k***! Ise ikka olen vaeva näinud kõvasti. Mulon uuetüüdi mootor ja see polt õhutamiseks seal puudub. Ainukene junn mis seal on on paisupaagi peal olev õhutuse kruvi! Aga üldiselt ajasin masina garaazi kaldteele ja mootor tööle ja kui asi juba soojaks läheb siis surub õhu välja! Kaldteel olin siis nina ülespoole ikka! Ja tosool tuleb valada üldilselt sisse ülemisest lõdvikust! MITTE RADIKASSE! Keerad klabri lahti ja valad otse lõdvikusse!
Ei hakanud uut teemat tegema kui analoogsed probleemid siinsamaski lahkamisel.
Mul ka õhutamise probleem. E39 528, sai just veepump vahetatud (ühes teemas juba lühidalt seletasin kogu probleemi) - muideks vana pump oli tüüpilise veaga: veesärgipoolse vedelikuajamiketta murdumine + muu jama - ajasin ka auto üsna upakile nina taevapoole ja sain vähemasti endaarvates suurema õhu välja, aga võta näpust. Salongi tuleb paremal juhul leige ja temperatuuriseier istub punasele päris kähku, lisaks kompu märkused jahutusvedeliku temperatuuri suhtes.
Kas on veel mingeid ideid peale tosooli ülemise radiaatorilõdviku otsast sissevalamise, auto nina kõrgema künka suunas (või minupärast kruusahunnikuotsa trügimise) parkimise ja tasapisi tõkati mootorit ringi käiates õhku radiaatorist välja lastes või mida teha?
Eks kuidagi pusiks ka ise asja joonde, aga oleks vägagi teretulnud juba asjaga kokkupuutunute näpunäited.

- foxracer00
- Huviline
- Postitusi: 181
- Liitunud: 26.09.2006 22:25 07
- Asukoht: Türi
- Kontakt:
Kui õhutamine ei aita siis oleks parem kohe kaanetihend ära vahetada, vastasel juhul sa keedad seda senikaua kuni mootor kuumeneb üle isegi külma veega...
Ise keetsin enda 730i juba mitu kuud ja sõitsin maha 2000- rohkem km ja lugesin vahetasin kõike mida andis isegi http://www.zone.ee/awto/weqe.jpg?2 see oli abiks kaa ja siis ostsin uue tihendi, mis lahendaski probleemi ära...
Olen väga rahul kuna minu KAAN(KAAS) on terve
, seda kardan siia maani kuna tean et minul seier tõusis mitu korda punase peale....
Soovitan kohe nagu siin foorumis ise lugesin: ära keeda mootorit..
Muideks mulle müüdi auto SIIT FOORUMIST millel oli mootor keedetud nii et plokikaanel oli tihend ribadeks.....
Ise keetsin enda 730i juba mitu kuud ja sõitsin maha 2000- rohkem km ja lugesin vahetasin kõike mida andis isegi http://www.zone.ee/awto/weqe.jpg?2 see oli abiks kaa ja siis ostsin uue tihendi, mis lahendaski probleemi ära...
Olen väga rahul kuna minu KAAN(KAAS) on terve

Soovitan kohe nagu siin foorumis ise lugesin: ära keeda mootorit..
Muideks mulle müüdi auto SIIT FOORUMIST millel oli mootor keedetud nii et plokikaanel oli tihend ribadeks.....
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Kui ma nüüd hästi mäletan, siis üsna eduliselt toimis selline variant, et kui temperatuuriseier hakkas keskkohast veidi juba ülespoole ronima, keerasin töötava mootoriga selle õhutuspunni lahti, uuesti kinni, nats aega töötada/ sõita- kui uuesti üles hakkas minema, siis korra jälle bsshhh! õhk välja ja töötas. Paarist korrast minu meelest piisas. Autoks oli 525 24V tollal...
AARE530 kirjutas:Kui ma nüüd hästi mäletan, siis üsna eduliselt toimis selline variant, et kui temperatuuriseier hakkas keskkohast veidi juba ülespoole ronima, keerasin töötava mootoriga selle õhutuspunni lahti, uuesti kinni, nats aega töötada/ sõita- kui uuesti üles hakkas minema, siis korra jälle bsshhh! õhk välja ja töötas. Paarist korrast minu meelest piisas. Autoks oli 525 24V tollal...
Aga kui ei piisa ja tuleb punnidest auru ja nagu veduril häält, siis viga kindlasti pole õhutamises. Kui on veepump, lõdvikud, termostaat, (jahutussüsteem) korras siis kisu maha kaan.
Sõidab!
Sain enam-vähem jonksu.
Hommikul esimene asi, radiaatori korgi juurest (jääb vasakule) kõige ülemine lõdvik, vitsad mõlemast otsast lahti ja ülemine lõdvikuots ka ise radiaatori küljest lahti ja ammuli. Kuna lõdviku alumine pool ka juba vitsast järgi lastud siis keerasin selle lihtsalt püstisesse asendisse, justkui trehtel
ning lisaks jäi lõdviku ots võrreldes plokikaanega ja kogu kupatusega tunduvalt kõrgemasse asendisse.
Valasin paraja soru sinna lõdvikusse, samal ajal silmitsedes mida teeb tosoolitase radiaatoris. Kui radiaatoris juba küllalt kõrge tase, siis kõik uuesti kribinal-krabinal kinni ja asi vask.
Sõitma. Esimesed 5km täiesti seier oma ideaalses asendis aga sooja eriti ikka ei tulnud. Siis hakkas jälle suruma punase ala suunas seierit. Damn. Kui sooja ei anna, siis on asi ikka niru ja tõsiselt.
10 min seisu ja tegin sama protseduuri, mis alguses. Mahtus jälle sorts tosooli.
Sõitma... kõik ok. 10km mõõdumisel hakkas natuke jonnima, seier hiilis natuke edasi keskpaigast, punase ala suunas. Kuna oli vilets moment seismajäämiseks (veel polnud hullu ka) tegin ühe mõõdasõidu teeparandusmasinatest ja voilaa! Seier vajus normi ja hakkas kliimaseade sellist kuuma andma nagu vanakurat ise katlakütjaks!
Veel 60km sõitu ja paar korda õrnalt püüdis seier hiilida jälle oma õigest positsioonist eemale ja piisas korra sidurit vajutada ning mõned korrad nii 4000-4500rpm vajutada. Kõik ok.
Tundub et vist läks õnneks. Eile tekkisid küll hallid juuksed pähe kui olukord oli veel teadmata ja teoreetiliselt oli plokikaane mahakruvimine täiesti võimalik kohustuslik töö.
Igatahes suured tänud kõigile!
Hommikul esimene asi, radiaatori korgi juurest (jääb vasakule) kõige ülemine lõdvik, vitsad mõlemast otsast lahti ja ülemine lõdvikuots ka ise radiaatori küljest lahti ja ammuli. Kuna lõdviku alumine pool ka juba vitsast järgi lastud siis keerasin selle lihtsalt püstisesse asendisse, justkui trehtel

Valasin paraja soru sinna lõdvikusse, samal ajal silmitsedes mida teeb tosoolitase radiaatoris. Kui radiaatoris juba küllalt kõrge tase, siis kõik uuesti kribinal-krabinal kinni ja asi vask.
Sõitma. Esimesed 5km täiesti seier oma ideaalses asendis aga sooja eriti ikka ei tulnud. Siis hakkas jälle suruma punase ala suunas seierit. Damn. Kui sooja ei anna, siis on asi ikka niru ja tõsiselt.
10 min seisu ja tegin sama protseduuri, mis alguses. Mahtus jälle sorts tosooli.
Sõitma... kõik ok. 10km mõõdumisel hakkas natuke jonnima, seier hiilis natuke edasi keskpaigast, punase ala suunas. Kuna oli vilets moment seismajäämiseks (veel polnud hullu ka) tegin ühe mõõdasõidu teeparandusmasinatest ja voilaa! Seier vajus normi ja hakkas kliimaseade sellist kuuma andma nagu vanakurat ise katlakütjaks!

Veel 60km sõitu ja paar korda õrnalt püüdis seier hiilida jälle oma õigest positsioonist eemale ja piisas korra sidurit vajutada ning mõned korrad nii 4000-4500rpm vajutada. Kõik ok.
Tundub et vist läks õnneks. Eile tekkisid küll hallid juuksed pähe kui olukord oli veel teadmata ja teoreetiliselt oli plokikaane mahakruvimine täiesti võimalik kohustuslik töö.
Igatahes suured tänud kõigile!

Kindlasti lõdvikusse! Siin üks eelpoololev kommentaar rõhutab ka seda.
Oleks ise kohe sellepeale tulnud, oleks võibolla juba ammu asjad korda saanud. Aga ega pea lõika ka iga kord, väsinud, tülpinud, tööasjad kummitavad peas ja sedasi hakkab ka vajalik loogiline mõtlemine mõnikord kannatama.
Kui juba kõik on täiesti normaalne, siis muidugi täiendavalt üle kontrollida, palju paisupaagis on ja vajadusel juurde valada, et normis oleks tasapind.

Oleks ise kohe sellepeale tulnud, oleks võibolla juba ammu asjad korda saanud. Aga ega pea lõika ka iga kord, väsinud, tülpinud, tööasjad kummitavad peas ja sedasi hakkab ka vajalik loogiline mõtlemine mõnikord kannatama.

Kui juba kõik on täiesti normaalne, siis muidugi täiendavalt üle kontrollida, palju paisupaagis on ja vajadusel juurde valada, et normis oleks tasapind.