1. leht 1-st

Tosooli vahetus!

Postitatud: 13.03.2010 15:58 58
Postitas estliiga
On plaan võtta ette tosooli vahetus 525tds-il, kuidas õhu välja saamisega lood on ja kui palju seda vedeliku sinna sisse läheb?

Re: Tosooli vahetus!

Postitatud: 13.03.2010 16:08 58
Postitas volli777
Mootoriplokil on turbo taga kuskil 4 silindri juures kork millest saab välja lasta ja radikal on ka all juhipoolsel küljel tavaliselt koht kust saab välja lasta, tosooli läheb umbes 8-9l tasub 10l kanku osta, õhu olen ise nii õhu välja saand et radika ülemise lõdviku kaudu olen radika täis kalland ja siis paisupaaki, vajadusel veel radikasse, siis hakkand radikalõdvikuid pumpama senikaua kuni enam niisama sisse ei mahu, seejärel käivitan ja hakkan juurde kallama, kallata tuleb senikaua kuni jälle ei lähe, kui soendusest hakkab tuppa sooja tulema ja natuke pööret tõstes umbes kuni 2000rpm radikast tuulutus toru kaudu hakkab paisupaaki ringlus tagasi tekkima peaks olema korras. jutt siis e34 põhjal

Re: Tosooli vahetus!

Postitatud: 14.03.2010 18:18 20
Postitas mastergut
kas on mõtet tosooli sisse valada?
tänapäevaautodes suht kahtlane teema minuarust

Re: Tosooli vahetus!

Postitatud: 14.03.2010 18:23 46
Postitas Steven89
mastergut kirjutas:kas on mõtet tosooli sisse valada?
tänapäevaautodes suht kahtlane teema minuarust
Tähenäria :D

Re: Tosooli vahetus!

Postitatud: 14.03.2010 18:26 43
Postitas mastergut
ei hakanud tähte närima
alles hiljuti üks tuttav valas oma auto jahutusüsteemi tosooli

Re: Tosooli vahetus!

Postitatud: 14.03.2010 18:28 08
Postitas Steven89
mastergut kirjutas:ei hakanud tähte närima
alles hiljuti üks tuttav valas oma auto jahutusüsteemi tosooli
Mis siis sai?

Re: Tosooli vahetus!

Postitatud: 14.03.2010 18:34 35
Postitas mastergut
ei ole veel midagi saanud :D
radikas läheb tal mingiaeg vahetusse ja siis laseb välja

Re: Tosooli vahetus!

Postitatud: 14.03.2010 19:12 51
Postitas volli777
tosool(sinine) ja jahutusvedelik(roheline) on üks ja sama asi, erineb ainult värvi poolest(teine värvaine), aga long life G30(punane) ei sarnane eelnevatega.

Re: Tosooli vahetus!

Postitatud: 14.03.2010 19:24 56
Postitas mastergut
tosool on ka jahutusvedelik
tosool a40 sinine
tosool a65 punane
soovitatav kasutada vene rasketehnikas

Re: Tosooli vahetus!

Postitatud: 15.03.2010 00:40 39
Postitas birgit123
BMW kasutab tumerohelist jahutusvedelikku.

Re: Tosooli vahetus!

Postitatud: 15.03.2010 09:41 45
Postitas Ulvar
birgit123 kirjutas:BMW kasutab tumerohelist jahutusvedelikku.
On see raudreegel ja mul punane on kurjast ühesõnaga?

Re: Tosooli vahetus!

Postitatud: 15.03.2010 09:56 15
Postitas topfuel
Punane ja eriti sinine pidid mootorit ja lõdvikuid sööma

Re: Tosooli vahetus!

Postitatud: 15.03.2010 11:51 55
Postitas redline
Tore et pooltel tänaval sõitvatel masinatel lõdvikud ja mootorid läbi sööbinud :lol:

Re: Tosooli vahetus!

Postitatud: 15.03.2010 12:38 05
Postitas vahur_s
Jahutussüsteemi õhutamisest on juttu olnud mitmes teemas :!:
Jahutussüsteemi õhutamine:
1. Mootor külm
2. Süüde sisse, salongi temp maksimumi, ventilaator nr 2 asendisse. mootorit mitte käivitada.
3. õhutuskork/korgid lahti
4. Valada sisse nii palju kui läheb, st kõrini täis, oodata kuni tase alaneb, valada veel, jne kuni tase ei alane enam ja õhutuskorgist õhumulle ei tule. Kannatlik olla, võtab aega.
5. õhutuskork kinni, paisupaagi korki mitte sulgeda
6. Mootor käima, 4-5 korda teravalt tuuri anda 4500 pöörde kanti. Mitte soojaks lasta!
7. Mootor seisma, kontrollida taset, vajadusel korrigeerida normaalse nivooni.
8. Sulgeda paisupaagi kork.
parima tulemuse saavutamiseks soovitatakse õhutamise ajaks auto nina tõsta
9. Avada õllepudeli kork
Kui palju jahutusvedeliku kulub, seda ma täpselt ei tea, aga kui ma oma e39 523 vahetasin, siis 5 l kankust jäi väheseks ;)
topfuel kirjutas:Punane ja eriti sinine pidid mootorit ja lõdvikuid sööma
Kas see on järjekordne linnalegend või on sul reaalseid kogemusi.
Sinisest, rohelisest ja punasest jahutusvedelikust
Värvist tähtsam on et järgitakse jahutusvedeliku vahetusvälpa.

Re: Tosooli vahetus!

Postitatud: 21.03.2010 16:31 39
Postitas Cert85
UM`is öeldi, et need sinised jne pole kasutamiseks alu plokkidega masinas, kuna tekitavad korrosiooni.
Kasutage siiski õiget asja.

Re: Tosooli vahetus!

Postitatud: 08.02.2012 19:02 35
Postitas need4beat
BMW-le on mõeldud roheline jahutusvedelik.

Re: Tosooli vahetus!

Postitatud: 08.02.2012 20:30 46
Postitas Mürka
a mul on lilla. mis nüüd saab?

Re: Tosooli vahetus!

Postitatud: 08.02.2012 20:36 19
Postitas need4beat
:shock: Mootor süttib ja põhimõttelislt eriti eluohtlik!!! :oops:
Midagi ei juhtu, odavad on ülejäänud vedelikud ja nagu eespool öeldud siis söövitavad jpm :roll:

Re: Tosooli vahetus!

Postitatud: 08.02.2012 20:57 56
Postitas Mürka
tähendab sellel onul oli ka lilla jahutusvedelik?

Re: Tosooli vahetus!

Postitatud: 09.02.2012 20:56 23
Postitas need4beat
lilla on ilmselt siis mingite tosoolide segu, ma ei mäleta nüüd neid värvitabeleid, et mis värvid lilla annavad, aga äkki punane ja sinine... ehk siis need segamini seal veesärgis. Ei tohiks õhku küll lennata, aga keegi ütles, et mingeid värve ei tohi segamini valada, ma uurin selle välja veel.

Re: Tosooli vahetus!

Postitatud: 11.02.2012 18:53 31
Postitas randar1985
siin siis vähe tarka juttu jahutusvedelikke kohta..
http://www.vnl.ee/artikkel.php?id=1637

Re: Tosooli vahetus!

Postitatud: 11.02.2012 20:41 08
Postitas marek555
Tegelikult on kõige tähtsam jahutusvedeliku juures, et peetakse kinni õigetest vahetusvälpadest.
BMW mootorid(vähemalt uuemad mootorid) tahavad saada igasugust silikaatide, fosfaatide, niitraatide vaba jahutusvedelikku. Ja muidugi tuleb kontsentraati lahjendada ainult destileeritud veega.
Minu masinas voolab muideks kollane jahutusevedelik, mis täidab kõik neid nõudeid, ainuke vahe selles, et see on mõeldud tõsistele tööstusmasinatele (ehk rekkadele, millele jahutusnõuded veel karmimad).

Re: Tosooli vahetus!

Postitatud: 28.04.2012 01:08 20
Postitas superior
Kas E46 318i läheb ka roheline jahutusvedelik?

Re: Tosooli vahetus!

Postitatud: 28.04.2012 11:01 06
Postitas Cert85
Lilla on VAG masinates kasutuses, nimetusega G12 oli vist teine.