TSI: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimine
Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
TSI: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimine
Kõige pealt alustame Nuppude vahetusest.
Tuttav pilt?
Nagu ülevalt näha, siis läheb vaja uusi nuppe (ebay nt ~65.-), ristpeaga kruvikat ja tegelikult ka lameda peaga kruvikat vms.
1. võtad võtme tagaosast selle ristkülikukujulise kaane lahti, lükkad kruvika vahele. Siis tuleb nähtavale 2 ristpeaga kruvi. Keerad need lahti ja avaneb pilt, kus näha patareid.
2. Nüüd tuleb natukene põnevam osa . Kuna E39 kasutab juba isegi süütevõtmes elektroonikat (signa/immo), siis tuleb ettevaatlikum olla patarei eemaldamisega. Kuid sellest kirjutan pärast, sest nuppude vahetamiseks pole vaja patareid puutuda, vaid see tuleb eemaldada koos alusega (kiibiga). Natukene aitad kruvikaga külgedelt kaasa ja käes ta ongi. Vahel tuleb koos kontaktplaadiga, vahel jääb nuppude külge (eemaldad ka selle siis).
3. Järgmiseks tuleb hakata nuppe välja kiskuma. Istuvad suht tugevalt kinni, kuna on ääre taga. Jällegi sõber kruvikas aitab + näpudega peab tirima. Veel üks tähtis tähelepanek: Võtme sees asub nurgas pisike kivi, olge ettevaatlik seda mitte kaotama!
Kogu kompott:
4. Kuna uutel nuppudel (vähemalt mida mina olen näinud) on ka uus valguspunkt, mis originaalis on võtme korpusel ja eraldi nuppudel. Siis vajutad seestpoolt mingi peenema asjaga selle jubina korpusest välja.
Tulemus:
Patarei vahetamine
1. Võtad jällegi pisikese kaane lahti, keerad kaks kruvi välja ning nähtavale ilmub Patarei ise. Kuni 09/99 kasutab CR2016 tüüpi 3V-st patareid.
2. Jätke meelde, et patarei vahetamiseks on teil aega 60 sekundit, ilma et hiljem ei peaks kodeerima ehk autole uuesti võtmeid tutvustama. Õnneks tuleb ta kergelt välja ja samamoodi ka sisse.
3. Kokku tagasi ja valmis.
Kodeerimine
Juhul kui peaks juhtuma, et patarei täiesti tühi või on kauem kui 1 minut kiibist eemaldatud, siis tuleb võtit uuesti autole tuvtvustada. Õnneks ei pea seejärel kohe esindusse jooksma, vaid on võimalik iga kell ka ise teha.
1. Võti süütelukku, esimesse asendisse, seejärel võta süütelukust välja, oodata ~5 sek.
2. Hoia alla avanemise nuppu, seejärel vajuta samal ajal kolm korda sulgemise nuppu, seda kõike ~15 sekundi jooksul. Lastes nüüd avanemise nupu lahti, peaks kesklukusts uksed sulgema ja siis kohe avama.
3. NB: Kui olemas mõlemad võtmed, siis tuleb järgmisena ka teise võtmega sama tee läbi teha, kuid enam ei pea teist võtit süütelukku torkama. Vastasel korral ei tööta võtmed samal ajal.
Nüüd peaksid mõlemad võtmed toimima probleemideta.
Kui kellelegi jutust ei piisa, siis youtube-s ka videod olemas.
Tuttav pilt?
Nagu ülevalt näha, siis läheb vaja uusi nuppe (ebay nt ~65.-), ristpeaga kruvikat ja tegelikult ka lameda peaga kruvikat vms.
1. võtad võtme tagaosast selle ristkülikukujulise kaane lahti, lükkad kruvika vahele. Siis tuleb nähtavale 2 ristpeaga kruvi. Keerad need lahti ja avaneb pilt, kus näha patareid.
2. Nüüd tuleb natukene põnevam osa . Kuna E39 kasutab juba isegi süütevõtmes elektroonikat (signa/immo), siis tuleb ettevaatlikum olla patarei eemaldamisega. Kuid sellest kirjutan pärast, sest nuppude vahetamiseks pole vaja patareid puutuda, vaid see tuleb eemaldada koos alusega (kiibiga). Natukene aitad kruvikaga külgedelt kaasa ja käes ta ongi. Vahel tuleb koos kontaktplaadiga, vahel jääb nuppude külge (eemaldad ka selle siis).
3. Järgmiseks tuleb hakata nuppe välja kiskuma. Istuvad suht tugevalt kinni, kuna on ääre taga. Jällegi sõber kruvikas aitab + näpudega peab tirima. Veel üks tähtis tähelepanek: Võtme sees asub nurgas pisike kivi, olge ettevaatlik seda mitte kaotama!
Kogu kompott:
4. Kuna uutel nuppudel (vähemalt mida mina olen näinud) on ka uus valguspunkt, mis originaalis on võtme korpusel ja eraldi nuppudel. Siis vajutad seestpoolt mingi peenema asjaga selle jubina korpusest välja.
Tulemus:
Patarei vahetamine
1. Võtad jällegi pisikese kaane lahti, keerad kaks kruvi välja ning nähtavale ilmub Patarei ise. Kuni 09/99 kasutab CR2016 tüüpi 3V-st patareid.
2. Jätke meelde, et patarei vahetamiseks on teil aega 60 sekundit, ilma et hiljem ei peaks kodeerima ehk autole uuesti võtmeid tutvustama. Õnneks tuleb ta kergelt välja ja samamoodi ka sisse.
3. Kokku tagasi ja valmis.
Kodeerimine
Juhul kui peaks juhtuma, et patarei täiesti tühi või on kauem kui 1 minut kiibist eemaldatud, siis tuleb võtit uuesti autole tuvtvustada. Õnneks ei pea seejärel kohe esindusse jooksma, vaid on võimalik iga kell ka ise teha.
1. Võti süütelukku, esimesse asendisse, seejärel võta süütelukust välja, oodata ~5 sek.
2. Hoia alla avanemise nuppu, seejärel vajuta samal ajal kolm korda sulgemise nuppu, seda kõike ~15 sekundi jooksul. Lastes nüüd avanemise nupu lahti, peaks kesklukusts uksed sulgema ja siis kohe avama.
3. NB: Kui olemas mõlemad võtmed, siis tuleb järgmisena ka teise võtmega sama tee läbi teha, kuid enam ei pea teist võtit süütelukku torkama. Vastasel korral ei tööta võtmed samal ajal.
Nüüd peaksid mõlemad võtmed toimima probleemideta.
Kui kellelegi jutust ei piisa, siis youtube-s ka videod olemas.
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimine
PS: Kogu jutt kehtib e39-a kohta, mis on up to 09/99. Uuemate puhul on erinevusi.
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimine
Täiustame natuke võtme ja auto tutvustamise õpetust:
Üldiselt aga tubli töö Lauri
Edit
Alates mai 2000 võtme tutvustamise õpetus
- Istu autosse ja sule kõik uksed;
- Keera süüde sisse (I asendisse) ja välja, max. 5 sekundi jooksul ja eemalda võti süütelukust;
- Vajuta avamise nupp alla, hoides avamise nuppu all, vajuta 3×lukustus nuppu max. 10 sekundi jooksul;
- Vabasta avamise nupp, LED tuluke vilgub aeglaselt 10 sekundi jooksul (juhul kui võtmel on LED indikaaator);
- Kesklukk lukustab ja avab kiirelt uksed, sellega näitab süsteem et võtme tutvustamine autole oli edukas. Kui LED tuluke jätkab vilkumist, läks midagi nihu - protsessi tuleb korrata;
- Juhul kui on soov lisa võtit autole tutvustada, korda 3 ja 4 punkti uue võtmega, lisavõtme tutvustamine tuleb teha max. 30 sekundi jooksul pärast esimese võtme tutvustamist.
- Lisavõtme(te) tutvustamiseks ei ole vaja uuesti süüdet sisse ja välja keerata
Üldiselt aga tubli töö Lauri
Edit
Alates mai 2000 võtme tutvustamise õpetus
Viimati muutis vahur_s, 11.04.2011 15:37 25, muudetud 2 korda kokku.
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimine
Tänan täpsustuse eest, Vahur .
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimine
Ei tea kas E36el ka se immo kiip sees on , ja peab tutvustama sama moodi kui patakat vahetan võti on mul täpselt sama sugune aga nurgast se pirn puudu . ka tehase signa ühest nupust siis lukku ühest lahti ja ühest paneb salongi tuled põlema auto aastast 95 . Um ist ei sa nuppe äkki keegi uurinud ?
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimin
...
Viimati muutis iaanek, 16.10.2013 00:41 07, muudetud 1 kord kokku.
..
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimine
Uuri http://www.lukuabi.ee/, kasutaja Autokey on vist seal töötaja.
- rebz
- Huviline
- Postitusi: 122
- Liitunud: 27.10.2010 23:28 18
- Peamine sõiduk: Bmw 330d e46
- Telefon: 5540016
- Asukoht: Hiiumaa
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimine
Kuidas teha e39 alla 99a. omadele võtmete kodeerimist?
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimine
rebz kirjutas:Kuidas teha e39 alla 99a. omadele võtmete kodeerimist?
lauri91 kirjutas:PS: Kogu jutt kehtib e39-a kohta, mis on valmistatud kuni 09/99. Uuemate puhul on erinevusi.
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimine
Kas mujalt ka saab neid nuppe peale e-bay? Ja tagumist korpust?
- Tarass
- Huviline
- Postitusi: 811
- Liitunud: 05.11.2007 21:47 07
- Peamine sõiduk: G31 530 195kw
- Asukoht: Keila
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimine
Mul on selline jama...
Alguses puldi nupp vahel pani kõik uksed kinni vahel ei pannud...kuid kui võtmest keerasin kinni siis pult alati avas uksed ja pagaasniku nupp ka töötas.
Mõned päevad hiljem oli nii et vahest pani lukku ja vahel ka avas, pagassi nupp töötas laitmatult.
Mingi hetk vahetasin pendiksit ja aku pealt sai üks juhe maha võetud... peale juhtme tagasi paigaldamist töötas pult ikka nii nagu ise tahtis...pagassi avamis nupp töötas.
Proovisin nüüd võtit autole tutvustada...äkki ununes autol midagi ära peale akuta olekut... kõik tegin nagu OMAST ARUST õieti ära ja võtme peal hakkab ka see pisike tuluke vilkuma... kuskilt releest või kusagilt käib ka väikene klõps aga uksed lahti/lukku ei lähe.
Enam ei tööta puldil ükski nupp... pagassi ka avada ei saa...
Vahetasin pataka ära... Aega läks 5seki seega ei tohiks midagi meelest minna ju autol.
Ja täna hommikul ei tahtnud auto uksed ka võtmest lahti tulla esialgu... siis järsku jälle tulid.
Äkki on mõni kergem jama ja kellelgi juba juhtunud midagi sarnast ja oskab aidata...
Autoks on 96a e39 525TDS
Ise küsin.... ise vastan
Nimelt panin ma autouksed lukku kui autosse istusin sp ei toiminudki õpetus! Valesti sain aru õpetusest.
Äkki on kellelgi abiks
Alguses puldi nupp vahel pani kõik uksed kinni vahel ei pannud...kuid kui võtmest keerasin kinni siis pult alati avas uksed ja pagaasniku nupp ka töötas.
Mõned päevad hiljem oli nii et vahest pani lukku ja vahel ka avas, pagassi nupp töötas laitmatult.
Mingi hetk vahetasin pendiksit ja aku pealt sai üks juhe maha võetud... peale juhtme tagasi paigaldamist töötas pult ikka nii nagu ise tahtis...pagassi avamis nupp töötas.
Proovisin nüüd võtit autole tutvustada...äkki ununes autol midagi ära peale akuta olekut... kõik tegin nagu OMAST ARUST õieti ära ja võtme peal hakkab ka see pisike tuluke vilkuma... kuskilt releest või kusagilt käib ka väikene klõps aga uksed lahti/lukku ei lähe.
Enam ei tööta puldil ükski nupp... pagassi ka avada ei saa...
Vahetasin pataka ära... Aega läks 5seki seega ei tohiks midagi meelest minna ju autol.
Ja täna hommikul ei tahtnud auto uksed ka võtmest lahti tulla esialgu... siis järsku jälle tulid.
Äkki on mõni kergem jama ja kellelgi juba juhtunud midagi sarnast ja oskab aidata...
Autoks on 96a e39 525TDS
Ise küsin.... ise vastan
Nimelt panin ma autouksed lukku kui autosse istusin sp ei toiminudki õpetus! Valesti sain aru õpetusest.
Äkki on kellelgi abiks
Viimati muutis Tarass, 30.11.2010 20:36 57, muudetud 1 kord kokku.
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimine
mind ka huvitaks, kust saaks korralikud nupud, ise sai siin aasta tagasi ostetud mingid 100.- tk...kahjuks pettusin , kui nupud kohale jõudsid. Nimelt olid nupud tehtud mingist punasest kummist ja üle värvitud. Ma arvan kah, et värvitud nupp eriti kaua kestab.
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimine
Kas keegi teab, kust saaks uusi nuppe pildil näidatud "BMW 005" võtmele? Ning kas uut võtit on lihtsam saada kui seda 3 nupuga versiooni. Autoks 95a. E34.
Esivedu on lastele Nelikvedu on naistele Tagavedu on meestele
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimine
Siin terve võti. Saan selle pärast toimima ka? Tõstan lihtsalt sisu ringi?namistai kirjutas:Ebay's täiesti saadaval
Esivedu on lastele Nelikvedu on naistele Tagavedu on meestele
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimine
Lased lõigata toorikust enda võtme kuju ja siis paned sisu sisse ning ongi valmis. Tegu ju tühja toorikuga.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimine
tervist, tellisin Ebay'st terve võtma tooriku sõbrale. Nüüd aga sooviks teada, et mis vahe neil kahel toorikul on ? Kas sõltub aastast või lihtsalt natuke erinevad. Ja võtmetegija juures saan ikka õiged hambad sisse lõigata.
Selle tellisin. Autoks on E39, 98a 520.
Või oleks pidanud selle tellima?
Selle tellisin. Autoks on E39, 98a 520.
Või oleks pidanud selle tellima?
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimine
sa peaks ikka vast vaatam milline sul see hammaste jagu on, nagu sa näed on need siin erinevad, ühel jookseb kriips keskel ja on mingi lõhhe, mul läheks ka selline toorik.
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimine
Selgus, et võti siiski vale
Lisasin vastava teema varuosade müügi foorumise, kellel huvi saab võtme endale soetada.
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=56&t=119739
Lisasin vastava teema varuosade müügi foorumise, kellel huvi saab võtme endale soetada.
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=56&t=119739
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimine
tere mis hinnaga selle võtme saaks bmw005.eurodes palun kui oskab keegi hinda öelda
- Raghza
- Huviline
- Postitusi: 1110
- Liitunud: 29.03.2011 19:46 11
- Peamine sõiduk: 335i N55 DCT
- Asukoht: Tallinn
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimine
Mul on ka üks huvitav probleem pusimiseks pakkuda.
Nimelt sain enda E39'le uued võtmenupud (kandiline pult, kolme nupuga) ning ühtlasi mõtlesin ka patareid ära vahetada ja seejärel pulti autole uuesti tutvustada.
Puldi avamise käigus (toas, üsna kaugel garaažist) otsustas pult ilmselt auto valve alla panna, ise ma seda muidugi ei märganud enne, kui garaaži pulti tutvustama läksin. Uksed ja kõik saan võtmest kenasti lahti, aga signalisatsiooni ju selle kodeerimata puldiga enam maha ei saa. Aku miinusklemmi maha võttes ja siis peale pannes läheb ka alarm automaatselt peale tagasi (väga hea turvaline muidugi, aga hetkel mitte väga minu kasuks toimuv tegevus )
Niisiis kas oleks mingi meetod ILMA puldita alarm maha saada ning seejärel võti autoga ära paaritada?
Tavaline ühildamismeetod, mis hõlmab süüte sissekeeramist, paneb vaid auto alarmi tööle.
EDIT: Korras, lihtsalt pisut teine meetod.
1) Võtmega autosse sisse (auto hakkab üürgama).
2) Võti süütelukku ja 5 sek. jooksul 5 korda asendisse 1 ja tagasi.
3) Võti välja, usteavamisnupp alla ja kolm korda lukustamisnuppu.
4) Võti süütelukku tagasi ning oodata kuni kesklukk oma kinni-lahti klõpsu ära teeb ja alarm vait jääb. Võti hakkab tööle.
Nimelt sain enda E39'le uued võtmenupud (kandiline pult, kolme nupuga) ning ühtlasi mõtlesin ka patareid ära vahetada ja seejärel pulti autole uuesti tutvustada.
Puldi avamise käigus (toas, üsna kaugel garaažist) otsustas pult ilmselt auto valve alla panna, ise ma seda muidugi ei märganud enne, kui garaaži pulti tutvustama läksin. Uksed ja kõik saan võtmest kenasti lahti, aga signalisatsiooni ju selle kodeerimata puldiga enam maha ei saa. Aku miinusklemmi maha võttes ja siis peale pannes läheb ka alarm automaatselt peale tagasi (väga hea turvaline muidugi, aga hetkel mitte väga minu kasuks toimuv tegevus )
Niisiis kas oleks mingi meetod ILMA puldita alarm maha saada ning seejärel võti autoga ära paaritada?
Tavaline ühildamismeetod, mis hõlmab süüte sissekeeramist, paneb vaid auto alarmi tööle.
EDIT: Korras, lihtsalt pisut teine meetod.
1) Võtmega autosse sisse (auto hakkab üürgama).
2) Võti süütelukku ja 5 sek. jooksul 5 korda asendisse 1 ja tagasi.
3) Võti välja, usteavamisnupp alla ja kolm korda lukustamisnuppu.
4) Võti süütelukku tagasi ning oodata kuni kesklukk oma kinni-lahti klõpsu ära teeb ja alarm vait jääb. Võti hakkab tööle.
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimine
Kas keegi teab, kas nuppe saab ainult ebay`st või on kuskil Eestis ka saadaval?
Tänud ette.
Tänud ette.
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimine
ostsin isegi eestis, kuid nende nupudega ma rahul polnud, olid punast värvi kummist tehtu ja siis üle värvitud!ergo121 kirjutas:Kas keegi teab, kas nuppe saab ainult ebay`st või on kuskil Eestis ka saadaval?
Tänud ette.
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimine
tere kas e34 on ka mingi kodeerimine
kesklukk lakkas puldist töötamast üks päev aga võtmes töötab oskab keegi aidata patareisi dolen vahetanud
kesklukk lakkas puldist töötamast üks päev aga võtmes töötab oskab keegi aidata patareisi dolen vahetanud
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimine
mul selline küsimus, et e39 rombikujulise võtmega uksed avanevad ja sulguvad alles peale mitmekordset järjest vajutamist. Olen täheldanud et lahti tulevad isegi vahel esimes korraga aga kinni ei taha kohe kuidagi minna. On kellelgi sarnast kogemust?
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimine
Tere
Kas on võimalik ka täiesti suvalise auto võti oma autoga paaritada, kui vahetada hamba latt? Eeldusel muidugi, et võti muus osas sarnane.
Kas on võimalik ka täiesti suvalise auto võti oma autoga paaritada, kui vahetada hamba latt? Eeldusel muidugi, et võti muus osas sarnane.
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimin
oskab keegi öelda, kust neid nuppe saab ? mul samasugune võti nagu esimeses postituses.
- testivoitja
- Huviline
- Postitusi: 2073
- Liitunud: 30.11.2005 20:35 24
- Peamine sõiduk: BMW X5 E53
- Asukoht: Helsinki
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimin
Kes kirjutab Eesti keeles kuidas teha uuesti võti selgeks 2001a E39-l. Võti on selline, kõik kolm nuppu on reas, keskmine nupp Bmw logo.
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimin
Ühed nupud saadaval praegu osta.ee-s, kes tahab
http://www.osta.ee/index.php?fuseaction ... d=26180518
http://www.osta.ee/index.php?fuseaction ... d=26180518
Re: DIY: Uued nupud E39-a võtmele/patarei vahetus/kodeerimin
Mul oleks üks küsimus , et kui mul on selline võti nagu esimeses postituses aga tahaksin uuemat 3 nuppu reas ja üks nupp on see bmw logo , on autole võimalik selgeks teha , et nüüd peab ta selle uue võtme järgi toimima?
Ebaus on igasugu võtmeid ja võtme korpuseid müügis , sellepärast küsingi , et seal oli üks huvitav klappvõtme korpus ja plaan oli see tellida, aga esmalt läheb vaja seda 3 reas nupuga võtit.
Asi tuli nüüd jube segane , aga loodan , et saate aru mis mõtlen.
Ebaus on igasugu võtmeid ja võtme korpuseid müügis , sellepärast küsingi , et seal oli üks huvitav klappvõtme korpus ja plaan oli see tellida, aga esmalt läheb vaja seda 3 reas nupuga võtit.
Asi tuli nüüd jube segane , aga loodan , et saate aru mis mõtlen.