TSI: Chiptuuni suveks oma TD/TDS kiiremaks

Õpetused, mis on abiks ise autot remontides
Foorumi reeglid
Teemad tuleb vormistada korralikult ja informatiivselt!
Vasta
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1694
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

TSI: Chiptuuni suveks oma TD/TDS kiiremaks

Postitus Postitas Silver88 »

Tere,

Viimasel ajal tundub et Evrymod on see kõik see üllam ning rahva seas enimlevinud moodus oma tds kiiremaks saada, kuid seda kindlasti kohe mitte kõige puhtamal moel- siis pidasin vajalikuks püüda teha igale inimesele selgeks antud auto juhtaju modifitseerimine.Miks evrymodi kasutamist ei propageeri, on nimelt selles, et tegemist on sisuliselt nö "chiptuning boxi" eelkäijaga, kus reguleeritava potekaga, modifitseeritakse autole ajule sisendatavat infot ning kütust pihustakse seeläbi rohkem mootorisse ning mille tagajärjel mattub kõik mustaks, kus see tds mööda juhtub sõitma. Seega pole see kaugeltki kasulik mootorile ning ka keskkonnale. Seega visake see evrymod prügikasti ja tuunige mootorit mõistlikult!
Püüan kirja panna võimalikult detailselt, kuidas antud aju modifitseerimine välja näeb ning ajapikku järjest detailsema postituse kokku panna.

Tegemist on Bosch MSA-11-ga, milles on kaks EEPROMi, kus on kogu auto juhtaju tarkvara. Esimene chip hoolitseb kogu kütusekoguse eest + mõned muud asjad veel nagu eelsüüteküünlad jms ning teine kiip suhtleb kõrgsurvepumbaga ning samamoodi on seal vajalikud "Start of Injection" kaardid, mis on vajalikud süütenurga reguleerimiseks. Sellise "light" tuningu jaoks pole vaja teist kiipi vaja muuta.
Et kiipidelt tarkvara maha lugeda, on vaja EEPROM lugejat. Et uuesti fail peale laadida on vaja ennem UV lambiga kiip ära kustutada ning seejärel uuesti kirjutada.
Mina kasutan Willem tüüpi USB EPROM programmerit.
http://www.ebay.com/itm/TL866CS-USB-Uni ... 2518.l4276" onclick="window.open(this.href);return false;

Kiibid mis on ajus on reeglina 27c256. Enne EPROMi üle kirjutamist, kindlasti varuge arvutis Orignaalfailid kividelt, et kui peaks midagi viltu minema, on originaal tarkvara kohe võtta.

Kütusekaardid, mida on vaja muuta on:
Driver wish kaart - mis sisuliselt näitab seda et kui gaasipedaali on vajutatud x %, ja rpm on y, siis pihustatakse Z kogus kütust.
Torque Limiter - kus piiratakse väänet kütusega. Vähem kütust, vähem väänet.
Smoke Limiter- selles kaardis on näidatud palju on lubatud pihustada kütust, kui on niipalju õhku ning niipalju pöördeid mootoril
Quantity adjuster- ehk siis pumba pinge kaart- ehk palju on vaja x koguse jaoks pinget pumba juhtelektroonikas. Samamoodi ei ole vaja seda kaart vaja muuta kui pihustatav kütusekogus on kuni 51mg.
SOI- ehk Start of Injection ehk süütenurk millal pump avab pihustid.

MSA-11 ajusse ei ole sisse ehitatud turborõhu reguleerimise automaatikat, mistõttu rõhku reguleeritakse mehaaniliselt.

Programmid:
On erinevaid Hexdumpi editore, kus on võimalik neid parameetreid muuta. Nendest tasuta on saadaval TunerPro. Tasulistest programmidest on saadaval WinOls, mida ka ise kasutan. Samamoodi on olemas ka ECM Titanium. Et modifitseeritud faili uuesti ajusse tagasi kirjutada, on vaja see checksummida. Enamik programme teevad seda automaatselt- vastasel juhul auto uue failiga lihtsalt ei käivitu.

Alustan siis Torque Limiter kaardist. Seda on vaja muuta selliselt, et liiga palju madalatel pööretel kütust juurde ei lisa, vastasel juhul saab auto jõuülekande osad liigselt valu.

Driver wish kaarti soovitan muuta ainult seal kus gaasi vajutatakse 100%, sest isiklikult mulle ei meeldi, kes seda kaarti muudavad ka allpool seda, kuna see lihtsalt ei muuda minuarvates midagi paremaks.

Smoke Limiter- See on kohe eriti tähtis, et seda kaarti muudetakse õigesti. Diisel vajab puhtaks põlemiseks 16,5:1, seega pole mõtet madala õhuhulga juures kütust juurde lisada, ehk siis muuta ainult viimast columnit. Rohkem boosti, rohkem kütust.

Quantity adjuster map- ehk siis pumba pinge kaart. Seda pole vaja muuta, kui pihustakse kuni 51mg kütust.
See on juba tehasest kalibreeritud. Olen näinud, kus osad tuunerid muudavad seda praktiliselt kogu ulatuses, kuid sisuliselt on see kogu aju "lollitamine"

SOI- ehk süütenurga kaardid. Kasutusel on kolm kaarti. Mida suurem on kütusekogus, seda varajasemaks on vaja süütenurgaga minna, kompenseerimaks "pikemat" pihustusaega. Samamoodi ei anna süütenurgaga üleliia varajaseks minna, kuna mootor hakkab lagisema ning ka EGT ehk väljalaskegaaside temperatuur kasvab liialt kõrgeks.

Alljärgnevalt olen lisanud mõned kaardid, kus on näha eespool nimetatud kaarte:

Pilt


Siin pildil on näha süütenurka.
Pilt


Kindlasti tundub esmapilksel lugemisel, et tdsi chiptuunimine on ääretult keeruline, kuid võrreldes kaasaegsete ajudega, on see kõik tegelikult ääretult lihtne! Igasugused paremad ideed on oodatud, et antud teema veelgi rohkem informatiivseks muuta!
Head avastamist!
Viimati muutis Silver88, 08.04.2017 22:38 48, muudetud 1 kord kokku.
Rainer.K
Huviline
Postitusi: 123
Liitunud: 09.12.2015 10:43 10

Re: TSI: Chiptuuni suveks oma TD/TDS kiiremaks

Postitus Postitas Rainer.K »

Kõik on väga õige ja kuna küsiti arvamusi ja ettepanekuid siis ma avaldan arvamust.
Driver Wishi võiks muuta ka altpoolt et autoga oleks lihtsam kohalt minna.
Pilt
Nii on pea võimatu mootorit välja suretada ja näiteks käruga manööverdades on väga mugav gaasi puutumata toimetada.
Miks seda tehases pole nii tehtud ei tea.
Ilmselt seepärast et kui siiski õnnestub välja suretada viskaks ta pahmaka suitsu käivitamisel?
Mis aga checksumi puutub, siis kõigile ajudele pole seda vist vaja sest kuna mul vastavat riistvara pole sai lastud teenusena soft maha lugeda ja pärast uuesti peale kirjutada ning me ei leidnud sealt checksumi, kuid asi toimib.
Kasutaja avatar
TELK
Huviline
Postitusi: 1620
Liitunud: 24.10.2006 22:29 13
Peamine sõiduk: BMW 530xd
Asukoht: Uus Saue vald

Re: TSI: Chiptuuni suveks oma TD/TDS kiiremaks

Postitus Postitas TELK »

Olen sõitnud erinevate chipidega, kuid ainult üks on pedaali põhjas hoides piirajasse taguma hakanud nagu bensukas. Mida on vaja muuta, et hakkaks piirajasse taguma?
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1694
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TSI: Chiptuuni suveks oma TD/TDS kiiremaks

Postitus Postitas Silver88 »

TELK kirjutas:Olen sõitnud erinevate chipidega, kuid ainult üks on pedaali põhjas hoides piirajasse taguma hakanud nagu bensukas. Mida on vaja muuta, et hakkaks piirajasse taguma?
Eeldatavasti näiteks seda Torque Limiter kaarti muuta selliselt, et 4800rpmi juures on ka nt 51mg kütust. Siis hakkab pöördepiiraja tööle.
Kasutaja avatar
TELK
Huviline
Postitusi: 1620
Liitunud: 24.10.2006 22:29 13
Peamine sõiduk: BMW 530xd
Asukoht: Uus Saue vald

Re: TSI: Chiptuuni suveks oma TD/TDS kiiremaks

Postitus Postitas TELK »

Tänud sulle. Eks nädalavahetusel hakkab katsetama.
Kiitus sellise teema tegemise puhul. Paljud saavad siit teadmisi ja ei pea "SooJüri" juures mõttetult eurosi kulutama.
Rainer.K
Huviline
Postitusi: 123
Liitunud: 09.12.2015 10:43 10

Re: TSI: Chiptuuni suveks oma TD/TDS kiiremaks

Postitus Postitas Rainer.K »

On keegi proovinud panna EGR solenoidi muutuva geomeetriaga turbot juhtima?
Originaalis on EGR mapi teljed pöörded ja kütusekogus ning map ise mitu protsenti on klapp lahti.
Pilt
Kui nüüd tahame näiteks 1251 pöörde juures ja 28 mg juures saada turborõhku 1,2 bar ja selleks on vaja turbo geomeetriat sulgeda 60 protsenti siis nii võiks asi toimida?
Loomulikult on see meeletu katsetamine, et saada kõigile pööretele ja kütusekogusele sobiv protsent geomeetria juhtimiseks.
Samas pole siis rõhu reguleerimisel mingit tagasisidet ja näiteks külma õliga pöörleb turbo võll raskemalt ja soovitud rõhu jaoks peaks geomeetriat rohkem sulgema et saada soovitud rõhku.
Ilmselt on parim võimalus muuta tarkvaras mapi kütusekoguse telg hoopis rõhu teljeks, kuid kuipalju selleks softi ümber peab kirjutama?
Näiteks sellel ajul on pöörete kood 032 ja EGR kood 006.
Kui me asendaks selle 006 koodi nüüd Smoke limiterist saadud rõhu koodiga 070 võikski protsessor pöörduda rõhu signaali töötleva üksuse poole mitte mitte kütusekogust juhtiva üksuse poole?
Paraku programmeerimises pole väga kodus aga tahaks õppida.
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1694
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TSI: Chiptuuni suveks oma TD/TDS kiiremaks

Postitus Postitas Silver88 »

Rainer. See asi võib niimoodi teoorias täitsa töötada. Aga kuna MSA11 Damost mul pole, siis on ka kõikide kaartide leidmine vaevalisem ning samamoodi ka täielikult puudub ülevaade antud iidse aju tööpõhimõttega. Aga võid ju proovida. Kaardi Idenfication numbrit ma ei muudaks. Kütusekogus ja pööre on täiesti piisav turbo labade juhtimiseks.(Samamoodi ka kaasaegsetel ajudel) Ainult on vaja paika saada, palju solenoidi PWM peaks olema, et saada piisav labada avatus. Selle võin vajadusel siia lisada, 3.0d ajust vastav kaart.
Kasutaja avatar
do_it_right_way
Huviline
Postitusi: 1031
Liitunud: 27.08.2006 13:43 32
Peamine sõiduk: BMW E34 525tds
Asukoht: Pärnu

Re: TSI: Chiptuuni suveks oma TD/TDS kiiremaks

Postitus Postitas do_it_right_way »

Endal oli plaanis umbes pool aastat tagasi selline teema siia teha aga plaan jäigi ainult plaaniks. :) Põhjus, miks ei alustanud teemat oli pigem see, et mul pole viitsimist selgitada, kuidas käib kaartide otsimine, lugemine ja nende muutmine/lugevaks tegemine.
Esimesse postitusse tuleks kindlasti lisada paksult ka see, et kiipidelt dumbitud failist tuleks teha kindlasse kausta backup, et oleks võimalus originaal soft lihtsal viisil tagasi kirjutada.
Silver88 kirjutas: Kiibid mis on ajus on reeglina 27c256
Pole neid palju teinud, kuid umbes 20 ajust ~20% on juhtunud olema 27c256.
Rainer.K kirjutas:On keegi proovinud panna EGR solenoidi muutuva geomeetriaga turbot juhtima?
On proovitud graafikule tuua boosti telg, kuid aju lihtsalt ei tahtnud seda lugeda. Ilmselt kuskil epromi välistel kiipidel on loogikas see funktsioon välja jäätud. Võib-olla toimib paremini teise ajuga, proovitud 294 lõpuga aju. On ka teisi lahendusi, kuidas VNT-d kontrollida ning samuti lisada mõned olulisemad fail-safe funktsioonid. Selle jaoks on tarvis aju välist seadet, nendest mõne puhul ka veidi koodi kirjutamist osata.
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1694
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TSI: Chiptuuni suveks oma TD/TDS kiiremaks

Postitus Postitas Silver88 »

do_it_right_way kirjutas:Endal oli plaanis umbes pool aastat tagasi selline teema siia teha aga plaan jäigi ainult plaaniks. :) Põhjus, miks ei alustanud teemat oli pigem see, et mul pole viitsimist selgitada, kuidas käib kaartide otsimine, lugemine ja nende muutmine/lugevaks tegemine.
Eks jah, see detailse info kirjapanek nõuab omajagu aega, ega hetkelgi kes asja ehk esimest korda vaatab, ei pruugi kohe asjast sotti saada. Näiteks on enamik asju ajus faktoritega, olgu see siis MSA11 või kaasaegne EDC16 aju. TDSi ajudes on rpm faktor nt 0,2 jne. Sul muidugi selle ajuga rohkem kogemusi ;)
do_it_right_way kirjutas: Esimesse postitusse tuleks kindlasti lisada paksult ka see, et kiipidelt dumbitud failist tuleks teha kindlasse kausta backup, et oleks võimalus originaal soft lihtsal viisil tagasi kirjutada.
Tehtud :)
Silver88 kirjutas: Kiibid mis on ajus on reeglina 27c256
Pole neid palju teinud, kuid umbes 20 ajust ~20% on juhtunud olema 27c256. 87C256 on jah vist pigem vanemad td/tdsi ajud. Ka ise neid näinud.
Rainer.K kirjutas:On keegi proovinud panna EGR solenoidi muutuva geomeetriaga turbot juhtima?
do_it_right_way kirjutas: On proovitud graafikule tuua boosti telg, kuid aju lihtsalt ei tahtnud seda lugeda. Ilmselt kuskil epromi välistel kiipidel on loogikas see funktsioon välja jäätud. Võib-olla toimib paremini teise ajuga, proovitud 294 lõpuga aju. On ka teisi lahendusi, kuidas VNT-d kontrollida ning samuti lisada mõned olulisemad fail-safe funktsioonid. Selle jaoks on tarvis aju välist seadet, nendest mõne puhul ka veidi koodi kirjutamist osata.
Aga miks peaks boosti telje tooma? Kütusekogusest ja rpmist peaks täitsa piisama. Iseasi on see kas seda nö EGRi kaarti kasutatakse koguaeg. St kas külma mootoriga äkki EGR töötab ja nt 95kraadi pealt enam niipalju seda EGR ei juhita. See ilma Damoseta on natuke selline hallis alas töötamine, kus täpne ülevaade ju puudub ning enamik inseneri raamatud on veel digitaliseerimata võib-olla :D Proovida tasub.


Aga Rainer kui viitsid, siis viska siia oma SW ja näita kus aadressil sul see EGR kaart asub.
Rainer.K
Huviline
Postitusi: 123
Liitunud: 09.12.2015 10:43 10

Re: TSI: Chiptuuni suveks oma TD/TDS kiiremaks

Postitus Postitas Rainer.K »

Palun väga.
https://www.upload.ee/files/6885761/E39.ols.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Minul oleva E34 ajust pole igatahes leidnud EGR-i mappi, mis muidugi ei tähenda et seda seal pole.
Samas võib ka nii olla et EGR-i lahtiolek arvutatakse ka mingite parameetrite järgi ja eraldi mappi selleks polegi.
Mis aga puutub turbo geomeetria juhtimisse, siis loomulikult saab selle ära lahendada ka mingi välise seadmega aga selles olekski mängu ilu et sellega saab originaalaju hakkama ilma lisaseadmeteta.
Kasutaja avatar
do_it_right_way
Huviline
Postitusi: 1031
Liitunud: 27.08.2006 13:43 32
Peamine sõiduk: BMW E34 525tds
Asukoht: Pärnu

Re: TSI: Chiptuuni suveks oma TD/TDS kiiremaks

Postitus Postitas do_it_right_way »

Silver88 kirjutas: Aga miks peaks boosti telje tooma? Kütusekogusest ja rpmist peaks täitsa piisama. Iseasi on see kas seda nö EGRi kaarti kasutatakse koguaeg. St kas külma mootoriga äkki EGR töötab ja nt 95kraadi pealt enam niipalju seda EGR ei juhita. See ilma Damoseta on natuke selline hallis alas töötamine, kus täpne ülevaade ju puudub ning enamik inseneri raamatud on veel digitaliseerimata võib-olla :D Proovida tasub.
Minu jaoks saab Boosti teljega parema resolutsiooni seadistamiseks. Kui saab muul viisil hakkama, siis on hea.
Mul on TunerPro jaoks definitsioonid olemas koos checksumi kalkuleerimisega. Tuleks kätte võtta ja ära proovida, mida teeb külma ja sooja mootoriga EGR solenoid. 100% kindel pole, kuid kahtlen, et EGR loogikat saab muuta epromi pealt.

Audi 2.5tdi 105kw mootoritel on visuaalselt 1:1 ajud, millel on juba turbo juhtimise mapid sees. Downside on AFM, kuid ilmselt saaks ka sellest lahti mingil viisil. :)
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1694
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TSI: Chiptuuni suveks oma TD/TDS kiiremaks

Postitus Postitas Silver88 »

Rainer.K kirjutas:Palun väga.
https://www.upload.ee/files/6885761/E39.ols.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Minul oleva E34 ajust pole igatahes leidnud EGR-i mappi, mis muidugi ei tähenda et seda seal pole.
Samas võib ka nii olla et EGR-i lahtiolek arvutatakse ka mingite parameetrite järgi ja eraldi mappi selleks polegi.
Mis aga puutub turbo geomeetria juhtimisse, siis loomulikult saab selle ära lahendada ka mingi välise seadmega aga selles olekski mängu ilu et sellega saab originaalaju hakkama ilma lisaseadmeteta.
Rainer, oled sa kindel et tegemist on EGR kaardiga? Tundub eriti kahtlane olevat. Et suure IQ korral on EGR 100% lahti. Ei tundu kuidagi loogiline.
Rainer.K
Huviline
Postitusi: 123
Liitunud: 09.12.2015 10:43 10

Re: TSI: Chiptuuni suveks oma TD/TDS kiiremaks

Postitus Postitas Rainer.K »

Kui küsimusele kas see on EGR map ausalt vastata siis ei ole täiesti kindel.
Miks pani arvama et see võib EGR olla on see, et kunagi sai jälgitud EGR klapi tööd ja tühikäigul oli see täiesti avatud ning sulgus vastavalt gaasi andmisele ja pöörete tõusule.
Eks ta ole paraku selline asi et millegi täiesti kindlalt teada saamiseks peabki seda mappi kõvasti muutma, selle epromile kirjutama ja proovima mis muutus.
Endal pole aga vastavaid seadmeid epromi kirjutamiseks.
Tuttav elektroonik arvas et sinna leiab ka mingi lihtsamalt ülekirjutatava lahenduse et jõuaks teha mitu katset tunnis ja seepärast polegi tõtanud epromiga majandamise seadmeid hankima et see on meeletult aeglane tegevus.
kui kellelgi on arvutis Inpa (mul pole) siis sellel on lisana Ediabas Toolset 32 mis võiks olla suureks abiks erinevate mappide ja nende faktorite leidmiseks.
Pilt
Kasutaja avatar
TELK
Huviline
Postitusi: 1620
Liitunud: 24.10.2006 22:29 13
Peamine sõiduk: BMW 530xd
Asukoht: Uus Saue vald

Re: TSI: Chiptuuni suveks oma TD/TDS kiiremaks

Postitus Postitas TELK »

Huvitaks kas on mingi vahe, kas chippida td või tds aju. Kas lõpptulemus on erinev? Mis erinevus neil on?
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5349
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: TSI: Chiptuuni suveks oma TD/TDS kiiremaks

Postitus Postitas ooDDoo »

Vahejahuti on vaheks
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Kasutaja avatar
Riivo
Huviline
Postitusi: 8162
Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
Asukoht: Edgarlandia
Kontakt:

Re: TSI: Chiptuuni suveks oma TD/TDS kiiremaks

Postitus Postitas Riivo »

mitte ainult...teine turbo ja ajusoft on ka vahe. muus osas on sama..TD jaoks soovitan otsida tdsi aju chippimiseks
´17 4Drive
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1694
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TSI: Chiptuuni suveks oma TD/TDS kiiremaks

Postitus Postitas Silver88 »

Pole vaja tegelikult. Kiibid TDSi softiga leida ja installida.
Kasutaja avatar
Riivo
Huviline
Postitusi: 8162
Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
Asukoht: Edgarlandia
Kontakt:

Re: TSI: Chiptuuni suveks oma TD/TDS kiiremaks

Postitus Postitas Riivo »

mul ei hakanud sedaviisi korralikult toimima...Leho käskis leida mingi spetsiifilise koodiga aju ja seal oli kõik bueno....samas oli aeg 6a tagasi kahPilt
´17 4Drive
Kasutaja avatar
TELK
Huviline
Postitusi: 1620
Liitunud: 24.10.2006 22:29 13
Peamine sõiduk: BMW 530xd
Asukoht: Uus Saue vald

Re: TSI: Chiptuuni suveks oma TD/TDS kiiremaks

Postitus Postitas TELK »

Eks ma siis otsin ikka tds-i aju.
Kasutaja avatar
martinr112
Huviline
Postitusi: 324
Liitunud: 29.01.2008 21:25 18
Asukoht: Tallinn/Viljandimaa

Re: TSI: Chiptuuni suveks oma TD/TDS kiiremaks

Postitus Postitas martinr112 »

VNT juhtimiseks:
http://dmn.kuulalaakeri.org/vnt-lda/" onclick="window.open(this.href);return false;
trance
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 06.04.2018 16:20 07
Peamine sõiduk: e34

Re: TSI: Chiptuuni suveks oma TD/TDS kiiremaks

Postitus Postitas trance »

saab keegi jagada normaalseid chip parameetreid siis mida saaks kohe proovida enda aju peal? või peateema tegijal on juba seal parameetreid muudetud, et veidi edevam oleks? Ise kohe väga näppida ei tahaks, oleks hea kui eelaimus oleks ees, et milline chipitud parameetrid ja millised ilma chipita, võrdluseks....
Kasutaja avatar
Silver88
Huviline
Postitusi: 1694
Liitunud: 05.09.2010 22:56 34
Peamine sõiduk: X5 3.0sd 08’ /E91 320dA 06'
Telefon: 56642342
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: TSI: Chiptuuni suveks oma TD/TDS kiiremaks

Postitus Postitas Silver88 »

Kõik vajalikud kaardid on teemas juba välja toodud. Otsi ja näe veidi vaeva või pöördu kellegi poole kes oskab.
Vasta