TSI: Chiptuuni suveks oma TD/TDS kiiremaks
Postitatud: 02.04.2017 21:05 21
Tere,
Viimasel ajal tundub et Evrymod on see kõik see üllam ning rahva seas enimlevinud moodus oma tds kiiremaks saada, kuid seda kindlasti kohe mitte kõige puhtamal moel- siis pidasin vajalikuks püüda teha igale inimesele selgeks antud auto juhtaju modifitseerimine.Miks evrymodi kasutamist ei propageeri, on nimelt selles, et tegemist on sisuliselt nö "chiptuning boxi" eelkäijaga, kus reguleeritava potekaga, modifitseeritakse autole ajule sisendatavat infot ning kütust pihustakse seeläbi rohkem mootorisse ning mille tagajärjel mattub kõik mustaks, kus see tds mööda juhtub sõitma. Seega pole see kaugeltki kasulik mootorile ning ka keskkonnale. Seega visake see evrymod prügikasti ja tuunige mootorit mõistlikult!
Püüan kirja panna võimalikult detailselt, kuidas antud aju modifitseerimine välja näeb ning ajapikku järjest detailsema postituse kokku panna.
Tegemist on Bosch MSA-11-ga, milles on kaks EEPROMi, kus on kogu auto juhtaju tarkvara. Esimene chip hoolitseb kogu kütusekoguse eest + mõned muud asjad veel nagu eelsüüteküünlad jms ning teine kiip suhtleb kõrgsurvepumbaga ning samamoodi on seal vajalikud "Start of Injection" kaardid, mis on vajalikud süütenurga reguleerimiseks. Sellise "light" tuningu jaoks pole vaja teist kiipi vaja muuta.
Et kiipidelt tarkvara maha lugeda, on vaja EEPROM lugejat. Et uuesti fail peale laadida on vaja ennem UV lambiga kiip ära kustutada ning seejärel uuesti kirjutada.
Mina kasutan Willem tüüpi USB EPROM programmerit.
http://www.ebay.com/itm/TL866CS-USB-Uni ... 2518.l4276" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiibid mis on ajus on reeglina 27c256. Enne EPROMi üle kirjutamist, kindlasti varuge arvutis Orignaalfailid kividelt, et kui peaks midagi viltu minema, on originaal tarkvara kohe võtta.
Kütusekaardid, mida on vaja muuta on:
Driver wish kaart - mis sisuliselt näitab seda et kui gaasipedaali on vajutatud x %, ja rpm on y, siis pihustatakse Z kogus kütust.
Torque Limiter - kus piiratakse väänet kütusega. Vähem kütust, vähem väänet.
Smoke Limiter- selles kaardis on näidatud palju on lubatud pihustada kütust, kui on niipalju õhku ning niipalju pöördeid mootoril
Quantity adjuster- ehk siis pumba pinge kaart- ehk palju on vaja x koguse jaoks pinget pumba juhtelektroonikas. Samamoodi ei ole vaja seda kaart vaja muuta kui pihustatav kütusekogus on kuni 51mg.
SOI- ehk Start of Injection ehk süütenurk millal pump avab pihustid.
MSA-11 ajusse ei ole sisse ehitatud turborõhu reguleerimise automaatikat, mistõttu rõhku reguleeritakse mehaaniliselt.
Programmid:
On erinevaid Hexdumpi editore, kus on võimalik neid parameetreid muuta. Nendest tasuta on saadaval TunerPro. Tasulistest programmidest on saadaval WinOls, mida ka ise kasutan. Samamoodi on olemas ka ECM Titanium. Et modifitseeritud faili uuesti ajusse tagasi kirjutada, on vaja see checksummida. Enamik programme teevad seda automaatselt- vastasel juhul auto uue failiga lihtsalt ei käivitu.
Alustan siis Torque Limiter kaardist. Seda on vaja muuta selliselt, et liiga palju madalatel pööretel kütust juurde ei lisa, vastasel juhul saab auto jõuülekande osad liigselt valu.
Driver wish kaarti soovitan muuta ainult seal kus gaasi vajutatakse 100%, sest isiklikult mulle ei meeldi, kes seda kaarti muudavad ka allpool seda, kuna see lihtsalt ei muuda minuarvates midagi paremaks.
Smoke Limiter- See on kohe eriti tähtis, et seda kaarti muudetakse õigesti. Diisel vajab puhtaks põlemiseks 16,5:1, seega pole mõtet madala õhuhulga juures kütust juurde lisada, ehk siis muuta ainult viimast columnit. Rohkem boosti, rohkem kütust.
Quantity adjuster map- ehk siis pumba pinge kaart. Seda pole vaja muuta, kui pihustakse kuni 51mg kütust.
See on juba tehasest kalibreeritud. Olen näinud, kus osad tuunerid muudavad seda praktiliselt kogu ulatuses, kuid sisuliselt on see kogu aju "lollitamine"
SOI- ehk süütenurga kaardid. Kasutusel on kolm kaarti. Mida suurem on kütusekogus, seda varajasemaks on vaja süütenurgaga minna, kompenseerimaks "pikemat" pihustusaega. Samamoodi ei anna süütenurgaga üleliia varajaseks minna, kuna mootor hakkab lagisema ning ka EGT ehk väljalaskegaaside temperatuur kasvab liialt kõrgeks.
Alljärgnevalt olen lisanud mõned kaardid, kus on näha eespool nimetatud kaarte:

Siin pildil on näha süütenurka.

Kindlasti tundub esmapilksel lugemisel, et tdsi chiptuunimine on ääretult keeruline, kuid võrreldes kaasaegsete ajudega, on see kõik tegelikult ääretult lihtne! Igasugused paremad ideed on oodatud, et antud teema veelgi rohkem informatiivseks muuta!
Head avastamist!
Viimasel ajal tundub et Evrymod on see kõik see üllam ning rahva seas enimlevinud moodus oma tds kiiremaks saada, kuid seda kindlasti kohe mitte kõige puhtamal moel- siis pidasin vajalikuks püüda teha igale inimesele selgeks antud auto juhtaju modifitseerimine.Miks evrymodi kasutamist ei propageeri, on nimelt selles, et tegemist on sisuliselt nö "chiptuning boxi" eelkäijaga, kus reguleeritava potekaga, modifitseeritakse autole ajule sisendatavat infot ning kütust pihustakse seeläbi rohkem mootorisse ning mille tagajärjel mattub kõik mustaks, kus see tds mööda juhtub sõitma. Seega pole see kaugeltki kasulik mootorile ning ka keskkonnale. Seega visake see evrymod prügikasti ja tuunige mootorit mõistlikult!
Püüan kirja panna võimalikult detailselt, kuidas antud aju modifitseerimine välja näeb ning ajapikku järjest detailsema postituse kokku panna.
Tegemist on Bosch MSA-11-ga, milles on kaks EEPROMi, kus on kogu auto juhtaju tarkvara. Esimene chip hoolitseb kogu kütusekoguse eest + mõned muud asjad veel nagu eelsüüteküünlad jms ning teine kiip suhtleb kõrgsurvepumbaga ning samamoodi on seal vajalikud "Start of Injection" kaardid, mis on vajalikud süütenurga reguleerimiseks. Sellise "light" tuningu jaoks pole vaja teist kiipi vaja muuta.
Et kiipidelt tarkvara maha lugeda, on vaja EEPROM lugejat. Et uuesti fail peale laadida on vaja ennem UV lambiga kiip ära kustutada ning seejärel uuesti kirjutada.
Mina kasutan Willem tüüpi USB EPROM programmerit.
http://www.ebay.com/itm/TL866CS-USB-Uni ... 2518.l4276" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiibid mis on ajus on reeglina 27c256. Enne EPROMi üle kirjutamist, kindlasti varuge arvutis Orignaalfailid kividelt, et kui peaks midagi viltu minema, on originaal tarkvara kohe võtta.
Kütusekaardid, mida on vaja muuta on:
Driver wish kaart - mis sisuliselt näitab seda et kui gaasipedaali on vajutatud x %, ja rpm on y, siis pihustatakse Z kogus kütust.
Torque Limiter - kus piiratakse väänet kütusega. Vähem kütust, vähem väänet.
Smoke Limiter- selles kaardis on näidatud palju on lubatud pihustada kütust, kui on niipalju õhku ning niipalju pöördeid mootoril
Quantity adjuster- ehk siis pumba pinge kaart- ehk palju on vaja x koguse jaoks pinget pumba juhtelektroonikas. Samamoodi ei ole vaja seda kaart vaja muuta kui pihustatav kütusekogus on kuni 51mg.
SOI- ehk Start of Injection ehk süütenurk millal pump avab pihustid.
MSA-11 ajusse ei ole sisse ehitatud turborõhu reguleerimise automaatikat, mistõttu rõhku reguleeritakse mehaaniliselt.
Programmid:
On erinevaid Hexdumpi editore, kus on võimalik neid parameetreid muuta. Nendest tasuta on saadaval TunerPro. Tasulistest programmidest on saadaval WinOls, mida ka ise kasutan. Samamoodi on olemas ka ECM Titanium. Et modifitseeritud faili uuesti ajusse tagasi kirjutada, on vaja see checksummida. Enamik programme teevad seda automaatselt- vastasel juhul auto uue failiga lihtsalt ei käivitu.
Alustan siis Torque Limiter kaardist. Seda on vaja muuta selliselt, et liiga palju madalatel pööretel kütust juurde ei lisa, vastasel juhul saab auto jõuülekande osad liigselt valu.
Driver wish kaarti soovitan muuta ainult seal kus gaasi vajutatakse 100%, sest isiklikult mulle ei meeldi, kes seda kaarti muudavad ka allpool seda, kuna see lihtsalt ei muuda minuarvates midagi paremaks.
Smoke Limiter- See on kohe eriti tähtis, et seda kaarti muudetakse õigesti. Diisel vajab puhtaks põlemiseks 16,5:1, seega pole mõtet madala õhuhulga juures kütust juurde lisada, ehk siis muuta ainult viimast columnit. Rohkem boosti, rohkem kütust.
Quantity adjuster map- ehk siis pumba pinge kaart. Seda pole vaja muuta, kui pihustakse kuni 51mg kütust.
See on juba tehasest kalibreeritud. Olen näinud, kus osad tuunerid muudavad seda praktiliselt kogu ulatuses, kuid sisuliselt on see kogu aju "lollitamine"
SOI- ehk süütenurga kaardid. Kasutusel on kolm kaarti. Mida suurem on kütusekogus, seda varajasemaks on vaja süütenurgaga minna, kompenseerimaks "pikemat" pihustusaega. Samamoodi ei anna süütenurgaga üleliia varajaseks minna, kuna mootor hakkab lagisema ning ka EGT ehk väljalaskegaaside temperatuur kasvab liialt kõrgeks.
Alljärgnevalt olen lisanud mõned kaardid, kus on näha eespool nimetatud kaarte:
Siin pildil on näha süütenurka.
Kindlasti tundub esmapilksel lugemisel, et tdsi chiptuunimine on ääretult keeruline, kuid võrreldes kaasaegsete ajudega, on see kõik tegelikult ääretult lihtne! Igasugused paremad ideed on oodatud, et antud teema veelgi rohkem informatiivseks muuta!
Head avastamist!