TSI: E39 bensiinifiltri vahetus
Postitatud: 05.10.2009 20:50 17
Antud õpetus kehtib põhimõtteliselt kõigi E39 bensiinimootoritega masinate kohta. Suurema kubatuuriga (530, 535 ja 540) mootoritel võib filtri kuju olla teistsugune: 2 sisend ja 2 väljund otsa.
Järgnev õpetus on konstrueeritud 523 baasil.
Kütuse filtri vahetamise käigus on soovitav ära vahetada ka kaks kummivoolikut ja 4 kinnitusklambrit. Kummivoolikud on umbes 6 - 7 cm pikad siseläbimõõduga 7,5 mm ja rõhutaluvusega vähemalt 5 baari, pumba tekitatud surve jääb BMW TIS andmetel 3-5 baari vahele.
Mina soetasin meetrise vooliku (siseläbimõõt 7,5 mm ja rõhutaluvus 10 baari) ja sobivad klambrid Hydroscandiast.
Uus filter ja kummivoolik

E39 asub bensiinifilter umbes täpselt juhi istumise all.
Filtri kättesaamiseks tuleb eemaldada plastikkate, mis on auto kere külge kinnitatud kruvide ja plastiktüüblitega. Auto tungaruaga ülesse tõstes ei jää tungraua koht ette plastikatte eemaldamisele. Katte saab selle tagant kätte küll, vähemalt mina küll sain.
Bensiini filtrit kattev plastikkate

Viis plastiktüüblit asuvad välimise serva ääres ja nende kättesaamiseks kasutasin kruvikeerajat, peenikeste otstega näpitsaid ja näpuosavust. Kolm kruvi asuvad rattakopa poolses servas, kaks neist logardi allservas ja üks kardaani tunnneli servas. Kaks kruvi asuvad kardaani tunneli poolses servas. Kruvide lahti keeramiseks on vaja 8 mm leht või padrun võtit.
Lisaks on kaks plekist mutrit auto tagumiku pool, milledest üks asub kardaanitunneli poolses servas ja teine umbes tagaserva keskel, lahti keeramises läheb vaja 10 leht või padrunvõtit.
Kui plastikate eemaldatud avaneb selline vaatepilt

Enne vana kütusefiltri lahti ühendamist, tuleb süsteem rõhualt vabastada. Selleks käivitage mootor ja tõmmake välja kindalaekas asuv bensiinipumba kaitse (17 ja/või 31 kaitse) või pagansikus asuv kütusepumba relee.
Kütusepumba relee (2) asukoht pagasnikus

Kui mootor sesma jääb, siis see tähendab et torudes olev kütus on ära kasutatud ja kuna pump uut juurde ei löö, siis on ka rõhk maha võetud.
Vana filter äravõtmisel, hoida läheduses mingi anum, kuhu torudes olev bensiin püüda, seda ei tule palju, umbes pool liitrit.
See kui kergesti saab lahti voolikute otstes olevad klambrid sõltub, kas alles on veel tehase klambrid (nõuab natuke näpuosavust) või järelturu klambrid.
Tehase klambrid vs järelturu klambrid

Lisaks voolikutele, hoiab filtrit paigal ka üks M6 poldike, mille lahtikeeramiseks on vaja 5 mm kuuskanti. Kui poldike on autokere küljest lahti keeratud, siis kohe veel filtrit paigal hoidvat klambrit kätte ei saa, tehases on ette pandud üks õhukeses plekist fiksaatorseib, mille saab kruvikeerajaga kangutades kätte.
Suure tõenäosusega seibike kangutamist tervena üle ei ela, aga pole hullu, poldi saab ka ilma selleta tagasi panna, lihtsalt see on natuke raskem.
M6 poldikest paigal hoidev seibike on det. nr.4

Uue filtri paigaldamisel jälgida et filtri suund saaks õige, bensiini voolu suund on filtrile tähistatud noolega või on filtri ühele otsale löödud OUT ehk siis välja tuleku suund. Uute kummivoolikute lõikamisel veenduda, et pikkused saaksid õiged, umbes 6-7 cm pikkused.
Uus filter paigaldatud (nool näitab bensiini kulgemise suunda)

Kui uus filter on ühendatud, kontrollida et kõik klambrid on korralikult kinni.
Siis panna välja tõmmatud kaitse/relee tagasi, keerata süüde II asendisse, aga mitte veel käima, oodata natuke aega (umbes 10 sekundit), et pump filtrisse kütust pumpaks ja siis mootor käivitada, algus võib olla natuke vaevaline, aga kui kõik sai õigesti tehtud, siis peab masin ellu ärkama.
Lasta mootoril natuke töötada ja siis ronida veelkord masina kõhualla ja kontrollida kummivoolikute ühendusi, veendumaks et kusagilt bensiini ei leki.
Kui kõik korras saab asuda plastikkatet tagasi panema, vastupidislet äravõtmisele. Seekord tuleb ka tungraua koht eemaldada, kuna osaliselt jääb kate selle alla.
Ja ongi kõik
Bensiini filter juppideks võetuna

Järgnev õpetus on konstrueeritud 523 baasil.
Kütuse filtri vahetamise käigus on soovitav ära vahetada ka kaks kummivoolikut ja 4 kinnitusklambrit. Kummivoolikud on umbes 6 - 7 cm pikad siseläbimõõduga 7,5 mm ja rõhutaluvusega vähemalt 5 baari, pumba tekitatud surve jääb BMW TIS andmetel 3-5 baari vahele.
Mina soetasin meetrise vooliku (siseläbimõõt 7,5 mm ja rõhutaluvus 10 baari) ja sobivad klambrid Hydroscandiast.
Uus filter ja kummivoolik

E39 asub bensiinifilter umbes täpselt juhi istumise all.
Filtri kättesaamiseks tuleb eemaldada plastikkate, mis on auto kere külge kinnitatud kruvide ja plastiktüüblitega. Auto tungaruaga ülesse tõstes ei jää tungraua koht ette plastikatte eemaldamisele. Katte saab selle tagant kätte küll, vähemalt mina küll sain.
Bensiini filtrit kattev plastikkate

Viis plastiktüüblit asuvad välimise serva ääres ja nende kättesaamiseks kasutasin kruvikeerajat, peenikeste otstega näpitsaid ja näpuosavust. Kolm kruvi asuvad rattakopa poolses servas, kaks neist logardi allservas ja üks kardaani tunnneli servas. Kaks kruvi asuvad kardaani tunneli poolses servas. Kruvide lahti keeramiseks on vaja 8 mm leht või padrun võtit.
Lisaks on kaks plekist mutrit auto tagumiku pool, milledest üks asub kardaanitunneli poolses servas ja teine umbes tagaserva keskel, lahti keeramises läheb vaja 10 leht või padrunvõtit.
Kui plastikate eemaldatud avaneb selline vaatepilt

Enne vana kütusefiltri lahti ühendamist, tuleb süsteem rõhualt vabastada. Selleks käivitage mootor ja tõmmake välja kindalaekas asuv bensiinipumba kaitse (17 ja/või 31 kaitse) või pagansikus asuv kütusepumba relee.
Kütusepumba relee (2) asukoht pagasnikus

Kui mootor sesma jääb, siis see tähendab et torudes olev kütus on ära kasutatud ja kuna pump uut juurde ei löö, siis on ka rõhk maha võetud.
Vana filter äravõtmisel, hoida läheduses mingi anum, kuhu torudes olev bensiin püüda, seda ei tule palju, umbes pool liitrit.
See kui kergesti saab lahti voolikute otstes olevad klambrid sõltub, kas alles on veel tehase klambrid (nõuab natuke näpuosavust) või järelturu klambrid.
Tehase klambrid vs järelturu klambrid

Lisaks voolikutele, hoiab filtrit paigal ka üks M6 poldike, mille lahtikeeramiseks on vaja 5 mm kuuskanti. Kui poldike on autokere küljest lahti keeratud, siis kohe veel filtrit paigal hoidvat klambrit kätte ei saa, tehases on ette pandud üks õhukeses plekist fiksaatorseib, mille saab kruvikeerajaga kangutades kätte.
Suure tõenäosusega seibike kangutamist tervena üle ei ela, aga pole hullu, poldi saab ka ilma selleta tagasi panna, lihtsalt see on natuke raskem.
M6 poldikest paigal hoidev seibike on det. nr.4

Uue filtri paigaldamisel jälgida et filtri suund saaks õige, bensiini voolu suund on filtrile tähistatud noolega või on filtri ühele otsale löödud OUT ehk siis välja tuleku suund. Uute kummivoolikute lõikamisel veenduda, et pikkused saaksid õiged, umbes 6-7 cm pikkused.
Uus filter paigaldatud (nool näitab bensiini kulgemise suunda)

Kui uus filter on ühendatud, kontrollida et kõik klambrid on korralikult kinni.
Siis panna välja tõmmatud kaitse/relee tagasi, keerata süüde II asendisse, aga mitte veel käima, oodata natuke aega (umbes 10 sekundit), et pump filtrisse kütust pumpaks ja siis mootor käivitada, algus võib olla natuke vaevaline, aga kui kõik sai õigesti tehtud, siis peab masin ellu ärkama.
Lasta mootoril natuke töötada ja siis ronida veelkord masina kõhualla ja kontrollida kummivoolikute ühendusi, veendumaks et kusagilt bensiini ei leki.
Kui kõik korras saab asuda plastikkatet tagasi panema, vastupidislet äravõtmisele. Seekord tuleb ka tungraua koht eemaldada, kuna osaliselt jääb kate selle alla.
Ja ongi kõik

Bensiini filter juppideks võetuna
