E39 kasutatakse käsipidrisüsteemis trummelpidureid, mis asuvad piduriketta sees peidus.
Ennem käsipiduri klotsid vahetus tasuks kontrollida piduriketta ja klotside seisukorda, töökäigus saab nad vajadusel uute vastu vahetada.
Klotside ja ka ketaste juures jälgida et klots oleks kogu pinna ulatuses ühtlaselt kulunud.
Ventileerimata 10 mm paksuse piduriketta valmistaja poolt lubatud kulumine jääb umbes 2 mm kanti (tavaliselt on ketta peale graveeritud lubatud jääpaksuseks 8,4 mm), kuid sõita kannatab ka kettaga mille jääkpaksus jääb juba 5 mm piirimaile (OEM kettaga selline kogemus).
Vahetusse minevad jubinad

Ennem kui käed saavad mustaks, tuleb salongis eemaldada juhipoolses küljes asuv käsipiduri kate ja käsipiduri kangi nahastkate ning käsipiduri trosside otstes asuvad pingutusmutrid lahti keerata, selleks läheb vaja 9 ja 12 leht võtit (esindus kasutab selleks spetsiaalset võtit)
Alustada tuleb nagu ikka algusest ehk siis auto ülesse tõsta ja ratas ära kruvida, selle juures jälgida kõiki ohutustehnika reegleid. Hea oleks kui saaks mõlemad rattad lõpuks maast lahti, siis oleks parem käsipidurite reguleerimist teha.
Kui ratas on eemaldatud avaneb selline vaatepilt

Nüüd on vaja eemaldada piduri sadulat ja kelku paigal fikseeriv klamber, selleks on vaja lapik kruvikeerajat ja natuke näpuosavust. Ettevaatust, et klamber käest plehku ei pane, soovitav on ühe käega klamber oma pesast välja kangutada ja teist kätt ees hoida vältimaks ebameeldivaid üllatusi.
Fikseeriv klamber, ülemine ots on oma pesast natuke välja poole aidatud

Järgmisena oleks vaja piduri suportit tagasi sisse poole suruda, et saaks pidurisadula kätte. See kui palju on vaja sisse poole suruda sõltub ketta kulumisastmest, mida rohkem on ketas kulunud, seda sügavam rant on ketta serva tekkinud ja seda suurem vahe peab klotside vahele tekitama. Suporti sisse poole surumiseks kõlbab mõni suurem tugevam kruvikeeera, mida saaks suruda ketta ja pidurisadula vahele ja natuke kangutada, kuni klotside ja ketaste vahele tekib vahe.
Kui koltside vaheline vahe on piisavalt suur, saab asuda pidurisadulat demonteerima. Pidurisadulat hoiavad kinni kaks polti, millede lahtikeeramiseks on vaja 16 võtit. Vaja oleks padrunit, ja liigendit, kuna alumisele poldipeale ei saa lehtvõtmega ligi.
Pidurisadula kinnituspoltide asukoha skeem

...pärast sadula eemaldamist näeb paremini

Kui poldid lahti keeratud ja eemaldatud saab sadula koos klotsidega ketta pealt ära võtta ja asetada auto nina poole amordi kõrvale, või riputada nöörijupiga ülesse. Sadulat lihtsalt pidurivooliku otsa rippuma jätta ei ole eriti hea mõte.

Pidurisadul puhkamas

Pärast sadula eemaldamist tuleb võtta 6'ne kuuskant ja keerata lahti ketast ratta rummu külge fikseeriv poldike. Siis tuleb pihku võtta haamer ja kettale paar kolm korraliku nätakat anda, et ketas rummu küljest lahti tuleks. Misjärel saabki ketta kätte, kuid alati ei pruugi nii valutult minna, kui käsipiduri klotsid on väga sügava vao sisse kulutanud võib serva jäänud kõrge rant takistada ketta ära tulekut.
Et suurendada vahet klotside ja ketta vahel tuleb käsipiduri klotside reguleeringit maha keerata.
Selleks keera piduriketast niikaua kuni poldiauk on kõige alumises asendis (hästi natuke üle kl 6, kasulik on lasta natuke valgust auku), võta kätte lapik kruvikeeraja ja keera hammastega reguleerkruvi ülesse poole niikaua kuni enam keetata ei saa.
Piduriketta tagune maailm (uued detailid on juba külge monteeritud)

Kui ketas eemaldatud, saab käsipiduri klotsid lahti võtta. Selleks on vaja üks vedru (ülemine või alumine, valik on teie) oma pesast lahti võtta ja pool pöörde poldid lahti keerata, abiks teravate otstega näpitsad.
Ilustreeriv pildike BMW TIS'st

Käsipiduri klotside vahetamisel on kaks asja mille veatus töös peab veenduma, muidu ei rakendu uued klotsid nii nagu vaja:
1. Klotside alumises servas asuv reguleerkruvi

Puhastada ja korralikule omavahelisele tööle harjutada tuleb polt ja hammastega mutter. Selleks tööks kõlbab midagi peenikest ja teravat ning terashari, milledega saab puhastada poldi keerme roostest ja muus sodist, mis takistaks vaba liikumist. Kõige parem on kui saate keerme osa uuest üle ajada nii hammastegamutril kui poldil, selleks on vaja M10 välis ja sisekeerme lõikajat. Natuke nokitsemist ja mutri ja poldi omavaheliset "harjutamist" ja hammastega mutter käib jällegi vabalt. Kolmas osa, kus sees hammasratas vabalt ringi käib on ka mõttekas ära puhastada ja süvendisse natuke määret lisada.
2. Käsipiduri trossi küljes asuv pinguti

Pinguti koosneb kahest põhilisest osast ja trossi otsast kätte saamiseks tuleb pingutit välja poole tirida (nüüd tuleb kasuks kui salongist on trossi otsas olevad mutrid lahti keeratud), mille tulemusena liigub liikuvosa kõrvale ja selle tagant tuleb trossi ots ära.
Pinguti eemaldamine

Kui nii ei juhtu tuleb pinguti välja poole sikutada ja seejärel tagasi lükata ja auto tagumise osa poole liigutada, siis peaks trossi otsas oleva mutri kinnitusnagade tagant kätte saaama.
Käsipiduri trossi ots

Puhastamiseks on sobiv kasutada midagi teravat, terasharja ja liivapaberit. Tööle on vaja saada liikuv osa. Aja jooksusl tekkiv rooste paisub ja ei lase mehanismil tõrgeteta töötada.
Kui kõik vajalikud mehanismid on uuesti oma tööd tegema õpetatud, võib asuda süsteemi tagasi kokku panema, mis käib vastupidiselt demonteerimisele.
Piduri ketta poldi kinnitamiseks peab TIS'i andmetel kasutama 16 Nm - ühe käega õrnalt kinni keerata
Pidurisadula poltide kinnitamiseks on vaja 110 Nm - korralikult kinni keerata.
Eelnev jutt käis juhipoole kohta, kaasreisija poolel on lugu sama, ainult ühe piduriklotsi küljes asub kulumisandur, selle saab kätte lihtsalt otse tõmmates, anduri ots on valmistatud mingist rabedast materjalist ja ei talu väänamist.
Käsipiduriklotside reguleerimine:
E39 saab käsipidurit reguleerida 2 kohast, salongist käsipiduri kangi juurest (lõplik) ja klotside juurest (esialgne).
Reguleerimise õnnestumise eelduseks peab olema kindel et piduritrossi otsas olev klotside pinguti töötab korralikult ja klotside alumises servas asuv reguleer hammasratast on võimalik vabalt keerata.
Põhimõtteliselt on reguleerida võimalik ilma rattast alt ära võtmata, aga kui nii ei õnnestu tuleb ka ratas eemaldada ja kui ka nii ei saa hakkama siis tuleb ka ketas maha kruvida ja vajalikud süsteemid tööle harjutada

Reguleerimine:
- eemalda salongis käsipiduri kangi ümber olev kate (ülemine ots ennem) ja keera lahti pingutusmutrid (ühe trossi küljes on 2 mutrit, millele on vaja kahte erinevas mõõdus võtit, oli vist 9 ja 12 võti);

- keera lahti üks ratta kinnituspoltidest ja tõsta ratas maast lahti;
- keera ratast niikaua kuni poldi auk on kõige alumises asendis (hästi natuke üle kl 6, kasulik on lasta natuke valgust auku);

- võta kätte lapik kruvikeeraja ja keera hammastega reguleerkruvi alla poole, kuni enam peale keerata ei ole võimalik ning siis keera nii palju maha et ratas vabalt ringi käiks (mida vähem maha keerata, seda paremini käsipidur rakendub);
- korda operatsiooni ka teise rattaga;
- salongis on vaja kangi sikutada ülesse 2 hamba jagu ja pingutuspoldid niimoodi kinni keerata, kuni on tunda et piduri hakkavad "võtma". Kuid enne seda sikuta paar korda käsipiduri kangi nii ülesse kui jõuad (jõu kasutusega mitte liialdada), see on vajalik, et piduri trossid leiaksid sobiva tööasendi, töötaksid endid uuesti sisse.
Veendumaks kas käsipidur peab piisavalt, tõsta ratas maast lahti, rakenda käsipidur ja ürita ratast kätega ringi keerata, kui ka natukenegi jõuad tuleb peale keerata, muidu ei anna ülevaatusel efektiivsuse protsenti välja
.
Kontrollimiseks:
- kera süüde sisse ja sikuta käsipiduri kangi ühe hamba jagu, rattal peab olema võimalik liikuda, aramatuuris peab süttima käsipiduri tuluke (punane hüüumärk ringi sees), kui ei kontrolli lülitit, ühendusi (lüliti asub käsipiduri kangi tagumises otsas juhi poolses küljes)
- sikuta kang teise hambasse, pidurid peavad rakenduma ja tuluke armatuuris jätkuvalt põlema
Kui olla eriline pedant võib vii läbi ka mnt katsetuse "sõita pidurid sisse":
Enne mnt katsetust kinnita uuesti ratta poldid.
- umbes 40- km/h (linnasõidu kiirus) kiirusel tõmba käsipidur nii palju peale, et on tunda pidurite "õrna" rakendumist ja sõida niimoodi umbes km.
- peale sõitu pinguta vajadusel veelkord piduritrosse salongis ja/või reguleerkruvi.
Käsipidurit on vaja reguleerida:
- pärast klotside, ketaste või trosside vahetust;
- pärast salongi reguleerimismutrite ümberseadistamist;
- käsipiduri kangi on võimalik tõmmata üle 10 "hamba";
Kui sõita pikemat aega reguleerimata käsipiduriga, kuluvad klotsid trossi poolsest otsast rohkem kui paigal olevast otsast (käsipiduri rakendumisel pidurdab ainult osa klotsist). Tulemus - vaja vahetada vanad klotsid uute vastu.
Üks ingliskeelne õpetus käsipiduri klotside vahetusest e39