
Pressiinfo ja fotograafide juurdepääsuks pöörduge Pille Rõivase poole pille@speedest.ee
Nüüd siis sellest, miks selle ürituse nimi just Speedest Legends on ehk siis osalejad. Siinkohal on veel paslik märkida, et nimekiri pole veel lõplik ja seda mõlemat pidi ehk mõni võib siit kaduda ja mõni ka juurde tulla.
Lauri Kuriks

Lauri kohta võib vast öelda, et tegelikult ta ju ongi Eesti dragrace’i ikoon. Vaevalt ta isegi mäletab, millal ta esimest korda kiirendusvõistlusele läks. Mees, kes eluaeg sõitnud just kõige suuremat klassi ja enamjaolt on rekordinumbrite taga ikka tema nimi seisnud, loomulikult seisab praegugi.
Taavo-Erkki Vitsut

Lauri vs. Erkki, aastaid ja aastaid oli just see nimede ühend see, mida Eesti publik masside kaupa vaatama läks. Tulemused on aga sellised, et kord üks ja siis jällegi teine peal. Lisaks sellele, et Erkki on kahekordne Eesti meister, on tema nimel siiani kaks kiirusrekordit, seda nii C kui ka Outlaw klassis.
Paul Kesa

Paul on mees, kes ostis ära Eero Pesuri poolt tuntuks tehtud BMW E30, millel hüüdnimeks „Roheline konn”. Kesa osales kiirendusvõistlustel hooaegadel 2008 ja 2009. Eelmisel aastal saavutas EM arvestuses A klassis teise koha.
Eero „Afro” Pesur

Tõelise kiirendusgurmaani jaoks pole peale selle nime vaja midagi öelda, sest tegelikult ei mäleta mees ise ka enam, millal ta esimest korda kiirendusvõistlusel osales. Arvatavasti oli tegu aastaga 2000 ja autoks ikka BMW. Need masinad on teda läbi aegade kandnud (olgu seas on olnud ka paar Audit, kuid neil on BMW märgid peal olnud) ja saanud on ta kaks Eesti meistritiitlit, Balti karika võidu ja hoidnud väga kaua aega Eesti rekordit A klassis.
Indrek Ando

Pesuri suur sõber, kes sõitis legendaarseks turbomootoriga BMW. Samal ajal kui rajal tulid rekordid, siis alati pakuti boksialas rahavale tõelist remondishow-d ja kui asi näis ka kõige lootusetum, siis keegi ei kahelnud, et õigel kellaajal on see auto stardis ja ükskõik kes seal vastas seisab, parem kartku. B klassis tuli Eesti meistriks 2005-ndal aastal.
Kaido Krum

Kaido on samuti kiirendusemaastikul juba aastaid keerelnud. Tuntuks tegi teda tema kuulus Greddy BMW, mis suutis ühes võistluse otsas võita tuuningunäituse ja teises kiirendusvõistluse. Siis aga tuli mees rajale tõelise spetsiaalmasinaga, millega tuli Eesti meistriks ja hoiab siiani enda käes B klassi aja ja ka kiiruserekordit.
Markel Voit

Markel käis EMV etapil esimest korda aastal 2005. Tuntuks tegi ta aga end Toyota Supraga, mille enam kui 1000 jõuline mootor külvas alati vastastes hirmu ja need sõgedad sõidud tõmbasid kaasa suure fännikoorma. Viimastel hooaegadel oli ta alati esikolmikus. Veel kirjutas end ajalukku selle aktsiooniga, kus tõmmati Haapsalu rada liimi alla.
Meelis Viese

Meelis „Kaubalift” Viese on õige nimetus, sest just kinnikeevitatud akendega Opel Omega on see masin, mis tõmbas rajaäärde fännid kaasaelama sellele pöörasele masinale, mis sõitis pööraseid aegu ja sai ka Eesti meistritiitli.
Jari „Patis” Heinonen

Tõeline legend Eesti kiirenduse jaoks, sest nii lahkelt pole oma pikka know-how’d veel keegi meile toonud. Eesti kiireimad on mingil suvalisel ajahetkel alati selle mehe poole pöördnud ja küsinud küsimusi, mis pole kunagi vastuseta jäänud. Jari on ka 2006. aasta Eesti meister ja tema ülilärmakat Bad Toy’d mäletab iga kiirendusfänn.
Kristo Post

Kristo on mees, kes kunagi tõmbas enda poole hoidma iga autospordihullu, sest tema oli see kes võitles tuuleveskitega. Nendeks veskiteks olid tema masinast kümneid kordi kallimad autod, millele tema oma vana ja koleda Opel Kadett GSI-iga ainukesena vastu sai. Kindlasti suur inspiratsiooniallikas paljudele, kes tänu temale sellesse sporti tulid. Viimased mälestused on mehest siis, kui ta oma pesupulbri värvi Opel Corsaga rajale tuli ja veelkord kõigile ühe õppetunni andis.
Imre Tiido

Imret teati aegade algusest kui võistluste üht korraldajat ja ala tõelist fanaatikut. Siis aga ilmus mees ei tea kust oma Chevy Malibul, millel peal Jari vana mootor ning kukkus paugutama üsna sõgedaid aegu.
Levo Laumets

Neid autosid ei hakka üles lugema, millega Levo võistlustel käinud on, kuid kõik sai kindlasti alguse Opel Mantast ja legendaarsest „mootori plokk magamistoa voodi kõrval” tegemistest. Lõpupoole sõitis mees juba Dodge Viperiga, mille krooniks ka 2008. aastal saadud EMV kolmas koht C klassis.
Viljar Mäesepp

Siiani tegev võistleja, kellele tänasel hetkel Pro Street klassis väga raske vastaseid leida. 2007 aastal tuli ta Eesti meistriks B klassis. Alati on tal olnud autoks Nissan ja mingid raskused ega halvad ajad ei ole ei teda ega tema tiimi rajalt eemal hoidnud. Fännide hordid on ka kindlasti suureks edasiviivaks jõuks.
Kristjan Käbi

Siiani tegev võistleja, kes proovinud kätt erinevates klassides, kuid Outlaw on talle justkui loodud ehk mees kes kunagi jalga ei tõsta. Tegu on 2009 aasta Outlaw meistriga ja tema Camaro on praegu iga kiirendusvõistluse krooniks.
Hannes „Kiireaudi” Luht

Hannes ei vaja vanematele fännidele mingit tutvustamist, mees on olnud kiirendusega seotud aegade algusest. Tema legendaarne valge Audi 200 oli tol ajal vägagi pöörane masin, sõites oma isiklikuks rekordiks 12.8 sekundit, mis selle sajandi alguses tähendas midagi ulmelist. Aeg läks ja muutusid autod, kuid üks oli alati sama – Audid millega sõitis Kiireaudi, olid alati väga kiired.
Ville Oksanen

Kes ei teaks sellist masinat nagu legendaarne Turbomosse. Must masin, mis toob igal vanemal mehel palju mälestusi esile ja sunnib ka nooremat fänni ahhetama, kui masin üheksaid sõidab.
Samvel Mäemurd

Samvel ja ES-Racing on Eesti kiirendusele palju andnud – autosid ja häid võistlejaid. Tema ehitatud autod on alati poodiumit noolinud, kuid vähesed teavad Opel Calibrat, mille mees kunagi ammu endale ehitas ja sellega siis esimesel võistlusel kohe kõiki üllatas, kui selle kinni pani.
Ilmars Zausajevs

Lätlane, keda võib juba tegelikult eestlasekski pidada, sest meiemaal on ta juba aastaid võistlemas käinud ja seda ikka sellesama Audi S2-ga. Mis teda selleks tiivustas? Ikka mesitritiitel, mille ta ka lõpuks 2009. aastal sai.
Ardo Kalda

Mees kes sai inspiratsiooni Kristo Postilt, kui 2003. aastal Opel Kadett GSI-ga osalema tuli. Pikka aega nad ka koos võistlesid ja kord oli üks ja siis jälle teine kiirem. Kohutava välimusega Kadett sõitis lõpuks välja aja 12,8 sekundit, kuid esimene meistritiitel tuli 2008. aastal, kui Kaldast sai Eesti esimene bracket klassi meister.
Kristjan „Sallu” Salmre

Kes siis Sallut ei teaks. Igasugu variante kiirendusel proovinud mees, kes lõpuks jäi siiski truuks BMW-le ja sõitis oma igapäevasõidukiga üsna müstilisi aegu. Kindlasti ei lähe kellelgi meelest ka see, kuidas tagurpidi burnouti teha, kui esimene käik kastist kaob.
Eduard Sangernebo

Mees kes tõi pere rajale. Kõigepealt sõitis ise, siis pani naise ka sõitma. Kõige krooniks osales ta Outlaw klassis, kus oli ühendanud kahe rivaali Erkki ja Lauri tehnikad ning tuli ka 2006. aastal kahe legendi ees meistriks.
Maksim Zolotarjov

Maksim on kõigile meelde jäänud oma Supraga, mis suutis sõita pööraseid aegu ja võita palju lõppkiirusvõistlusi. Alati oli kõik enda kätetöö ja kuskil risti ette ei löödud – parem jalg pidi sirge olema.
Andrei Shabalin

Siiani tegev võistleja, kellel autoks ikka ja jälle olnud Honda Civic. Kunagi sai kõik alguse valgest neljaukselisest, mis tänaseks asendunud kaheukselisega, mis suudab sõita aegu kümne sekundi sisse ja seda ikka esiveolisena ja vabalthingava kaheliitrise mootoriga.
Artjom Koclamazasvili

Legendaarne lätlane, kellel istumise all ikka BMW ja kes ise korrutab, et talle lihtsalt meeldib Eestis sõita. Tänutäheks on ta nüüdseks ka Eesti meister ja kui miskit päris valesti ei lähe, siis sel aastal lausa teist korda.
Kari Hirvansalo

Kari on mees, kelle näol on tegu väga suure tükiga Eesti kiirendusajaloost, kui ta tuli Ford Sierraga ja võitis kõiki ja kõike, mis talle teele pandi. Loomulikult oli abiks kõrvitsasuurune turbo ja mehe never lift suhtumine.
Andrus Mõsovski

Pikki aastaid teadagi kes – Eesti kiirenduse isa ja juht. Vähesed aga teavad, et kunagine ringrajasõitja on ise ka kiirendusvõistlusi väisanud. Seda üsna pöörase ringraja Chevrolet Camaroga, aga seda veel aegadel, kui ET tähendas stopperi kinni löömist.
Avo Rahula

Legendaarne Mustangi mees, kes on käinud võistlustel juba ei tea mis ajast ja kõige krooniks olnud ka 2005. aastal Eesti meister. Legendaarne nokatõste ei lähe vast kellelgi meelest, kui vaieldi, kas mees tõmbas esimese Eesti korraliku wheelie või ei.... tõmbas ikka küll.
Kalle Mannerkoski

Tegu on väga kõva tegijaga, sest ega Soome Outlaw klassi meistri kohta väga palju muud küll öelda ei saa. Isiklik rekord on sel mehel ja tema Valiandil 7,9 sekundit. Seda muidugi liimirajal, eks paistab, mida mees siinsete tegijate vastu meie tingimustes suudab.
Indrek Valdmann

Legend omas ajas, sest sellist fännide mürglit pole enam ammu näha olnud, kui mees tõi rajale turbomootoriga kõige ehedama „Kopika”. Lisaks sellele, et auto oli ilus, oli ta loomulikult ka kiire.
Alari Hunt

Alari on teatud tuntud oma musta Corvette’iga ja sellega, et ragistas terve aasta Madis Tammega C klassi võidu eest. Vahe oli selles, et Alari keeras masina maha otse tänavalt, teised rattad alla ja põmmutas müstilisi madala 11 sekundi aegu.
Evelyn Mardus

Kui Andrus on Eesti kiirenduse isa, siis Evelyni näol on tegemist selle ala emaga. Jällegi vähetuntud fakt, kuid Evelyn on üks esimesi naisi, kes kiirendusvõistlustest osa võttis.
Eiki Lill

Eesti tõeline BMW guru, kes aastal 2002 oli üks kiireimatest omas klassis. Kellel ikka läheks meelest kollane BMW E30 millel akende peal kirjad Mõmmi Aabits ja Hunt Kriimsilm.
Lisainfo
http://www.speedest.ee/legends/