Dynopäev 8 sept (& X?) sept 2010
Dynopäev 8 sept (& X?) sept 2010
Aja lepib kokku, mis päev kõige paremini osalejatele sobib. Plaan dynomaxis kolm tõmmet per auto 300.- eest teha. Huvi on näidanud Kivimugi, Shadowray ja vbla tuleb Shadowray sõber ka kohale. Andke endast märku keda veel huvitab auto rullidele panna.
Regamise kalender: http://doodle.com/5sx428hqak5scphu
Regamise kalender: http://doodle.com/5sx428hqak5scphu
Viimati muutis Ultron, 07.09.2010 17:35 28, muudetud 4 korda kokku.
Re: Dynopäev millalgi 6...12 sept 2010
Oleks ka huvitatud sellest, tahaks isegi teada palju jõudu alles on jäänud.
E60 M5
-
- Huviline
- Postitusi: 260
- Liitunud: 24.06.2004 16:55 59
- Asukoht: tallinn
Re: Dynopäev millalgi 6...12 sept 2010
Jep, 4wd tktk.ee teema (ei tea kas see hetkel aktiivne), dynomaxis ainult ühe telje dyno.kiire-lauri kirjutas:4wd seal vist ei saa ?
Re: Dynopäev millalgi 6...12 sept 2010
Kisub vist nädalavahetusse see üritus nii kui nii, sest pakun Tartu rahvas nädala sees ilmselt tulla ei saaks.
Re: Dynopäev millalgi 6...12 sept 2010
Kui nv, siis saaks laupäeva õhtu poole, ehk annab sättida nii.
E60 M5
Re: Dynopäev millalgi 6...12 sept 2010
Ise olen kolmapäev neljapäev reede (08-10.09) linnas - siis võiks ära teha hommiku poole, sest poole kahest hakkab mul koolitus iga päev.
Re: Dynopäev millalgi 8...12 sept 2010
Mu kalender ütleb et neljap 9-12 võiks täitsa sobida, paneb selle aja lukku ?
Re: Dynopäev millalgi 8...12 sept 2010
tra kll - ma sain teada kell kolm, et ma peaksin esmaspäevast kolmapäevani hoopis koolitusel olema. Ehk siis hetkel kirjutan teile kõigile tobiase tänavalt tallinnast- Kas selle aja sees ei oleks võimalik? homme ülehomme?
Re: Dynopäev millalgi 8...12 sept 2010
Oehh, Shadowray saab siis tulla kas homme kolmap või üldsegi mitte ?
Kui saame 3tk kolmapäeva ennelõunaks kokku siis teeb kolmapäeval, kui ei siis valikud on veel neljap, laup, pühap. Pange ASAP siia kalendrisse kirja kellele mis aeg sobib
http://doodle.com/5sx428hqak5scphu
Kui saame 3tk kolmapäeva ennelõunaks kokku siis teeb kolmapäeval, kui ei siis valikud on veel neljap, laup, pühap. Pange ASAP siia kalendrisse kirja kellele mis aeg sobib
http://doodle.com/5sx428hqak5scphu
Re: Dynopäev millalgi 8...12 sept 2010
oh jah - eks ta ole endalegi üllatus, aga jamh mina ja mu sugulane saame homme tulla. panin su kalendris puusse kah esimese korraga - et siis viimased kaks loevad
Re: Dynopäev millalgi 8...12 sept 2010
Sai Maksimile helistatud ja kolm 540i mudelit siis kella 10st kolmapäeval seal rullidel. Kuna siin oli huvilisi veelgi, siis soodushind kehtib alates kahest autost. Kel jääb homme käimata võtke keegi kampa ja käige vähemalt kahekesi ära (saab soodushinnaga). Võib ka siin teemas dyno kaaslasi otsida. Soovitavalt USB pulk kaasa kuhu dyo pildid peale panna saab. Dynomax.ee saab Maksimi kontakti kuhu helistada.
Re: Dynopäev millalgi 8...12 sept 2010
Shadowray 540i 95küte rattast 251

Hayabusa 540i, parim oli 249 rattast aga seal on väändega miski kala

Ultron 540i, 284rwhp (275,6 tehtud genekas peal)

Kui mul õhuvõtu toru annab 20-30 hp rattast juurde siis on need numbrid tõesed
Usun et Maksimi aegu näinud dyno paneb seal 10-15rwhp mööda, sest tema näidatud jõuga mu kaalutud auto rajal nii kiire kuidagi olla ei saaks 

Hayabusa 540i, parim oli 249 rattast aga seal on väändega miski kala

Ultron 540i, 284rwhp (275,6 tehtud genekas peal)

Kui mul õhuvõtu toru annab 20-30 hp rattast juurde siis on need numbrid tõesed


Re: Dynopäev millalgi 8...12 sept 2010
Re: Dynopäev 8 sept (& X?) sept 2010
Ultron, kas oled teinud mõõtmist chip/no chip ka kunagi? Kui jah siis palju erinevust näitas kah?
Ja mis chip sul sinna pandud on?
Kas kõik need mõõdetud autod olid manuaalkastiga aparaadid?

Ja mis chip sul sinna pandud on?
Kas kõik need mõõdetud autod olid manuaalkastiga aparaadid?
Re: Dynopäev 8 sept (& X?) sept 2010
Kõik masinad manuaalid. Dynomax.ee chip. Üldiselt kui BMW chippi tarvis siis võib minuga hea hinna suhtes rääkida 
Dragtimesis (ja oma auto teemas ka) on mul see vana dyno ka, sinine joon on enne chippi:

Mees rääkis muidugi, et peaks mõnisada km sissesõitu tegema ja alles siis näitab chip oma maksimumi. Antud graafik on aga kohe otsa tehtud ja suht tühja kütusepaagiga.

Dragtimesis (ja oma auto teemas ka) on mul see vana dyno ka, sinine joon on enne chippi:

Mees rääkis muidugi, et peaks mõnisada km sissesõitu tegema ja alles siis näitab chip oma maksimumi. Antud graafik on aga kohe otsa tehtud ja suht tühja kütusepaagiga.
Re: Dynopäev 8 sept (& X?) sept 2010
Tänud, väga asjalik info!
Pole kohe üldse mitte välistatud, et chipinduse asjus võtangi sinuga ühendust mingi aja pärast...ja kui hinnad tõesti head siis mitte ainult ühe auto asjus
Aga enne pean oma väljalaske asjanduse valmis mõtlema, kokku keevitama ja alla upitama. Siis ehk prooviks ka korra dyno't ning seejärel võib piiluda juba chipi poole 
Pole kohe üldse mitte välistatud, et chipinduse asjus võtangi sinuga ühendust mingi aja pärast...ja kui hinnad tõesti head siis mitte ainult ühe auto asjus


Re: Dynopäev 8 sept (& X?) sept 2010
mina teeks sinu asemel nii, et käiks kõigepealt dynos ära, teeks väljalske, käiks uuesti dynos, otsustaks, kas õnnestus ja alles siis chip.
Re: Dynopäev 8 sept (& X?) sept 2010
Stock masina dynograafik on enamvähem aimatav. Sellest kui õnnestunud väljalase on, saab ainult pärast tehtud dynoga mingi üldise pildi küll. Enamus omanikke tahaks muidugi täpset enne/pärast effekti näha ning siis pole jah muud valikut kui 2x dynotamas käia. Õnnestunud väljalaske puhul läheb 5000+ vahemik kenamaks. Max jõud püsib kauem üleval ja graafiku absoluutne tipp nihkub mitusada pööret kõrgemale. Liiga vähe vastusurvet kaotab jälle jõudu, eriti madalatel/keskmistel pööretel. Näiteks Y-resonaatori ja tagapüti asendamisel otsetoruga läks ühel mehel nii:
540i/6, elektriline ventikas, preVANOS:
270.5 hp @ 5750 RPM
283.3 ft/lb torque @ 4500 RPM
Y-reso otsetoruga asendatud:
267.0 hp @ 5750 RPM
264.4 ft/lb torque @ 4750 RPM
Liiga lai ja otse on paha ning liiga kitsas hakkab jälle suurtel pööretel pooma. Turboautodel on selles mõttes lihtsam, mida vähem vastusurvet väljalaskest, seda paremini saab vile tööd teha
Btw Dinan väidab et ainult nende tagapütist saab 540i juurde ca 5kW (+ kena kaauvõidu). Ma ise pakuks et chipitud masinas saab isegi karva võrra rohkem juurde.
540i/6, elektriline ventikas, preVANOS:
270.5 hp @ 5750 RPM
283.3 ft/lb torque @ 4500 RPM
Y-reso otsetoruga asendatud:
267.0 hp @ 5750 RPM
264.4 ft/lb torque @ 4750 RPM
Liiga lai ja otse on paha ning liiga kitsas hakkab jälle suurtel pööretel pooma. Turboautodel on selles mõttes lihtsam, mida vähem vastusurvet väljalaskest, seda paremini saab vile tööd teha

Re: Dynopäev 8 sept (& X?) sept 2010
vohh, veel kasulikku infi minu jaoks. aina paremaks läheb
selle Y/X-toru effekti reaalsetes numbrites konkreetse mootori korral olen juba ammu näha tahtnud.
Shadowray, eks ma käiks seal dynos isegi hea meelega päris tihti, aga no ega ta päris tasuta lõbu ei ole ka
Muide, kas see dynomaxi chip on selline asi, mis tuleb mingil määral iga konkreetse auto mootori järgi seadistatud või on ta niiöelda one-for-all variant?
Tegelikult on nii, et ma ise ehitan jõudumööda kahe erineva mootoriga masinat. M60B40 ja M30b35, esimene kahjuks ei ole manuaal. Esimesele peangi tekitama kuidagi vahele X'i või Y'i, kuna hetkel on see sealt puudu. Originaalis on see vist keskmise püti sisse ehitatud (pütt on mul uudishimust lahti lõigatud, nagu oleks midagi X sarnast seal sees), kuid keskmine pütt on vahelt ära ja gaasid saavad vist mingil määral kokku alles tagumises pütis. Aga see on ilmselgelt liiga kaugel ja väändekõvarale positiivselt ei mõju.
M30 motol tundub, et on originaal katt umbes, seega teen teise torustiku sinna. X'i jätan alles, katid ja keskmine pütt asenduvad toruga. Aga hetkel ongi lahtine küsimus, kas oleks mõtet panna näiteks 2*60mm toru peale seda X'i kuni lõpuni, või jääb see liiga jämedaks? Ausalt öeldes ei taha madalama pöörde momenti eriti kaotada. Originaalis jookseb otsast lõpuni 2*50mm, üsna suur erinevus ristlõike pindalas

Shadowray, eks ma käiks seal dynos isegi hea meelega päris tihti, aga no ega ta päris tasuta lõbu ei ole ka

Muide, kas see dynomaxi chip on selline asi, mis tuleb mingil määral iga konkreetse auto mootori järgi seadistatud või on ta niiöelda one-for-all variant?
Tegelikult on nii, et ma ise ehitan jõudumööda kahe erineva mootoriga masinat. M60B40 ja M30b35, esimene kahjuks ei ole manuaal. Esimesele peangi tekitama kuidagi vahele X'i või Y'i, kuna hetkel on see sealt puudu. Originaalis on see vist keskmise püti sisse ehitatud (pütt on mul uudishimust lahti lõigatud, nagu oleks midagi X sarnast seal sees), kuid keskmine pütt on vahelt ära ja gaasid saavad vist mingil määral kokku alles tagumises pütis. Aga see on ilmselgelt liiga kaugel ja väändekõvarale positiivselt ei mõju.
M30 motol tundub, et on originaal katt umbes, seega teen teise torustiku sinna. X'i jätan alles, katid ja keskmine pütt asenduvad toruga. Aga hetkel ongi lahtine küsimus, kas oleks mõtet panna näiteks 2*60mm toru peale seda X'i kuni lõpuni, või jääb see liiga jämedaks? Ausalt öeldes ei taha madalama pöörde momenti eriti kaotada. Originaalis jookseb otsast lõpuni 2*50mm, üsna suur erinevus ristlõike pindalas

Re: Dynopäev 8 sept (& X?) sept 2010
Tean meest kes suudab mõlemat, asi on lihtsalt hinnas. Tunde dynotamist tasub muidugi rohkem ära turbomootorite või vabalt hingava puhul kui midagi tõsisemalt muudetud. Mõne hobuse nimel pole suurt mõtet pool päeva tänava autot dynol käiata.fiziks kirjutas:Muide, kas see dynomaxi chip on selline asi, mis tuleb mingil määral iga konkreetse auto mootori järgi seadistatud või on ta niiöelda one-for-all variant?
Mul endal on tagapütt 3'' otseläbi ehk 76cm nende takistavate paunakeste asemel mis seal tehasest oli. Kui lõpus mingeid märkimisväärseid takistusi pole, siis sinna jämedama panemine vaevalt midagi juurde annab. Üldiselt on terveid raamatuid kirjutatud kuidas optimaalset väljalaset teha ja netis on ka vastavaid kalkulaatoreid mida tasub nokkida. Kui enda arvutustes pole kindel siis lihtsaim tehase oma jäljendada, panna Y/X/H resonaatori/toru ühenduskohad sinna kuhu tehas pani jms.
Btw jõudu annab juurde ka väljalaske kollektorite teipimine. Mootorist välja minevad torud annavad kapoti alla vähem sooja ja mootor peab vähem energiat kulutama enda jahutamiseks. Lisaks püsivad väljalaskegaasid kuumemad, mis tähendab suuremat väljumiskiirust (=paremat väänet). Maha jahtuvad väljalaske-gaasid tõmbuvad kokku ja võtavad hoo maha takistades seal gaaside voolu. Mida vähem jahtumist seega seda parem.
Re: Dynopäev 8 sept (& X?) sept 2010
kuuma gaasi teemaga olen kursis, aga M60'l (ja selle erinevatel "vendadel") on juba tehase poolt tegelikult topeltseinaga toru ju. Kardan, et seal see teipimine vist mingit märkimisväärset tulemust ei annaks.
M30'l teine teema...samas kas see erinevus jällegi nii suur on, et end ära tasub? Iseenesest töö ei olegi muidugi väga vaevarikas, ei ole ainult uurinud, mis imehinnaga seda teipi müüakse.
kui viitsid äkki anda mõne taolise netikalkulaatori linki? olen pisut otsinud, uurinud seda värki, aga otseselt kalkulaatori otsa pole seni komistanud.
mitte, et ma plaaniks midagi väga drastiliselt seal üldse ümber teha, aga lihtsalt huvitav oleks nokkida mõnda sellist kalkulaatorit
M30'l teine teema...samas kas see erinevus jällegi nii suur on, et end ära tasub? Iseenesest töö ei olegi muidugi väga vaevarikas, ei ole ainult uurinud, mis imehinnaga seda teipi müüakse.
kui viitsid äkki anda mõne taolise netikalkulaatori linki? olen pisut otsinud, uurinud seda värki, aga otseselt kalkulaatori otsa pole seni komistanud.
mitte, et ma plaaniks midagi väga drastiliselt seal üldse ümber teha, aga lihtsalt huvitav oleks nokkida mõnda sellist kalkulaatorit

Re: Dynopäev 8 sept (& X?) sept 2010
mina seda teibi värki ei teeks - kunagi mõtlesin isegi slle peale, aga esiteks on see roppumoodi kallis. jooksev meeter võtab juba silme eest kirjuks ja teiseks pole sellel väga mõtet, sest tõuseb võimalus oma auto väljalaske süsteem peetrisse keerata, kuna kuumus kandub edasi sellistele detailidele, mis ni palju kuuma ei tohiks saada. Kolmandaks selle teibi panek on ka üks väga tülikas töö, sest see tuleb sinna kinni keevitada. ma usun, et sa võid mõned nm väänet juurde saada, aga see on ka kõik.
Re: Dynopäev 8 sept (& X?) sept 2010
Vähem efektiivsem variant pidi kuulu järgi olema spetsiaalsed keraamilised kattekihid väljalaske kolle peale (värvi moodi) aga pmst kõik asisemad projektid lennuväljal on teibitud väljalaske kolledega. Teipida tuleb osata, et teibi vahele ei hakkaks niiskus kogunema. Ulmekallis ? Eks kõik ole suhteline.
Kui auto peaks mu käes aasta prärast olema siis tekib heal juhul veel üks ilma/teibiga dynograafik juurde
Lisaks et suvel pole see kuumus seal kapoti all ka teab mis sõber jahutusüsteemi ja palju muuga, parem ikka läbi metallkattide sumpsist kiiresti välja lasta see kuumus 
Seletasin just oma värskele abikaasale miks kollektori teip hea on ja näitasin samu pilte ta küsis selle peal "Miks sul seda pole?" Hakkasin naerma
Kui auto peaks mu käes aasta prärast olema siis tekib heal juhul veel üks ilma/teibiga dynograafik juurde


Seletasin just oma värskele abikaasale miks kollektori teip hea on ja näitasin samu pilte ta küsis selle peal "Miks sul seda pole?" Hakkasin naerma

Re: Dynopäev 8 sept (& X?) sept 2010
hmm, tõsi küll hinnast rääkides on alati kõik suhteline 
aga jah, isiklik arvamus on, et kui lihtsalt dyno peal vaadata võrrelda siis näiteks niigi topelttorulise M60 ja M62 moto puhul annaks see teip niivõrd tühise eelise, et saab kirjutada mõõtevea kraesse
üheseinaga torudega masinal küll efekt vast suurem...pakun, et need kes teibivad, need teibivadki just üheseinalist toru.
muidugi, jällegi oleks jube huvitav näha tõesti on/off graafikuid! teooriat võib ajada ja niisama arvata uinumiseni, reaalsed numbrid näitavad asja ära.

aga jah, isiklik arvamus on, et kui lihtsalt dyno peal vaadata võrrelda siis näiteks niigi topelttorulise M60 ja M62 moto puhul annaks see teip niivõrd tühise eelise, et saab kirjutada mõõtevea kraesse

muidugi, jällegi oleks jube huvitav näha tõesti on/off graafikuid! teooriat võib ajada ja niisama arvata uinumiseni, reaalsed numbrid näitavad asja ära.