
Autosi dynoma 2008 juuli 27 pühapäeval
Tulemused
Kohale tuli ainult 2 BMW'd. Mul mõõdeti võrdlemisi sooja ilmaga (+20 kell 10) 283 hobust ja uskumatud 449 nm tagarattast. Arvestades 15% kadu ja 1kW=1,36 USA hobust on numbrid 239,3 kW ning 515nm. Kommentaar oli et 540id dynotud küll aga nii suuri numbreid pole ükski ilma järele aitamiseta näidanud. Ilmselt on masin chipitud ning ainuke tuunig, mis mina teinud olen seisneb 2.3 turbosaabide katalüsaatorite paigalduses. Hakkasin mõtlema, et äkki pole all 2.81 vaid muu ülekanne aga esimesega lippab 60ni ilusalt ja kurvis jätkuvalt rõve ühesillavedu. Peab numbreid seedima väheke... igatahes enam ei imesta 14.2 tulemuse üle kevadel, mis sai sõidetud 225 laia tagarehvi ja veojõukontrolliga.

Alfoze BMW 545iA natuke soojemates tingimustes tehtud dyno: 248kW arvestades 20% kasti kadu (reaalne ilmselt väiksem) ja 487 nm
Max tuli tal ühel jooksul ära 253kW kui mälu ei peta.

Vaatan pöörded oleks nagu natuke nihkes, mul peaks piiraja olema 6100 pöörde peal ja Alfonze autol 6500 juures.

Alfoze BMW 545iA natuke soojemates tingimustes tehtud dyno: 248kW arvestades 20% kasti kadu (reaalne ilmselt väiksem) ja 487 nm
Max tuli tal ühel jooksul ära 253kW kui mälu ei peta.

Vaatan pöörded oleks nagu natuke nihkes, mul peaks piiraja olema 6100 pöörde peal ja Alfonze autol 6500 juures.
Tundub et teil on mootori pöördeid valesti loetud. Seetõttu ongi väände numbrid ulmelised. Vaevalt et lasti vaid 5500 või 6100 pöördeni nagu graafikul näha. Samas hj numbreid see pöörete valesti lugemine ei mõjuta.
15% jõu kadu ülekandesse on ka natukene ulmeline BMW puhul. Reaalne on pigem 10-12%.
15% jõu kadu ülekandesse on ka natukene ulmeline BMW puhul. Reaalne on pigem 10-12%.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Jutt tundub mõistlik, neid väändenumbreid ei uskunud ise ka. 283 rwhp on sellegipoolest üle ootuste hea tulemus. Ootasin sellise soojaga ca 250 tagarattast saada. Isegi 10% kao puhul ja palava ilmaga 229kW on ikka palju rohkem kui tehase 210kW. Btw vana Cartest arvestab 15% kaoga, seal programmis opereerin edasi vastavate numbritega.
Minu auto lasti kindlalt piirajasse, seda oli kõrvaga kuulda ning piiraja on 6100 peal tahhoka järgi ja tehase andmetes. Kui auto oleks chipitud, siis tõenäoliselt oleks piiraja natuke kõrgemal aga vadates Alfonze graafikut ja eeldades, et tahhomeeter päris aia teibaid ei näita, eeldan siiski et piiraja on mul 6100 juures. Väände kõver on ilmselt küll õige kujuga, kuid peaks jaotma madalamate väärtustega 6100 peale välja. On kellelgi varnast mõni valem võtta millega pöördelugeja 300rpm vea välja saaks ? Tahaks miski mõistliku numbri välja arvutada selle utoopilise 515/494nm asemel.
Minu auto lasti kindlalt piirajasse, seda oli kõrvaga kuulda ning piiraja on 6100 peal tahhoka järgi ja tehase andmetes. Kui auto oleks chipitud, siis tõenäoliselt oleks piiraja natuke kõrgemal aga vadates Alfonze graafikut ja eeldades, et tahhomeeter päris aia teibaid ei näita, eeldan siiski et piiraja on mul 6100 juures. Väände kõver on ilmselt küll õige kujuga, kuid peaks jaotma madalamate väärtustega 6100 peale välja. On kellelgi varnast mõni valem võtta millega pöördelugeja 300rpm vea välja saaks ? Tahaks miski mõistliku numbri välja arvutada selle utoopilise 515/494nm asemel.
Vaatasin siin nii ja naapidi asja. Kasutades valemit et võimsus = väändemoment korda pöörlemissagedus saab arvutada välja et 5000 pöörde ja 283 hp korral on vääne 416,(6) nm. Kuna olemasolevat väände graafiku kasvu ja langust usaldada ei saa, siis graafiku maksimumiga erilist mõtet võrrelda pole.
Vahelduseks üks lihtsam teisendus, et kui võimsus on vs stock suurem 8,3% ja pöörded on ikka samad võib selle 8,3% otse väändele edasi kanda. 10% kao puhul stock 210kW & 420nm võiks olla 229kW ja 456nm
Kui graafikust väände arvestamisel miski kasu üldse on, siis see et max vääne peaks tulema ca 4150 pöörde juures, mis on stocki 3900ga võrreldes oodatust kõrgemal. Tahaks teada mida paganat mu auto mootoriga tehtud on, see kõik pole normaalne
Vahelduseks üks lihtsam teisendus, et kui võimsus on vs stock suurem 8,3% ja pöörded on ikka samad võib selle 8,3% otse väändele edasi kanda. 10% kao puhul stock 210kW & 420nm võiks olla 229kW ja 456nm
Kui graafikust väände arvestamisel miski kasu üldse on, siis see et max vääne peaks tulema ca 4150 pöörde juures, mis on stocki 3900ga võrreldes oodatust kõrgemal. Tahaks teada mida paganat mu auto mootoriga tehtud on, see kõik pole normaalne
