Speedest 2004 lasnmäel.
Speedest 2004 lasnmäel.
Võistlus toimub 6.juuni 2004, Tallinnas Lasnamäel Laagna teel Mustakivi ja Varraku sildade vahelisel lõigul. Võistluskeskus ja ametlik teadetetahvel asuvad võistluspaigas. Võistlusraja kogupikkus on 1/8miili ehk 201.17 m. Võistlus koosneb eelsõitudest, mille aegade põhjal selguvad paarid. Edasine võistlus toimub eliminaatorsüsteemis, kus võitja pääseb edasi, kaotaja langeb välja.
Ajakava:
Neljapäev, 6.mai.2004
avaldatakse võistlusjuhend, algab võistlejate registreerimine
(max. 60 autot ja 40 mootorratast)
Laupäev , 5.juuni.2004
lõpeb võistlejate eelregistreerimine, 17.00 – 20.00, toimub mandaat ja võistlejate koosolek Tallinn Õismäe tee 46 A “Indiana Joe’s”.
Pühapäev, 6.juuni 2004
8.00 – 9.30 dokumentide kontroll, autode tehniline kontroll
10.30 – võistluste avamine
11.00 – esimese auto start
Võistlusklassid.
A - kuni 2000cm3
B - 2001–3000cm3
C - 3000 - 5000cm3
D - üle 5000cm3
E - bike
F - chopper
Ülelaadimist kasutavate sõidukite mootori töömaht korrutatakse koefitsendiga 1,7. Mitut ülelaadimismeetodit kombineeritult kasutavate sõidukite mootori töömaht korrutatakse koefitsendiga 2,9. Ülelaadimine tähendab turbo-, mehaanilist (kompressor) või keemilist (nitro) ülelaadmist.
Rootormootoriga sõiduki mootori töömaht korrutatakse koefitsendiga 2. Ülelaadimist kasutava rootormooriga auto mootori töömaht korrutatakse koefitsendiga 3,4.
Klassis maksimaalselt lubatud töömahtu võib ületada kuni 3%
Bmw-d esindab kindlasti Kaido Krum (540) ja Eero Pesur ( 325 ix), viimaste andmete järgi ei saa Eero oma Turbo Bmw valmis, kahjuks.
Ajakava:
Neljapäev, 6.mai.2004
avaldatakse võistlusjuhend, algab võistlejate registreerimine
(max. 60 autot ja 40 mootorratast)
Laupäev , 5.juuni.2004
lõpeb võistlejate eelregistreerimine, 17.00 – 20.00, toimub mandaat ja võistlejate koosolek Tallinn Õismäe tee 46 A “Indiana Joe’s”.
Pühapäev, 6.juuni 2004
8.00 – 9.30 dokumentide kontroll, autode tehniline kontroll
10.30 – võistluste avamine
11.00 – esimese auto start
Võistlusklassid.
A - kuni 2000cm3
B - 2001–3000cm3
C - 3000 - 5000cm3
D - üle 5000cm3
E - bike
F - chopper
Ülelaadimist kasutavate sõidukite mootori töömaht korrutatakse koefitsendiga 1,7. Mitut ülelaadimismeetodit kombineeritult kasutavate sõidukite mootori töömaht korrutatakse koefitsendiga 2,9. Ülelaadimine tähendab turbo-, mehaanilist (kompressor) või keemilist (nitro) ülelaadmist.
Rootormootoriga sõiduki mootori töömaht korrutatakse koefitsendiga 2. Ülelaadimist kasutava rootormooriga auto mootori töömaht korrutatakse koefitsendiga 3,4.
Klassis maksimaalselt lubatud töömahtu võib ületada kuni 3%
Bmw-d esindab kindlasti Kaido Krum (540) ja Eero Pesur ( 325 ix), viimaste andmete järgi ei saa Eero oma Turbo Bmw valmis, kahjuks.
Kindlasti tuleb ennast kohale vedada, seda enam et oma aknast rada peaaegu näha. Ma arvan et see kiirenduse aasta võistlus nr.1. Vaieldamatult kõige suurema vaatajaskonnaga võistlus. Negatiivne see et sel aastal piletiraha tahetakse, aga noh selle võib andestada, sest kui tasemel üritust ilma rahata ikka ei tee. Loodame asjalikku kommentaatorit kes on üle saanud USA autode vaimustusest ja märkab ka ehk teisi masinaid.
BMW E36 325i `93
adolfo C kirjutas:... Negatiivne see et sel aastal piletiraha tahetakse, aga noh selle võib andestada, sest kui tasemel üritust ilma rahata ikka ei tee...
allikasPealtvaatajatel on võimalus võistlust vaadata ka tasuta, seda "kanali" nõlvadelt ja territooriumi piirava ajutise aia tagant. Paremaks ja mugavamaks sündmuste ülevaateks soovitame aga osta käepael (100krooni), mis tagab sellel aastal juurdepääsu boksides seisvate võistlussõidukite juurde ja tribüünile (kohad on märgistamata).
Mis ütelda üldmulje üritusest positiivne kuigi haapsalu üritus oli efektsem mingil määral.
Veiko'l liigub masin üsna hästi kui ainult oleks 1'st 2'sele käigu vahetus korras, pead käigukasti lahti võtma ja ülelappama vahetama ikkagi sünkrod ära, NII EI SAA RALLIT SÕITA
Kaido oma sinisega võttis esimese koha, oli teada üldiselt et lootust pole, aga Lauri Camaro suri välja ja käima ei läinud, mis ka kindlustas kaidole Esimese koha, mis ütelda... Pisut ebaaus aga teiseltpoolt eks see tehnika vastupidavuse mäng käib ja kellel asi vastu peab see ka võitja.
Ülldiselt mul väga hea meel et suures klassis ka meie lemmik mark BMW sai esimese koha :respect
Veiko'l liigub masin üsna hästi kui ainult oleks 1'st 2'sele käigu vahetus korras, pead käigukasti lahti võtma ja ülelappama vahetama ikkagi sünkrod ära, NII EI SAA RALLIT SÕITA

Kaido oma sinisega võttis esimese koha, oli teada üldiselt et lootust pole, aga Lauri Camaro suri välja ja käima ei läinud, mis ka kindlustas kaidole Esimese koha, mis ütelda... Pisut ebaaus aga teiseltpoolt eks see tehnika vastupidavuse mäng käib ja kellel asi vastu peab see ka võitja.
Ülldiselt mul väga hea meel et suures klassis ka meie lemmik mark BMW sai esimese koha :respect
Panen kolm pilti siia alla. Eriti keeruline pole mõistatada, kes kolmest on kõige väiksema raha eest kõige suurema võimsuse saanud:
7,5 ja 950 hp

4.0 ja <500 hp

3.0 ja <600 hp

BMW või Supra mootori ehitamise kuludega saab sellised Camaroid 3-4 tükki ehitada. Et õpetlikud pildid, kes kavatseb läbi ussi m***i mingist 2.5 mootorist "tegijat" ehitada. Pole mõtet....
7,5 ja 950 hp

4.0 ja <500 hp

3.0 ja <600 hp

BMW või Supra mootori ehitamise kuludega saab sellised Camaroid 3-4 tükki ehitada. Et õpetlikud pildid, kes kavatseb läbi ussi m***i mingist 2.5 mootorist "tegijat" ehitada. Pole mõtet....
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Et siis jutu mõte on see, et ei eurooplased ega jaapanlased lihtsalt ei ehita piisavalt suuri mootoreid?
Aga ma ei saa aru, miks USA autotootjad selle viimase lihvi alati auto omaniku kaela jätavad? Nad võiksid ju ise oma megaliitritest need hobujõud välja võtta?
Aga ma ei saa aru, miks USA autotootjad selle viimase lihvi alati auto omaniku kaela jätavad? Nad võiksid ju ise oma megaliitritest need hobujõud välja võtta?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
-
- Huviline
- Postitusi: 247
- Liitunud: 18.03.2003 13:08 45
- Peamine sõiduk: E46 M3 kompressor
- Asukoht: Tallinn
Et saada soodsalt hobuseid juurde, hakkame selle nimel Big Block'e peale panema? Ei lähe läbi
Vähe kohatu võrdlus. Autod on niivõrd erinevad ja see on igaühe oma asi palju plekki sisse paneb, et kiirelt edasi minna. Aga see on õnnestunud ja vahet ei ole mis pleki eest (Lauri tänase päeva seisuga kindlasti rohkem kulutanud selle peale). Kui nii võtta siis big block ütles enne üless kui V8
Peace!!


One km 264km/h, one mile 287 km/h.
Minumeelest MÜTS MAHA meeste ees, kes pühendumisega ehitavad autosid, olenemata algmaterjali päritolumaast.Aare kirjutas:BMW või Supra mootori ehitamise kuludega saab sellised Camaroid 3-4 tükki ehitada. Et õpetlikud pildid, kes kavatseb läbi ussi m***i mingist 2.5 mootorist "tegijat" ehitada. Pole mõtet....
Ja pealegi, kui kõik ehitaksid ameerika masinaid, siis oleks ju IGAV - kas oleks huvitav vaadata kuidas näiteks järgmisel speedestil osaleks 30 autot ja kõik oleks a´la Camarod?
PS. Tee valgustusse ei peagi kerge (ja odav) olema

Eelsõitudes sujusid käiguvahetused küllaltki normaalselt aga just eliminaatoris ei tahtnud 2. käik hästi sisse minna. Indrekuga ja Mantaga sõites kaotasin ebaõnnestunud käiguvahetuse tõttu kõvasti aega. EbaõnnEerik_K kirjutas:Mis ütelda üldmulje üritusest positiivne kuigi haapsalu üritus oli efektsem mingil määral.
Veiko'l liigub masin üsna hästi kui ainult oleks 1'st 2'sele käigu vahetus korras, pead käigukasti lahti võtma ja ülelappama vahetama ikkagi sünkrod ära, NII EI SAA RALLIT SÕITA![]()

Eks siis tuleb sünkronisaatorid ära vahetada
Tänud Lauril L-ile!
Jäin üritusega rahule

BMW 850i -90
BMW 325i -89
BMW 325i -89
Kinnitamata andmetel ongi tal mootor juba lahti võetud. Klapid ja kolvid üsna hädises seisus. Ta vist ei tea ise ka veel kindlalt, mis suunas autot edasi arendab.Aare kirjutas:Ise arvan, et selle 540 mootor teeb vältimatu paugu varem või hiljem. Ja väga kuluka paugu
Kuid kindlalt ei tea väita, pole ise näinud.
E32 750i (1994)
Sõitjatest meeldis mulle eriliselt kiireaudi Hannese ur-Quattro valus minek. 200 meetri peal super-sooritus. 400 meetrit pole võib olla enam nii väljapaistev. Kuigi, eks aeg näitab.
Muljetavaldavad olid ka tsiklimehed. Hea on vaadata, millist autot on vaja selleks, et tsikliga sama aega sõita - Lauri 1000 hj Camaro ja Yamaha R1 sõidavad umbes samasse auku. Üks tsiklimees tegi finaalsõidus hoopis pulli, vehkis kätega, lasi pool teed tagarattas ja lõpus tõstis jalad ka tugedelt üles ja sõitis ikka aja veidi üle 8 sekundi.
Tõeliselt kõva sõidumees oli Yamaha R1-ga Kalev Teesalu, kes oli ainus mees, kes tegi mootorrattaga korraliku burnout'i, pikalt külg ees ja mõlemad jalad rahulikult jalatugedel. Hea tasakaal ikka mehel. Teistel tsiklimeestel oli kõigil kaks jalga kõvasti maas, kui kummi põletasid.
Muljetavaldavad olid ka tsiklimehed. Hea on vaadata, millist autot on vaja selleks, et tsikliga sama aega sõita - Lauri 1000 hj Camaro ja Yamaha R1 sõidavad umbes samasse auku. Üks tsiklimees tegi finaalsõidus hoopis pulli, vehkis kätega, lasi pool teed tagarattas ja lõpus tõstis jalad ka tugedelt üles ja sõitis ikka aja veidi üle 8 sekundi.
Tõeliselt kõva sõidumees oli Yamaha R1-ga Kalev Teesalu, kes oli ainus mees, kes tegi mootorrattaga korraliku burnout'i, pikalt külg ees ja mõlemad jalad rahulikult jalatugedel. Hea tasakaal ikka mehel. Teistel tsiklimeestel oli kõigil kaks jalga kõvasti maas, kui kummi põletasid.
E32 750i (1994)
Eks see valgustatuseni jõudmine ole teema jah, ainult mõnes kohas on enne kasulik ringi vaadata enne tegutsemist. Viiekorruselise maja katuselt alla hüpates saad surma - aga kas selleks on ise seda katsetada vaja
Kui pikemas plaanis asja vaadata, siis tegelikult on nii Supra kui 540 arendatud juba selle mõistliku piirini. 12,4-st 10,0 enam selle M60 mootoriga ei saa. Selleks tuleb siis, kui tingimata bmw olema peab - kasutada kas M10+T (kuni 5l klass) koos E10 või E21 kerega või M30+T+nt E21/E30 kere üle 5 l klassis. Mõlema kombinatsiooniga sõidetakse mujal alla 9 sek aegu.
Ülejäänud bmw mootorid on dragraces perspektiivitud. Ning loomulikult see E34 kere ei kõlba. PRaegu läheb ta lihtsalt dimensiooni, kus tal arenguperspektiiv puudub.
Kolmas variant on visata see M60 minema ja panna sinna asemele mõni suurem usa V8. BMW puristile on see vastuvõetamatu teema - aga näiteks Chevy 5,7 mootor annab mehhaanilise karbussi ja taskukohaste juppidega rahulikult 400 hj - ilma igasuguse harrastaja jaoks liigkeerulise või liigkalli elektroonilise puralurata, mis lisab rohkem kaalu kui võimsust.
BMW automaat on täiesti nui - sellega pole arendamine lihtsalt võimalik, kuna osi ei ole.
Semi-trailing tagasild tuleb sealt alt minema visata ja asendada sellise võimu jaoks ladder-tüüpi sillaga - praegu on autol ikka räiged pidamisprobleemid, kui 60 ft aegu võrrelda konkurentidega.
Et mis jutu moraal on - väheste teadmiste ja rahaga huvilisel ei tuleks laulda hoosiannat hüpersupermegagigaturboautodele ja pidada seda mingiks meeletuks teemaks - vaid kulutada see aeg ja raha, et hankida
lihtne suurem mootor ja sellele mõned suht odavad kiirendusabinõud - nitro, slikid jne. Ülejäänud raha võiks kulutada ka muude asjade peale, mitte matta seda sadade tuhandete kaupa dragrace jaoks perspektiivitutesse mootoritesse.
Mis hinda puudutab, siis selle supra maksumus on suurusjärgus 500 - 600 tuhat, sinine bemm samapalju. Selle musta camaro mootori ehitamine maksab kusagil 100 000 koos kõige vilede ja kelladega, käigukast ja käiguosa teist samapalju juurde. Kahjuks võidab kiirem, mitte keerukam auto.

Kui pikemas plaanis asja vaadata, siis tegelikult on nii Supra kui 540 arendatud juba selle mõistliku piirini. 12,4-st 10,0 enam selle M60 mootoriga ei saa. Selleks tuleb siis, kui tingimata bmw olema peab - kasutada kas M10+T (kuni 5l klass) koos E10 või E21 kerega või M30+T+nt E21/E30 kere üle 5 l klassis. Mõlema kombinatsiooniga sõidetakse mujal alla 9 sek aegu.
Ülejäänud bmw mootorid on dragraces perspektiivitud. Ning loomulikult see E34 kere ei kõlba. PRaegu läheb ta lihtsalt dimensiooni, kus tal arenguperspektiiv puudub.
Kolmas variant on visata see M60 minema ja panna sinna asemele mõni suurem usa V8. BMW puristile on see vastuvõetamatu teema - aga näiteks Chevy 5,7 mootor annab mehhaanilise karbussi ja taskukohaste juppidega rahulikult 400 hj - ilma igasuguse harrastaja jaoks liigkeerulise või liigkalli elektroonilise puralurata, mis lisab rohkem kaalu kui võimsust.
BMW automaat on täiesti nui - sellega pole arendamine lihtsalt võimalik, kuna osi ei ole.
Semi-trailing tagasild tuleb sealt alt minema visata ja asendada sellise võimu jaoks ladder-tüüpi sillaga - praegu on autol ikka räiged pidamisprobleemid, kui 60 ft aegu võrrelda konkurentidega.
Et mis jutu moraal on - väheste teadmiste ja rahaga huvilisel ei tuleks laulda hoosiannat hüpersupermegagigaturboautodele ja pidada seda mingiks meeletuks teemaks - vaid kulutada see aeg ja raha, et hankida
lihtne suurem mootor ja sellele mõned suht odavad kiirendusabinõud - nitro, slikid jne. Ülejäänud raha võiks kulutada ka muude asjade peale, mitte matta seda sadade tuhandete kaupa dragrace jaoks perspektiivitutesse mootoritesse.
Mis hinda puudutab, siis selle supra maksumus on suurusjärgus 500 - 600 tuhat, sinine bemm samapalju. Selle musta camaro mootori ehitamine maksab kusagil 100 000 koos kõige vilede ja kelladega, käigukast ja käiguosa teist samapalju juurde. Kahjuks võidab kiirem, mitte keerukam auto.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Mõned videod minu õnnestumisest:
http://www.dc-ice.ee/pics/Speedest2004/ ... scooby.AVI
ja ebaõnnestumisest:
http://www.dc-ice.ee/pics/Speedest2004/ ... _kiire.AVI
http://www.dc-ice.ee/pics/Speedest2004/ ... scooby.AVI
ja ebaõnnestumisest:
http://www.dc-ice.ee/pics/Speedest2004/ ... _kiire.AVI
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Seda viimast, Aare, ma küll ei usu. Sobiva võimaluse avanedes uurin asja täpsemalt järgi, aga mu meelest oli see piir juba mõnda aega tagasi ületatud.Aare kirjutas:Selle musta camaro mootori ehitamine maksab kusagil 100 000 koos kõige vilede ja kelladega, käigukast ja käiguosa teist samapalju juurde.