1. leht 1-st
EAL BMW E36 325i CUP
Postitatud: 03.11.2007 20:23 56
Postitas Silwer
Nii, tegemisel on siis uus ametlik ringrajaklass. Sõidukiteks on valitud kupee ja sedaan kerega E36 325i (millegipärast soovitakse vältida compacti ja touringu kasutamist). Üldine mõte siis selline et autod oleks suhteliselt standardid ja see hoiaks autod võrdsena, kulud all ja võistluse huvitavana.
Siin teemas toimub arutelu esialgsete reeglite üle:
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=194
Siin on reeglitele eelnenud arutelu:
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=180
Kes tunneb asja vastu huvi siis praegu on õige aeg opentrack foorumis oma mõtetest teada anda.
Postitatud: 05.11.2007 14:50 47
Postitas MESHUGGAH
Ma ei nae asjal mottet. Kes soitma tuleb? Mina amatooridega uhele rajale korraga ei lahe autot lohkuma, nad lihtsalt ei kujuta ette mis on kiire ja samas viisakas ringraja soit kui rajal on korraga 10 voi enam autot. JA ODAV SE sari ei saa olla.
Postitatud: 05.11.2007 15:33 41
Postitas Silwer
See korraga rajal olemine tõstab küll kulusid aga selliselt see päris õige ringrajasõit ju käibki. Odavus on suhteline. Arvan et 100 tuh eest saab juba hea auto ehitatud.
Kui nüüd reeglid tehakse selliselt et autod tõesti saavad enam-vähem võrdsed siis on selle raha eest juba päris huvitav sari (teised ringrajasarjad on veel kallimad).
Esialgsete plaanide järgi lähevad 2008 sõitma juba ametlike võistluste kogemust omavad sõitjad. Ja eks siis tuleb teisi huvilisi juurde. Päris tühja koha pealt vaevalt et nüüd kedagi sõitma tuleb.
Varem või hiljem viskab ikkagi see stopperi vastu võidusõit üle ja siis ma arvan et osalen ka selles sarjas aga 2008 see veel ei juhtu.
Postitatud: 05.11.2007 18:12 26
Postitas ImreR
Ringrada on muidu täitsa minu teema ja ma isegi mõtleksin selle peale. Siiski on asjal üks väga suur aga, mis mind isiklikult eemale veel hoiab, nimelt meil puuduvad autodega sõitmiseks sobivad rajad, ühel rajal sõitmine tüütab ära(Raplat, Aravetet jne kardiradu ma siin üldse ei nimetaks). Ilmselt peab see sari hakkama käima ka naabrite radu kasutamas, mis tõstab päris korralikult sarja hinda. Nii et plaan muidugi hea, aga ehitaks enne mõned rajad juurde, ja siis tehku neid cup-e ja asju nii palju kui kulub. Inimressursid(kellel on piisavalt krõbisevat) on meil ka vägagi piiratud, võiks olla võimalikult vähe sarju tegelikult.
Postitatud: 05.11.2007 18:18 44
Postitas raimo_r
järgmist ja esimest korralikku ringrada saab eestis vähemalt 5-10 aastat oodata
Postitatud: 05.11.2007 21:11 39
Postitas Silwer
Ametlikul ringrajal osaledes saab ka linnaringil sõita...

Postitatud: 05.11.2007 21:52 26
Postitas ImreR
Ja, see on ka võimalus. Ilmselt olekski linnavahel toimuvaid etape ka, nagu kardispordis kunagi(Haapsalu, Kärdla, Tallinn jnejne). Aga nagu ka toona ja ilmselt ka praegu, on need võistlused huvitavad ainult publikule, sõitjatele on see ikka väga piin(tänava pilti peaksid isegi teadma ja üldse see ei ole ikka see).
Postitatud: 05.11.2007 22:01 18
Postitas Tauri
kui ma ei eksi siis soomes mingi sarnane bmw e36 325 sari täitsa toimib ja sarnastel alustel.
Postitatud: 05.11.2007 23:53 07
Postitas Henrik88
Lihtsam ja odavam on paarkorda aastas soomes Alastaros käia ja ennast välja eldada rajal ilma et rahakotis laiutaks 100 K auk. Kui mu vana mälu mind ei peta siis 500 euri oli koolitus ja 4 tundi sõitu sinna otsa siis veel laevapilet ja kohalesõit. igal kümnel juhul tuleb odavam.
Postitatud: 06.11.2007 00:00 23
Postitas Silwer
No ei saa võrrelda mingit huviliste sõitmisi / üritusi ametliku ringrajasõiduga kus pealegi võib võita ka Eesti meistritiitlit...
Soomes on jah sarnane e36 sari aga hetkeseisuga ei ole reeglid ühtlustatud Soomega.
Postitatud: 06.11.2007 00:07 08
Postitas Henrik88
Eesti meistri tiitel ????
Mida see mulle annab ??? Mitte midagi!!!
Postitatud: 06.11.2007 00:17 10
Postitas Silwer
Henrik88 kirjutas:Eesti meistri tiitel ????
Mida see mulle annab ??? Mitte midagi!!!
Henrik, kui tahad Alastaros sõita siis anna minna. Sinu halvustavaid kommentaare ei ole kellelgi siia vaja.
Postitatud: 06.11.2007 07:37 58
Postitas E28
Kui võimalus oleks siis mina tuleks küll sõitma

Postitatud: 06.11.2007 11:10 55
Postitas Henrik88
Silwer kirjutas:Henrik88 kirjutas:Eesti meistri tiitel ????
Mida see mulle annab ??? Mitte midagi!!!
Henrik, kui tahad Alastaros sõita siis anna minna. Sinu halvustavaid kommentaare ei ole kellelgi siia vaja.
Asi ei ole halvustavas komentaaris. Lihtsalt ma ei usu sellese. Varasemate asjadega on halbu näiteid küll ja küll. Lihtsalt ul ei ole usku ühe masinaklassi sarja. Koraliku E36 on juba väga raske leida. Ennast ma ei suuda siiamaale ära kiruda et E36 maha müüsin.Oleks alles oleks kindlalt ehitanud reeglitejärgi ta valmis ja sõitma tulnud.
Ja no kriitikat võiks ikka tiba taluda. Maailm ei ole ainult must ja valge.
Postitatud: 06.11.2007 11:55 23
Postitas Silwer
No see on juba mõistlik jutt, oleks võinud kohe alguses sedasi kirjutada...
RE: korraliku tooriku leidmine
Kindlasti on sobivat e36 sedaani lihtsam leida kui näiteks E30 kerega masinat ja odavam kui e46 kerega masinat.
Samas ega need nõudmised nüüd midagi nii erilist toorikule ei olegi: peaks olema sirge ja mitte eriti roostes kerega. Ringrajaks ettevalmistuse käigus lähevad vahetusse nagunii kõik puksid, vedrustus, pidurid, differ, sidur. Salong läheb välja, kogu muu ebavajalik kola samuti, stanged saab asendada fiibrist koorikutega. Kui mootor ei ole enam kõige värskem siis võiks teha ka kerge kapremondi sinna peale. Käigukasti on vajaduse korral lihtsam vahetada korraliku vastu kui hakata remontima.
Ainuke asi mis natuke raskendab olukorda on just see 325i + korraliku kere kombinatsiooni leidmine. Aga ka siin on lahendus olemas - võtta toorikuks 320i (neid on lihtsalt palju) ja paigaldada 325i mootor. Ise võtaks toorikuks automaatkastiga ja väikese läbisõiduga 325i - suurem tõenäosus et ei pea kohe hakkama mootorit remontima.
Postitatud: 10.01.2008 10:04 04
Postitas Silwer
Siin siis EAL poolt kinnitatud tehnilised tingimused autodele:
http://opentrack.pri.ee/BMW%20325%20CUP ... ED%205.rtf
Postitatud: 29.01.2008 10:34 34
Postitas Xloaded
mida teha E36 328i-ga

(
Postitatud: 29.01.2008 11:18 10
Postitas Aaro
Xloaded kirjutas:mida teha E36 328i-ga

(
Mis temaga ikka teha sõida niisamuti edasi, kui E36 cupile huvi siis mootori vahetus ees.
Postitatud: 29.01.2008 12:09 04
Postitas Tauri
Aaro kirjutas:Xloaded kirjutas:mida teha E36 328i-ga

(
Mis temaga ikka teha sõida niisamuti edasi, kui E36 cupile huvi siis mootori vahetus ees.
võib ju BMW Club Cup´l sõita

Postitatud: 29.01.2008 12:25 45
Postitas Roland325
Ise võtaks toorikuks automaatkastiga ja väikese läbisõiduga 325i - suurem tõenäosus et ei pea kohe hakkama mootorit remontima.
Siit kohe huvilistele, et varsti panen müüki isa e36 325 sedaan automaat kastiga, max aasta tagasi saksast toodud ja õige läbisõit ~180000 (paberite järgi tõestatav) ja mootor käib ilma igasuguse klõbinata ja ilusa häälega. Suur pluss on see, et autol juba tehasepoolt LSD. Lisaks veel hele nahksisu, kõik aknad, luugid elektriga(need kaks viimast välja võttes ja ära müües saab hea kopika tagasi juba), 17 tolli veljed ja kerel väga vähe roostet. Sportvedrusi aga ei ole. Rahameestele oleks see hea projektikas või siis näiteks kiirusearmastajast üliõpilesele niisama hea igapäevaliikur

Postitatud: 29.01.2008 15:31 40
Postitas Xloaded
Aaro kirjutas:Xloaded kirjutas:mida teha E36 328i-ga

(
Mis temaga ikka teha sõida niisamuti edasi, kui E36 cupile huvi siis mootori vahetus ees.
2.5 ei aitäh ennem paneks juba 3.0 või 3.5 sinna vahele =))
Postitatud: 29.01.2008 15:39 06
Postitas Aaro
Xloaded kirjutas:2.5 ei aitäh ennem paneks juba 3.0 või 3.5 sinna vahele =))
Plaan on hea, aga sa oled vales kohas oma tuunimise plaani küsinud. See teema on siin E36 325i CUP-ist.