Topspeed Raadil 17.07

Jaga infot tulevastest ja kommenteeri juba olnud üritusi
juho
Huviline
Postitusi: 247
Liitunud: 18.03.2003 13:08 45
Peamine sõiduk: E46 M3 kompressor
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas juho »

Kahjuks seekord jääb vist sõitmata tänu teatud asjaoludele :(
One km 264km/h, one mile 287 km/h.
rajko
Huviline
Postitusi: 508
Liitunud: 29.05.2003 18:39 12

Postitus Postitas rajko »

Kas kellelgi leidub autos 1 vaba koht. Pole millegagi raadile minna ja jala pisut pikk maa kõmpida.
Bronco
Huviline
Postitusi: 290
Liitunud: 12.06.2003 15:58 34
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Bronco »

Diislite osas võitis ju Bmw OMC-l...

ning usun et ehk võidab ka seal...

Bensukate osas tuleb rebimine..
Pealtvaatajana kohal :D
Bmw 318i '82, VW Multivan '07, VW Golf '13
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Tahaks ka kaasa elama tulla, kuid kahjuks selle nädala ja pool järgmisest veedan enda masinat ehitades/kokku lapates.
Marko_J
Huviline
Postitusi: 510
Liitunud: 30.09.2002 22:04 59
Asukoht: Tln

Postitus Postitas Marko_J »

kuna minu automargi esindajaid ei tundu olevat siis hoian eelkõige pöialt BMW-dele...kohe hakkan liikuma sinna poole!
Peaasi et ilm ainult ära ei keera nagu seda oli OMC-l...
Kasutaja avatar
Martti
Huviline
Postitusi: 327
Liitunud: 07.01.2003 18:24 25
Asukoht: Tallinna oblast
Kontakt:

Postitus Postitas Martti »

Üldiselt järjekordne võit nn. sinisele 540-le kiirusega 246 km/h kui ma õigesti mäletan, siis diislite poole pani minuteada kinni samuti BMW - seekord siis 740TD ja kiirus oli vist 190 km/h.... :!:
E28
Huviline
Postitusi: 816
Liitunud: 09.05.2003 00:08 07

Postitus Postitas E28 »

ja minul kiirust siis 185 :?
Bronco
Huviline
Postitusi: 290
Liitunud: 12.06.2003 15:58 34
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Bronco »

Martti kirjutas:Üldiselt järjekordne võit nn. sinisele 540-le kiirusega 246 km/h kui ma õigesti mäletan, siis diislite poole pani minuteada kinni samuti BMW - seekord siis 740TD ja kiirus oli vist 190 km/h.... :!:
Jutt õige, BMW 740d ning kiiruseks jäi 190 km/h :roll:

Oleks pidanud natuke rohkem tulem kuid nii ta kahjuks läks..

Muidu igati tore üritus :)
Bmw 318i '82, VW Multivan '07, VW Golf '13
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8450
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

Minugi poolt õnnitlused Kaidole ja loodame et tal ka järmisel nädalavahetusel hästi läheb.

Ilus oli ka 3 musta audit vaadata.
:D
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Kasutaja avatar
wirx
Huviline
Postitusi: 793
Liitunud: 08.05.2003 10:14 54
Peamine sõiduk: M5
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas wirx »

Üritus oli korraldajate poolepealt igati OK
Kui rattavahetusega polex ABS-i anduri juhe segast pexma hakanud oleks tulemus parem ka, kui 197km/h.(UM kunagi parandas seda juhet"tinutas" lausa kinni ja küsis selle eest veel 600 eeku rahagi :angry ) Mootor lihtsalt läheb nn safemode peale, kui saab ABS-i andurilt sellise signaali :(
Ja kui ma proovisin katkise anduriga 0-400m sain 14.6, korras omaga täna hommikul 13.9 (täpselt sama maa ja mitmeid kordi)
Aga anyway poleks 750 nii kiirelt liikunud, kui Kerdi naine porchega kes saavutas üldarvestuses 2 koha ja tegi rahvale stardi näol showd :burnout samas hakkama saades võimsa autoga.
www.zone.ee/plasmet on pilte ka
Ja kommentaatoril oli õigus suunatulede suhtes 2km halvem tulemus tuli ilma suundateta(kuigi õhupuhasti avad olid kohe nende taga, lootsin ramair effektile) õnneks esimene tulemus läks korraldajatel aiataha ja Karmen sai sõita 3x :)

thnx goes2 rajko, kellelt kiivri sain
BMW M5 V10
Kasutaja avatar
Kristjan_K
Huviline
Postitusi: 1780
Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan_K »

andke andeks kul liiga loll küs. ja OT aga mix pooled masinad kinni on teibitud?? :?
rajko
Huviline
Postitusi: 508
Liitunud: 29.05.2003 18:39 12

Postitus Postitas rajko »

et tuuletakistust vähendada
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Üldiselt olen kahel üritusele tähele pannud seda, et õhupuhastide mahavõtmise, esilaternate mahakruttimse ja auto teipimisega tegelevad enamasti need, kellel auto normaalselt ei liigu või kellel muidu mõttetu (alla 2l) mootor kapoti all on :evil:

Normaalne auto liigub ka ilma selliste asjadeta :cool:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Ain
Huviline
Postitusi: 3229
Liitunud: 13.10.2003 22:19 20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ain »

Aare kirjutas:Üldiselt olen kahel üritusele tähele pannud seda, et õhupuhastide mahavõtmise, esilaternate mahakruttimse ja auto teipimisega tegelevad enamasti need, kellel auto normaalselt ei liigu või kellel muidu mõttetu (alla 2l) mootor kapoti all on :evil:

Normaalne auto liigub ka ilma selliste asjadeta :cool:
Hmmm :roll: Ise seekord kohal ei olnud, aga eelmine kord oli ka Kaido Bmw kinni teipinud. Tea kas ka põhjuseks auto liiga väike mootor või on auto liikumisega probleeme :lol: Ise pakun, et midagi ta annab ikka juurde ja on õigustatud.

Suurimad õnnesoovid Kaidole, kes Bmw lippu kõrgel hoidis :!:
Viimati muutis Ain, 19.07.2004 09:49 01, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
wirx
Huviline
Postitusi: 793
Liitunud: 08.05.2003 10:14 54
Peamine sõiduk: M5
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas wirx »

egas muidu ei tebiks, aga kui ikka kaotad poodiumi koha sellepärast, et keegi oli sinust 1-2 km kiirem on suht suur lootus, et teibituuning või parem õhusissevõtt teevad selle tasa :roll:
BMW M5 V10
Kasutaja avatar
Oliver P
Huviline
Postitusi: 523
Liitunud: 21.02.2004 12:37 04
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Oliver P »

Kaido auto oli seekord ikka korralikult kinni kleebitud.
Tal on raudselt ju alla 2L mootor ;)

Väga hea jutt sul Aare ma ei oska midagi öelda enam ausalt.

Ootame ikka sinu kuulsa auto sama head esitust :shock:


Proovi järgmine kord kui sõidad ka teipi äkki hakkavad muud asjad ka nii tööle nagu ootad :cool:
Puhas sõidurõõm
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

See on mõttetu jutt. Esiteks oli lauses see sõna "enamasti". Mõtle selle üle natuke, enne kui kargama asud.

Neid ärakakutud esitulede ja õhupuhastitega uuemaid mazdasid ja vanemaid silke vaadates tuli vägisi naer peale. Et sõidutuul nagu turbo eest :shock:

Kui natuke mõne ram-air süsteemi tegutsemise kohta otsida viitsid, siis igas kohas on see ära mainutud, et õhuvõtu ümberehitamisel nii, et see
toob kaasa surve all oleva õhu sisselaske tuleb ECU ringi programmeerida, sest muidu juhtub järgmise asjana segu lahjenemine, mis kuidagitpidi võimsust ei suurenda. Vähemalt Pontiac Firebirdi viimaste mudelitega see asi oli, kui õhuvõtt neerudest tehti ning üldiselt on mootorite tööpõhimõte sama.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Oliver P
Huviline
Postitusi: 523
Liitunud: 21.02.2004 12:37 04
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Oliver P »

Kui OT siis nats veel OT (Vabandust järgneva pärast)


Aare sa hiilgad oma keele oskusega ja tarkusega me kõik teame seda kuid huvitav mida lihtinimesed sinust arvavad :roll:
Sinu kogutud informatsioon pärineb küll tarkadelt saitidelt ja raamatutest kuid see ei tähenda et oled maailmas nr 1 .

Ma ei väida et sa ei tea midagi ja ka mitte vastupidist ,kuid katsugem kuidagi heatahtlikum olla sest ega see väljaelamine sellisel viisil kellegi tuju ei tõsta usu mind.

Arvan et ma ei ole ainus kes nii arvab ;)

Ja oma täppisteadus jäta sinna kus seda on vaja mitte ürituste alla.

Mitte paha pärast aga njah
Puhas sõidurõõm
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Peep tqhq'st väitis, et temal Camaroga(?) oli vahe olnud +3km/h teibi kasuks...

Ja seal ei ole just kah väike mootor.

Aga ärgem nüüd muutukem isiklikuks siin.
Aare on ju teada-tuntud teibituuningu vihkaja ;)

Aga ise ei klassifitseeriks sellist teipimist just teibituuningu alla.
530d
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Katsu mitte isiklikuks minna. Selle asemel, et siin isiklikke solvanguid loopida minu autode ja tegemiste kohta peaks vist praegu kulutama auru selleks, et Kaido taolised vennad klubisse saada, mitte põhjendama valjusti linnalegende teibi headusest autodel, mis vaevalt koos seisavad
või mille kapoti alune õlist lainetab. Mõte oli selles, et masendavalt suure arvu autode seisukord oli seal selline, et teipimine on alles viienda-või kuuenda järjekorra tegemine. Kaido 540 on teipimiseks rääkided VÄGA AUSTUSTVÄÄRNE ERAND, mida küll ei kohaldaks autodele, kus mootor vaevu patjadel kinni seisab.

Kindlasti jääb minu keel ja suhtumine samateravaks igasugu väärnähtude kommenteerimisel. Ei ole ju laiemate rahvamasside jaoks (kelle pärast Sa väga mures näid olevat) mõtet lollusi kultiveerida. Ja ei ole mõtet arendada mingeid kolmanda järgi teemasid. Ja kui mõni juhuslik lugeja saab nendest threadidest aru asjade normaalse järjekorra ja viskab peast linnalegendid, olgugi või poole klubi vastuseis, siis on klahvide kulutamisel mõtet. Mõni loll muidu usubki, et 50 hj auto kinniteipimine annab 20 kmh vahet :shock:

Sorry for OT and off :roll:

Edit: Peebu camaro kiirus on ka nendest kinniteibitud matsahuutadest nii 50 kmh suurem.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Kristjan_K
Huviline
Postitusi: 1780
Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan_K »

Olgu poisid, ärge päris kaklema minge.

Minule isiklikult tundub, et Aare ika teab millest ta räägib. (ma pole küll suur autogeenius vms aga ikkagi)
Ja samas on aarel viimase postiga suht õigus ju. Ega see teipimine midagi suurt ei anna. +2-3Km/h

Kui sul ika piisavalt hea auto on siis sul lihtsalt pole seda vaja.
Olgu mai targuta, kuna ma õieti isegi ei tea millest ma räägin :oops:
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Jutt täiesti õige. Alustada tuleb mootorist, mitte aerodünaamikast.

Aga eks inimesi on erinevaid, mõned tahavadki ainult välimusele rõhuda. Ega sellepärast saa neid veel hukka mõista.

Peace :)
530d
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Ok, rahunesin ise ka maha. Peace :)

Kui lihtsalt selgitada seda teipimise asja, siis tegelikult +/-3 kmh kahe katse vahel on fakt siis, kui need katsed teha kohe üksteise järel. Kui küsimus on katsetes, mis on tehtud mitmetunnise ajavahega, siis mõjutavad õhutemperatuur ja tuul kiirust igatahes rohkem. Tapal mõjutas tagantuule kadumine kiirust ainuüksi 5-8 kmh. Oleks tuul kadunud keskpäevases kuumuses, oleks vahe veel suurem. Õhtul leevendas seda tuule kadumist jahedam temperatuur ja suurem õhuniiskus, mis teadupärast mõjutavad mootori võimsust omajagu, eriti veel kuumtraadiga õhukulumõõtja puhul.

Pealegi kuskil +/- 200 kandis need kere "vuugivahed" niipalju ei loe kui 250 peal. Polnud ju Tapal ei kollane Porsche ega Supra eriti nagu teibitud (vähemalt ei mäleta). Kandilist autot eriti ümaramaks ei tee.

Edit: aerodünaamika juurde - kõivõimalikud kohalike käsitöömeistrite tehtud iluasjad iseenesest ei ole aerodünaamika teema - sellega on mõtet tegeleda siis, kui asjad on tuulekanalis katsetatud. Kui suurendada lambist õhuvoolu nt radikasse, on tulemus tihti kehvem kui stockis - kuna täiendaval õhuvoolul pole sealt kusagile edasi minna. Seepärast pole ühelgi "tehasekiirel" autol sellised hiigelavasid ning stiililt on asi tagasihoidlik.

Märksa rohkem kui kerevahed suurendavad õhutakistust hoopis laiad rattad - mõõtmistega on tõestatud, et E34 kerel suurendab rattamõõdu kasv 195-lt 245-le õhutakistustegurit 0,05 ühikut.

BMW puhul on siiani teadaolevalt kaks aerodünaamikakomplekti, mis omavad reaalset mõju kiirusele. Kindlasti on veel, aga nendest kuskilt lugeda igatahes pole. Nendeks on E30 M3 kit koos laiade tiibade ja kõrge pagasnikuga - maks kiiruse vahe on 7 kmh ning E28 M-tech kit, kus vahe on 8 kmh.

Mis Peebu camarot puudutab, siis minumeelest on see natuke halb näide, kuna Camarol on sellised püstised esituled keresoppide sees. Sinna peale
(ka muudele Camarotele) pakub USA varuosabusinees miljon erinevat katet - ja seetõttu annab seal esiotsa teipimine märgatavalt suuremat efekti. Parema (siledama) ninaga Firebirdil nähtavasti ei anna.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Oliver P
Huviline
Postitusi: 523
Liitunud: 21.02.2004 12:37 04
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Oliver P »

Ok ok


Läks nagu ta läks ja jutt ei viinud kuhugi nagu alati.
Ei tahtnudki kedagi otseselt maha teha ega ka kellegi autot ja mis puutub Aaresse siis ma loodan et me tõesti näeme seda võimast autot varsti imesi tegemas.

Mina ei ole mingi spetsialist ja ei tea nendest asjadest midagi kuid millegi pärast kasutavad seda teipi meeletult paljud.

Ju siis on meil vähe nii võimsaid autosi nagu tahaks et oleks ja kõige selle taga on arvatavasti majanduslik seis.

Vast 20 a pärast ei ole enam teip müügilgi ja autod juba lendavad nii et naudime seni mida pakutakse.

Tuleval nädalavahetusel on järjekordne võimalus seda kile ja paber teipi näha :)
Puhas sõidurõõm
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Imesid tegemas :shock: :shock:
Mingeid imesid pole nagu omateada lubanud. Need näitajad, mis AL-s välja lubatud sai, on täidetud. Tapa läks kahjuks minust mittesõltuval põhjusel p''''se. Lendama ei hakka :!:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

224 km/h 1miiliga sellise "suhteliselt kandilise raudkastiga" ei saavuta just igaüks.

Aga tundub, et see, kui kahel erineval katsel ilm oluliselt muutub( soojemaks, vihmasemaks) - siis see avaldab mõju rohkem väikse mootoriga autodele ja tuunitud autodele.

Näiteks Martin oma stock 750'ga ju sõitis isegi 1km/h rohkem teisel katsel :?
530d
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Mul vist ilm ei mõjutanud - teisel sõidul kalas auto ikka kõvasti, niiet kippus katkuma - vend ütles, et hääl oli selline lainetav ja tagalt käis must pahvakas välja. Pigem auto kala.

Eks see sõltu ülekandest ja miljonist pisiasjast. Minu ülekanne on vist liiga aeglane - 4 käiguga jõuab 5000 pöördeni ainult :?
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Muhv
Klubiliige EKBK
Postitusi: 2206
Liitunud: 18.11.2002 22:35 02
Peamine sõiduk: i12, i01s, G05

Postitus Postitas Muhv »

Kuna siin juba reipalt OT käib siis lisan ka pisut juurde. Kirjutan kahe käega alla Aare jutule mis käib nende suvaliste plastspoilade jms pihta. Näitena võiks tuua oma Zenderi M3 stiilis tiiva, mis kiirusel üle 140km/h konkreetselt undama hakkab (ju ta hakkab siis tööle). Miskipärast arvan, et kiirusele see undamine just positiivselt ei mõju. Ja Zender pole veel päris suvaline läti plastitootja...
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Undamine viitab muidu turbolentsile või õhuvoolu suhtes kriitilisele kiirusele. Tegelikult peaks tiib vaikne olema. Nähtavasti on probleem mitte tiivas endas vaid selle koosmõjus pagasnikukaanega - tekib selline vileefekt. Reeglina maksab see lõivu õhutakistuses.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Jolinar kirjutas:Olgu poisid, ärge päris kaklema minge.

Minule isiklikult tundub, et Aare ika teab millest ta räägib. (ma pole küll suur autogeenius vms aga ikkagi)
Ja samas on aarel viimase postiga suht õigus ju. Ega see teipimine midagi suurt ei anna. +2-3Km/h

Kui sul ika piisavalt hea auto on siis sul lihtsalt pole seda vaja.
Olgu mai targuta, kuna ma õieti isegi ei tea millest ma räägin :oops:
Ei ole minul millegagi kekutada ja võiks öelda, et minu masinal on alamõõduline mootor :) aga OMC-l oleks see 2-3 km/h, isegi 1 km/h andnud mulle kindla kolmanda koha, niiöelda siis poodiumikoha.

Auhindu muidugi selle koha peale ei jagatud, aga kolmas koht ikkagi :lol:
Mercedes EQS 450+ 2022
Vasta