E30 tahhomeeter ei näita elumärke..
E30 tahhomeeter ei näita elumärke..
Lugu siis järgmine.. 85' E30 320i tahhomeeter ei liigu grammigi mitte mingis asendis, ei mingil temperatuuril ega mingi ilmaga.
Võtsin kogu kellade ploki maha, tegin lahti, kõik paistab nagu ok olevat.
Klemmidel erilist oksüdatsiooni ei täheldanud, pistik näib normaalne..
Näpuga osutile vajutades liigub küll (seega vedru ja rootor või mis iganes seal ka poleks, paistab et toimib)
Samuti ei tööta ka tahhomeetri kõrval too mootori temperatuuri näidik, ega ka see pisike mingi atribuut (ei mäleta mida see näitab) tahho alumises ääres.
Kaitsmed peaks kõik ok olemas
Otsingus leidsin siin juttu mingitest akudest mis seal olema peaks, ehk keegi räägiks lähemalt..
Või on äkki kellelgi sarnane jama olnud..
Võtsin kogu kellade ploki maha, tegin lahti, kõik paistab nagu ok olevat.
Klemmidel erilist oksüdatsiooni ei täheldanud, pistik näib normaalne..
Näpuga osutile vajutades liigub küll (seega vedru ja rootor või mis iganes seal ka poleks, paistab et toimib)
Samuti ei tööta ka tahhomeetri kõrval too mootori temperatuuri näidik, ega ka see pisike mingi atribuut (ei mäleta mida see näitab) tahho alumises ääres.
Kaitsmed peaks kõik ok olemas
Otsingus leidsin siin juttu mingitest akudest mis seal olema peaks, ehk keegi räägiks lähemalt..
Või on äkki kellelgi sarnane jama olnud..
peavad need olema mingi spetsiifilise pinge ja mahuga ?
või võtan suvalised odavaimad mis ma leian..
EDIT:
tegelikult ma eriti ei mõista ikka
nagu ma aru saan siis see peaks olema seotud tolle service indicatoriga, mis ütleb millal õlivahetust teha jms..
kas tahhomeetri töö üleüldse sellest sõltub ??
või võtan suvalised odavaimad mis ma leian..
EDIT:
tegelikult ma eriti ei mõista ikka

nagu ma aru saan siis see peaks olema seotud tolle service indicatoriga, mis ütleb millal õlivahetust teha jms..
kas tahhomeetri töö üleüldse sellest sõltub ??
nonii..
sai siis SI board maha kistud ja seda asja uuritud..
seis oli halb, vanad akud (samuti vist mitte originaalid, oli näha jootmisjälgi) olid välja jooksnud ja mõningad jubinad seal olid veel jootest lahti murdunud jms..
lisaks sellele avastasin (inimene õpib kogu elu vms
) et aku otste külge tina jootes ei jää..
igatahes viskasin kellad praegu masinasse tagasi, pühapäeval peaksin kogu ploki uue saama, siis vist jätab nurka praeguse..
sai siis SI board maha kistud ja seda asja uuritud..
seis oli halb, vanad akud (samuti vist mitte originaalid, oli näha jootmisjälgi) olid välja jooksnud ja mõningad jubinad seal olid veel jootest lahti murdunud jms..
lisaks sellele avastasin (inimene õpib kogu elu vms

igatahes viskasin kellad praegu masinasse tagasi, pühapäeval peaksin kogu ploki uue saama, siis vist jätab nurka praeguse..
ega tina ei taha sinna akude otsa niisama jääda jah. ise olen happega neid otsi põletanud, et saaks joota. hetkel mõtlen, et millest tehti saltserit...... üks komponent on tink, aga see teine... kas oli nüüd väävelhape? igatahes tuli selle happega neid klemme puhastada.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
ise selle SI plaadi jootmise läbi teinud...2 AA tüüpi akut, saltseriga otsad üle, kinni ja akud olemas...vanad akud olid vartad mingid aga ise panin suvalised näitajad olid suuremad kui vartadel.. va volt(1,2v) siis puhastad jootekolvi otsa korralikult ära ja sutsutad kahtlased jooted kergelt üle ja peaks toimima küll....akudest sõltub küll tahho, tempi ja ökonomaiseri töö. kui akud on tühjad siis tegi mul ökonomaiser peale süüte välja keeramist ühe pisikese hüppe.
edu!!
edu!!
penapump :S