Jahutusvedelik läks keema.
Jahutusvedelik läks keema.
Hommikul käivitasin auto ja sõitsin kuskil 6 km , ning jahutusvedelik läks keema , kuidagi liiga väikse maa peale ? kas viga termostaadis ?
BMW 525 94a.
BMW 525 94a.
[quote][i]Algselt postitas kalef[/i]
Hommikul käivitasin auto ja sõitsin kuskil 6 km , ning jahutusvedelik läks keema , kuidagi liiga väikse maa peale ? kas viga termostaadis ?
BMW 525 94a. [/quote]
Sellisel aastaarvul vist veel selline tüüpviga nagu plastiklabadega veepump, tasub kindlasti kontrollida ja vajadusel UM-st uus asemele.
Hommikul käivitasin auto ja sõitsin kuskil 6 km , ning jahutusvedelik läks keema , kuidagi liiga väikse maa peale ? kas viga termostaadis ?
BMW 525 94a. [/quote]
Sellisel aastaarvul vist veel selline tüüpviga nagu plastiklabadega veepump, tasub kindlasti kontrollida ja vajadusel UM-st uus asemele.
nüüd selgus , et õhk oli sees ja jahutusvedelik oli kuidagi kiiresti ja märkamatult aihtunud , sai seda juurde listud ja õhu välja , ning töötas päeval normaalselt , õhtul aga kordus uuesti sama jama , et keema läks , aga näha ei ole kust vedelik siis välja tuleb , sai siis õhtul uuesti korda tehtud , nüüd aga sõites temp. normaalne ja siis vahepeal langeb hoopis terve kriipsu jagu sinise poole ja siis mingi ajapärast jälle normaalne ja kui panna sisemine ventikas tööle põhja ja soendus ka põhja siis ka temp. langeb , kas siis äkki termostaat jamab või siiski pump ? mootori töötades kui keerata kork paisupaagil maha lööb korraliku survega vedelikku välja .
see, et temp tõuseb ja siis langeb on täitsa normaalne.
kõigepealt termostaat kinni, saavutab töötemperatuuri, siis termostaat avaneb, terve radikatäis külma vedelikku jahutab, seejärel läheb temperatuur uuesti normi - nüüd juba avatud termostaadiga.
Alati kui temperatuur liiga kõrgele tõuseb, on soovitav salongisoojendus tööle panna ja salongiradikaga mootorit jahutada .

kui ta juba keema läks, siis kardetavasti plokikaanega mured tulekul (plokikaane mõra(d) ei pruugi keemamineku põhjus vaid tagajärg olla)
kõigepealt termostaat kinni, saavutab töötemperatuuri, siis termostaat avaneb, terve radikatäis külma vedelikku jahutab, seejärel läheb temperatuur uuesti normi - nüüd juba avatud termostaadiga.
Alati kui temperatuur liiga kõrgele tõuseb, on soovitav salongisoojendus tööle panna ja salongiradikaga mootorit jahutada .

kui ta juba keema läks, siis kardetavasti plokikaanega mured tulekul (plokikaane mõra(d) ei pruugi keemamineku põhjus vaid tagajärg olla)
Mati @ 525`90
täna hommikul ,enam keema ei läinud , sõites temp. oli normaalne , vahepeal langes paar korda esimest korda pea siniseni , kuid paisupaagi korki kui maha keerata siis tahab hakata vedelikku välja ajama , nagu oleks surve sees , kas siis on kuskil ummistus või on tõesti plokikaane tihend või mõra , mis oleks tunnused tihendi ja mõra puhul
Sooja mootori korral on jahutussüsteemis mingi rõhk täitsa normaalne. Kuuma mootoriga ei tohiks korki maha keerata kuna rõhu all on vedelike keemistemperatuurid kõrgemad.
Esimese asjana võiksid tõesti eelpoolkirjutajaid kuulata ja veepump üle vaadata.
Korralik plokikaane remont kisub sinna 3 kilo kanti pluss kaan maha-peale pluss tihendid, hermeetikud jms.
Esimese asjana võiksid tõesti eelpoolkirjutajaid kuulata ja veepump üle vaadata.
Korralik plokikaane remont kisub sinna 3 kilo kanti pluss kaan maha-peale pluss tihendid, hermeetikud jms.
Mati @ 525`90
ei pea õlis ega tossus tosooli olema. võib ka niipidi olla, et silindrist läheb surve jahutusse ja mõnikord pole mitte tosool õlis vaid vastupidi.
alustama peaksid ikkagi keemamineku põhjuse otsimisest.
võib muidugi olla, et plokikaane tihend oli vigane (võibla juba vahetatud?), lasi surve jahutusse ja pressis vee välja.
Kui aga tihendi vahetuseks läheb, siis oleks ikkagi vaja plokikaas survestada ja kindlasti ka lihvida.
võid paisupaagist (või radika korgist kui sel autol selline asi peaks olema) töötava mootoriga vaadata, kas õhumulle ka paistab tulevat. pole ka keeruline silindrites surve ära mõõta.
alustama peaksid ikkagi keemamineku põhjuse otsimisest.
võib muidugi olla, et plokikaane tihend oli vigane (võibla juba vahetatud?), lasi surve jahutusse ja pressis vee välja.
Kui aga tihendi vahetuseks läheb, siis oleks ikkagi vaja plokikaas survestada ja kindlasti ka lihvida.
võid paisupaagist (või radika korgist kui sel autol selline asi peaks olema) töötava mootoriga vaadata, kas õhumulle ka paistab tulevat. pole ka keeruline silindrites surve ära mõõta.
Mati @ 525`90
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8508
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
vaata ka termostaat üle.
omal on probleemne termostaat.
pandi uus ja see jamas samuti.
Nüüd ei teagi mida teha.
Ilma termostaadita on täitsa ok.
omal on probleemne termostaat.
pandi uus ja see jamas samuti.
Nüüd ei teagi mida teha.
Ilma termostaadita on täitsa ok.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
mul oli viga lõpuks ikkagi pumbas , korra sai ta alguses maha võetud , siis aga oli asi nagu korras , võtsin uuesti maha ja enäe seekord käis võll niisama ringi ja labad seisid rahulikult , esimesel korra sai siis mitte eriti korralikult kontrollitud , nii et kümme korda mõõda ja üks kord lõika
tänud hea nõu andjatele 

