No ma ju kirjutan, et see ETK kogus on pooltõde, Haynes kirjutab sedasama, mis ETK. Aga vii TakeT-isse ja vaata palju sinna sisse kallatakse siis.MantaOwner kirjutas:Tundub, et UM pani siiski täppi, uurisin nüüd Haynes'i manuaali ja seal samuti 3L kirjas.
Üldiselt sain kõik asjad Haynes'i manuaalist teada kah.
Tõnu
E30 2.0iA -87 - erinevad küsimused
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Nii, sai siis Truumu juures autoga käidud, põhjuseid suurele bensukulule ja viimasel ajal kehvalt käivitumisele on mitu, ca 3000-4000 eegune investeering tuleb lähiajal teha. Läbi on klapisääretihendid (küünlad on suht ära põlenud), mille vahetuseks tuleb plokikaas maha võtta ehk siis läheb mootori lammutamiseks. Tundub esmapilgul, et mootorist võivad välja tulla tehase tihendid
, aga see selgub lammutamise ajal. Samuti on vaja vahetada lambdaandur, katalüsaator ja tühikäiguandur.
Tõnu

Tõnu
Driven by goa
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
12) Küsimus E30 el. peeglite kohta. Juhiuksel on el. peegli 4-s suunas liigutatav nupp olemas (midagi küll ei toimu seda vajutades, juhtmed on lahti kuskilt arvatavasti), aga juhiukse/kaassõitja ukse peegli valiku nuppu pole, samuti pole kaassõitja uksel mingeid lüliteid - kas E30-l on võimalik ka variant, et ainult juhiukse peegel on elektriga ja kaasõitja oma mitte? Kui kaassõitja oma on ka elektriga, siis millega seda juhitakse?
Tõnu
Tõnu
Driven by goa
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
-
- Huviline
- Postitusi: 1599
- Liitunud: 24.08.2004 10:13 04
- Peamine sõiduk: E30
- Asukoht: Siin ja seal maakera
Nii ta on olen isegi sellist peeglite süsteemi omanud auto oli siis 84a. E30, et ainult juhiuksel toimis asi, kõrvalistujale nagu ei olnudki midagi. Ju siis tolleaja BMW inseneerid arvasid, et seda peeglit polegi vaja liigutada.
Aasta uuemal 85a. E30 aga oli ümberlülitiga ja mõlemad peeglid funkasid.

Aasta uuemal 85a. E30 aga oli ümberlülitiga ja mõlemad peeglid funkasid.
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
13) Teab keegi mõnda asjalikku kodulehte, kust leiab head ülevaatlikku infot katalüsaatori tööpõhimõtete, võimalike vigade jms kohta? Otsing siin foorumis ja ka internetis ei andnud suurt midagi.
14) Roolivõimuga on mingi jama, nimelt vasakule keeramist alustades käib selline väike jõnks roolist läbi, midagi nagu kergelt takistab hetkeks keeramist. Paremale keerates seda pole. Hullem asi on see, kui rooli ükskõik kummale poole täitsa lõpuni välja keerata, siis hakkab roolisüsteemis miski asi üsna julma häält tegema, mootori pöörded kukuvad peaaegu nulli ning mootor tahab välja surra. Mis viga võib olla?
15) Käiguvahetusel P<-->R käib tagasilla juures mingi kolks läbi, mõnikord kergemini, mõnikord kõvemini, sõltub natuke ka sellest, kui kiirelt käiku vahetada - mida kiiremini vahetad, seda suurem kolks käib. Mis võib viga olla?
16) Millise E30 summuti tagumine pütt sobib 320i 95kW E30-le? Senise info järgi peaks 323 92kW oma sobima, aga nt 325 oma?
Pole omal kahjuks võimalik auto alla ronida niipea, kuna garaaz hõivatud.
Tõnu
14) Roolivõimuga on mingi jama, nimelt vasakule keeramist alustades käib selline väike jõnks roolist läbi, midagi nagu kergelt takistab hetkeks keeramist. Paremale keerates seda pole. Hullem asi on see, kui rooli ükskõik kummale poole täitsa lõpuni välja keerata, siis hakkab roolisüsteemis miski asi üsna julma häält tegema, mootori pöörded kukuvad peaaegu nulli ning mootor tahab välja surra. Mis viga võib olla?
15) Käiguvahetusel P<-->R käib tagasilla juures mingi kolks läbi, mõnikord kergemini, mõnikord kõvemini, sõltub natuke ka sellest, kui kiirelt käiku vahetada - mida kiiremini vahetad, seda suurem kolks käib. Mis võib viga olla?
16) Millise E30 summuti tagumine pütt sobib 320i 95kW E30-le? Senise info järgi peaks 323 92kW oma sobima, aga nt 325 oma?
Pole omal kahjuks võimalik auto alla ronida niipea, kuna garaaz hõivatud.
Tõnu
Driven by goa
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Tere
jJanno
ETK alusel ütleks, et ainult 320 oma. Mida Sa pead muidu silmas "sobivuse" all? Füüsiline sobivus? Sobivus kogu ülejäänud auto väljalaskesüsteemiga?MantaOwner kirjutas:16) Millise E30 summuti tagumine pütt sobib 320i 95kW E30-le? Senise info järgi peaks 323 92kW oma sobima, aga nt 325 oma?
jJanno
exTouring
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
15) Käiguvahetusel P->R ja N->R käib mingi kolks tagasillast läbi, auto tagaots tõuseb kõrgemale ning mootori pöörded langevad hetkeks alla, peaaegu sureb väljagi teinekord. Mis viga võib olla ning kuidas seda viga leida? Sai täna ühes ARK-i punktis käidud ning seal meistrimees ei avastanud mingit viga.
17) Esisillas miski vibreerib pidurdades, kuidas teha kindlaks, mis viga? Sama ARK-i mees ei avastanud jällegi mingit viga, aga ta proovis pidurdamist ka ainult väikesel kiirusel (10-20 km/h).
18) Roolilatis (võimendiga) on loks sees, kas ja kus seda annab remontida? Peale keeramise varianti juba tean, aga see pole lahendus.
Tõnu
17) Esisillas miski vibreerib pidurdades, kuidas teha kindlaks, mis viga? Sama ARK-i mees ei avastanud jällegi mingit viga, aga ta proovis pidurdamist ka ainult väikesel kiirusel (10-20 km/h).
18) Roolilatis (võimendiga) on loks sees, kas ja kus seda annab remontida? Peale keeramise varianti juba tean, aga see pole lahendus.
Tõnu
Driven by goa
Tehaseandmete järgi peaks 2,0 automaat võtma 6,3 - 90km/h 8,2- 120km/h ja 11,5 linnas viiekäigulisel manualil on need numbrid vastavalt 6,2 8,1 ja 11,9 nii et linnas on automaat teoreetiliselt ökonoomsem.
Mul endal on ka 320 automaat enne oli kolmekäigulise kastiga aga see andis saba ja nüüd auto seisab ja ootab millal kasti ära vahetan aga kolmese kastiga ja klõbsisevate klppide ja veel saja muu veaga õnnestus mul suvel keskmiseks kuluks linnas saada 13L 100. On olemas suur komuuter mis näitab seda suht täpselt - soovitan ka hankida.
Kasti filter on UMis tõesti odavam kui b-varuosa filter.
Tagasillast kostuvate kolksude põhjuseks võib olla nii differ kui ka sillapuksid (kas differ undab??)
Roolilati kohta ei tea midagi need tavaliselt lammutusest paremad leitakse sest uus on hirmkallis. Kuigi neid remonditakse ka kuskil....
Kastiõliga veel seda et vahetusnorm võib olla tõest väike aga kui turbiini tühjaks kallad ja radika ka siis on tõesti mingi 7 liitrit (mul vist kolmesesse kast läks seitse aga neljane kast on tunduvalt pirakam)
Roolist niipalju et omal oli algul mingi raidi räbal sportrool aga siis panin korraliku e34 rooli ja sõita on kohati suure rooliga mugavam - augud ei mõju nii palju.
See käigukangi juurde käiv kate pidi maksma UMis mingi 250 krooni, võin vaadata äkki mul ka üks vedeleb kuskil.
Üldiselt väga mõnus auto on e30 automaat aga vähemalt 2l mo.toga peaks olema.
Mul endal on ka 320 automaat enne oli kolmekäigulise kastiga aga see andis saba ja nüüd auto seisab ja ootab millal kasti ära vahetan aga kolmese kastiga ja klõbsisevate klppide ja veel saja muu veaga õnnestus mul suvel keskmiseks kuluks linnas saada 13L 100. On olemas suur komuuter mis näitab seda suht täpselt - soovitan ka hankida.
Kasti filter on UMis tõesti odavam kui b-varuosa filter.
Tagasillast kostuvate kolksude põhjuseks võib olla nii differ kui ka sillapuksid (kas differ undab??)
Roolilati kohta ei tea midagi need tavaliselt lammutusest paremad leitakse sest uus on hirmkallis. Kuigi neid remonditakse ka kuskil....
Kastiõliga veel seda et vahetusnorm võib olla tõest väike aga kui turbiini tühjaks kallad ja radika ka siis on tõesti mingi 7 liitrit (mul vist kolmesesse kast läks seitse aga neljane kast on tunduvalt pirakam)
Roolist niipalju et omal oli algul mingi raidi räbal sportrool aga siis panin korraliku e34 rooli ja sõita on kohati suure rooliga mugavam - augud ei mõju nii palju.
See käigukangi juurde käiv kate pidi maksma UMis mingi 250 krooni, võin vaadata äkki mul ka üks vedeleb kuskil.
Üldiselt väga mõnus auto on e30 automaat aga vähemalt 2l mo.toga peaks olema.
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Aitäh vastamast. Tagadiffer undab jah, aga aru ei saa täpselt kui kõvasti - summuti pütt karjub üle
.
Selline pull on ka veel - juhipoolse lähitule pirn ei anna korralikku kontakti. Olen pirni juba 2 korda lahti võtnud ja peene liivapaberiga pirni ja pesa kontaktpindu puhastanud ning seda traati vähe pingutanud, mis pirni paigal hoiab - kui pirn käega paika seada, siis töötab, proovi palju tahad. Aga öö läbi seistes "kaob" valgus ära ehk järgmine päev jälle ei põle. Ja nii juba kahel korral. Kusjuures kontaktpinnad on nagu tehasest, ei grammigi roostet ega midagi. Kaassõitjapoolse pirniga oli täpselt sama jama, aga seal "piisas" kahekordsest lahtivõtmisest ja pindade karestamisest.
Tõnu

Selline pull on ka veel - juhipoolse lähitule pirn ei anna korralikku kontakti. Olen pirni juba 2 korda lahti võtnud ja peene liivapaberiga pirni ja pesa kontaktpindu puhastanud ning seda traati vähe pingutanud, mis pirni paigal hoiab - kui pirn käega paika seada, siis töötab, proovi palju tahad. Aga öö läbi seistes "kaob" valgus ära ehk järgmine päev jälle ei põle. Ja nii juba kahel korral. Kusjuures kontaktpinnad on nagu tehasest, ei grammigi roostet ega midagi. Kaassõitjapoolse pirniga oli täpselt sama jama, aga seal "piisas" kahekordsest lahtivõtmisest ja pindade karestamisest.
Tõnu
Driven by goa
- Erkki_V
- Huviline
- Postitusi: 278
- Liitunud: 26.10.2002 14:28 39
- Asukoht: Raplamaa Kohila v. Aespa ja Soomes Helsinki
:o)
Küsimusele nr.16 vastus siis - 320-il tuleb esimesse pütti pükstest üks toru, sealt edasi tagumisse pütti üks toru ja ka viimane jupp on üks toru, 323 ja 325 on aga eest pükstest kaks toru esimesse pütt, sealt edasi kaks toru tagumisse pütti ja ka lõpus kaks toru, ehk siis kui tahad alla panna 323 või 325 tagapütti siis läheb suuremaks vahetuseks ja vahetada tuleb alates pükstest kõik kuni tahaotsa välja kaasaarvatud klambrid kronsud jne.
Küsimus nr. 17 - pidurdamisel vibra sees, siis võimalikud variandid, uued pidurikettad või vanad üle treida
Küsimus nr. 17 - pidurdamisel vibra sees, siis võimalikud variandid, uued pidurikettad või vanad üle treida
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Tere
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?t=8015
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?p=86832
Ise üldjuhul üle 25 km ei sõida põleva tulega. Max olen sõitnud 45.
jJanno
Ehk leiad vastuseid siit teemadest:MantaOwner kirjutas:Järgmine küsimus: orienteeruvalt mitu km saab veel sõita, kui bensu märgutuli põlema hakkab?
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?t=8015
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?p=86832
Ise üldjuhul üle 25 km ei sõida põleva tulega. Max olen sõitnud 45.
jJanno
exTouring
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Ma piltide pealt sul taga küll mingit udutuld ei näinud?!tanelp kirjutas:19) Kas kellelgi see tagumine udutuli töötab ka? Mul ei tule ette nupu juurde (must ristkülikukujuline ja lähitulede kangi kõrval) ühtki juhet. Aga taga on pirnid olemas ja juhtmeblokk läheks nagu ka.
(võibolla ma ei jaga matsu)
E30 316i ´90, E34 518i ´95
- MantaOwner
- Huviline
- Postitusi: 300
- Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Sul on vale info siiski, minu autol on nt selline pütt originaalis taga:Küsimusele nr.16 vastus siis - 320-il tuleb esimesse pütti pükstest üks toru, sealt edasi tagumisse pütti üks toru ja ka viimane jupp on üks toru
http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/102.png
(seda pilti näeb, kui aadressiga copy/paste teha)
Tõnu
Driven by goa
Võtame vasaku tagumise tule. Vasakult esimene on suunatuli, teine udutuli, kolmas gabariit, neljas pidurituli ning viies tagurpidikäigutuli. Right? Aga võib eeldada, et ka sul ilmselt see udutuli siis puudub. Jutt käib muidugi facelifti-eelsetest autodest.Hans kirjutas:Ma piltide pealt sul taga küll mingit udutuld ei näinud?!tanelp kirjutas:19) Kas kellelgi see tagumine udutuli töötab ka? Mul ei tule ette nupu juurde (must ristkülikukujuline ja lähitulede kangi kõrval) ühtki juhet. Aga taga on pirnid olemas ja juhtmeblokk läheks nagu ka.
(võibolla ma ei jaga matsu)

Mul töötavad nad mõlemal E30-el, nii uuemal keretüübil (1988) ja ka vanemal keretüübil (1984).tanelp kirjutas:19) Kas kellelgi see tagumine udutuli töötab ka? Mul ei tule ette nupu juurde (must ristkülikukujuline ja lähitulede kangi kõrval) ühtki juhet. Aga taga on pirnid olemas ja juhtmeblokk läheks nagu ka.

Eile kaevasin roolialuse lahti ja tõesti ei leia neid juhtmeid, mis peaksid udukate taha tulema. MairoG, sul lähevad ka tagumised udukad peale sellest ristkülikukujulisest nupust? Oskad sa ehk öelda, kuhu see juhtmeblokk (tagatulede) ette jookseb? Siis lihtsalt ehk leiab üles, aga kui katki, siis teeb korda. 
