E34 525TDS väga kahtlane temperatuurikõikumine
E34 525TDS väga kahtlane temperatuurikõikumine
Maadlesin terve augusti ja veel pool septembrit temperatuurikõikumisega.
Kaas käis survestuses, tihend on uus, termostaat uus, veepump uus...
Sain asja korda.
Tookord siiski viga oli jah termostaadis...
Aga korras püsis ta umbes kuu aega ning nüüd üle päeva nipitab temperatuuriga.
Täna oli selline situatsioon, et taaskord temperatuur hakkas tõusama. Ma siis korra jäin seisma ja käivitasin uuesti mootori (näidik kohe normis) ja sõitsin edasi salongisoendus põhjas.
Mõne aja sõitsin kuni näidik kindlakäeliselt põhja liikus ja siis uuesti tagasi punase algusesse. Mõtlesin ohh püha õuduste öö, et ega omegi nüüd keema ei läinud ja jäin teepervele seisma (salongisoendus kogu intsidendi vältel põhjas ning õues +1 kraadi sooja).
Eest radikas täiesti külm, paisupaagis veetase sobiv ja vesi leige, survet torudes ei ole, vesi ei mulksunud ning vähemalt klapikambrikaane peal sai kätt vabalt hoida.
Olen lasknud selle mootori keema ja tean, mida oleksin pidanud nägema.
Tavaliselt kui seier on tõusnud, siis on paisupaaki rõhk ka tekkinud, niiet korki ei saa järsult avada. Nüüd aga mitte.
Ning veel selline küsimus, et mismoodi see termoandur ikkagi oma väljundit annab? Korra panen mootori seisma ning kohe kui uuesti süüte sisse lasen, on näidik normis ning jääbki normi? Nii kiiresti ei saa ju temperatuur langeda... sõna otseses mõttes sekundiga?
Termostaate ma ei viitsi enam osta, kahe kuuga juba kolmas.
K.
Kaas käis survestuses, tihend on uus, termostaat uus, veepump uus...
Sain asja korda.
Tookord siiski viga oli jah termostaadis...
Aga korras püsis ta umbes kuu aega ning nüüd üle päeva nipitab temperatuuriga.
Täna oli selline situatsioon, et taaskord temperatuur hakkas tõusama. Ma siis korra jäin seisma ja käivitasin uuesti mootori (näidik kohe normis) ja sõitsin edasi salongisoendus põhjas.
Mõne aja sõitsin kuni näidik kindlakäeliselt põhja liikus ja siis uuesti tagasi punase algusesse. Mõtlesin ohh püha õuduste öö, et ega omegi nüüd keema ei läinud ja jäin teepervele seisma (salongisoendus kogu intsidendi vältel põhjas ning õues +1 kraadi sooja).
Eest radikas täiesti külm, paisupaagis veetase sobiv ja vesi leige, survet torudes ei ole, vesi ei mulksunud ning vähemalt klapikambrikaane peal sai kätt vabalt hoida.
Olen lasknud selle mootori keema ja tean, mida oleksin pidanud nägema.
Tavaliselt kui seier on tõusnud, siis on paisupaaki rõhk ka tekkinud, niiet korki ei saa järsult avada. Nüüd aga mitte.
Ning veel selline küsimus, et mismoodi see termoandur ikkagi oma väljundit annab? Korra panen mootori seisma ning kohe kui uuesti süüte sisse lasen, on näidik normis ning jääbki normi? Nii kiiresti ei saa ju temperatuur langeda... sõna otseses mõttes sekundiga?
Termostaate ma ei viitsi enam osta, kahe kuuga juba kolmas.
K.
mul oli sama jama, viga oli armatuuris kellades. Nimelt käivad kellad pooleks ja kellade põhi (elektoonilise osa e. skeem) ja nn mehhaaniline osa on omavahel ühendatud pistiku moodi asjadega ja juhuslikult oli tempi näitaja klemmi vastused vaja lihtsalt koomale suruda (aegajalt ei annud ühendust). Jutt keeruline, aga kui lahti võtad siis asi selge
F01 :)
Oehhh...
Sõitsin linnas mingi 12 kilti ringi. Viimasel kahel kildil hakkas seier tõmlema jälle.
Noh... peaaegu punaseni välja.
Jäin siis seisma aga mootori jätsin käima, soendus põhjas.
Paisupaagi veetase = const ning temperatuur seal selline leige kätepesuvesi.
Alumine lõdvik täiesti külm, ülemine soe.
Nüüd panin ventika kinni. Seier keskel. Uurisin veel mootorit, näppisin lõdvukuid ja asju. Kõik normaalne.
Tühikäigul oli ta nüüd käinug umbes 6 minutit.
Seier keskel.
Nii, nüüd panin soenduse põhja ja seier hakkas rõõmsalt tõusma.
Soendus kinni ja seier liigub keskele.
Uuesti põhja, ning jälle liigub punase poole.
Kohe kui soenduse kinni keerasin, liikus keskele tagasi.
Ma ei saa aru, mis viga on.
K.
Sõitsin linnas mingi 12 kilti ringi. Viimasel kahel kildil hakkas seier tõmlema jälle.
Noh... peaaegu punaseni välja.
Jäin siis seisma aga mootori jätsin käima, soendus põhjas.
Paisupaagi veetase = const ning temperatuur seal selline leige kätepesuvesi.
Alumine lõdvik täiesti külm, ülemine soe.
Nüüd panin ventika kinni. Seier keskel. Uurisin veel mootorit, näppisin lõdvukuid ja asju. Kõik normaalne.
Tühikäigul oli ta nüüd käinug umbes 6 minutit.
Seier keskel.
Nii, nüüd panin soenduse põhja ja seier hakkas rõõmsalt tõusma.
Soendus kinni ja seier liigub keskele.
Uuesti põhja, ning jälle liigub punase poole.
Kohe kui soenduse kinni keerasin, liikus keskele tagasi.
Ma ei saa aru, mis viga on.
K.
Arusaadav.
Kas oskab keegi ütelda mismoodi see termoanduri ja temperatuurinäidiku vaheline signaal liigub. Kas läbi aju ning on seal mingi kondekas ka vahel, mis näiteks akupingest ja pööretest võib mõjutatud saada?
Oleks siis tegemist kindla veaga, et termostaat läbi ja kõik, ostaks uue.
Aga mingi ulmeanomaaliaga võib hulluks minna.
K.
Kas oskab keegi ütelda mismoodi see termoanduri ja temperatuurinäidiku vaheline signaal liigub. Kas läbi aju ning on seal mingi kondekas ka vahel, mis näiteks akupingest ja pööretest võib mõjutatud saada?
Oleks siis tegemist kindla veaga, et termostaat läbi ja kõik, ostaks uue.
Aga mingi ulmeanomaaliaga võib hulluks minna.
K.
Proovin.
Sõitsin siis täna linnas soendus põhjas, palav hakkas, panin soenduse kinni.
Lasin veel mõne kilomeetri ning kui uuesti soenduse põhja lükkasin siis seier oli 15 sekundiga punases.
Soendus kinni ja seier normis.
Proovisin mitu korda... nii ta ongi. Soendus põhja ja seier laes.
Siiski aeg-ajalt tõmbleb ka siis kui soendus maas on.
K.
Sõitsin siis täna linnas soendus põhjas, palav hakkas, panin soenduse kinni.
Lasin veel mõne kilomeetri ning kui uuesti soenduse põhja lükkasin siis seier oli 15 sekundiga punases.
Soendus kinni ja seier normis.
Proovisin mitu korda... nii ta ongi. Soendus põhja ja seier laes.
Siiski aeg-ajalt tõmbleb ka siis kui soendus maas on.
K.
Nii.
Teema on mõni aeg vaikne olnud kuna autol purunes roolivõimu pumba kinnitus ja võttis aega enne kui asja sai.
Nüüd korras.
Aga tulles vana teema juurde tagasi siis kontaktid ma puhastasin ära.
Või õigemini proovisin puhastada kuna kõik läikis ning kontakt oli kindlalt olemas. Pigistasin klemmid kokku poole ka.
No good.
Sama **** edasi. Linnas sõidad, temp näidik veidi tõmbleb. Laksan soenduse põhja ning näidik liigub 12-15 sekundiga põhja.
Anomaalia.
Täheldasin ka seda, et kui soenduse põhja keeran siis mingi asi hakkab kapoti all plõksuma. Ma ei kujuta ette misasi see on, kas äkki mingi väikese ringi lisapump?
Ühesõnaga mingi asi lithsalt plõksib seal ja kui soenduse kinni panen siis jääb vait.
Aga siiski, mida ma pean sellest näidiku lugemist arvama.
Diagnostikasse, nagu näha, pole veel jõudnud.
K.
Teema on mõni aeg vaikne olnud kuna autol purunes roolivõimu pumba kinnitus ja võttis aega enne kui asja sai.
Nüüd korras.
Aga tulles vana teema juurde tagasi siis kontaktid ma puhastasin ära.
Või õigemini proovisin puhastada kuna kõik läikis ning kontakt oli kindlalt olemas. Pigistasin klemmid kokku poole ka.
No good.
Sama **** edasi. Linnas sõidad, temp näidik veidi tõmbleb. Laksan soenduse põhja ning näidik liigub 12-15 sekundiga põhja.
Anomaalia.
Täheldasin ka seda, et kui soenduse põhja keeran siis mingi asi hakkab kapoti all plõksuma. Ma ei kujuta ette misasi see on, kas äkki mingi väikese ringi lisapump?
Ühesõnaga mingi asi lithsalt plõksib seal ja kui soenduse kinni panen siis jääb vait.
Aga siiski, mida ma pean sellest näidiku lugemist arvama.
Diagnostikasse, nagu näha, pole veel jõudnud.
K.
4.8iS
Kui mootor soe ja alumine lõdvik külm, siis on termostaat läbi. (Endal oli, sellise nähtuse juures)KristjanT kirjutas:Oehhh...
Sõitsin linnas mingi 12 kilti ringi. Viimasel kahel kildil hakkas seier tõmlema jälle.
Noh... peaaegu punaseni välja.
Jäin siis seisma aga mootori jätsin käima, soendus põhjas.
Paisupaagi veetase = const ning temperatuur seal selline leige kätepesuvesi.
Alumine lõdvik täiesti külm, ülemine soe.
Nüüd panin ventika kinni. Seier keskel. Uurisin veel mootorit, näppisin lõdvukuid ja asju. Kõik normaalne.
Tühikäigul oli ta nüüd käinug umbes 6 minutit.
Seier keskel.
Nii, nüüd panin soenduse põhja ja seier hakkas rõõmsalt tõusma.
Soendus kinni ja seier liigub keskele.
Uuesti põhja, ning jälle liigub punase poole.
Kohe kui soenduse kinni keerasin, liikus keskele tagasi.
Ma ei saa aru, mis viga on.
K.
Parimat
E39 525 iA Sedaan
http://www.templiryytel.eu
http://www.templiryytel.eu
Olen tuksis temostaatidega kokku puutunud.
Suvel kuuma ilmaga oli võimalik sõita niiviisi, et soendus on põhjas.
Probleeme polnud.
Nüüd on sügis, temperatuur 0-10 kraadi, lükkad soenduse põhja ja seier vingerdab ikka punasesse.
Ja noh kui ta seal punases on siis paisupaagis vesi täiesti OK, rõhku pole ega ka muid kahtlaseid nähtusi.
K.
Suvel kuuma ilmaga oli võimalik sõita niiviisi, et soendus on põhjas.
Probleeme polnud.
Nüüd on sügis, temperatuur 0-10 kraadi, lükkad soenduse põhja ja seier vingerdab ikka punasesse.
Ja noh kui ta seal punases on siis paisupaagis vesi täiesti OK, rõhku pole ega ka muid kahtlaseid nähtusi.
K.
4.8iS
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11707
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Tundub tõesti, et viga võib olla kas anduris või kellades, sinu teemat lugedes selline mulje jäi- loogiliselt võttes mingi ühe seismajätmise- käivitamisega temperatuur ei muutu ju. Ja kui sul termostaadid kolm korda juba vahetatud ja mingit survet ega midagi paisupaagis pole, siis ei tohiks viga ka selles olla... Minu arvamus...
Võimalik.
Aga mul on veel üks idee.
Kas väikse ringi vahel on veel mingi pump või klapp või sarnane vidin?
Kui soenduse põhja lükkan siis hakkab mingi vidin plõksima kus igast voolikud sisse lähevad. Mul tunne, et see on pump või asi aga ma kindel ei ole.
Äkki noh mingi selline viga, et lükkan soenduse põhja ja siis väike ring jääb seisma kuna seal pumbas mingi ummistus või asi. Siis jääb vedeliku tsirkulatsioon kas aeglasemaks või üldse seisma, ning on loogiline, et 15 sekundiga seier jõuab punasesse.
Ja vastupidine situatsioon ka, ringlus taastub ning andur jahtub.
Aga termostaadi vahetan ikkagi nüüd kohe praegu ära.
Enam originaali ei pane, proovin teisi ka.
Eks ma siis õhtul kirjutan mis muutus või ei muutunud.
K.
Aga mul on veel üks idee.
Kas väikse ringi vahel on veel mingi pump või klapp või sarnane vidin?
Kui soenduse põhja lükkan siis hakkab mingi vidin plõksima kus igast voolikud sisse lähevad. Mul tunne, et see on pump või asi aga ma kindel ei ole.
Äkki noh mingi selline viga, et lükkan soenduse põhja ja siis väike ring jääb seisma kuna seal pumbas mingi ummistus või asi. Siis jääb vedeliku tsirkulatsioon kas aeglasemaks või üldse seisma, ning on loogiline, et 15 sekundiga seier jõuab punasesse.
Ja vastupidine situatsioon ka, ringlus taastub ning andur jahtub.
Aga termostaadi vahetan ikkagi nüüd kohe praegu ära.
Enam originaali ei pane, proovin teisi ka.
Eks ma siis õhtul kirjutan mis muutus või ei muutunud.
K.
4.8iS
Termostaadis viga ei olnud igaljuhul, nagu arvata oligi.
Vahetasin ära.
Sümptomid ikka samad.
Täna läks seier täiesti punasesse välja.
Mootor seisma ja uuesti käima ja kõik oli õige jälle.
Elektrisüsteemis vist kala???
Kuhu peaksin pöörduma?
Kas selline asi võib olla põhjustatud mingitest mõradega kaitsmetest?
K.
Vahetasin ära.
Sümptomid ikka samad.
Täna läks seier täiesti punasesse välja.
Mootor seisma ja uuesti käima ja kõik oli õige jälle.
Elektrisüsteemis vist kala???
Kuhu peaksin pöörduma?
Kas selline asi võib olla põhjustatud mingitest mõradega kaitsmetest?
K.
4.8iS
Nii, veidike lisainfot.
Avastasin järgneva asja, et seier ei hakka tõusma ainult soendust põhja lükates vaid ka muud elektrilist koormust rakendades.
Näiteks soendus on kinni ja panen lähituled koos udutuledega peale, seier tõuseb.
Udutuled maha, seier langeb.
Vesi ikka normaalne, jahe, ei mulksu ega vingerda muudmoodi.
Aga praegu enam autoga sõita ei julge.
Asi tuleb korda saada.
K.
Avastasin järgneva asja, et seier ei hakka tõusma ainult soendust põhja lükates vaid ka muud elektrilist koormust rakendades.
Näiteks soendus on kinni ja panen lähituled koos udutuledega peale, seier tõuseb.
Udutuled maha, seier langeb.
Vesi ikka normaalne, jahe, ei mulksu ega vingerda muudmoodi.
Aga praegu enam autoga sõita ei julge.
Asi tuleb korda saada.
K.
4.8iS
Pakun, et viga on ikkagi kellades, sest endal kolmese dislaga oli kord sama lugu. Seier hakkas üle 12 liikudes tõmblema ja läks punaseni välja, kuigi mootori temps oli korras. Pabistasin kah ja vahetasin termostaate-andureid, radiaatori võtsin maha ja pesin läbi, kasu ei midagi, ikka näitas liiga kõrget tempsi. Ja lõpuks oligi viga temperatuurinäidiku kellas, lihtsalt halb ühendus
. Lase mõnel elektrikrispetsil üle vaadata, arvan et saad abi.

Tegin rea katseid kelladega.
Panin praeguste kellade esiosa ja vanade kellade tagaosa, panin ka vastupidi ja veel igatpidi.
Ei mingit vahet.
Asi toimib nüüd üsna seaduspäraselt:
Käivitan auto, soojeneb ca. 5 minti ja seier jõuab keskele.
Sõidan (salongisoojenduse, lähitulede ja udutuledega) 2 kuni 6 minutit ja seier on ikka keskel.
Siis hakkab seier tõusma.
Tõuseb.
Võtan udutuled maha, seier langeb.
Nii saan sõita mõne aja.
Seier hakkab uuesti tõusma.
Panen soojenduse kinni, seier langeb.
Hakkab tõusma, võtan lähituled ka maha ja seier langeb.
Nüüd pole enam mingit tarbijat maha võtta ja seier vahel tõuseb punaseni välja. Mingil määral aitab see kui gaasipedaali sõtkuda.
Ehk siis kõrgete pööretega seier nagu langeks.
Paisupaagis vesi leige ja kõik õige.
Mootor seisma, kohe uuesti käima ning seier kohe keskel ning mõne minuti pärast sama jama kordub.
Aeg ei ole alati sama, vahel võtab kauem, vahel vähem aega.
Aga jah, kui lükkan lähituled, udutuled, kaugutuled ja salongisoojenduse ning kondi ja muusika ka põhja, siis liigub seier suht kiiresti punasesse.
K.
Panin praeguste kellade esiosa ja vanade kellade tagaosa, panin ka vastupidi ja veel igatpidi.
Ei mingit vahet.
Asi toimib nüüd üsna seaduspäraselt:
Käivitan auto, soojeneb ca. 5 minti ja seier jõuab keskele.
Sõidan (salongisoojenduse, lähitulede ja udutuledega) 2 kuni 6 minutit ja seier on ikka keskel.
Siis hakkab seier tõusma.
Tõuseb.
Võtan udutuled maha, seier langeb.
Nii saan sõita mõne aja.
Seier hakkab uuesti tõusma.
Panen soojenduse kinni, seier langeb.
Hakkab tõusma, võtan lähituled ka maha ja seier langeb.
Nüüd pole enam mingit tarbijat maha võtta ja seier vahel tõuseb punaseni välja. Mingil määral aitab see kui gaasipedaali sõtkuda.
Ehk siis kõrgete pööretega seier nagu langeks.
Paisupaagis vesi leige ja kõik õige.
Mootor seisma, kohe uuesti käima ning seier kohe keskel ning mõne minuti pärast sama jama kordub.
Aeg ei ole alati sama, vahel võtab kauem, vahel vähem aega.
Aga jah, kui lükkan lähituled, udutuled, kaugutuled ja salongisoojenduse ning kondi ja muusika ka põhja, siis liigub seier suht kiiresti punasesse.
K.
4.8iS
Käisin Patriku juures ja suht kiiresti ilmes asjaolu, et mootori potensiaal kere omast pool volti suurem.
Üks lisa massijuhe ning asi oli kohe korras.
Seega temperatuurinäidiku viga on minevik.
Aga ilmnes uus probleem nimelt kast viskab erroreid ette.
Kõik temperatuuriga seotud postitused olen juba läbi lugenud, nüüd siis kõik automaatkastiga seotud teemad vaja läbi käia.
K.
Üks lisa massijuhe ning asi oli kohe korras.
Seega temperatuurinäidiku viga on minevik.
Aga ilmnes uus probleem nimelt kast viskab erroreid ette.
Kõik temperatuuriga seotud postitused olen juba läbi lugenud, nüüd siis kõik automaatkastiga seotud teemad vaja läbi käia.
K.
4.8iS