E39 esimese rattalaagri vahetus
E39 esimese rattalaagri vahetus
Tere!
Selline küsimus teadmatusest selle auto iseärasustest. Kas E39 esimeste rattalaagrite vahetus on keeruline töö ja kas on mingeid erilisi nüansse, mida meeles pidada või järgida?
Tänan
Selline küsimus teadmatusest selle auto iseärasustest. Kas E39 esimeste rattalaagrite vahetus on keeruline töö ja kas on mingeid erilisi nüansse, mida meeles pidada või järgida?
Tänan
Re: E39 esimese rattalaagri vahetus
e 39 on ees rummuga laagrid.kinnitub 4 poldiga
ratas maha,suport maha,piduriketas maha,õõtsad lahti,am kinnitus lahti,käänt telg alla,
laagri poldid lahti,uus küllge ja kokku.valma
põlveotsas ei soovita teha
vajadusel aitan hädast välja
ratas maha,suport maha,piduriketas maha,õõtsad lahti,am kinnitus lahti,käänt telg alla,
laagri poldid lahti,uus küllge ja kokku.valma
põlveotsas ei soovita teha
vajadusel aitan hädast välja
Re: E39 esimese rattalaagri vahetus
Ok. Ühesõnaga kõik lahti ja pärast kokku tagasi
Siis pole midagi keerulist. Lahti oskan vabalt kõik asjad võtta. Kokku panemisega on vahest lood kehvemad
Siiamaani pole veel aga midagi tegemata jäänud.


Re: E39 esimese rattalaagri vahetus
Vahetasin ka just hiljuti, õõtsasid ma lahti ei kiskunud... suppordi lasin amordi kannu küljest lahti, ja stabika kondi. Siis pääsesin juba vahelt nikerada.
Re: E39 esimese rattalaagri vahetus
Rattalaagri vahetu E39:
- Ratas eemaldada;
- Stabika varda üks ots lahti lasta;
- Pidurisadul koos kelguga eemaldada;
- Piduriketas eemaldada;
- Amordi tugilaager lahti lasta;
- Amortdi alumine ots käändtelje küljest lahti lasta;
- ABS andur eemaldada;
Seda teha ülima ettevaatlikusega, andurit kinnihoidvate kruvide kinnituskõrvad võivad väga kergesti anduri küljest ära murduda. Sõltub see kui kõvasti on andur käändtelje külge kinni jäänud, Ühesõnaga tegutseda tasa ja targu - Rattalaager eemaldada;
- Tagasi kokku vastupidises järjekorras.
Viimati muutis vahur_s, 07.02.2010 18:18 50, muudetud 1 kord kokku.
Re: E39 esimese rattalaagri vahetus
Mitte ei saa aru, mis tehase juhendeid te loete, ülemist amorditugilaagrit ei ole vaja vabastada ja rooliots on vaja lahti lasta:
BMW TIS 31 21 180
BMW TIS 31 21 180
E70 N52B30
Re: E39 esimese rattalaagri vahetus
R6 mootoriga E39-l küll rooliotsa lahti pole vaja lasta.(R6 ja V8-l on väikesed erinevused esisillas).Piisab kui stabikavarda liigendi üks ots lahti lasta ja amordi alumine ots käändtelje küljest lahti lasta.
V8
Re: E39 esimese rattalaagri vahetus
Sattusin veits hoogunamistai kirjutas:Mitte ei saa aru, mis tehase juhendeid te loete, ülemist amorditugilaagrit ei ole vaja vabastada

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus
Kas E39 525tds touringu ja e39 520 sedaani esirattalaagrid on ühesugused?
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5634
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Re: E39 esimese rattalaagri vahetus
Kõik E39-d on täpset sama laagriga sünnist lõpuni.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Re: E39 esimese rattalaagri vahetus
kas e39 esiratta laager on eraldi või on koos rummuga
Re: E39 esimese rattalaagri vahetus
Koos rummuga




Re: E39 esimese rattalaagri vahetus
ok mind hirmutas ära oma laagrivahetus lihtsalt.Et sai just endal ära vahetatud ette antud laager,kuid alt ära võtsin sootuks teistsuguse,Panen pildi sellest mis all oli.Ja miks selline oli?


Re: E39 esimese rattalaagri vahetus
Mina peale selle suure mutri küll mingit vahet ei näe
Re: E39 esimese rattalaagri vahetus
Ilmselt need erinevatel varuosa tootjatel natuke võivad erineda.
Re: E39 esimese rattalaagri vahetus
See suure mutriga peaks imo olema veel tehase orig laager! Pead küll ei anna kuid omal sai laagreid vahetatud siis käisin mitmes kohas laagreid küsimas ja vaatamas. Ja kõik laagrid olid sellised nagu Vahur eelpool mainis.
Re: E39 esimese rattalaagri vahetus
abs-i andurit ka pole vaja küljest võtta (need võivad väga kõvasti kinni olla, et kui kangutama hakkad, murdub ära) . Ise lasin stabika kondi ühe otsa lahti ja amrdi alumise otsa ka ja siis veits kagiga suruda, et pääseks laagri poltidele ligi. Muidugi pidi veel ketta ja sadula ka küljest võtma! üldse pole raske töö!
Re: E39 esimese rattalaagri vahetus
Ise ka laupäeval esimest rattalaagrit vahetama,laager juba ootab vahetust
Eelmiseid teemasid lugedes sai päris häid teadmisi,kuna pole veel ise laagrit vahetand,eks näeb kuda kulgeb.

Re: E39 esimese rattalaagri vahetus
maarekl kirjutas:abs-i andurit ka pole vaja küljest võtta (need võivad väga kõvasti kinni olla, et kui kangutama hakkad, murdub ära) . Ise lasin stabika kondi ühe otsa lahti ja amrdi alumise otsa ka ja siis veits kagiga suruda, et pääseks laagri poltidele ligi. Muidugi pidi veel ketta ja sadula ka küljest võtma! üldse pole raske töö!
Pmst tegin ka nii, et lasin stabika lahti, kerepoolsest otsast. Siis sain asja liikuma ka. Tegelt väga lihtne töö, aga jumal tänatud, et suruõhu mutrikeeraja sõbra garaazis olemas oli. Vastasel juhul vist keeraks siiamaani neid nelja polti seal lahti. Uskumatult kõvasti ikka see liim peab. Parandasin selle mingi kaitsme ka ära, mis seal laagri ümber on. Oli lahti teine seal läinud. See siis mul seal vahepeal kolises ka. Lihtne töö, aga lõppkokkuvõttes läks ikka umbes 4 tundi. Teise vahetus siis hulga lihtsam juba.
Tänud siis kõigile info eest.
Re: E39 esimese rattalaagri vahetus
Usun, et poldid olid kõvasti...ise ka esimene kord vaatasin, et käristi keerasin peeti (tundus nagu annaks üle) aga tegelt pääseski nõks haaval lahti. Ja pidin samamoodi seda plekki parandama. uued tõmbekad ja mõned suuremad seibid ja asi kinni!Nimi kirjutas:maarekl kirjutas:abs-i andurit ka pole vaja küljest võtta (need võivad väga kõvasti kinni olla, et kui kangutama hakkad, murdub ära) . Ise lasin stabika kondi ühe otsa lahti ja amrdi alumise otsa ka ja siis veits kagiga suruda, et pääseks laagri poltidele ligi. Muidugi pidi veel ketta ja sadula ka küljest võtma! üldse pole raske töö!
Pmst tegin ka nii, et lasin stabika lahti, kerepoolsest otsast. Siis sain asja liikuma ka. Tegelt väga lihtne töö, aga jumal tänatud, et suruõhu mutrikeeraja sõbra garaazis olemas oli. Vastasel juhul vist keeraks siiamaani neid nelja polti seal lahti. Uskumatult kõvasti ikka see liim peab. Parandasin selle mingi kaitsme ka ära, mis seal laagri ümber on. Oli lahti teine seal läinud. See siis mul seal vahepeal kolises ka. Lihtne töö, aga lõppkokkuvõttes läks ikka umbes 4 tundi. Teise vahetus siis hulga lihtsam juba.
Tänud siis kõigile info eest.
Re: E39 esimese rattalaagri vahetus
Mina keerutasin käsitsi lahti
Tagasi pannes peab ka keermeliimi vahele panema, seda punast värvi, vähemalt tehas on nii ette näinud.

Tagasi pannes peab ka keermeliimi vahele panema, seda punast värvi, vähemalt tehas on nii ette näinud.
Re: E39 esimese rattalaagri vahetus
mina panin küll sinist värvi...eks näis kas keerab lahti..kuigi ei usu!vahur_s kirjutas:Mina keerutasin käsitsi lahti![]()
Tagasi pannes peab ka keermeliimi vahele panema, seda punast värvi, vähemalt tehas on nii ette näinud.
Re: E39 esimese rattalaagri vahetus
Mis marki laagrit üldse eelistada,millel nagu oleks hind ja kvaliteet paigas?
Enda autol ka laagrivahetus kohe uksees?
Enda autol ka laagrivahetus kohe uksees?

Ma ennem lükkan enda BMW d,kui sõidan Fordiga!
Re: E39 esimese rattalaagri vahetus
Kõige odavamat ei tasu ilmselt...endal sai Fagi (1500.-) laager pandud ei oska praegu midagi öelda. Kõige mõttekam ikka orginaal osa panna. Kusagil oli laagri teema üleval ka!extsy kirjutas:Mis marki laagrit üldse eelistada,millel nagu oleks hind ja kvaliteet paigas?
Enda autol ka laagrivahetus kohe uksees?
Re: E39 esimese rattalaagri vahetus
Mina ostsin Valdeku käest selle laagri. Maksis umbes 1600 äkki. Välimuselt oli sama mis originaal. Sama tootja kiri oli ka peal.
Kuna toohetk keermeliimi mujalt võtta ei olnud kui Hydroscand, siis ostsin sealt rohelist värvi liimi. Neil on erinevad ülesanded küll, aga peaasi, et ei ole veetorude liim. Olen ise kasutanud igasuguseid erinevaid liime ja siiamaani ptui ptui ptui pole veel ükski polt lahti tulnud.
Kuna toohetk keermeliimi mujalt võtta ei olnud kui Hydroscand, siis ostsin sealt rohelist värvi liimi. Neil on erinevad ülesanded küll, aga peaasi, et ei ole veetorude liim. Olen ise kasutanud igasuguseid erinevaid liime ja siiamaani ptui ptui ptui pole veel ükski polt lahti tulnud.
Re: E39 esimese rattalaagri vahetus
sai ka see töö ette võetud ja ära tehtud. Ei ole midagi keerulist ning igal juhul, kui viitsimist on, siis tasub ise teha. Mina näiteks rentisin iseteenindustöökojas tõstukikoha (120kr/h) ja aega võttis see natuke alla 2h. Kokku läks arve 180kr. olen kindel et iga suvaline töökoda alla 1h seda arvet ei oleks kirjutanud ek siis minimaalselt 300kr.
ühele poldile ma keermeliimi ei pannud - ei tea kas võib juhtuda et kerib lahti selle poldi.
ühele poldile ma keermeliimi ei pannud - ei tea kas võib juhtuda et kerib lahti selle poldi.