Värviparandused
Re: Värviparandused
Võtaks ka veidi sõna nende pisikeste parandusvärvi potsikute osas. Olen nendega (algul Presto tooted, hiljem Motipi omad) viimased 15 aastat erinevatel autodel kivitäkkeid ja pisikriime parandanud.
Kõige huvitavam on see, et ega see värv ei taha kivitäkkel kuigi kaua püsida, kevadel värvid koha üle ja sügisel avastad taas, et seal haljas plekk taas ning vaja uuesti värvida. Isegi metallikvärvidel, millel panen värvile ka eraldi lakikihi peale on tulemus ikkagi see, et mingi aja pärast on see värv seal kadunud.
Ja nende Motipi omadega õige värvitooni leidmine on paras peavalu. Näiteks on uuena Eestist ostetud auto, mis pole kordagi matsu pannud ega üle värvitud. Presto parandusvärvi toon ühtis ideaalselt. Nüüd Motipi oma ei suutnudki seda pisikest potsikut leida, mille toon oleks tagumise lävepakuga (NB! Pleekimata koht originaalse tooniga) sobinud.
Lõpuks sain Motipi 400 ml purgis parandusvärvi, mille toon auto värviga ühtis ja tuligi värvi eelnevalt kuskile topsi pihustada, kust siis peenikese pintsliga kandsid täketele ja kraapsudele.
Mul on väga kahju, et see Presto liideti Motipi külge ja seetõttu loobuti Presto kaubamärgi alt parandusvärvide tootmisest, nende Motipi omadest õige tooni leidmine on ikka paras peavalu.
Muide, kui keegi tahab oma värvikoodi järgi leida vajalikku parandusvärvi, siis on olemas Motip Color Guide http://www.motip.nl/?page=26&mid=0&lang=EN
Kõige huvitavam on see, et ega see värv ei taha kivitäkkel kuigi kaua püsida, kevadel värvid koha üle ja sügisel avastad taas, et seal haljas plekk taas ning vaja uuesti värvida. Isegi metallikvärvidel, millel panen värvile ka eraldi lakikihi peale on tulemus ikkagi see, et mingi aja pärast on see värv seal kadunud.
Ja nende Motipi omadega õige värvitooni leidmine on paras peavalu. Näiteks on uuena Eestist ostetud auto, mis pole kordagi matsu pannud ega üle värvitud. Presto parandusvärvi toon ühtis ideaalselt. Nüüd Motipi oma ei suutnudki seda pisikest potsikut leida, mille toon oleks tagumise lävepakuga (NB! Pleekimata koht originaalse tooniga) sobinud.
Lõpuks sain Motipi 400 ml purgis parandusvärvi, mille toon auto värviga ühtis ja tuligi värvi eelnevalt kuskile topsi pihustada, kust siis peenikese pintsliga kandsid täketele ja kraapsudele.
Mul on väga kahju, et see Presto liideti Motipi külge ja seetõttu loobuti Presto kaubamärgi alt parandusvärvide tootmisest, nende Motipi omadest õige tooni leidmine on ikka paras peavalu.
Muide, kui keegi tahab oma värvikoodi järgi leida vajalikku parandusvärvi, siis on olemas Motip Color Guide http://www.motip.nl/?page=26&mid=0&lang=EN
Vajadusel aitan Tartus veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
- oo7
- Huviline
- Postitusi: 4507
- Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
- Peamine sõiduk: BMW 330Ci
- Asukoht: Tallinn
Re: Värviparandused
see on õige et aeroooli kulub kõvasti ja kihte tuleb ikka väga palju lasta, ma kütsin ka neerupleki peale mingi 1,5 purki ära.
Muidu kas äki ei oleks tark see neeruplekk relakaga haljaks lasta ja happekrundiga enne üle teha, äki siis kestab??
Muidu kas äki ei oleks tark see neeruplekk relakaga haljaks lasta ja happekrundiga enne üle teha, äki siis kestab??
Re: Värviparandused
Selge see, et tavalist spray lakki kulub tunduvalt rohkem, kui tahta korralikult läikima detail saada. Kuid poleerimise all pidasin silmas ikka aparatuuriga, käsitsi ega ei nühi jah lakikihti mahatoivoku kirjutas:
ah? Ise poleerinud motipi spray lakki eest tagant pealt alt ja siiani sanaud asja ikka korralikult läikima. Lihtsalt laki kihtidest oleneb või noh kui palju seda lakki lasta. Spray värvide teemaks ongi see,et neid kulub palju rohkem kui päris värvi. Minul kulus tagastange peale 3,5 purki värvi ja 3 purki lakki, läigib kenasti ja pole probleemi. Külje karpidele kulus suth 4 vist kui ma õigesti mäletan. Siiani värv peal, muidugi sela kus ise retsinud olen seal värviga tuuga.

Muidugi on lihtne ja mugav minna lähimasse tanklasse, haarata Motipi spraylakile ja siis tuhinaga lakkima hakata


Samas tuleks kõvendiga lakk märksa odavam, kuna vajaminev kogus on siis väiksem. Tulevikule mõeldes, tuleb ilmselt esiosa detaile tavalise laki/värvi puhul paari aasta pärast uuesti värvida, kuna ei pea "kivirahele" vastu (omast kogemusest).
- jargo
- Huviline
- Postitusi: 6129
- Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
- Peamine sõiduk: bmw 330ci
- Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
- Kontakt:
Re: Värviparandused
ise maadlen sama probleemi ees.sügisel sai stange tervenisti üle värvitud.kasutatud sai sikkens 3 lakki.Tulevikule mõeldes, tuleb ilmselt esiosa detaile tavalise laki/värvi puhul paari aasta pärast uuesti värvida, kuna ei pea "kivirahele" vastu (omast kogemusest).
eile autot puhtaks pestes sain suure üllatuse osaliseks.esistangel on lugematul hulgal kivitäkkeid mis on läbi laki ja ka värvi.

millegipärast on see talv ikka väga jõhkralt kiva vastu esiotsa lennanud.
küsimus targematele`?millega lakkida esistanget et see ikka kivirahele vastu peaks.
kas keegi on kasutanud(kindlasti on)kriimukindlat lakki?maksab küll kaks kolm korda rohkem ,aga ehk see aitaks?
- Roland325
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
- Peamine sõiduk: BMW 650
- Asukoht: Tartu
Re: Värviparandused
Sikkens peaks normaalne lakk küll olema.
Enda auto sai värvitud paar aastat tagasi ja praeguseks esistangel ja kapoti äärel ainult mõned väiksed kivitäkked.
Kriimukindel lakk on küll natuke elastsem ja tugevam, kuid otse kivitäkete vastu ta suurt ikka ei kaitse.
Oleneb ka, kuidas sõita. Kui maantteel koguaeg teistel p****s sõita, siis tulevad kivitäkked üpris kiiresti, olenemata, kui tugev materjal peal on.
Enda auto sai värvitud paar aastat tagasi ja praeguseks esistangel ja kapoti äärel ainult mõned väiksed kivitäkked.
Kriimukindel lakk on küll natuke elastsem ja tugevam, kuid otse kivitäkete vastu ta suurt ikka ei kaitse.
Oleneb ka, kuidas sõita. Kui maantteel koguaeg teistel p****s sõita, siis tulevad kivitäkked üpris kiiresti, olenemata, kui tugev materjal peal on.
Re: Värviparandused
Talvel on see probleem, et natukene soojemate ilmade puhul on teekate paljas, pannakse soola ja see sulatab tee veelgi üles ning nüüd inimesed sõidavad rõõmsalt naelrehvidega, kisuvad kiviklibu lahti ja nagu roland ütles siis sõites kellelgi p****s sajab see kõik tagasõitjale kaela.
Rääkimata suvel teetööde ajal
Rääkimata suvel teetööde ajal

- jargo
- Huviline
- Postitusi: 6129
- Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
- Peamine sõiduk: bmw 330ci
- Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
- Kontakt:
Re: Värviparandused
mul tegelt see halb komme jah teistel per..s sõita.
peab vist ikka normaalset pikivahe hoidma

peab vist ikka normaalset pikivahe hoidma

- oo7
- Huviline
- Postitusi: 4507
- Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
- Peamine sõiduk: BMW 330Ci
- Asukoht: Tallinn
Re: Värviparandused
Paldiski maanteel õiget pikivahet hoida pea võimatu, kohe on mingid Dziibimehed oma honda crv-de jms asjadega vahel..
Aga see OT niiet las olla..
Aga see OT niiet las olla..
Re: Värviparandused
kui pikivahet ei kannata hoida, siis sõida mõõdajargo kirjutas:peab vist ikka normaalset pikivahe hoidma

BMW e34 525tds 105kW & Honda CBR1000f 98kW & CBR1000rr 126kW
Re: Värviparandused
http://www.autov" onclick="window.open(this.href);return false;ärvid.ee
-
- Huviline
- Postitusi: 229
- Liitunud: 30.06.2016 11:36 49
- Peamine sõiduk: G31; B57
- Asukoht: Tln/Harju
Re: Värviparandused. kivitäkked.
Kivitäkked esistangel, neid ju ikka tuleb.
Alpine valget värvi autol tegelesin korduvalt. Lasin segada 2K värvitooni, segasin ise kõvendi sisse, panin väga peene pintsliga või selle Loew-Cornell asjaga https://northlandcarcarers.nz/products/ ... inting-pen täkked kuhjaga täis, vajadusel mitu korda ja lõpuks lihvisin tasa. Plastikrunti üldiselt polnud käepärast ja väikest täket ei karestanud ka, ei tahtnud neid suureks ajada. 3-4 aastat ikka püsis, kui mitte kauemgi.
Nüüd on Mineral White metallik. Värviletis jäi kommunikatsioon veidi poolikuks ja 2K asemel segati hoopis 1K touch-up komplekt, pintslitega. "Valge" alusvärv alla ja teraga lakk peale. Kuna pudelikesi anti 2, siis ma kohe ei jaganud ära, et need ju 1K.
Minu teada lakikiht peab paksem olema kui värvikiht (?), seega värvi väga paksult ei pannud. Lõpptulemus ei olnud hea, liiga tume jäi. 2 täket kapotil häirivad kõige rohkem. Tegin lühikesed klipid, ca 10 MB. Äkki keegi oskab nõu anda kuidas paremini saaks?
Suurem täke siin. Täke-värv on see väiksem, ebatasane ala. Lakk on paksemalt ja laiemalt. Kuna toon vale, siis ei viitsinud päris tasaseks lihvida-poleerida. Lihv 2000 grit märjalt ja poleer must poroloonpadi trelli otsas, Scholl S20 black.
https://www.dropbox.com/scl/fi/uiaavzw5 ... h9pqq&dl=0
Natuke väiksem täke: https://www.dropbox.com/scl/fi/ee4x8h3s ... dhwbx&dl=0
Saan aru, et selline terav väike täke tuleks laiemalt "avada" ja teravad servad kaotada. Aga kui parandusvärvi toon ei lähe täpselt kokku, siis ei hakka enne rohkem näppima kui olen aru saanud, mis ma valesti teen. Touch-up pudelitel on väikesed avad, ajasin sealt peene kruvika sisse ja segasin ikka ka.
Alpine valget värvi autol tegelesin korduvalt. Lasin segada 2K värvitooni, segasin ise kõvendi sisse, panin väga peene pintsliga või selle Loew-Cornell asjaga https://northlandcarcarers.nz/products/ ... inting-pen täkked kuhjaga täis, vajadusel mitu korda ja lõpuks lihvisin tasa. Plastikrunti üldiselt polnud käepärast ja väikest täket ei karestanud ka, ei tahtnud neid suureks ajada. 3-4 aastat ikka püsis, kui mitte kauemgi.
Nüüd on Mineral White metallik. Värviletis jäi kommunikatsioon veidi poolikuks ja 2K asemel segati hoopis 1K touch-up komplekt, pintslitega. "Valge" alusvärv alla ja teraga lakk peale. Kuna pudelikesi anti 2, siis ma kohe ei jaganud ära, et need ju 1K.
Minu teada lakikiht peab paksem olema kui värvikiht (?), seega värvi väga paksult ei pannud. Lõpptulemus ei olnud hea, liiga tume jäi. 2 täket kapotil häirivad kõige rohkem. Tegin lühikesed klipid, ca 10 MB. Äkki keegi oskab nõu anda kuidas paremini saaks?
Suurem täke siin. Täke-värv on see väiksem, ebatasane ala. Lakk on paksemalt ja laiemalt. Kuna toon vale, siis ei viitsinud päris tasaseks lihvida-poleerida. Lihv 2000 grit märjalt ja poleer must poroloonpadi trelli otsas, Scholl S20 black.
https://www.dropbox.com/scl/fi/uiaavzw5 ... h9pqq&dl=0
Natuke väiksem täke: https://www.dropbox.com/scl/fi/ee4x8h3s ... dhwbx&dl=0
Saan aru, et selline terav väike täke tuleks laiemalt "avada" ja teravad servad kaotada. Aga kui parandusvärvi toon ei lähe täpselt kokku, siis ei hakka enne rohkem näppima kui olen aru saanud, mis ma valesti teen. Touch-up pudelitel on väikesed avad, ajasin sealt peene kruvika sisse ja segasin ikka ka.
- Roland325
- Huviline
- Postitusi: 1780
- Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
- Peamine sõiduk: BMW 650
- Asukoht: Tartu
Re: Värviparandused
Tavalistel mittemetallikvärvidel see süsteem toimib. Teraga värvid on mõeldud püstoliga värvimiseks ja pintsliparandus kohad enamasti ei jäägi sama tooni. Mineral white metallic on 3 etapi värv. Valge alustoon, pärla tera ja lõpuks peale lakk. Seda tooni pintsliga ideaalseks saada on praktiliselt võimatu.