318 e36 tehnilised probleemid
318 e36 tehnilised probleemid
Tere.
Kuna hakkasin paar päeva tagasi elust esimest korda BMW'd omama siis tekkisid mõned küsimused. Vanade autode omamisrõõm on pärast soetamist kohe kilode kaupa juppe välja vahetada ja hooldusi teha.
1.Tahaks teada kas 1.8i 85kw mootor on ketiga või rihmaga (kui tihtit tuleks neid vahetada ja mis see umbes maksma võiks minna).
2.Eile hakkas armaturis õlituli nn. plinkima ja mitte sünkronis vaid nii nagu ise tahab (vahel põleb vahel vilgub nagu strobo jne) milles see võib tingitud olla, tean et pidurid vajavad õhutamist ja käsipidurd korda tegemist kuid kas see tuli on mõeldud ainult pidurivedeliku näitamiseks või on ta kokku viidud ka mootoriõli tasemega?
3.Kui väga võib uskuda õlivahetuse intervalli armaturis näitavat kompuuterit ja kui pirtsakad BMW mootorid üldse vedelike vahetustega on (mootor ei klõbise nii nagu enamus R4 mis linnavahel liikumas on ja tahaks selle asja nii jätta ka)
4.Kui tihti tuleks vahetada nt. käigukasti õli
5.Kui palju võib uskuda kütuse hetkekulu mõõdikut armaturis.
6.Kuna tegu on 93.a. masinaga siis millele tuleks eriti tähelepanu pöörata et hiljem remondiarved lakke ei tõuseks :S
7.Üldiselt mis firmade varuosi peaks kasutama ja mis firmade keemiat oleks rohkem soovitatavam mootorisse valada, et mootor ja terve auto kestaks.
Kuna hakkasin paar päeva tagasi elust esimest korda BMW'd omama siis tekkisid mõned küsimused. Vanade autode omamisrõõm on pärast soetamist kohe kilode kaupa juppe välja vahetada ja hooldusi teha.
1.Tahaks teada kas 1.8i 85kw mootor on ketiga või rihmaga (kui tihtit tuleks neid vahetada ja mis see umbes maksma võiks minna).
2.Eile hakkas armaturis õlituli nn. plinkima ja mitte sünkronis vaid nii nagu ise tahab (vahel põleb vahel vilgub nagu strobo jne) milles see võib tingitud olla, tean et pidurid vajavad õhutamist ja käsipidurd korda tegemist kuid kas see tuli on mõeldud ainult pidurivedeliku näitamiseks või on ta kokku viidud ka mootoriõli tasemega?
3.Kui väga võib uskuda õlivahetuse intervalli armaturis näitavat kompuuterit ja kui pirtsakad BMW mootorid üldse vedelike vahetustega on (mootor ei klõbise nii nagu enamus R4 mis linnavahel liikumas on ja tahaks selle asja nii jätta ka)
4.Kui tihti tuleks vahetada nt. käigukasti õli
5.Kui palju võib uskuda kütuse hetkekulu mõõdikut armaturis.
6.Kuna tegu on 93.a. masinaga siis millele tuleks eriti tähelepanu pöörata et hiljem remondiarved lakke ei tõuseks :S
7.Üldiselt mis firmade varuosi peaks kasutama ja mis firmade keemiat oleks rohkem soovitatavam mootorisse valada, et mootor ja terve auto kestaks.
Life is to fast to drive that slow.
-
- Huviline
- Postitusi: 57
- Liitunud: 31.05.2009 10:47 43
Re: 318 e36 tehnilised probleemid
Kõige pealt tuleks alustada sellest, kas mootor on M40 või M43? Ketiga on M43, vaata järgi ja anna teada kumb on ? 93. aastal pandi mu meelest mõlemat peale veel. M40 minu meelest oluliselt õnnetum - ragisevad nukkvõllid, mis tingitud kehvast hooldusest (õlivahetusi tehakse suvalisel ajal jms.) + hammasrihm keti asemel, tõukurid tiksuvad neil kõigil ning ei usu, et sinu omagi erand. M43 selle eest juba ketiga, sellega hoopis muud jutud. Mis seisukorras on kere, tasuks uurida, sest vanema aastakäigu E36 kered on reeglina tänaseks päevaks suhteliselt otsas. Mootori õlitaseme märgulamp nüüd pidurivedeliku taset küll ei näita ja kui juba õlituli põleb, siis on juba suhteliselt hilja avastada, et mootoris õli vähe on. Kütusekulu koha pealt seda, et vana hea nipp abiks - tangid täis paagi, sõidad, tangid uuesti ja saadki teada reaalse kulu ning saadki seda võrrelda näidikujärgse kuluga - ei miskit raketiteadust. Ning kokkuvõttes - kõige paremini kestab siis, kui saab PÄDEVAT hooldust ning hoolsa omaniku kätt tunda.
BMW 320i XDrive F30 '12
Re: 318 e36 tehnilised probleemid
Selle õlitulega on selline asi, et õli ise on külmamootoriga maksimumi peal aga kui sõitma hakkan ja nt. pidurdan siis hakkab põlema ja kui ma siduri alla vajutan siis kustub ära :S minu jaoks täielikult kahtlane fenomen. Mootori kohapealt oskan nii palju öelda, et kui eile surfasin siin foorumis nac ringi siis jäi silma teema kus pandi kõrvuti m40 ja m43 mootorid koos piltidega. Tegu oli küll siis 1.6 motodega kuid minu oma meenutas kõige rohkem m43. Muidugi ma võin teha ka pildi mootorist ja siia üles panna et oleks kõigile silmaga nähtav. Kuid kui ma hakkan nt. pidureid õhutama siis enam levinud piduri-siduri vedelik on dot4, kas seda võib ka bemmi paaki valada või on neil mingid muud keemiad välja mõeldud.
Life is to fast to drive that slow.
-
- Huviline
- Postitusi: 1425
- Liitunud: 19.12.2008 16:59 40
- Peamine sõiduk: BMW 328i e46,BMW 320iT 46
Re: 318 e36 tehnilised probleemid
85kw on ketiga,ehk m43,m40 mootoril rihmavälp 40 000km
Õli soovitaks ikka 10 000km tagant või korra aastas vahetada(soovitan ikkagi tuntud tootjaid,täis või poolsünt jääb su enda südamele)
käigukasti õli soovitatakse vahetada 120 000km tagant(minu mälu järgi)
Varuosad on e36-le üldiselt soodsa hinnaga (head tootjad ferodo,Lemföder,bosch jne..)
Hetkekulu näidik näitab hetkelist kütusekulu,obc näitab ka keskmist.
Dot 4 peaks hea küll olema
Jahutusvedelikku soovitatakse vahetada kahe aasta tagant.
Ära siis tagasilla ja roolivõimu õligi unusta
Kerele peaks tähelepanu pöörama,selle remont kõige kallim(ukseääred,tiiva servad,pagasniku tihendi äärest,luugi servast)
Õli soovitaks ikka 10 000km tagant või korra aastas vahetada(soovitan ikkagi tuntud tootjaid,täis või poolsünt jääb su enda südamele)
käigukasti õli soovitatakse vahetada 120 000km tagant(minu mälu järgi)
Varuosad on e36-le üldiselt soodsa hinnaga (head tootjad ferodo,Lemföder,bosch jne..)
Hetkekulu näidik näitab hetkelist kütusekulu,obc näitab ka keskmist.
Dot 4 peaks hea küll olema
Jahutusvedelikku soovitatakse vahetada kahe aasta tagant.
Ära siis tagasilla ja roolivõimu õligi unusta

Kerele peaks tähelepanu pöörama,selle remont kõige kallim(ukseääred,tiiva servad,pagasniku tihendi äärest,luugi servast)
Re: 318 e36 tehnilised probleemid
85kW võib ka vabalt M40 olla.
-
- Huviline
- Postitusi: 1425
- Liitunud: 19.12.2008 16:59 40
- Peamine sõiduk: BMW 328i e46,BMW 320iT 46
Re: 318 e36 tehnilised probleemid
LauriTT kirjutas:85kW võib ka vabalt M40 olla.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M40 tuleb nii välja jah.
Re: 318 e36 tehnilised probleemid
A mis **** tundmatutel asjaoludel on M40 rihmavahetusvälp 40 000km??
Re: 318 e36 tehnilised probleemid
Piduriõli tuli peaks olema (!) ja endal see plinkinud kuna õli natuke alla normi...vedelikud normi ja enam märku ei tohiks anda.Õliks ikka Dot4
Puhverdatud - Sarnased lehed
Re: 318 e36 tehnilised probleemid
Ma tean et pidurid tuleb ära õhutada sest pedaal võtab suht põhjast. Küsiks siis kohe siinkohal et kas keegi teab tallinnas mõnda soodsat kohta kus keevitada saaks, vaja oleks summutit keevitada ja eest mingisuguse varda puksi kinnitus mis on läbiroostetanud. Varras ise meenutab jalgrattalenksu
ja jookseb üle põhja üheratta juurest teise juurde. Mis varras see siuke on üldse ja kui suure elulisetähtsusega see on, sest auto ise on vaikne ei kolksu ega midagi.

Life is to fast to drive that slow.
Re: 318 e36 tehnilised probleemid
Sa vist mõtled stabikat 

- Kris K
- Huviline
- Postitusi: 166
- Liitunud: 14.03.2010 12:55 34
- Peamine sõiduk: E90 318iA '06
- Asukoht: Tallinn, Pirita
Re: 318 e36 tehnilised probleemid
Soovitaks "Summutimeistrit". Asub see Seebi 19. Ise sellest ainult positiivset kuulnud ning sai ka ise seal käidud ja tulemus on väga hea.jumpsik kirjutas:Ma tean et pidurid tuleb ära õhutada sest pedaal võtab suht põhjast. Küsiks siis kohe siinkohal et kas keegi teab tallinnas mõnda soodsat kohta kus keevitada saaks, vaja oleks summutit keevitada ja eest mingisuguse varda puksi kinnitus mis on läbiroostetanud. Varras ise meenutab jalgrattalenksuja jookseb üle põhja üheratta juurest teise juurde. Mis varras see siuke on üldse ja kui suure elulisetähtsusega see on, sest auto ise on vaikne ei kolksu ega midagi.
-
- Huviline
- Postitusi: 1425
- Liitunud: 19.12.2008 16:59 40
- Peamine sõiduk: BMW 328i e46,BMW 320iT 46
Re: 318 e36 tehnilised probleemid
LauriTT kirjutas:A mis **** tundmatutel asjaoludel on M40 rihmavahetusvälp 40 000km??
The M40's timing belt was replaced by a chain as the high engine bay temperatures reduced the lifespan of the belt.
Lühidalt siis mootori temperatuur lühendas rihma eluiga,algne välp oli 60 000km,kuid hiljem vähendati 40 000 km peale seoses probleemidega hammasrihma vastupidavusega.
Re: 318 e36 tehnilised probleemid
Nii, sumpa nüüd kinni ja stabikavarras samuti. Tänud neile kes sellele oma panuse andsid 
Nüüd tekkis uus probleem (nagu vanadel autodel ikka kombeks laguneda). Kui sõidan linna vahel madalate pööretega (u. 1700rpm) siis jätab mingi aeg vahele. Kui hoiad gaasi samas asendis siis mingi ajapärast kõik taastub ja sõidab jälle korralikult kuni järgmise korrani. Samas kui kohe gaasi juurde annad siis nagu ei oleks midagi. Vahetasin küünlad ära kuid ikka teeb ja nüüd viskab sooja mootoriga pöörded (500rpm - 1000rpm) selles vahemikus. Kas asi võib olla õhulugejas või võib probleem olla hoopis milleski muus? :S

Nüüd tekkis uus probleem (nagu vanadel autodel ikka kombeks laguneda). Kui sõidan linna vahel madalate pööretega (u. 1700rpm) siis jätab mingi aeg vahele. Kui hoiad gaasi samas asendis siis mingi ajapärast kõik taastub ja sõidab jälle korralikult kuni järgmise korrani. Samas kui kohe gaasi juurde annad siis nagu ei oleks midagi. Vahetasin küünlad ära kuid ikka teeb ja nüüd viskab sooja mootoriga pöörded (500rpm - 1000rpm) selles vahemikus. Kas asi võib olla õhulugejas või võib probleem olla hoopis milleski muus? :S
Life is to fast to drive that slow.
-
- Huviline
- Postitusi: 57
- Liitunud: 31.05.2009 10:47 43
Re: 318 e36 tehnilised probleemid
Oli siin juttu M40 rihmavahetusest... aga soovitav on sul M43 puhul vahetada ka kett. Oleneb muidugi millal viimati vahetatud on ja kas andmed on usaldusväärsed. Bingo lotot selle asjaga mängida ei soovitaks.
BMW 320i XDrive F30 '12
Re: 318 e36 tehnilised probleemid
mul 93a m40 hammasrihmaga sai järgi tsekatud,enne hing rahu ei saand 

=||= 0000
Re: 318 e36 tehnilised probleemid
No selle ketiga on nii, et järgmine nädal lasen auto ühel spetsil üle vaadata ( juhtmed külge jne ). Huvitama hakkas tna pigem üks nn. vidin mille ma leidsin vasaku tagatule juurest pärast seda kui olin tule lahti teinud ja sealt u. 0,5L vett välja valanud :S. Vabandan pildi ebakvaliteetsuse pärast, kuid pimedas telefoniga on suht raske paremat effekti saada
http://fotoalbum.ee/photos/jumpsik/70720293 Peaks veel mainima, et need asjad suht ujusid mul seal.

Life is to fast to drive that slow.
Re: 318 e36 tehnilised probleemid
Pruunide juhtme kimp peaks olema massijuhtmed kokku pandud.
Re: 318 e36 tehnilised probleemid
endal kunagi samaasi oli, puurisin siis ime peene puuriga 45-kraadise nurga all suunaka alla nurka 2 pisikest auku ja vihmavesi oli varsti kadunud..pole siiamaani enam sinna tekkind 

=||= 0000
Re: 318 e36 tehnilised probleemid
Kuna olen siiamaani saanud päris kuldaväärt infi siit bemmide kohta siis küsiks veel mõne asja. Nimelt täna kui kiirendasin ja ristmikul seisma jäin, hakkasid autol pöörded meeletult kõikuma. Pärast 3'e kõikumist suri välja ja enam nii naljalt tööle ei tahtnud minna. Keerasin kapoti alt gaasi peale veidike sain pöörded tühikäigul u. 1100 - 1200 rpm. Hea oli see, et auto sain uuesti liikuma, halb oli see et vahepeal tegi sama nalja, kuid ei surnud enam välja (vist selle pärast et gaasi oli peale keeratud) kuid väga imelik olukord ikkagi, ja kui ta pöördeid viskas siis kiirendamise ajal jättis mootor korralikult vahele ka, nagu ei saaks kütet või õhku vms :S Kust tuleks probleemi hakata taga ajama või on kõige lihtsalt juhtmed külge panna?
Life is to fast to drive that slow.
-
- Huviline
- Postitusi: 1425
- Liitunud: 19.12.2008 16:59 40
- Peamine sõiduk: BMW 328i e46,BMW 320iT 46
Re: 318 e36 tehnilised probleemid
kütusefilter,kütusepump,liigne õhk,lambda...neid kohti mida kontrollida on päris palju 

Re: 318 e36 tehnilised probleemid
Taas probleem lahendatud, viga oli ühes lõdvikus.
Life is to fast to drive that slow.