M40 mootori hammasrihmavahetus
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5634
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
M40 mootori hammasrihmavahetus
Olen luuranud mööda internetti ringi ja kogunud infot M40 hammasrihmavahetuse kohta. Kahes asjas mõtlesin uurida siinseid kogemusi:
(1) Raamatu järgi tuleb nukkvõll fkseerida spets tööriistaga paigale. Kas sellel on tõsisem vajadus kui et lihtsalt kogemata ei liiguks nukk paigast? Et kas on mingil põhjusel sellel mootoril nii et klapivedru(de) surve keerab ilma selle klambrita nuka ära kui rihm maha võtta? Või jääb ikkagi ka ilma nukk sinna kuhu ta keeratud on nagu kõikidel teistel mootoritel mida ma seni näinud olen?
(2) Kui tõsine on see millimeetri pealt täpne rihma pingutuse küsimus?
Jällegi raamatu järgi tuleb rihma tõmmata pingule spetsiaalse mõõteriista järgi, mida häda pärast asendab mingi 85mm pikkuse õlaga võti, mida kahe kiloga tuleb pingutada.
Ma olen ilmselt sadakond hammasrihma vahetanud ajaloo jooksul ja kõik tunde järgi paika pingutanud. Puruks pole neidst ükski enneaegu läinud jne. On's M40 tõepoolest nii tundlik või on tegu rohkem müüdiga?
Muid teemakohaseid tarkuseid siia teemasse võib ka lisada.
(1) Raamatu järgi tuleb nukkvõll fkseerida spets tööriistaga paigale. Kas sellel on tõsisem vajadus kui et lihtsalt kogemata ei liiguks nukk paigast? Et kas on mingil põhjusel sellel mootoril nii et klapivedru(de) surve keerab ilma selle klambrita nuka ära kui rihm maha võtta? Või jääb ikkagi ka ilma nukk sinna kuhu ta keeratud on nagu kõikidel teistel mootoritel mida ma seni näinud olen?
(2) Kui tõsine on see millimeetri pealt täpne rihma pingutuse küsimus?
Jällegi raamatu järgi tuleb rihma tõmmata pingule spetsiaalse mõõteriista järgi, mida häda pärast asendab mingi 85mm pikkuse õlaga võti, mida kahe kiloga tuleb pingutada.
Ma olen ilmselt sadakond hammasrihma vahetanud ajaloo jooksul ja kõik tunde järgi paika pingutanud. Puruks pole neidst ükski enneaegu läinud jne. On's M40 tõepoolest nii tundlik või on tegu rohkem müüdiga?
Muid teemakohaseid tarkuseid siia teemasse võib ka lisada.
Viimati muutis eero, 19.05.2010 23:32 13, muudetud 1 kord kokku.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5634
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Minu masinal ei keera küll nukkvõll kusagile ilma selle spets riistata, kuigi kunagi sai see ajaviiteks valmis meisterdatud. Pingutanud olen ka alati selle 85 mm võtme ja vedrukaaluga. Oma autol olen niimoodi rihma 3 korda vahetanud ja toimib, lisaks ka sõpradel. Rullid on küll vaja vahetada või vähemalt laagrid nende seest. Seega pole see M40 mingi imeriist.
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5634
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Tnx, ma isegi arvasin, et loogiliselt võttes seal midagi enneolematut ei tohiks olla. Aga kui igal pool nii pidulikult neist imeriistadest räägiti et petsid isegi minu ära ja hakkasin kahtlema juba. Loll, mis muud 
Aga arvad, et lihtsalt tunde järgi ei pinguta enam-vähem sinna kuhu vaja?

Aga arvad, et lihtsalt tunde järgi ei pinguta enam-vähem sinna kuhu vaja?
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Re: M40 mootori hammasrihmavahetus
tekkisid ka mõned küsimused rihmavahetuse kohta. Kuna teen seda esimest korda, siis ärge näkku lööge.
Plokikaas käis remondis peale hammasrihma purunemist ja nüüd panin selle peale tagasi.
Kas nüüd edasine tegevus on lihtsalt märgid paika ajada ja saab ilma nende kahe tööriistata rihma peale panna?
Märgid siis vist peaks sedasi olema. Autodata joonisest ei saa midagi aru


Mingeid soovitusi või õpetusi?
Plokikaas käis remondis peale hammasrihma purunemist ja nüüd panin selle peale tagasi.
Kas nüüd edasine tegevus on lihtsalt märgid paika ajada ja saab ilma nende kahe tööriistata rihma peale panna?
Märgid siis vist peaks sedasi olema. Autodata joonisest ei saa midagi aru



Mingeid soovitusi või õpetusi?
Re: M40 mootori hammasrihmavahetus
Tegin enda masinal (e36 316i m40 mootor)rihma ja rullikute vahetuse ise ja on tõesti nii et kui vana rihma maha võtsin,siis klapivedru(de) surve keeras ilma selle klambrita nuka ära,ja pärast pidin uuesti hakkama märke paika ajama, ja pingutasin tunde järgi,ei usu et nüüd nii täpne peab olema.ega muidu midagi keerulist pole.
55526860
BMW E39 525d Exclusive Edition 2003a.
BMW E39 530d Exclusive Edition 2003a.
BMW E39 525d Exclusive Edition 2003a.
BMW E39 530d Exclusive Edition 2003a.
Re: M40 mootori hammasrihmavahetus
Igalpool kirjutatakse, et ilma rihmata ei tohi nukkvõlli ega silindreid ringi ajada.
Et siis, keeran tuimalt märgid paika ja rihm peale ikkagi?

- eero
- Huviline
- Postitusi: 5634
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Re: M40 mootori hammasrihmavahetus
Miks sa neid ilma rihmata keerutama peaksid? Keerad enne rihma maha võtmist paika ja siis vana maha uus peale.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Re: M40 mootori hammasrihmavahetus
Ei saa. Mu esimeses postis kirjas ka, et rihm läks puruks ja plokikaas käis remondis. Plokikaane keerasin peale tagasi ja nüüd vaja rihm ka kuidagi saada aga kuna kogemusi pole, siis ei julge lahmida.eero kirjutas:Miks sa neid ilma rihmata keerutama peaksid? Keerad enne rihma maha võtmist paika ja siis vana maha uus peale.
- martinr112
- Huviline
- Postitusi: 324
- Liitunud: 29.01.2008 21:25 18
- Asukoht: Tallinn/Viljandimaa
Re: M40 mootori hammasrihmavahetus
Seal 5 hammast edasi on sälk ja valge täpp, see vist selle noolega koos peab olema (sama aeg hammasvöö suurem sälk on anduri kohal)s2si kirjutas:![]()
Muidu väntvõlli jaoks on selline lihtne fikseerimise tööriist.
http://www.etoolcart.com/images/product ... W_4001.jpg
Nukkvõlli rihmaratas ei ole fikseeritult otsas vaid kui polt vabastada siis saab mingi paar kraadi keerata, et peenhäälestust teha saaks.
DIY tööriistad on näiteks sellel lehel http://e30world.com/engine/BMW-E30-cams ... M40-engine
Ise tegin selle pulga käia peal valmis ja nukkvõlli kontrollisin nurgikuga.
Iseenesest saab väntvõlli fikseerimiseks kasutada ka lihtsalt M8 polti aga siis jääb väike loks, mis on tegelikult nii väike et nende märkide järgi nagunii nii täpselt paika ei paneks. (Need märgid üksteisest nii kaugel et nende järgi üldse minumeelest täpselt ei pane paika)
Rihmavahetusest on juttu Haynes manualis mis E30 jaoks. http://stuff.e30club.org/haynes/02A%20- ... edures.pdf
Re: M40 mootori hammasrihmavahetus
Kas nukkvõll oli ka kaanel peal kui paika keerasid?
Kui nii, siis tõenäoliselt mõni klapp kõver.
Kui nii, siis tõenäoliselt mõni klapp kõver.
Re: M40 mootori hammasrihmavahetus
Selline probleem, et märgid ei klapi omavahel kui rihm peale panna. Panen ülemise märgi paika aga alumist ei saa paika. Ühel juhul on alumine märk 2 hammast noolest allpool ja rihma ühe hamba võrra edasi tõstes on 1 hamba võrra üle. Alumine märk peaks olema pildilt see väike sälk, mis on valge värviga ka märgitud. Kas see on normaalne, või mis tegema peaks ja kumbasse asendisse ma jätan?
Ühtki nendest spetstööriistadest ei ole ja vist vaja ka ei ole nagu aru saan?
Mis juhtub kui rihm 1-2 hammast vale on? Klapid pähe kohe?
Ühtki nendest spetstööriistadest ei ole ja vist vaja ka ei ole nagu aru saan?
Mis juhtub kui rihm 1-2 hammast vale on? Klapid pähe kohe?
- martinr112
- Huviline
- Postitusi: 324
- Liitunud: 29.01.2008 21:25 18
- Asukoht: Tallinn/Viljandimaa
Re: M40 mootori hammasrihmavahetus
Spetstööriistasid just vaja ongi et hammasrihm täpselt peale panna. Nukkvõlli rihmaratas annab natuke pöörata kui polt lahti lasta, seetõttu hammaste järgi panemine on sama hea kui lambist peale visata.
Re: M40 mootori hammasrihmavahetus
On märgid ka, piltidelt ju ilusti näha märgid. Aga teema lõpetuseks link, mis asjad normaalselt ära seletab
http://www.e30zone.net/e30zonewiki/inde ... elt_Change
Muutsin siis foorumikasutajate jaoks talutavamaks lugemise.
http://www.e30zone.net/e30zonewiki/inde ... elt_Change
Muutsin siis foorumikasutajate jaoks talutavamaks lugemise.
Viimati muutis s2si, 12.08.2010 20:31 37, muudetud 1 kord kokku.
Re: M40 mootori hammasrihmavahetus
-
Viimati muutis s2si, 12.08.2010 20:30 53, muudetud 1 kord kokku.
Re: M40 mootori hammasrihmavahetus
Äratan vana teema taas üles. Täpselt nagu eespool mainiti ei fikseeri nukkvõlli rihmarata sälk nukkvõlli vaid jätab päris suure mänguruumi. Rakis ning hooratta fikseerimis pulk on olemas mis aitavad teoorias gaasivatue õigeks seada. Kas polt millega rihmaratas kinni keeratakse nukvõlli külge hoiab seda kindlalt paigal? Ning pole ohtu, et kinni keeratud poldiga nuki ning rihmaratta asend ei nihku?martinr112 kirjutas: ↑11.08.2010 21:26 03 Spetstööriistasid just vaja ongi et hammasrihm täpselt peale panna. Nukkvõlli rihmaratas annab natuke pöörata kui polt lahti lasta, seetõttu hammaste järgi panemine on sama hea kui lambist peale visata.
Teine küsimus on plokikaane lihvimise kohta. Palju M40 vōib kaant madalamaks lihvida ilma, et klapid kolbidega kokku saaksid. Ühest saksakeelselt foorumist leidsin numbri 1,2 mm. Kas kellelgi on teadmisi/kogemust selle kohta? Ilmselt saab tänu ujuvale rihmaratta fiksaatorile ka mootori märgid paika ilma reguleeritava nukarattata?
e30 316i coupe
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5634
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Re: M40 mootori hammasrihmavahetus
Selle jaoks, kui kaant rohkem lihvid, on paksem plokikaane tihend kompensatsiooniks.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Re: M40 mootori hammasrihmavahetus
Tihend tuleb ilmselt standard paksusega.
Veerisin veel veidi saksa foorumit ning seal kirjutatakse, et 0,8-1,0 mm lihvides saab veel 95 bensiini kasutada. Üle selle peaks 98 paaki laskma. Klappide ning kolbide kokkusaamise hirmu ei ole kui standard tõusuga nukkvõll. Ning 0,1 mm maha lihvi kaanest tõstab kompressiooni umbes 0,1 atm.
https://e30-talk.com/topic/114926-verdi ... rden-soll/
Veerisin veel veidi saksa foorumit ning seal kirjutatakse, et 0,8-1,0 mm lihvides saab veel 95 bensiini kasutada. Üle selle peaks 98 paaki laskma. Klappide ning kolbide kokkusaamise hirmu ei ole kui standard tõusuga nukkvõll. Ning 0,1 mm maha lihvi kaanest tõstab kompressiooni umbes 0,1 atm.
https://e30-talk.com/topic/114926-verdi ... rden-soll/
e30 316i coupe
- eero
- Huviline
- Postitusi: 5634
- Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
- Peamine sõiduk: F07 535i GT
- Telefon: 5256627
- Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
- Kontakt:
Re: M40 mootori hammasrihmavahetus
98 benssu võiks nagunii kasutada
Nüüd juba selle biolisandi pärast, aga mina iskiklikult pole oma autodesse umbes 25 aastat muud pannud kui 98 lihtsalt, sest see on parem.

E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT