Sidur ei lahuta!
Sidur ei lahuta!
Autoks on Bmw 520 E34, 91 aasta oma.
Nimelt oli hiljuti õli alla miinimumi, ning lisasin siis statoili 15w40 õli sisse( mis õli ennem oli, seda ei teadnud). Nüüd nimelt, järgmine päev sõites, kadus kui sidur ära. Kui paned auto käima külmalt, lähevad käigud ilusti sisse ja sidur töötab. Nii kui sõidad 100-200m, kaob kui sidur ära( jätab tunde, naq sidur võtaks 1/3 pedaali vahemaast põrandaga), ja käigud ei lähe sisse. Kuulsin,et sidur on hüdrauliline,ehk sis õlipeal töötav. Äkki kahe õli segunemisel tekkis selline vaht,mis kaotab surve siduris ära? Mis oskavad foorumikaaslased selle kohta kosta? Kas piisaks õlivahetusest, Või on lihtsalt selline juhus olnud,et näiteks sidurikorv läbi?
Nimelt oli hiljuti õli alla miinimumi, ning lisasin siis statoili 15w40 õli sisse( mis õli ennem oli, seda ei teadnud). Nüüd nimelt, järgmine päev sõites, kadus kui sidur ära. Kui paned auto käima külmalt, lähevad käigud ilusti sisse ja sidur töötab. Nii kui sõidad 100-200m, kaob kui sidur ära( jätab tunde, naq sidur võtaks 1/3 pedaali vahemaast põrandaga), ja käigud ei lähe sisse. Kuulsin,et sidur on hüdrauliline,ehk sis õlipeal töötav. Äkki kahe õli segunemisel tekkis selline vaht,mis kaotab surve siduris ära? Mis oskavad foorumikaaslased selle kohta kosta? Kas piisaks õlivahetusest, Või on lihtsalt selline juhus olnud,et näiteks sidurikorv läbi?
Re: Sidur ei lahuta!
Siduri hüdraurika töötab ikka sama õli pealt mis pidurid, nii et kui sa seda õli just pidurivedeliku paaki ei valanud ei saa õlivahetuse viga küll olla.
BMW E34 525i touring
Re: Sidur ei lahuta!
Valasin ikka mootorisse õli.
Eeldavasti sellist juhust ei või tekkida,et kui karterikaane tihend on läbi käimari poolt, siis see õli ka vaevalt sidurisse jõuab minna?
Eeldavasti sellist juhust ei või tekkida,et kui karterikaane tihend on läbi käimari poolt, siis see õli ka vaevalt sidurisse jõuab minna?
Re: Sidur ei lahuta!
Uuri, kas pidurivedeliku tase on normis.
Kui seal on õli vähe, siis lisa (tavaliselt DOT4, korgil peaks õli mark kirjas olema).
Lisa õli vajadusel ning kui ei muutu või õli normis siis proovi sidurit õhutada.
Kui need ka ei tööta, siis auto alt vaadata, kas töösilinder siduril õline.
Kui seal on õli vähe, siis lisa (tavaliselt DOT4, korgil peaks õli mark kirjas olema).
Lisa õli vajadusel ning kui ei muutu või õli normis siis proovi sidurit õhutada.
Kui need ka ei tööta, siis auto alt vaadata, kas töösilinder siduril õline.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
Re: Sidur ei lahuta!
Üritasin täna õhutada sidurit. Õhutasin niiviisi, et igat korda enne nipli lahtikeeramist, pumpasin pedaali umb 50korda, ja igakord tuli natuke õhku välja. Jätkasin sellist protseduuri pool tundi järjest, kuid sidur ikkagist täiesti tuim ehk siis mingit raskust ei lasku siduri pedaalile. Küsisin natuke nõu, ning mulle öeldi ,et seljuhul peaksid läbi olema töösilindri mansetid. Kas see jutt vastab tõele, või jäi tõesti õhutamisest väheks? sest igakord tuli natuke õhku välja õhutamisel.
-
- Huviline
- Postitusi: 291
- Liitunud: 29.05.2009 21:06 38
- Peamine sõiduk: BMW f11 530D
- Asukoht: Harjumaa, Rae vald
Re: Sidur ei lahuta!
Mina pakuks veaks ülemise silindri mantsettides-see mis on salongis siduri pedaali taga.Omal vahetasin kunagi ja sain tööle. Vaata sinna ehk on õline.Kui alt(töösilinder) märg siis võimalik,et viga seal.
Re: Sidur ei lahuta!
Ülemine on peasilinder, ehk millega siis pumbatakse ja siduri juures on töösilinder.
Õhutad sidurit nagu pidureidki: Pumpad mõned korrad (teoorias võiks pedaal ka raskemaks minna, isegi, kui õhk vahel) ning siis hoiad pedaali põhjas ja keegi laseb niplist õhu välja. Pedaali ei tohi ennem vabastada, kui nippel on kinni keeratud taas. Ja nii mõned korrad.
Kindlasti tuleb ka õli taset jälgida, et see otsa vahel ei saaks.
Aga kui all tundub kõik kuiv olevat, siis loogiline oleks peasilindri mansetid jah. Peaks sellele olema ka rem komplekti saadaval.
Õhutad sidurit nagu pidureidki: Pumpad mõned korrad (teoorias võiks pedaal ka raskemaks minna, isegi, kui õhk vahel) ning siis hoiad pedaali põhjas ja keegi laseb niplist õhu välja. Pedaali ei tohi ennem vabastada, kui nippel on kinni keeratud taas. Ja nii mõned korrad.
Kindlasti tuleb ka õli taset jälgida, et see otsa vahel ei saaks.
Aga kui all tundub kõik kuiv olevat, siis loogiline oleks peasilindri mansetid jah. Peaks sellele olema ka rem komplekti saadaval.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
Re: Sidur ei lahuta!
Õhutasin niimoodi, nagu tuligi õhutada. Ja sellist asju, nagu raskust pedaalil küll tunda ei olnud.
Töösilinder tundus küll kuiv olevat. Eks tuleb siis vaadata mul seda pedaali silindrit, mis lood tollega on. Saan ma siis aru, et töösilindri või peasilindri viga on seljuhul, kui silinder on pealt õline?
Töösilinder tundus küll kuiv olevat. Eks tuleb siis vaadata mul seda pedaali silindrit, mis lood tollega on. Saan ma siis aru, et töösilindri või peasilindri viga on seljuhul, kui silinder on pealt õline?
Re: Sidur ei lahuta!
Peasilinder üldjuhul välja lekkima ei hakka. Ta lihtsalt ei tekita rõhku, kuna mantsetid ei ole tihedad.
Töösilinder hakkab üldjuhul lekkima, kuna õli peab kusagilt välja pääsema, kui sealsed mansetid läbi ja kolbi ei suruta.
Töösilinder hakkab üldjuhul lekkima, kuna õli peab kusagilt välja pääsema, kui sealsed mansetid läbi ja kolbi ei suruta.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
Re: Sidur ei lahuta!
Korda ei ole tänaseni midagi saanud, kuid olen leidnud eripärasusi, mis võib viia mingi kindla veani.
Nimelt kui õhutan sidurit, tuleb alt siis välja natuke õhu ja pisut õli. Ja kogu lugu. Mingit voolavat õli ei tule, justkui natuke õli jõuab tänu pumpamisele. Ise siis mõtlesin,et viga peaks olema töösilindri mansetis, mis töötab kui klapp. Ja klapp ehk avaneb tänu mingisugusele suuremale survele. Muidu jääb oma kohale ning õli ei jõua töösilindrisse.
Teine võimalus on see,et mingisugune toru on umbes,mis jõuab sidurini.
Eks nädalavahetusel tuleb autot kanalis uurida ja töösilinder lahti võtta põhjusega,et miks õli ei jõua töösilindrini.
Nimelt kui õhutan sidurit, tuleb alt siis välja natuke õhu ja pisut õli. Ja kogu lugu. Mingit voolavat õli ei tule, justkui natuke õli jõuab tänu pumpamisele. Ise siis mõtlesin,et viga peaks olema töösilindri mansetis, mis töötab kui klapp. Ja klapp ehk avaneb tänu mingisugusele suuremale survele. Muidu jääb oma kohale ning õli ei jõua töösilindrisse.
Teine võimalus on see,et mingisugune toru on umbes,mis jõuab sidurini.
Eks nädalavahetusel tuleb autot kanalis uurida ja töösilinder lahti võtta põhjusega,et miks õli ei jõua töösilindrini.
Re: Sidur ei lahuta!
Nii, sain siis ise ka lõpuks asjaga valmis.
Esimenese asjana siis otsisin kasutatud töösilindrit ja peasilindrit. Leidsin siis 400EEK eest mõlemad asjad.
Üritasin siis alustada peasilindrist. Jõudsin asjaga niikaugele, kuniks nägin,et peasilinder kinni poltidega, mida mina enda tagasihoidlikute tööriistadega lahti ei saanud. Selle jätsin sinna paika ja lootsin,et ehk asi on ikka alumises silindris. Läksin siis auto alla, võtsin töösilindri küljest. Suruõhuga silindri voolikust sisse puhudes,tuli kolv seest välja ning peale seda puhastasin selle sisemuse puhtaks,kuna kolv ei liikunud ilusti ülesse-alla. Ladusin siis kõik tagasi kokku ja kruttisin autole külge. ( See oli vana töösilinder, nii igaksjuhuks proovisin uuesti. )
Kuna ise pole sellise asjaga tegelenud,avastasin mitmesuguseid eripärasi, kui üritasin õhutada. Esiteks ei tulnud õli niplist välja, kuigi reeglina pidi nipli lahti keeramisel nirisema õli välja. Üritasime õhutada 15 minutit ja asi tulemuseta. Asjast sai siiber ja külma tõttu panime auto tööle,et sees pisut soojendada ennast. Ja imede ime- autol hakkas nö ise sidur tagasi tulema 10 minuti jooksul. Üritasin siis sõita, kuid vahel hakkas jälle sidur jälle ära kaduma, ning pumbades sidurit tuli lahutavus tagasi.
Egas midagi. Võtsin töösilindri jälle küljest ning panin ostetud töösilindri asemele. Õhutamine oli sama utoopiline nagu esimesel korral. Ja nüüdseks töötab sidur hästi. Ehk sellest jutust on teistelegi kasu.
Tänud muidugi foorumikaaslastele, kes aitasid ja kellest väga palju kasu oli!
Esimenese asjana siis otsisin kasutatud töösilindrit ja peasilindrit. Leidsin siis 400EEK eest mõlemad asjad.
Üritasin siis alustada peasilindrist. Jõudsin asjaga niikaugele, kuniks nägin,et peasilinder kinni poltidega, mida mina enda tagasihoidlikute tööriistadega lahti ei saanud. Selle jätsin sinna paika ja lootsin,et ehk asi on ikka alumises silindris. Läksin siis auto alla, võtsin töösilindri küljest. Suruõhuga silindri voolikust sisse puhudes,tuli kolv seest välja ning peale seda puhastasin selle sisemuse puhtaks,kuna kolv ei liikunud ilusti ülesse-alla. Ladusin siis kõik tagasi kokku ja kruttisin autole külge. ( See oli vana töösilinder, nii igaksjuhuks proovisin uuesti. )
Kuna ise pole sellise asjaga tegelenud,avastasin mitmesuguseid eripärasi, kui üritasin õhutada. Esiteks ei tulnud õli niplist välja, kuigi reeglina pidi nipli lahti keeramisel nirisema õli välja. Üritasime õhutada 15 minutit ja asi tulemuseta. Asjast sai siiber ja külma tõttu panime auto tööle,et sees pisut soojendada ennast. Ja imede ime- autol hakkas nö ise sidur tagasi tulema 10 minuti jooksul. Üritasin siis sõita, kuid vahel hakkas jälle sidur jälle ära kaduma, ning pumbades sidurit tuli lahutavus tagasi.
Egas midagi. Võtsin töösilindri jälle küljest ning panin ostetud töösilindri asemele. Õhutamine oli sama utoopiline nagu esimesel korral. Ja nüüdseks töötab sidur hästi. Ehk sellest jutust on teistelegi kasu.
Tänud muidugi foorumikaaslastele, kes aitasid ja kellest väga palju kasu oli!
