Hoorattad ja nende erinevused
M50'le ühemassiline hooratas
91a M50B25, kahemassilise hoorattaga (228mm siduriga).
Millistelt mudelitelt leida sobiv ühemassiline hooratas ning mis peale siduri veel vahetamist vajab?
Olen uurinud et M20 hooratta puhul vahetatakse ka starter ära. Kas hambad ei klapi? Millistelt M20telt sobiva hooratta leiaks?
Millistelt mudelitelt leida sobiv ühemassiline hooratas ning mis peale siduri veel vahetamist vajab?
Olen uurinud et M20 hooratta puhul vahetatakse ka starter ära. Kas hambad ei klapi? Millistelt M20telt sobiva hooratta leiaks?
Re: M50'le ühemassiline hooratas
Näiteks 2.0 või 2.5 125kw
Selle vahetusega saad mootori erksamaks, aga kaotad madala pöörde väändes ja tühikäik läheb veidi ebaühtlaseks.
Starteri koha pealt jah et hamumisse ei lähe see kompott. Neid vanu mootoreid palju liikvel ja koos starteriga sobiva komplekt leidmine pole eriti raske.
Selle vahetusega saad mootori erksamaks, aga kaotad madala pöörde väändes ja tühikäik läheb veidi ebaühtlaseks.
Starteri koha pealt jah et hamumisse ei lähe see kompott. Neid vanu mootoreid palju liikvel ja koos starteriga sobiva komplekt leidmine pole eriti raske.
e32 750i & IX35 & A6 4F & Jeep GC
Re: M50'le ühemassiline hooratas
ei kaota selles väändes midagi. vääne = mootori poolt tehtud töö, kui oskad mulle selgitada missugust tööd ja mille arvelt teeb mootoris hooratas ehk mootori poolt kaasa tiritav mass siis räägime edasi!
tegelikult on nii, et selle teatud mõttes kasutu tühja massi ringi vedamiseks peab mootor tegema hoopis rohkem tööd ja võllist saab seega sellevõrra vähem kasulikku jõudu kätte. muidugi see on üsna minimaalne hulk, millest siin räägime...aga point on selles, et sa oled asjast valepidi aru saanud
samahästi võiks öelda, et kui paned tagasillale kergemad rattad siis kaotad madala pöörde väändes
anyway, tühikäik läheb küll ebaühtlasemaks.
tegelikult on nii, et selle teatud mõttes kasutu tühja massi ringi vedamiseks peab mootor tegema hoopis rohkem tööd ja võllist saab seega sellevõrra vähem kasulikku jõudu kätte. muidugi see on üsna minimaalne hulk, millest siin räägime...aga point on selles, et sa oled asjast valepidi aru saanud

samahästi võiks öelda, et kui paned tagasillale kergemad rattad siis kaotad madala pöörde väändes

anyway, tühikäik läheb küll ebaühtlasemaks.
Re: M50'le ühemassiline hooratas
Tühikäik on juba praegu ebaühtlane. Hooratas teeb häält seisma jättes samuti. Mõtlesin et ehk paneks ühemassilise hooratta selle kalli ning ebatöökindla kahemassilise asemel. Ebatöökindla selles mõttes, et uue hooratta ostmist ma küll otstarbekaks ei pea.
Re: M50'le ühemassiline hooratas
Selles väände asjas mõtlesin seda et kui kohapealt minema lähed siis tahab rohkem gaasi saada kui muidu. M50 motoga lased muidu rahulikult siduri lahti ilma gaasi andmata ja auto hakkab liikuma, kui paned kergema hooratta siis kaob see ära.
Pigem väljendasin ennast natuke valesti enne.
Pigem väljendasin ennast natuke valesti enne.
e32 750i & IX35 & A6 4F & Jeep GC
Re: M50'le ühemassiline hooratas
Mul on pakkuda ühemassiline hooratas m50b25 mootorilt. Tundub massiivsem kui m20 mootori oma. Sellele aga on ka sobivat sidurikorvi vaja.
Re: M50'le ühemassiline hooratas
RealOEMi järgi sobib sama starter mis kahemassilisele. Kaaluvahe on 600g (10,5 vs. 11,1 kg). Selles kontekstis tundub M20 oma muidugi edevam (8,5 kg). 

Re: M50'le ühemassiline hooratas
Madis, niiöelda "reaalses elus" vast ongi asja magusam pool tegelikult just see, et saad teatud mõttes kakanikerdise kahemassilise pealt minna üle ühemassilisele. ma mõtlen siis seda, et kui me räägime ikkagi tavalisest tänaval sõitmise autost.
see suure kaaluvahe tagaajamine on rohkem selline rinkavendade värk. noh läheb jah kergemini pöördesse, igast heel and toe'd on parem teha, natuke rohkem ehk kasulikku jõudugi vändast AGA tänaval ei ole ükski neist asjadest ju tegelikult eriti määrava tähtsusega
kui saad ilma starteriga jamamiseta hakkama siis soovitaks küll võtta pigem see M50'e ühemassiline. aga arvesta, et tõenäoliselt on sul vaja teistsugust sidurit (anyway kui liigud 2-massiliselt 1'sele). Et minumeelest need sidurid olid ilma leevendusvedrudeta.
see suure kaaluvahe tagaajamine on rohkem selline rinkavendade värk. noh läheb jah kergemini pöördesse, igast heel and toe'd on parem teha, natuke rohkem ehk kasulikku jõudugi vändast AGA tänaval ei ole ükski neist asjadest ju tegelikult eriti määrava tähtsusega

kui saad ilma starteriga jamamiseta hakkama siis soovitaks küll võtta pigem see M50'e ühemassiline. aga arvesta, et tõenäoliselt on sul vaja teistsugust sidurit (anyway kui liigud 2-massiliselt 1'sele). Et minumeelest need sidurid olid ilma leevendusvedrudeta.
Re: M50'le ühemassiline hooratas
Sidur on kuludesse sisse arvestatud. Muidu erinevates varuosa portaalides pakutaksegi esimese valikuna M50le ühemassilise hooratta sidurit. 

Re: M50'le ühemassiline hooratas
mitte tõenäoliselt ei ole vaja teist sidurit, vaid kindlasti kohe!fiziks kirjutas:Madis, niiöelda "reaalses elus" vast ongi asja magusam pool tegelikult just see, et saad teatud mõttes kakanikerdise kahemassilise pealt minna üle ühemassilisele. ma mõtlen siis seda, et kui me räägime ikkagi tavalisest tänaval sõitmise autost.
see suure kaaluvahe tagaajamine on rohkem selline rinkavendade värk. noh läheb jah kergemini pöördesse, igast heel and toe'd on parem teha, natuke rohkem ehk kasulikku jõudugi vändast AGA tänaval ei ole ükski neist asjadest ju tegelikult eriti määrava tähtsusega![]()
kui saad ilma starteriga jamamiseta hakkama siis soovitaks küll võtta pigem see M50'e ühemassiline. aga arvesta, et tõenäoliselt on sul vaja teistsugust sidurit (anyway kui liigud 2-massiliselt 1'sele). Et minumeelest need sidurid olid ilma leevendusvedrudeta.

läbielatud teema.
2000 a. 320d, e46
M51-le ühemassiline hooratas
1. Mis vahe on M51 kahemassilistel hooratastel. Kokku neid realoemi järgi 4 vist..
2. Kas on võimalik lihtsa vaevaga asendada kahemassiline hooratas ühemassilisega? M50 hootaras? Kas hammasvöö sama? Pöörete impulssi diftid pole vast väga suur probleem..
2. Kas on võimalik lihtsa vaevaga asendada kahemassiline hooratas ühemassilisega? M50 hootaras? Kas hammasvöö sama? Pöörete impulssi diftid pole vast väga suur probleem..
F11
Re: M51-le ühemassiline hooratas
E39 manuaalile leidsin realoem'st ainult ühe, on teine u.400gr kergem kui E34 oma. Kaaluvahe siis neil, võib-olla ka vedrude jäikuse.Kalev kirjutas:1. Mis vahe on M51 kahemassilistel hooratastel. Kokku neid realoemi järgi 4 vist..
Hind paneb ühemassilise vastu vahetama?

Diiselmootoril võtab kahemassiline hooratas kindlasti vibratsiooni palju vähemaks, aga eks ise tead.
BMW e34 525tds 105kW & Honda CBR1000f 98kW & CBR1000rr 126kW
Hoorattad ja nende erinevus
kahemassiline hooratas-ühemassilise vastu.või kokku keevitus
sobivat vastust foorumist ei leidnud.
asi siis selles, et need kahemassilised hoorattad on parajad pas*d, kui nad läbi hakkavad minema, ja seda need vanad tavaliselt on. endal vahetatud pool aastat tagasi ja juba on tunda, et ega pikka pidu temaga enam ei ole, aga präegu veel käib. tutikat hooratast 10tonni eest küll ostma ei hakka.ja sellest ka minu küsimused siis.
1. kas kahemassilise hooratta saab vahetada ühemassilise vastu, ja mille oma sobib ??
2.kui panna ühemassiline hoorattas kas siis mingit raskusevahet neil ei ole, et kas see mootori tõõd mõjutab ??
3. olen uurind, et kui panna ühemassiline, siis tuleb panna leevendiga sidur ja siis teha veel sidurisilindrit pikemaks, sest muidu ei pidand küündima vms. et kas see vastab tõele ??
4. kas ühemassilise hooratta hambad on samasugused nagu kahemassilisel. ( starteri mõttes ) ??
5.olen kuulnud ka, et kahemassilist keevitatakse kokku, ja siis pannakse leevendiga sidur ja asi korras. aga sellisel juhul räägitakse, et käigukasti võll pidavat kolisema hakkama, aga sellest ma ei saa aru kuidas ??
6. tegelikult mind huvitab kõige rohkem see 5 variant. et mis te arvate kas tasub kokku keevitada ja kuidas ta pärast ka toimib. on keegi sama teinud ??
7. kus keevitatakse kahemassilist kokku, ja mis oleks hind ??
suht segane värk aga oleks siiski vaja nendele küsimustele vastust, inimestelt kes asjast midagi teavad, või on ehk isegi teinud nii. autoks BMW 525td 2,5 85kw 95aasta
sobivat vastust foorumist ei leidnud.
asi siis selles, et need kahemassilised hoorattad on parajad pas*d, kui nad läbi hakkavad minema, ja seda need vanad tavaliselt on. endal vahetatud pool aastat tagasi ja juba on tunda, et ega pikka pidu temaga enam ei ole, aga präegu veel käib. tutikat hooratast 10tonni eest küll ostma ei hakka.ja sellest ka minu küsimused siis.
1. kas kahemassilise hooratta saab vahetada ühemassilise vastu, ja mille oma sobib ??
2.kui panna ühemassiline hoorattas kas siis mingit raskusevahet neil ei ole, et kas see mootori tõõd mõjutab ??
3. olen uurind, et kui panna ühemassiline, siis tuleb panna leevendiga sidur ja siis teha veel sidurisilindrit pikemaks, sest muidu ei pidand küündima vms. et kas see vastab tõele ??
4. kas ühemassilise hooratta hambad on samasugused nagu kahemassilisel. ( starteri mõttes ) ??
5.olen kuulnud ka, et kahemassilist keevitatakse kokku, ja siis pannakse leevendiga sidur ja asi korras. aga sellisel juhul räägitakse, et käigukasti võll pidavat kolisema hakkama, aga sellest ma ei saa aru kuidas ??
6. tegelikult mind huvitab kõige rohkem see 5 variant. et mis te arvate kas tasub kokku keevitada ja kuidas ta pärast ka toimib. on keegi sama teinud ??
7. kus keevitatakse kahemassilist kokku, ja mis oleks hind ??
suht segane värk aga oleks siiski vaja nendele küsimustele vastust, inimestelt kes asjast midagi teavad, või on ehk isegi teinud nii. autoks BMW 525td 2,5 85kw 95aasta
Re: kahemassiline hooratas-ühemassilise vastu.või kokku keevitus
jah, saab vahetada, jah on massivahe, jah saab ka keevitada (kõike saab ju keevitada!) aga sellist pornot ise küll ei teeks 

Re: kahemassiline hooratas-ühemassilise vastu.või kokku keevitus
millist pornot sa mõtled kas ühemassilise vahetamise vastu või kokku keevitamine.
eks sellepärast ma siit uuringi, et teada saada kas tasub või mitte
eks sellepärast ma siit uuringi, et teada saada kas tasub või mitte

Re: kahemassiline hooratas-ühemassilise vastu.või kokku keevitus
keevitamist ikka! eks teoreetiliselt annaks seda ehk ka korralikult teha, aga ma arvan, et see maksaks mõttetult palju ning kokkuvõttes ei tasu ennast ära.
hooratas tuleks peale seda keevitamise keberniiti ilusti tasakaalu ka ajada.
hooratas tuleks peale seda keevitamise keberniiti ilusti tasakaalu ka ajada.
Re: kahemassiline hooratas-ühemassilise vastu.või kokku keevitus
jah, seda ma mõtlesin ise ka et seda peab ju tasakaalustama. arvatavasti selle keevitamise mõtte ma unustan ära ka. aga mis sellest teisest varjandist arvate ??
Re: kahemassiline hooratas-ühemassilise vastu.või kokku keevitus
Tavaline hooratas ja leevendiga sidur töötab kindlasti, sest osadel masinatel ongi selline kombinatsioon.
Mis seal aga veel lisaks hoorattale ja sidurile vahetama peab, seda ei oska öelda.
Silma järgi vaadates peaks kahemassilisega asi sujuvam olema, sest hoorattas rohkem vedrusi ja tundub et peaks leevendama suuremaid võnkumisi mootorist. Kui võrrelda vedrudega mis on leevendiga sidurikettal. Aga see on minu teoreetiline arvamus, praktikas pole võrrelda saanud.
Mis seal aga veel lisaks hoorattale ja sidurile vahetama peab, seda ei oska öelda.

Silma järgi vaadates peaks kahemassilisega asi sujuvam olema, sest hoorattas rohkem vedrusi ja tundub et peaks leevendama suuremaid võnkumisi mootorist. Kui võrrelda vedrudega mis on leevendiga sidurikettal. Aga see on minu teoreetiline arvamus, praktikas pole võrrelda saanud.
- volli777
- Huviline
- Postitusi: 424
- Liitunud: 01.12.2007 15:28 19
- Peamine sõiduk: E53 X5 3.0D
- Asukoht: tartu
Re: kahemassiline hooratas-ühemassilise vastu.või kokku keevitus
hea keevitaja laseb ratastiiru ühtalse keevitusõmblsega kinni ja asi korras, 10g siin seal ei tohiks mõjutada, aga tasakaalustada peaks saama rehvitasakaalustuspingis kui keskauk sobib:D
BMW X5 E53 ja on BMW mootoriga Opel Omega
Re: kahemassiline hooratas-ühemassilise vastu.või kokku keevitus
ok mõtted juba päris head, aga tundub et kõige mõttekam on siiski osta mõni kobetam kahemassiline ja jälle ära vahetada. 

Re: kahemassiline hooratas-ühemassilise vastu.või kokku keevitus
Nüüd siis ongi see aeg käes, et hooratas on kolisema hakanud. ja tekkis kohe küsimus, et kas juhtub midagi kui kolisva hoorattaga sõita. sest plaanis see alles suvel ära vahetada ehk sinna on veel mingi 6 kuud aega. et kas võib midagi peese minna.
Re: kahemassiline hooratas-ühemassilise vastu.või kokku keevitus
nonii !!!! paistab, et mingeid hulle asju seal juhtuda ei saa, sest keegi pole siia midagi kirjutand. egas midagi, lasen aga suveni välja ja siis asi vahetusse 

-
- Huviline
- Postitusi: 657
- Liitunud: 04.04.2009 11:02 59
Re: kahemassiline hooratas-ühemassilise vastu.või kokku keevitus
mulle on seda juttu räägitud, et kui piisavalt kaua koliseb, läheb lõpuks pooleks ja väga õnnetul juhul võib kabiini sääreluusid silitama tulla.
Re: kahemassiline hooratas-ühemassilise vastu.või kokku keevitus
seda varianti küll ei soovi kogeda
aga ega ta niiplaju ka siis ei kolise enamasti külmalt mõllab soojalt veits vähem vahepeal ei tee üldse midagi. ehk ikka kannatab ära aga jah peab hakkama otsima jälle hooratast. aga kuidas ta üldse pooleks saab minna ja mida siis vältima peaks kas järske kiirendamisi või muud sellist
??????





Re: kahemassiline hooratas-ühemassilise vastu.või kokku keevitus
kas e39 bensu ja diisli hoorattad on samad?
Re: kahemassiline hooratas-ühemassilise vastu.või kokku keevitus
TDS-il ikka täitsa oma hooratas. 97 september muutus e39 ja e38 TDSi sidur ja ka hooratas, nii et hankimisel peaks seda ka arvestama.priitm kirjutas:kas e39 bensu ja diisli hoorattad on samad?