E36 lambda ühendamine
- ainulaadne
- Huviline
- Postitusi: 140
- Liitunud: 15.10.2009 10:08 16
E36 lambda ühendamine
Küsimus selline, et kuidas see ideaali lähedane ühendamine siis õigupoolest oleks, kui arvestada, et pistikuid enam alles pole?
Ennist ühendasin lihtsalt juhtmeid kokku keerates ja täiesti kinni teibitult. Ülevaatuselt sain napilt napilt läbi, kui mootor väga soojaks oli aetud, gaasid ikkagi natuke paigast ära..Sellest ka siis mõni liiter rohkem kütusekulu ehk.
Igatahes ma olen lugenud ja uurinud ja kuulnud, et lambdat tegelikult nii ühendada ei tohi, et peab saama hapnikut juhtmete vahelt. Okei, tegin siis kokkukeeratavate ühendustega (kahelt poolt juhe sisse ja pigistad kruviga kokku). Asi sai parem, hetkekulu seierit vaadates kütusekulu ikka märgatavalt väiksem. Nali aga selline, et nii kui niiske ilm või vihma sai, enam ei toiminud, lihtsalt auto neelab nii meeletult kütet, seier ka sõidab kolmanda käiguga gaas põhjas üle 30L/100km ja isegi viiendaga jäi 20l juurde. No selge, usun, et sai märga ja lihtsalt enam ei toiminud.
Nüüd panin nii nagu vanasti, kokku keerates ja teipides kokku, aga enam kütusekulu endiseks ei saa. Vahepeal seier käitub ilusti nagu peab, vahel sõidab lambist ühel hetkel paremale üles ära, ehk siis neelab meeletult kütet jälle.
Kuidas ühendada nii, et hapnik ligi saaks, aga samas, et vett ei kardaks? Kordan, pistikuid mul alles pole.
Ennist ühendasin lihtsalt juhtmeid kokku keerates ja täiesti kinni teibitult. Ülevaatuselt sain napilt napilt läbi, kui mootor väga soojaks oli aetud, gaasid ikkagi natuke paigast ära..Sellest ka siis mõni liiter rohkem kütusekulu ehk.
Igatahes ma olen lugenud ja uurinud ja kuulnud, et lambdat tegelikult nii ühendada ei tohi, et peab saama hapnikut juhtmete vahelt. Okei, tegin siis kokkukeeratavate ühendustega (kahelt poolt juhe sisse ja pigistad kruviga kokku). Asi sai parem, hetkekulu seierit vaadates kütusekulu ikka märgatavalt väiksem. Nali aga selline, et nii kui niiske ilm või vihma sai, enam ei toiminud, lihtsalt auto neelab nii meeletult kütet, seier ka sõidab kolmanda käiguga gaas põhjas üle 30L/100km ja isegi viiendaga jäi 20l juurde. No selge, usun, et sai märga ja lihtsalt enam ei toiminud.
Nüüd panin nii nagu vanasti, kokku keerates ja teipides kokku, aga enam kütusekulu endiseks ei saa. Vahepeal seier käitub ilusti nagu peab, vahel sõidab lambist ühel hetkel paremale üles ära, ehk siis neelab meeletult kütet jälle.
Kuidas ühendada nii, et hapnik ligi saaks, aga samas, et vett ei kardaks? Kordan, pistikuid mul alles pole.
Re: E36 lambda ühendamine
asi siis selline ,et iga kord kui lamda lahti ühendad pead tegema ajule restardi ,võttes 3minutiks akujuhtme maha.Ja ühendada tuleks see nii et ostad kuskilt sellise isolatsiooni kihi kuhu need neli juhet sisse mahuvad, ühendad kokku keerates juhtmed ära ja paned selle vooliku sarnase kihi sinna peale.
- ainulaadne
- Huviline
- Postitusi: 140
- Liitunud: 15.10.2009 10:08 16
Re: E36 lambda ühendamine
Olen kuulnud, et E36 pidi kõik veakoodid ise ära kustutama kui viga kadunud. Aga võin seda proovida. Üldiselt pole vist vahet siis kas mul on juhtmed isoleeritud või seal rüüs. Efekt on sama = hapnik juhtmetele ligi ei saa!?
- ainulaadne
- Huviline
- Postitusi: 140
- Liitunud: 15.10.2009 10:08 16
Re: E36 lambda ühendamine
Proovisin akujuhtme trikki - ei toiminud. Kõik täpselt sama mis enne. Naljakas on see, et üldiselt kui maanteed sõidan, siis üldjuhul hakkab ilusti toimetama seieri järgi, aga just linnas kiirendades paneb segast ja on veel nii, et kui kiirendan nt kolmanda käiguga ütleme nii poole gaasiga või vähemaga natuke, siis on seier kadunud üle 30L ja kui gaas põhja litsuda siis tuleb alla 30. Ja iga käiguga nii, et kui põhja vajutan hüppab veitsa alla poole kohe. Mida see tähendada võiks?
Re: E36 lambda ühendamine
Mina seda seieri asja nii väga ei jälgiks.Endal on nii, et vahet pole kas lambda kyljes v mitte, seier näitab ikka samu numbreid.
- ainulaadne
- Huviline
- Postitusi: 140
- Liitunud: 15.10.2009 10:08 16
Re: E36 lambda ühendamine
Olen nüüd sõitnud ilma seierit vaatamata ja tõesti kütusekulu korras. Vist see seieri vahtimine ja proovimine ökomalt sõita ei kukugi välja öko..Nüüd lihtsalt sõidan ja ei vaata ja kulu on normis.
Re: E36 lambda ühendamine
Tere!
Sedasi pedantselt seda seierit ei olegi mõtet jälgida. Pigem maanteel ehk sellest järeldusi teha.
Kuna suuremas osas selle näidu kuvamiseks arvutatakse vist ikka kiirust ja hetkelist pritsekogust.
Mida suurem koormus, seda suurem kütte kulu. Seierit ei ole mõtet sedasi jälgida. Sõida sedasi, kuis tundub sulle ökonoomne olevat ja arvan, et see kannab ka vilja.
Sedasi pedantselt seda seierit ei olegi mõtet jälgida. Pigem maanteel ehk sellest järeldusi teha.
Kuna suuremas osas selle näidu kuvamiseks arvutatakse vist ikka kiirust ja hetkelist pritsekogust.
Mida suurem koormus, seda suurem kütte kulu. Seierit ei ole mõtet sedasi jälgida. Sõida sedasi, kuis tundub sulle ökonoomne olevat ja arvan, et see kannab ka vilja.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
Re: E36 lambda ühendamine
Viisakalt tegemiseks hangi pistik ja pesa. Juhtmed ühenda jootes. Üksikutele soontele tõmba termokahanev rüüs peale, mille siseküljel on liim - saad hermeetilise ühenduse. Kogu kaablile ühenduskohale termokahanev rüüs. Ära unusta rüüsitükki enne jootmist juhtmele peale lükata.
Vaja läheb: nuga, lõiketange, jootekolbi, jootetina, rüüsi, kuumaõhupuhurit.
Vaja läheb: nuga, lõiketange, jootekolbi, jootetina, rüüsi, kuumaõhupuhurit.
Sõidurõõm
Re: E36 lambda ühendamine
Kas ma sain millestki valesti aru või olen pimedusega löödud? Jutt käib juhtmete ühendamisest, mitte anduri sees või vahetus läheduses sorkimises.
Sõidurõõm
Re: E36 lambda ühendamine
Tsiteerime siis veidike:
– The sensor receives the reference air
through the connection cable. This means
that the connector must be clean and dry.
Contact spray, and anti-corrosion agents
etc. are forbidden.
– The connection cable must not be
soldered. It must only be crimped,
clamped, or secured by screws.
Aga samas endal sai ka joodetud need juhtmed ~8.a tagasi. Kõik toimib siiamaani ideaalselt. Ju sai kehvasti tehtud, et õhk ikka läbi saab
– The sensor receives the reference air
through the connection cable. This means
that the connector must be clean and dry.
Contact spray, and anti-corrosion agents
etc. are forbidden.
– The connection cable must not be
soldered. It must only be crimped,
clamped, or secured by screws.
Aga samas endal sai ka joodetud need juhtmed ~8.a tagasi. Kõik toimib siiamaani ideaalselt. Ju sai kehvasti tehtud, et õhk ikka läbi saab
Re: E36 lambda ühendamine
Rebisid kontektsist välja ühe reegli. Põhjenda insenerile kohaselt ka ära miks joota ei tohi.Kuno_T kirjutas:Oled jah löödud, kuna pole viitsinud vist Boschi juhiseid lugeda. Loe viidatud pdf-id läbi, kuskilt leiad sellise jutu http://www.bosch.com.au/content/language1/html/4566.htm
Näiteks saksakeelsest kirjandusest hea ülevaatlik leht ei maini jootmisest (saksa k löten) mitte midagi
http://www.bosch-lambdasonde.de/de/down ... sonden.pdf
Pimedus sai valgustatud ses suhtes, et kaabli kaudu saab andur etalonõhu, mistõttu ei tohi kaablit murda ega muljuda. Jootmine iseenesest ei saa olla keelatud kui elektrilise ühenduse loomise meetod. Lihtsalt praktilise vajaduse tõttu tehes, tuleb viisakalt teha, et õhk kaabli kesta pidi läbi käia saaks. Mingi teibitud plönn kindlasti ei sobi.
Esmapostituse juurde tulles, oled kindel, et andurit mingil moel vigastatud pole? Igasugune liigne surve anduri kestale võib teda vigastada.
Sõidurõõm
Re: E36 lambda ühendamine
Lisaks jootmine kõvendab juhet, mis muudab ühenduse vibratsioonist põhjustatud lahti tulemisele vastuvõtlikumaks. Selge, et praegu on parim meetod kaabli ühendamiseks Boschi patenteeritud pistik. Samas seda toodet tutvustades mööndakse, et "tänu universaalpistikule ei ole enam vaja lambdaandurit joota" (lk 4). Seal on ka väidetud, et jootmine kahjustab andurit, kuna see "hingab" läbi kaabli.
http://rb-aa.bosch.com/aa/de/berufsschu ... 2005_4.pdf
Kuna tegemist on tootega, mis peab kasumit tootma, siis kindel viis müügi edendamiseks on alternatiivid kahjulikuks kuulutada No hüva. Olen nõus, et parim praktika on Boschi pistiku kasutamine. Seda enam kui see on nö mõistliku hinnaga ja kiirelt kättedaadav. Aga ma ei välista jootmist praktiliste asjaolude sunnil eeldusel, et tegija teab, mis ta teeb.
Kaks "madinat" jootmise ja "crimpimise" teemal
http://fsae.com/eve/forums/a/tpc/f/1256 ... 3010954411
http://www.motor-talk.de/forum/hilfe-la ... tml?page=2
http://rb-aa.bosch.com/aa/de/berufsschu ... 2005_4.pdf
Kuna tegemist on tootega, mis peab kasumit tootma, siis kindel viis müügi edendamiseks on alternatiivid kahjulikuks kuulutada No hüva. Olen nõus, et parim praktika on Boschi pistiku kasutamine. Seda enam kui see on nö mõistliku hinnaga ja kiirelt kättedaadav. Aga ma ei välista jootmist praktiliste asjaolude sunnil eeldusel, et tegija teab, mis ta teeb.
Kaks "madinat" jootmise ja "crimpimise" teemal
http://fsae.com/eve/forums/a/tpc/f/1256 ... 3010954411
http://www.motor-talk.de/forum/hilfe-la ... tml?page=2
Sõidurõõm