Diiselmootori hooldus.
Diiselmootori hooldus.
Sai esimest korda elus ostetud diisel mootoriga BMW.Kuna eelmised sõiduvahendid on olnud kõik bensiinimootoritega siis sooviks natukene kasulike nõuandeid diiselmootori hooldamise kohta.Kuidas peaks diisliga käituma et mootor kestaks?
Re: Diiselmootori hooldus.
Jälgima kasutusjuhendit.
- Mirko
- Huviline
- Postitusi: 1431
- Liitunud: 25.11.2005 21:50 26
- Peamine sõiduk: G30 545eX M-Sport
- Asukoht: Pärnu
Re: Diiselmootori hooldus.
Kõige tähtsam on muidugi regulaarne õlivahetus, muu sõltub juba sellest mis seisus mootor üldiselt on. Samuti on diisel tundlik solkkütuse osas.
Re: Diiselmootori hooldus.
mul turbo diisel. kui turboga mootor siis tasuks enne mootori seisma jätmist veidi kohapeal tiksuda see tagab turbo õlituse. samas vanemad dislamehed kasutavad kütuses kahetakti õli, määrib pumpa ja turbot. olen isegi pannud kuid erilist tagamaad sellel tegelikult ei tea. diiselmootor vibreerib veidi rohkem ja vahest tasuks mootori alla vaadata et midagi lekkima ei kipu. enda autol keeran mõned õlivooliku poldid vahest üle. samas kui tõesti õli õigeaegselt vahetatud ja muu korraline hooldus tehtud siis ülejäänud suht sarnane bentsukaga. kütuse kohapealt tasub vahest mõelda kondensist tekkiva vee eemaldamisele.
aga jõudu!
aga jõudu!
- TiitR
- Huviline
- Postitusi: 6439
- Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
- Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Re: Diiselmootori hooldus.
Ma ei mäletagi millal BMW ilma turbota dislasi tegi?...ja kuna teemaalgataja mainis diisel BMW-d, siis...Ott0505 kirjutas:mul turbo diisel. kui turboga mootor siis tasuks enne mootori seisma jätmist veidi kohapeal tiksuda see tagab turbo õlituse. samas vanemad dislamehed kasutavad kütuses kahetakti õli, määrib pumpa ja turbot. olen isegi pannud kuid erilist tagamaad sellel tegelikult ei tea. diiselmootor vibreerib veidi rohkem ja vahest tasuks mootori alla vaadata et midagi lekkima ei kipu. enda autol keeran mõned õlivooliku poldid vahest üle. samas kui tõesti õli õigeaegselt vahetatud ja muu korraline hooldus tehtud siis ülejäänud suht sarnane bentsukaga. kütuse kohapealt tasub vahest mõelda kondensist tekkiva vee eemaldamisele.
aga jõudu!

Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Re: Diiselmootori hooldus.
Tegu 3,0 turbo diisel mootoriga.Mootor ise väga korralik.Lihtsalt suht tihti kuulnud et turbod ei pea vastu jne.
- TiitR
- Huviline
- Postitusi: 6439
- Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
- Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Re: Diiselmootori hooldus.
Õige. Endalgi kunagi olnud `86a. 324d...kuid neid mudeleid ikka vähe, mis ilma turbota ja needki jäid sinna `80-ndate keskpaikuredline kirjutas:e28 524d ja e30 324d on täitsa vabalt hingavad

Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Re: Diiselmootori hooldus.
Turbod lendavad tänu sellele, et kuumaks aetud turbot ei jahutata tühikäigul enne välja suretamist.M4rt kirjutas:üle 300000 läbisõidu kipuvad turbod lendama jep
- ändi
- Huviline
- Postitusi: 491
- Liitunud: 03.11.2006 21:16 26
- Peamine sõiduk: X3
- Asukoht: Autodoonor
- Kontakt:
Re: Diiselmootori hooldus.
kas see lause on tõene või pigem linnalegend?näiteks kui ma sõidan maanteel 90 km-h,nagu lubatud,siis keeran asulasse ja sõidan seal paar km 50km-h ja seejärel sõidan hoovi ja suretan auto kohe välja.nii maanteel kui ka asulas turbo rakendub vb olla paar korda mööda sõites või siis teeotsast kiirendades.kas ta läheb üldse nii palavaks,et vajab kohapeal tühikäigul töötamist?ise arvaks,et tõeliselt kuumaks läheb ta näiteks kiirteel sõites,kui pöörded ka kõrgemal.keegi asjatundja võiks seda kommenteerida.
Kristo_K kirjutas:Turbod lendavad tänu sellele, et kuumaks aetud turbot ei jahutata tühikäigul enne välja suretamist.M4rt kirjutas:üle 300000 läbisõidu kipuvad turbod lendama jep
tel 529 0267
730d ex,728 ex, E39ex, E53 ex
730d ex,728 ex, E39ex, E53 ex
Re: Diiselmootori hooldus.
Kõrgemate pööretega läheb muidugi kuumemaks, aga tavalise sõidu puhul ei ole vajalik tühipööretel tööle jätta. Diiselmootori väljalaskegaasid on tunduvalt madalama temperatuuriga, kui on seda bensiinimootorite puhul, see tühikäigul turbo jooksutamine on mõistlik küll bensiinimootoritel peale raskemat sõitu. Muidugi, kuidas keegi arvestab tavalist sõitu, vääne diiselmootoril päris madalal ja ei pea kasutama kogu aeg üle 2500~3000rmp.
Diiselmootori turbosid säästab õigeaegne õlivahetus, muud ei oska soovitada. Kui ei taha just uurida, miks on nende lagunemisprotsent nii kõrge ja midagi selleks ümber teha (liigkõrge õlitemperatuur, vale survega õlitus, nõrk äravool jne). Või laguneb neil turbodel VGT (labade juhtimise) süsteem, ei ole uurinud.
Turbo on "rakendatud" kogu aeg, lihtsalt märgatav mõju avaldub teatud pööretevahemikus.
Diiselmootori turbosid säästab õigeaegne õlivahetus, muud ei oska soovitada. Kui ei taha just uurida, miks on nende lagunemisprotsent nii kõrge ja midagi selleks ümber teha (liigkõrge õlitemperatuur, vale survega õlitus, nõrk äravool jne). Või laguneb neil turbodel VGT (labade juhtimise) süsteem, ei ole uurinud.
Turbo on "rakendatud" kogu aeg, lihtsalt märgatav mõju avaldub teatud pööretevahemikus.
BMW e34 525tds 105kW & Honda CBR1000f 98kW & CBR1000rr 126kW