Kütusekulust lõplikult
Re: Kütusekulust lõplikult
Külmkäivituse suure küttekulu pärast tasubki kui vähegi võimalik elektrilist plokisoendust kasutada, kuid ka webasto ahi hoiab lõppkokkuvõttes kütet kokku. Mina ei saa küll aru, et talvel kulu oluliselt suurem oleks, kui teed puhtad on. Kui lumised, siis see sõtkumine ikka võtab. Lumetormis läks muidugi 1,5 korda rohkem aga ka mitte midagi ulmet.
Re: Kütusekulust lõplikult
No kuule, 20 võtab mul chevy tahoe 5,3. Muide suuremate mootorite puhul on kohapeal soojendamisest palju abi. Minuarust on vale suhtumine, et küll mootor sõidu ajal soojeneb.Jah soojeneb küll aga millise hinnaga...rikka kütteseguga sõidad ju. -20C jahutab radikat päris hästi liikudes.riffF kirjutas:Tervist, auto on hakanud rüüpama julmalt, viimane arvestus oli 20l sajale.Ja julmalt hakkas võtma siis, kui tuli suur lumi.Pelgulinnas suured rööpad olid ja sahk....., see oli nagu kuuvarjutus ja palju sai põhjapeal kelgutatud. Olen kuulnud et lamdaandur kuskil põhja all. On võimalik see kuidagi lahti sõita sealt? Muidu kõik toimib laitmatult.Kuigi sõidan lühikesi otsi, on see vist liig.Autoks e36 325 automaat.Tänud asjaliku info eest, kui seda üldse võimalik anda selle info põhjal.
Re: Kütusekulust lõplikult
Minul 735 e65,suvel keskmine linnas 13-14,5,talvel linnas 17-18,on see normaalne,või pean kuskil viga otsima?
Re: Kütusekulust lõplikult
See on t2iesti normaalne kuluimrekr kirjutas:Minul 735 e65,suvel keskmine linnas 13-14,5,talvel linnas 17-18,on see normaalne,või pean kuskil viga otsima?
e34 525i 88a - e34 525i touring 1995a - e34 540ia 1993 - e34 525TDSa Touring 1995.10 - e32 735ila 1991.1 - e38 740ia 1997a - e38 750ia 1999.12 - e61 530d 2004.6 - e53 X5 3,0d 2002a
- taff911
- Huviline
- Postitusi: 961
- Liitunud: 13.12.2005 18:42 09
- Peamine sõiduk: BMW X5 F15 40D 2015
- Asukoht: Viimsi
Re: Kütusekulust lõplikult
e39 520i 110kw 96a manuaal
Eile, üle pika aja sai sõidetud 200 km. ots maanteel ja keskmiseks tuli 6,8 l/100km, ilma püsikata.
Eile, üle pika aja sai sõidetud 200 km. ots maanteel ja keskmiseks tuli 6,8 l/100km, ilma püsikata.
Re: Kütusekulust lõplikult
Autoks e39, 520D, sedaan, manuaal ja keskmine kütusekulu 6,5l/100km kohta 50/50 maantee/linn. Sõites 80-90km/h on võimalik saada hakkama ka 5l/100km kohta. 90-100 sõites 5,5 umbes. Selliste külmadega nagu praegu ainult Tartu linnas liigeldes on kulu 9,1l/100km kohta.
- fedja
- Huviline
- Postitusi: 3639
- Liitunud: 06.06.2009 01:30 04
- Peamine sõiduk: MB W447
- Asukoht: räpina
Re: Kütusekulust lõplikult
318 is
rohkem ikka linnasõitu ja paar külmkäivitust päevas,10-12.
rohkem ikka linnasõitu ja paar külmkäivitust päevas,10-12.
Re: Kütusekulust lõplikult
Täna tulin Rakverest Narva.
Täpselt 120 km. Obc järgi kulus 5.8 liitrit.
Autoks samuti 1.8Is e36
Täpselt 120 km. Obc järgi kulus 5.8 liitrit.
Autoks samuti 1.8Is e36
Eks Coupé / e38 730d/ Eks Nelikümmend kuus / e46 330dT man/ e60 530d/ Eks 92/ F10/F48 Lci/G20 320d/e60 530d G30 520d M-pack f11 520d xDrive Bmw G60 M-pack
Re: Kütusekulust lõplikult
X5 4.4 (235 kW)
14.8 ltr - 100 km (64 % linn, 36 mnt)
14.8 ltr - 100 km (64 % linn, 36 mnt)
Re: Kütusekulust lõplikult
530i v8 `93
70% maanteel ja 30% linnas. Olen selle masinaga nüüd pea kuu aega tööl käinud ja paneb ikka imestama see kütusekulu... 16 liitrit ja saan sõita 200+ km. Kompuutirt ei ole, aga pean ütlema, et kütusekulu seier näitab päris täpselt...
Maanteel 90-100km/h enam vähem tasasel teel 8 L/100km. Õnneks võimaldab see mootor ka linnas 5-ga sõita (ca 1500 rpm kanti).
70% maanteel ja 30% linnas. Olen selle masinaga nüüd pea kuu aega tööl käinud ja paneb ikka imestama see kütusekulu... 16 liitrit ja saan sõita 200+ km. Kompuutirt ei ole, aga pean ütlema, et kütusekulu seier näitab päris täpselt...
Maanteel 90-100km/h enam vähem tasasel teel 8 L/100km. Õnneks võimaldab see mootor ka linnas 5-ga sõita (ca 1500 rpm kanti).
- entropiK
- Huviline
- Postitusi: 801
- Liitunud: 07.12.2008 17:56 24
- Asukoht: Tallinn Marja. GSM: 58171997
Re: Kütusekulust lõplikult
100% linn 17,2
Käisin linnast väljas ja olen hakkand 6 käiku linnas rakendama 1100 rpm 60 pealt, sain kulu 14,8 (keskmine siis obc väitel)
Autoks siis 540 E34
Käisin linnast väljas ja olen hakkand 6 käiku linnas rakendama 1100 rpm 60 pealt, sain kulu 14,8 (keskmine siis obc väitel)
Autoks siis 540 E34
So much throb in the trunk got the CD player skippin
- HeavyCuda
- Huviline
- Postitusi: 2836
- Liitunud: 09.06.2010 23:59 02
- Peamine sõiduk: põrkepall
- Asukoht: Viimsi - Tallinn - Tartu - Ahja
Re: Kütusekulust lõplikult
60 liitrit ja 700 km`it, 20% maantee ja 80% linn. Kui natuke arvutada, siis keskmine tuleb umbes-täpselt 8,57 L/100km
. Mõtlesin et arvutan veel natuke, nii et oletades, et maanteel kulub umbes 6l/100km, siis umkaudne küttekulu linnas oleks 9,5 L/100km. Autoks muidu e36 316 kupee ja arvestades sellega, et pidevalt on mingeid imelikke tehnilisi probleeme ja linna vahel päris palju gaasi tallanud, siis võib selle küttekuluga täitsa rahule jääda 


e36 coupe in progress.....
Re: Kütusekulust lõplikult
50L sai sõidetud Võru-Soome-Võru ära.
Suht täpselt tuli välja küttest ja kokku 600KM.
1.8 85kw
Keskmine kuskil 8,3. Enamvähem öko i guess?
Suht täpselt tuli välja küttest ja kokku 600KM.
1.8 85kw
Keskmine kuskil 8,3. Enamvähem öko i guess?
- HeavyCuda
- Huviline
- Postitusi: 2836
- Liitunud: 09.06.2010 23:59 02
- Peamine sõiduk: põrkepall
- Asukoht: Viimsi - Tallinn - Tartu - Ahja
Re: Kütusekulust lõplikult
Kui tead kui suur osa oli sellest maantee ja kui suur osa linn, siis pole väga raske umbeski ära öelda kui öko või mitte onVisaHing kirjutas:50L sai sõidetud Võru-Soome-Võru ära.
Suht täpselt tuli välja küttest ja kokku 600KM.
1.8 85kw
Keskmine kuskil 8,3. Enamvähem öko i guess?

e36 coupe in progress.....
Re: Kütusekulust lõplikult
umbkaudselt 85% maantee 15% linn.HeavyCuda kirjutas:Kui tead kui suur osa oli sellest maantee ja kui suur osa linn, siis pole väga raske umbeski ära öelda kui öko või mitte onVisaHing kirjutas:50L sai sõidetud Võru-Soome-Võru ära.
Suht täpselt tuli välja küttest ja kokku 600KM.
1.8 85kw
Keskmine kuskil 8,3. Enamvähem öko i guess?
- HeavyCuda
- Huviline
- Postitusi: 2836
- Liitunud: 09.06.2010 23:59 02
- Peamine sõiduk: põrkepall
- Asukoht: Viimsi - Tallinn - Tartu - Ahja
Re: Kütusekulust lõplikult
Imo siis ikkagi natuke liiga paljuVisaHing kirjutas:umbkaudselt 85% maantee 15% linn.


e36 coupe in progress.....
Re: Kütusekulust lõplikult
noo paak 50L, 5 inimest ja pagass otsast-otsani täis.HeavyCuda kirjutas:Imo siis ikkagi natuke liiga paljuVisaHing kirjutas:umbkaudselt 85% maantee 15% linn.Maantee kulu peaks olema ikkagi mingi 6-7l/100km vahel, a samas kui korraliku lastiga sõita siis vast ei tohiks isegi väga hullu olla
Soomes sai 6 inimest pardal ka sõidetud oma 15KM

- HeavyCuda
- Huviline
- Postitusi: 2836
- Liitunud: 09.06.2010 23:59 02
- Peamine sõiduk: põrkepall
- Asukoht: Viimsi - Tallinn - Tartu - Ahja
Re: Kütusekulust lõplikult
Siis täiesti OK juVisaHing kirjutas:noo paak 50L, 5 inimest ja pagass otsast-otsani täis.
Soomes sai 6 inimest pardal ka sõidetud oma 15KM

Natuke enda küttekulust ka siis : 316 ja 100km umbes 8 liitriga ja ainult linnasõit


e36 coupe in progress.....
Re: Kütusekulust lõplikult
Visahing, maanteel ei oma mingisugust tähtsust, kas sul on 1 inimene või 7 inimest pardal ja kui tihedalt see pagass täis topitud on.
näiteks, olen sõitnud 6000km matka 90a 1.7l volvoga, 4 inimest, maast laeni täis tagant ja keskmine kulu 5.7l (sealhulgas mäed lõuna-eu's, poola, linnad). tühjalt ja 1 inimesega võtab see auto vb mingi 0.2-0.3l vähem samalaadse sõiduga.
näiteks, olen sõitnud 6000km matka 90a 1.7l volvoga, 4 inimest, maast laeni täis tagant ja keskmine kulu 5.7l (sealhulgas mäed lõuna-eu's, poola, linnad). tühjalt ja 1 inimesega võtab see auto vb mingi 0.2-0.3l vähem samalaadse sõiduga.
Re: Kütusekulust lõplikult
Kas käru võib ka järgi panna ning kulu on sama? Absurdne. Keskmine sadul rekka võtab tühjalt ca 30L 100km peale aga täislastis 50L 100km peale.fiziks kirjutas:Visahing, maanteel ei oma mingisugust tähtsust, kas sul on 1 inimene või 7 inimest pardal ja kui tihedalt see pagass täis topitud on.
näiteks, olen sõitnud 6000km matka 90a 1.7l volvoga, 4 inimest, maast laeni täis tagant ja keskmine kulu 5.7l (sealhulgas mäed lõuna-eu's, poola, linnad). tühjalt ja 1 inimesega võtab see auto vb mingi 0.2-0.3l vähem samalaadse sõiduga.
Re: Kütusekulust lõplikult
ei, käru ei või järgi panna. kärul on nii omaette veeretakistus, mis lisandub auto omale kui ka mõjutab see tegelikult aerodünaamikat päris märgatavalt.
küll aga ei oma lisamass autos täpselt sama kuju säilitava autokere ja praktiliselt sama veeretakistuse juures mitte mingit olulist tähtsust kui sõita enamvähem ühtlase kiirusega maanteel.
aga üldiselt ma ei viitsi mingite uskumatutega siin vaidlema jälle hakata, minge kooli ja õppige füüsikat...või uskuge oma linnalegende rõõmsalt elu lõpuni, mul on täitsa savi
küll aga ei oma lisamass autos täpselt sama kuju säilitava autokere ja praktiliselt sama veeretakistuse juures mitte mingit olulist tähtsust kui sõita enamvähem ühtlase kiirusega maanteel.
aga üldiselt ma ei viitsi mingite uskumatutega siin vaidlema jälle hakata, minge kooli ja õppige füüsikat...või uskuge oma linnalegende rõõmsalt elu lõpuni, mul on täitsa savi

-
- Huviline
- Postitusi: 910
- Liitunud: 25.07.2006 15:08 37
- Kontakt:
Re: Kütusekulust lõplikult
OT, aga keskmine sadul kindlasti niipalju ei võta. Minu väga vana ja päevinäinud tööloom võtab tühjalt (haagiseta) ca 25 vist ja täiskoormaga (rongi täismass mahub vast nibin-nabin 44t piiresse, lisaks veel ülegabariit külgedel ja tuulekotid konteinerite vahel) pole üle 40 küll kulu saanud. Reeglina arvestan 40 kuluga, kuid alati saab arvestuslikust rohkem sõita. Ja seda mitte Eestis vaid Soomes-Rootsis kus ikka veidike künkaid ka leidub.Harri_K kirjutas:Kas käru võib ka järgi panna ning kulu on sama? Absurdne. Keskmine sadul rekka võtab tühjalt ca 30L 100km peale aga täislastis 50L 100km peale.fiziks kirjutas:Visahing, maanteel ei oma mingisugust tähtsust, kas sul on 1 inimene või 7 inimest pardal ja kui tihedalt see pagass täis topitud on.
näiteks, olen sõitnud 6000km matka 90a 1.7l volvoga, 4 inimest, maast laeni täis tagant ja keskmine kulu 5.7l (sealhulgas mäed lõuna-eu's, poola, linnad). tühjalt ja 1 inimesega võtab see auto vb mingi 0.2-0.3l vähem samalaadse sõiduga.
Tühi vs. täislastis sõiduauto... see on see koht, kus sõidustiil hakkab väga olulist rolli mängima. Kui tühja autoga on rahuliku vs rapsiva sõidustiili vahe suht väike, siis täislastis masina puhul tuleb neid liitreid ikka päris mitu. Maanteel on vahe muidugi väike.
730iA e32 138kW 12/1992
- HeavyCuda
- Huviline
- Postitusi: 2836
- Liitunud: 09.06.2010 23:59 02
- Peamine sõiduk: põrkepall
- Asukoht: Viimsi - Tallinn - Tartu - Ahja
Re: Kütusekulust lõplikult
Ei viitsi ka sinuga vaieldafiziks kirjutas:Visahing, maanteel ei oma mingisugust tähtsust, kas sul on 1 inimene või 7 inimest pardal ja kui tihedalt see pagass täis topitud on.
näiteks, olen sõitnud 6000km matka 90a 1.7l volvoga, 4 inimest, maast laeni täis tagant ja keskmine kulu 5.7l (sealhulgas mäed lõuna-eu's, poola, linnad). tühjalt ja 1 inimesega võtab see auto vb mingi 0.2-0.3l vähem samalaadse sõiduga.




e36 coupe in progress.....
Re: Kütusekulust lõplikult
HeavyCuda, ma ei ütlegi, et minu näide kehtib kõikjal ja kõikidele...see oli lihtsalt näide, andmaks aimu ja ettekujutust reaalsusest.
Selge on see, et sõidustiile on erinevaid...ka maanteel võib üks taat sõita sama autoga 2x suurema kuluga kui teine taat. Ja seda ka täpselt sama, või kui päris täpne olla siis väiksemagi massiga masinaga, kuna pedaalivajutajal ju kulub paagist rohkem kütet ära ja seega ka mass väiksem
Ei loogika ega füüsika siiski ei ütle seda, et väikse võimsusega auto peab tegema rohkem tööd kiiruse kogumiseks kui suure võimsusega auto! Tee omale selgeks vastavad füüsikalised mõisted kui tahad sellistel teemadel kaasa rääkida. Loogikast ilma baasteadmisteta pole kahjuks midagi kasu.
Erinev mass omab tähtsust kiirendamisel, kiiruse hoidmine on tuule ning veeretakistuse ületamine ja tööd tehakse seejuures massist sõltumata. Kuna maanteekiirusel kulub suurem osa energiast nagunii just tuuletakistuse ületamiseks siis on kokkuvõte üsna lihtne, mass ei oma mingit märgatavat tähtsust.
Need vennad kes siin rekkadest rääkima hakkasid, võiksid ikka natuke numbritele mõelda. Keskmine sõiduauto kaalub 1500kg, juhiga on see keskmiselt 1570kg, 4 reisijaga + mingi pagas ~1800kg.
Ma ei tea veoautodest palju, kuid ilmselt neid nii ei nimetataks kui täis auto ei kaaluks vähemalt 2x rohkem tühjast
Lets try to keep things in perspective 
Selge on see, et sõidustiile on erinevaid...ka maanteel võib üks taat sõita sama autoga 2x suurema kuluga kui teine taat. Ja seda ka täpselt sama, või kui päris täpne olla siis väiksemagi massiga masinaga, kuna pedaalivajutajal ju kulub paagist rohkem kütet ära ja seega ka mass väiksem

Ei loogika ega füüsika siiski ei ütle seda, et väikse võimsusega auto peab tegema rohkem tööd kiiruse kogumiseks kui suure võimsusega auto! Tee omale selgeks vastavad füüsikalised mõisted kui tahad sellistel teemadel kaasa rääkida. Loogikast ilma baasteadmisteta pole kahjuks midagi kasu.
Erinev mass omab tähtsust kiirendamisel, kiiruse hoidmine on tuule ning veeretakistuse ületamine ja tööd tehakse seejuures massist sõltumata. Kuna maanteekiirusel kulub suurem osa energiast nagunii just tuuletakistuse ületamiseks siis on kokkuvõte üsna lihtne, mass ei oma mingit märgatavat tähtsust.
Need vennad kes siin rekkadest rääkima hakkasid, võiksid ikka natuke numbritele mõelda. Keskmine sõiduauto kaalub 1500kg, juhiga on see keskmiselt 1570kg, 4 reisijaga + mingi pagas ~1800kg.
Ma ei tea veoautodest palju, kuid ilmselt neid nii ei nimetataks kui täis auto ei kaaluks vähemalt 2x rohkem tühjast


Re: Kütusekulust lõplikult
e36 318i kaalub ~1240kg tühjalt. lisada sinna 5x70 + 80kg = 430kg siis kasvab auto mass ~35% võrra mis kajastub kindlasti ka kütusekulus. Sellise massi kasvu puhul peaks rehvid rohkem täis pumpama esiteks, muidu veeretakistus ikkagi suureneb. Õhutakistus jääb küll samaks, kuid maantee sõit pole ka konstantselt 90 km/h kiirusega sõitmine, asulad, möödasõidud jms kiirendamised kulutavad kolmandiku võrra raskema autoga ka rohkem kütust.
Aga proovisin oma autoga (Bmw 320d) ka puhast maanteekulu. Distants oli Tallinnast mustamäe statoilist Pärnusse papiniidu risti statoili. Püsikas oli ~95-100 vahel ja möödasõite vast 5-6 ringis. Odomeeter näitas 130.8km ja kütust mahtus sisse 5.97L = 4.56L/100km peale. Autos 2 täiskasvanud + 2 last + kuut asju täis. Distants on veidi lühike küll täpsete tulemuste jaoks ja tankurid/püstolid võivad ka veidi valetada (mõlemal korral paak täis esimese klõpsuni), kuid proovin suvel ka mõne pikema otsaga proovida.
Aga proovisin oma autoga (Bmw 320d) ka puhast maanteekulu. Distants oli Tallinnast mustamäe statoilist Pärnusse papiniidu risti statoili. Püsikas oli ~95-100 vahel ja möödasõite vast 5-6 ringis. Odomeeter näitas 130.8km ja kütust mahtus sisse 5.97L = 4.56L/100km peale. Autos 2 täiskasvanud + 2 last + kuut asju täis. Distants on veidi lühike küll täpsete tulemuste jaoks ja tankurid/püstolid võivad ka veidi valetada (mõlemal korral paak täis esimese klõpsuni), kuid proovin suvel ka mõne pikema otsaga proovida.
Bmw 318i '82, VW Multivan '07, VW Golf '13
Re: Kütusekulust lõplikult
Rekkadele tehakse chiptuningut, et turbost rohkem väänet välja saada. See vääne on mägedes sõites kütusekulu seisukohast olulise tähtsusega. Suurema väändega võtavad nad seal vähem kütet. Kohe seletan miks see nii on.fiziks kirjutas:Ei loogika ega füüsika siiski ei ütle seda, et väikse võimsusega auto peab tegema rohkem tööd kiiruse kogumiseks kui suure võimsusega auto!
Miks mõjutab auto kaalu suurenemine sama kaaluga inimeste+tagasi võrra väikse mootoriga kiirendamisel rohkem kütusekulu kui suure mootori puhul ? Väiksel mootoril läheb väände/kaalu suhe tunduvalt kehvemaks kui suure mootoriga isendil, mis tähendab, et kiirenduse saavutamiseks/hoidmiseks tuleb tõsta pöördeid kuna väike mootor muud moodi lihtsalt ei vääna enam välja. Mida suuremad on aga pöörded, seda väiksem on mootori efektiivsus. Sama moodi nagu mootor peab kiirendades massi lükkama, lükkab auto suurel kiirusel õhku eest. Siin tekib täpselt sama efekt, mingist kiirusest alates on suurem mootor efektiivsem. Näiteks 1,4ne mootor võtab 130ga sõites rohkem kütet kui 4,4 sest ei jaksa nii madalatel pööretel õhku auto eest lükata võrreldes suure mootoriga. Usun mootorite pöörded võiks olla miski 5000 vs 2600 rpm. Kõik ju mäletavad Top Gerai osa kus Prius võttis rinkal põhjagaasiga sõites rohkem kütet kui M3 sabas sörkides. Ka siin oli täpselt sama faktor mängus. Ühe mootori pöörded oli sama töö tegemiseks rämedalt suuremad kui teisel. Elementaarne ju

Re: Kütusekulust lõplikult
"Sellise massi kasvu puhul peaks rehvid rohkem täis pumpama esiteks" see on nagu ilmselge, või mis? isegi autos vastava kleepeka peal on sul kirjas erinevad rõhud erineva loadiga sõites. isiklikult hoian rehvides nagunii koguaeg ligi 3 sees, kuna juhitavuse probleeme tavaliikluses ei teki.
seda, mismoodi keegi maanteel sõidab teab ilmselt igaüks ainult ise. nagu ma juba ütlesin siis loomulikult annab välja võluda ka maanteel väga erineva kulu. tegelikult muidugi "asulad" ei ole maanteesõit ja seda ei peaks siinkohal üldse arutluse alla võtma. kiirendamiste ja möödasõitedega aga on nii, et neid saab teha ka üsna minimaalselt kui tarvis...kõik sõltub juhi jonnakusest. muidugi ma ei tea miks on nii raske ikkagi aru saada, et kui ma mitu korda rõhutades räägin ühtlasest maanteesõidust siis ma tõepoolest ka seda mõtlen.
aga üldiselt Bronco, mille üle täpsemalt sa vaidled? ma ütlesin juba alguses oma näites ära, et JAH täislastiga ja üksi sõites on kütusekulu erinev. antud juhul tervelt kõva 0.2-0.3l sajale
siin on kinnitus sinu väitele, et asulad ja möödasõidud raskema autoga tõepoolest kulutavad ka rohkem kütust, see oli näide reaalsest elust. ma olen sellega nõus, mõistad? aga see vahe on väga väike, kas sina oled sellega nõus???
ja ära arva, et ma olen sellist katset teinud ainult ühe autoga. olen euroopas reisinud erinevate autodega vähemalt viiel korral.
Ultron, sinu jutt on õige...kuid TÖÖ mingi teatud konkreetse massi, tuuletakistuse ja muude võimalike takistustega "junni" kiirendamiseks teatud kiiruseni on siiski väga üheselt määratud number. Olgu mootor nii erinev kui tahes, TÖÖD teeb iga mootor sama hulga! kas nüüd üks mootor kulutab selle töö tegemiseks rohkem või vähem energiat (kütet), see on juba omaette teema.
seda, mismoodi keegi maanteel sõidab teab ilmselt igaüks ainult ise. nagu ma juba ütlesin siis loomulikult annab välja võluda ka maanteel väga erineva kulu. tegelikult muidugi "asulad" ei ole maanteesõit ja seda ei peaks siinkohal üldse arutluse alla võtma. kiirendamiste ja möödasõitedega aga on nii, et neid saab teha ka üsna minimaalselt kui tarvis...kõik sõltub juhi jonnakusest. muidugi ma ei tea miks on nii raske ikkagi aru saada, et kui ma mitu korda rõhutades räägin ühtlasest maanteesõidust siis ma tõepoolest ka seda mõtlen.
aga üldiselt Bronco, mille üle täpsemalt sa vaidled? ma ütlesin juba alguses oma näites ära, et JAH täislastiga ja üksi sõites on kütusekulu erinev. antud juhul tervelt kõva 0.2-0.3l sajale

ja ära arva, et ma olen sellist katset teinud ainult ühe autoga. olen euroopas reisinud erinevate autodega vähemalt viiel korral.
Ultron, sinu jutt on õige...kuid TÖÖ mingi teatud konkreetse massi, tuuletakistuse ja muude võimalike takistustega "junni" kiirendamiseks teatud kiiruseni on siiski väga üheselt määratud number. Olgu mootor nii erinev kui tahes, TÖÖD teeb iga mootor sama hulga! kas nüüd üks mootor kulutab selle töö tegemiseks rohkem või vähem energiat (kütet), see on juba omaette teema.
Re: Kütusekulust lõplikult
JAH, ideaaltingimustes on maantesõidu kulu koormatud ja koormamata autol väga väike. Aga ideaaltingimusi ei ole olemas ja siin lahatakse ikka reaalset kulu ja reaalselt on ka maanteel vaja aeg-ajalt hoogu maha võtta (kasvõi traktor või aeglane veoauto) ja uuesti kiirendada ja on tõuse/langusi.
Mis antud juhust sa räägid muidu? 318i m43 mootoriga peaks võtma maanteel tehaseandmetel 6.2l/100km peale. Olles omanud sellist isendit, võin väita, et kerge autoga see nii ka on. Tugevalt koormatud autoga tuleb reaalsetes oludes kulu vahe ikka päris suur (reaalsed olukorrad siis tähendavad möödasõite, mõnda kohvi/suitsupeatust ja mitte täpselt piirkiirusega sõitmist).
Ehk siis, ei nõustus. Reaalsetes oludes võib koormatud ja koormamata auto kulu erinevus olla 10-20% (e36 318i näitel siis 0.6-1.3l/100km kohta. Liitrites väike erinevus, aga protsentuaalselt ikkagi suhteliselt suur.
Mis antud juhust sa räägid muidu? 318i m43 mootoriga peaks võtma maanteel tehaseandmetel 6.2l/100km peale. Olles omanud sellist isendit, võin väita, et kerge autoga see nii ka on. Tugevalt koormatud autoga tuleb reaalsetes oludes kulu vahe ikka päris suur (reaalsed olukorrad siis tähendavad möödasõite, mõnda kohvi/suitsupeatust ja mitte täpselt piirkiirusega sõitmist).
Ehk siis, ei nõustus. Reaalsetes oludes võib koormatud ja koormamata auto kulu erinevus olla 10-20% (e36 318i näitel siis 0.6-1.3l/100km kohta. Liitrites väike erinevus, aga protsentuaalselt ikkagi suhteliselt suur.
Bmw 318i '82, VW Multivan '07, VW Golf '13
Re: Kütusekulust lõplikult
ma rääkisin sellest samas antud juhust, mille kohta enne ise näite tõin ühe oma auto põhjal, volvo 440.
erinevate teiste autodega on umbes samalaadsete tingimustega erinevus olnud samuti kuskil pool liitrit maksimum (neist 3 bemmid).
aga need ei ole mitte ideaaltingimused, millest me räägime, vaid need ongi MAANTEEsõidu tingimused. ütlen ühe korra veel...ühtlane maanteesõit on see asi, millest ma räägin. muidugi ei tähenda see, et sinna sisse ei ole arvatud mitte ühtegi möödasõitu ega mitte midagi sellist, kuna päriselu näide, mille ma ise tõin hõlmas ju tegelikult ka kõike seda, mida päriselus päris autoga sõites ette tuleb. samas muidugi sai üldiselt sõidetud reisil väga ühtlaselt ja ökonoomselt...traktor, poola linnad ja mäed slovakkias, horvaatias jne olid aga ikkagi tee peal!
kuid jällegi on meil sama olukord, kus mina saan sinuga nõustuga, et "Reaalsetes oludes võib koormatud ja koormamata auto kulu erinevus olla 10-20%", kuid sina miskipärast ei mõista minu öeldut. Kulu VÕIB olla 10, 20, ka 50% erinev...ja samas võib see olla ka kõigest 5% erinev näiteks. Või sa paned kahtluse alla minu reaalselt mõõdetud tulemused, mis on saadud reaalselt paaki valatud liitrite ja läbitud kilomeetrite arvutuste põhjal?
erinevate teiste autodega on umbes samalaadsete tingimustega erinevus olnud samuti kuskil pool liitrit maksimum (neist 3 bemmid).
aga need ei ole mitte ideaaltingimused, millest me räägime, vaid need ongi MAANTEEsõidu tingimused. ütlen ühe korra veel...ühtlane maanteesõit on see asi, millest ma räägin. muidugi ei tähenda see, et sinna sisse ei ole arvatud mitte ühtegi möödasõitu ega mitte midagi sellist, kuna päriselu näide, mille ma ise tõin hõlmas ju tegelikult ka kõike seda, mida päriselus päris autoga sõites ette tuleb. samas muidugi sai üldiselt sõidetud reisil väga ühtlaselt ja ökonoomselt...traktor, poola linnad ja mäed slovakkias, horvaatias jne olid aga ikkagi tee peal!
kuid jällegi on meil sama olukord, kus mina saan sinuga nõustuga, et "Reaalsetes oludes võib koormatud ja koormamata auto kulu erinevus olla 10-20%", kuid sina miskipärast ei mõista minu öeldut. Kulu VÕIB olla 10, 20, ka 50% erinev...ja samas võib see olla ka kõigest 5% erinev näiteks. Või sa paned kahtluse alla minu reaalselt mõõdetud tulemused, mis on saadud reaalselt paaki valatud liitrite ja läbitud kilomeetrite arvutuste põhjal?

Re: Kütusekulust lõplikult
Oled valesti aru saanud. Töö mis on vaja mõlemal juhul ära teha on jah sama aga see pole seotud tööga, mis mootor peab reaalselt ära tegema. Väiksem teeb antud olukorras rohkem tööd, kuna peab ületama suurematest pööretest tingitud suuremaid hõõrde jms takistusi. Sellest ka suurem küttekulu (ja suhteliselt kiirem kulumine).fiziks kirjutas:Ultron, sinu jutt on õige...kuid TÖÖ mingi teatud konkreetse massi, tuuletakistuse ja muude võimalike takistustega "junni" kiirendamiseks teatud kiiruseni on siiski väga üheselt määratud number. Olgu mootor nii erinev kui tahes, TÖÖD teeb iga mootor sama hulga! kas nüüd üks mootor kulutab selle töö tegemiseks rohkem või vähem energiat (kütet), see on juba omaette teema.
Vaata lihtsat valemit: saavutatav töö = efektiivsus * tehtud töö. Kuna meil küttekulu ehk efektiivsus on erinev, siis valemist on näha, et tööd on vaja (antud juhul mootoril) teha rohkem!
*mu õppejõuna töötamisest on ca 10a möödas aga loodan, et see jutt üleval on ikka aru saadav.