Sarniiridele tavotiniplid.!
Sarniiridele tavotiniplid.!
Kas keegi teab kes teeks töö ideaalselt 2ra, et saaks pingis puurida 66tsadele sarniiridele tavoti niplite tarvis augud sisse ja keerestaks ka augud valmis?
töö peab olema t2pne et mitte vigastada sarniiri munakat ennast.
Nimelt siis plaanis tellida üks odavama poolne esisilla komplekt kuhu kuulub k6ik vajalik, aga proovi m6ttes teeks testi nende tavoti niplitega, et kaua siiski kannatab kui m22ret stabiilselt lisada.
Ait2h abistajatele.
töö peab olema t2pne et mitte vigastada sarniiri munakat ennast.
Nimelt siis plaanis tellida üks odavama poolne esisilla komplekt kuhu kuulub k6ik vajalik, aga proovi m6ttes teeks testi nende tavoti niplitega, et kaua siiski kannatab kui m22ret stabiilselt lisada.
Ait2h abistajatele.
e34 525i 88a - e34 525i touring 1995a - e34 540ia 1993 - e34 525TDSa Touring 1995.10 - e32 735ila 1991.1 - e38 740ia 1997a - e38 750ia 1999.12 - e61 530d 2004.6 - e53 X5 3,0d 2002a
Re: Sarniiridele tavotiniplid.!
Ja mis sellest siis on, kui ise tehes millimeetrikese munakasse puurid? Ega raudkuul sellest nõrgemaks muutu, lisaks pääseb moos mõlemale poole kaussi.kenwood1 kirjutas:...ideaalselt ... pingis puurida ... et mitte vigastada sarniiri munakat ...
..
Re: Sarniiridele tavotiniplid.!
millise plastiku t2psemalt?
e34 525i 88a - e34 525i touring 1995a - e34 540ia 1993 - e34 525TDSa Touring 1995.10 - e32 735ila 1991.1 - e38 740ia 1997a - e38 750ia 1999.12 - e61 530d 2004.6 - e53 X5 3,0d 2002a
- PeeterA
- Huviline
- Postitusi: 4509
- Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
- Telefon: 51949859
- Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
- Kontakt:
Re: Sarniiridele tavotiniplid.!
Kausid on tavaliselt plastikust.

Üldist kuulliigendite kohta:
http://www.aa1car.com/library/ball_joints.htm
Enda kogemustest võin öelda, et ennem hakkab õõtshoova kummipuks häälitsema, kui sarniir kolisema. Eraldi kummipuksi aga ei pruugi igale õõtsale saadaval olla. Vedruvankri häälest tahaks lahti saada ning seetõttu ei jäägi midagi üle kui uus õõtshoob hankida. Näiteks E38 tagasillas on ühes nurgas tervelt 4 hooba(joonisel detailid: 8, 17, 13, 4), millele eraldi kummipukse saada pole. Seega pole minu arvates nende sarniiride määrdeniplitega varustamisest suurt kasu.


Üldist kuulliigendite kohta:
http://www.aa1car.com/library/ball_joints.htm
Enda kogemustest võin öelda, et ennem hakkab õõtshoova kummipuks häälitsema, kui sarniir kolisema. Eraldi kummipuksi aga ei pruugi igale õõtsale saadaval olla. Vedruvankri häälest tahaks lahti saada ning seetõttu ei jäägi midagi üle kui uus õõtshoob hankida. Näiteks E38 tagasillas on ühes nurgas tervelt 4 hooba(joonisel detailid: 8, 17, 13, 4), millele eraldi kummipukse saada pole. Seega pole minu arvates nende sarniiride määrdeniplitega varustamisest suurt kasu.

tel. 51 949 859
Re: Sarniiridele tavotiniplid.!
Pigem võta kumm maha ja pane silmini VASTAVAT määret täis. Üleliigse lükkab ta ise juba välja vahelt.
Re: Sarniiridele tavotiniplid.!
pigem ostaks lömforderi kaikad ja sõidaks nagu valge inimene 

Re: Sarniiridele tavotiniplid.!
Liigud tehnoloogiliselt eelmise sajandi keskpaika? See jama ei tasu ära. 3-se šarniiride tööiga on >100 000+ km, 5-sel >200 000 km. Rooliliigendid samas suurusjärgus. Määritavatel hakkad iga 6000 km tagant pritsiga auto all käima (Gaz 24 hooldujuhis nt). Vaja osta määrdeprits, määre, sebida kanal või tõstuk. Teenustööna ostes tuleb maksta. Lisaks määrimisel pead pidama puhtust, sest alati on oht, et pressid liiva sisse, mis liigendi hävitab (ok, nõellaagritel on see kriitiline). Liigse määrde eemaldamiseks on vaja kaltsu, puhastusvahendeid, õlised jäätmed tuleb kogumispunkti viia. Ega šarniir alati puhta mehaanilise kulumise tõttu vahetust vaja, tihti leiab vesi oma tee liigendi sisse ja läheb korrosiooni nahka, ka määritav. Jälle ikaldus.
Sõidurõõm
Re: Sarniiridele tavotiniplid.!
Svenp kirjutas:Liigud tehnoloogiliselt eelmise sajandi keskpaika? See jama ei tasu ära. 3-se šarniiride tööiga on >100 000+ km, 5-sel >200 000 km. Rooliliigendid samas suurusjärgus. Määritavatel hakkad iga 6000 km tagant pritsiga auto all käima (Gaz 24 hooldujuhis nt). Vaja osta määrdeprits, määre, sebida kanal või tõstuk. Teenustööna ostes tuleb maksta. Lisaks määrimisel pead pidama puhtust, sest alati on oht, et pressid liiva sisse, mis liigendi hävitab (ok, nõellaagritel on see kriitiline). Liigse määrde eemaldamiseks on vaja kaltsu, puhastusvahendeid, õlised jäätmed tuleb kogumispunkti viia. Ega šarniir alati puhta mehaanilise kulumise tõttu vahetust vaja, tihti leiab vesi oma tee liigendi sisse ja läheb korrosiooni nahka, ka määritav. Jälle ikaldus.
Idee on endiselt alles et katsetada seda lahendust...nii huvi prst kysin ka , et ise kh usud seda, et 5 seeria bmw sarniir kestab 200 000 km??



Aga olgu..teema point oli siiski selles, et kas kellelgi oleks v6imalus kasutada puurpinki

Teen igaljuhul 2ra selle lahenduse ja vaevalt, et t2nu sellele nüüd kiiremini asi perssse l2heb ja autoall k2imise v6imalus iga ala 6000km tagant pole minu jaoks mingi probleem.
Lisaks veel eelnevale, et plaanis ei olegi nipleid taga silla 66tsadee panna vaid just esisilla 66tsadele - seal ilmselt saab VIST siiski pukse eraldi vahetada...

e34 525i 88a - e34 525i touring 1995a - e34 540ia 1993 - e34 525TDSa Touring 1995.10 - e32 735ila 1991.1 - e38 740ia 1997a - e38 750ia 1999.12 - e61 530d 2004.6 - e53 X5 3,0d 2002a
Re: Sarniiridele tavotiniplid.!
Einar lubas sarniire taastada ka . Lõpuks roostetavad sul lihtsalt õõtsad läbi 

Re: Sarniiridele tavotiniplid.!
Mis neil Eesti teedel nii väga viga on? Räägin faktidele tuginedes. Kui Sul šarniire nagu leiba läheb, siis revideeri sõidustiili (suuri auke ja konarusi tuleb vältida, mitte neist täie pasaga läbi rammida), kasuta kvaliteetjuppe, korratuse tekkimisel veermikus likvideeri see kohe.kenwood1 kirjutas:Idee on endiselt alles et katsetada seda lahendust...nii huvi prst kysin ka , et ise kh usud seda, et 5 seeria bmw sarniir kestab 200 000 km??- eesti teedel....
![]()
![]()
Sõidurõõm
Re: Sarniiridele tavotiniplid.!
Saan su poindist aru, aga tallinna t2navatel on reaalsus selline, et vahet ei ole kus s6idad ikka on üks suur konarlus...usun, et remondi kasv6i UM-is aga 19'' veljega ei kesta nad nagunii...auke v2ldin hoolikalt, aga jah...ikka satub vahetevahel neid tee peale ootamatult...vastuseks sinu kysimusele, et : mis eesti teedel viga on...vastan, et tule liikle nt soomes ja siis uuesti eestis - siis saad aru mis meil seal viga on
Aga olgu...peace out - igalyhel oma arusaam ja 6igekspidamised

Aga olgu...peace out - igalyhel oma arusaam ja 6igekspidamised

e34 525i 88a - e34 525i touring 1995a - e34 540ia 1993 - e34 525TDSa Touring 1995.10 - e32 735ila 1991.1 - e38 740ia 1997a - e38 750ia 1999.12 - e61 530d 2004.6 - e53 X5 3,0d 2002a
Re: Sarniiridele tavotiniplid.!
Svenp, ei jää üle muud järeldust sinu jutust teha kui et sina vist eesti teedel väga tihti ja kuigi palju autoga ei sõida. Eesti teede (vähemalt põhja/lääne ning eriti tallinna) viga seisneb nimelt selles, et need on tehtud aukudest. Isegi kui hea ja luksusliku autoga sõites sellest salongis väga aru ei saa siis see ei tähenda, et veermik valu ei saa.
Võibolla on asi ka selles, et sa ei ole mujal maailmas autoga sõitnud, igaljuhul on fakt see, et kui kuskil saksamaal suurelt jaolt bahnil sõites võib bemmi õõts tõesti 200k ära pidada siis eestis on see number 2-3 korda väiksem kohe kindlasti.
Aga sarniiridele määrdeniplite tegemise kohta arvan siiski nii, et sellel ettevõtmisel ei ole suurt mingit mõtet. Seal on määre sees, ja kui kaitsekummid on terved ning teevad oma tööd nii nagu peab siis pole sellel niplil ega ka mingil määrde lisamisel erilist pointi. Kui siiski tahtmine on, võid ju määret aegajalt ka porikatte serva vahelt juurde suruda ning siis selle uuesti korralikult sulgeda.
Võibolla on asi ka selles, et sa ei ole mujal maailmas autoga sõitnud, igaljuhul on fakt see, et kui kuskil saksamaal suurelt jaolt bahnil sõites võib bemmi õõts tõesti 200k ära pidada siis eestis on see number 2-3 korda väiksem kohe kindlasti.
Aga sarniiridele määrdeniplite tegemise kohta arvan siiski nii, et sellel ettevõtmisel ei ole suurt mingit mõtet. Seal on määre sees, ja kui kaitsekummid on terved ning teevad oma tööd nii nagu peab siis pole sellel niplil ega ka mingil määrde lisamisel erilist pointi. Kui siiski tahtmine on, võid ju määret aegajalt ka porikatte serva vahelt juurde suruda ning siis selle uuesti korralikult sulgeda.
- PeeterA
- Huviline
- Postitusi: 4509
- Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
- Telefon: 51949859
- Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
- Kontakt:
Re: Sarniiridele tavotiniplid.!
Endal oli mõni aeg tagasi juhtum, kus vähem kui 2 aastat ja alla 20K kilomeetri sõitnud silikoonpuks(by Meyle) hakkas jubedalt kriuksuma. Jutt käib siis sellistest kuulliigenditest:

Lähemal uurimisel selgus, et kummikatted(2tk) oli terved ning jälgi määrde väljumisest polnud. Katete all aga polnud samuti enam jälgi määrdest
Sisuliselt toimus seal sees juba kuivhõõrdumine. Kuna ma algul ekslikult pidasin kriuksu põhjustajaks integraalhooba, siis asendusjupp tegelikule häälitsejale jäi tellimata. Ma lihtsalt ei suutnud uskuda, et nõnda vähe sõitnud jupp juba saba annab. Kogu ürituse tingis üksnes "kääks", mingit kolinat-klobinat sildades pole, kuna enamus juppe uute vastu vahetatud.
Häält tegev kuulliigend iseenesest käis veel täitsa tihedalt. Lisasin esialgu mõlema poole silikoonpuksidesse liitiummääret juurde. Eks näis kaua veel kestavad
Edaspidi vaatan kõigil uutel sillajuppidel sarniiri kummikatte alla enne sõidukile paigaldamist. Seal sees on tehasest määrdeainet tavaliselt liiga vähe kaasa pandud.

Lähemal uurimisel selgus, et kummikatted(2tk) oli terved ning jälgi määrde väljumisest polnud. Katete all aga polnud samuti enam jälgi määrdest

Häält tegev kuulliigend iseenesest käis veel täitsa tihedalt. Lisasin esialgu mõlema poole silikoonpuksidesse liitiummääret juurde. Eks näis kaua veel kestavad

Edaspidi vaatan kõigil uutel sillajuppidel sarniiri kummikatte alla enne sõidukile paigaldamist. Seal sees on tehasest määrdeainet tavaliselt liiga vähe kaasa pandud.
tel. 51 949 859
- bmwRe39
- Huviline
- Postitusi: 702
- Liitunud: 14.03.2011 23:49 03
- Peamine sõiduk: BMW X5 e53
- Asukoht: Norway.FI.Jõgeva.Rakvere
Re: Sarniiridele tavotiniplid.!
PeeterA kirjutas:Endal oli mõni aeg tagasi juhtum, kus vähem kui 2 aastat ja alla 20K kilomeetri sõitnud silikoonpuks(by Meyle) hakkas jubedalt kriuksuma. Jutt käib siis sellistest kuulliigenditest:
Lähemal uurimisel selgus, et kummikatted(2tk) oli terved ning jälgi määrde väljumisest polnud. Katete all aga polnud samuti enam jälgi määrdestSisuliselt toimus seal sees juba kuivhõõrdumine. Kuna ma algul ekslikult pidasin kriuksu põhjustajaks integraalhooba, siis asendusjupp tegelikule häälitsejale jäi tellimata. Ma lihtsalt ei suutnud uskuda, et nõnda vähe sõitnud jupp juba saba annab. Kogu ürituse tingis üksnes "kääks", mingit kolinat-klobinat sildades pole, kuna enamus juppe uute vastu vahetatud.
Häält tegev kuulliigend iseenesest käis veel täitsa tihedalt. Lisasin esialgu mõlema poole silikoonpuksidesse liitiummääret juurde. Eks näis kaua veel kestavad![]()
Edaspidi vaatan kõigil uutel sillajuppidel sarniiri kummikatte alla enne sõidukile paigaldamist. Seal sees on tehasest määrdeainet tavaliselt liiga vähe kaasa pandud.
endal samuti kogemus olemas silikonpuksiga...tootjanime igatahes ei mäleta aga hinda küsiti tükist 400 või isegi sutsu peale...ca kuu- poolteist sõitu ja selline kriuk et karju appi...siis vihastasin -pressisin systlaga puksiotsast õli sisse ja siiamaani pole kriuksu kuulnud-vaid aastaga on teine puks täiesti läbi läinud millele ma seda protsessi ei teinud...

Horsepower sells cars, torque wins races - V8-s and diesels
Re: Sarniiridele tavotiniplid.!
Svenp kirjutas:Mis neil Eesti teedel nii väga viga on? Räägin faktidele tuginedes. Kui Sul šarniire nagu leiba läheb, siis revideeri sõidustiili (suuri auke ja konarusi tuleb vältida, mitte neist täie pasaga läbi rammida), kasuta kvaliteetjuppe, korratuse tekkimisel veermikus likvideeri see kohe.kenwood1 kirjutas:Idee on endiselt alles et katsetada seda lahendust...nii huvi prst kysin ka , et ise kh usud seda, et 5 seeria bmw sarniir kestab 200 000 km??- eesti teedel....
![]()
![]()
kui sa sõidad oma autoga maja eest poodi kus on ilus sile tee ja sellege lõppeb su auto kasutus siis ära tule rääkima.....Teed siin eestis ikka suht kusised ja pole varianti et sõida aukudest või konarlikest mööda.Omal on auto remondix kõik tingimused olemas ja zarniiri vahetus on juba vana tutav teema.ja see jutt et mingi zarniiriga saab 100 000km sõita meie teedel on ikka puhas saast jja siit tuleb just see kui sõidad oma autoga poodi mööda siledat asfaldit.
BMW 318i 93.a . 320i 93.a. 530d 99.a. 525tds 98.a. 525 tds 98.a. :))) 530d 03.a. 530dx 2008.a. 530xd 14.a.
Re: Sarniiridele tavotiniplid.!
Nii ja naa ... kui ikka autol sillad korda teha, ma pean silmas tõesti korda teha, siis kestavad need sillad ka Eestis küll ja küll.
Kui mina praeguseks juba 4,5 aastat tagasi auto ostsin, siis sai esisild originaalosadega korda tehtud - vahetamata jäi sisuliselt ainult roolilatt ... tulemuseks on see, et praeguseks on auto sõitnud ~100 tuhat kilomeetrit, selle aja jooksul on varem vahetatud juppidest ära surnud üks õõts ja stabikakondid, stabikapuksid. Samuti olen ära vahetanud rooliotsad, mida algul ei vahetanud. Ahjaa, üks esivedru läks ka pooleks, mispeale läksid alla lammarist soetatud vedrud kuna esindus alla 2 nädala poleks neid kohale toimetada suutnud ja sõita oli vaja.
Sellest 100-st tuhandest vähemalt 70 tuhat on liigeldud Tallinna teedel. All on alati olnud 17-tolline velg. Ma ei ütleks, et sillad ei kesta.
Kui Eesti teed on sinu meelest kehvad, mine käi tiir Lätis
Ma ei taha öelda, et Eesti teed oleks head, kaugeltki mitte, aga need on siiski sõidetavad.
Kui mina praeguseks juba 4,5 aastat tagasi auto ostsin, siis sai esisild originaalosadega korda tehtud - vahetamata jäi sisuliselt ainult roolilatt ... tulemuseks on see, et praeguseks on auto sõitnud ~100 tuhat kilomeetrit, selle aja jooksul on varem vahetatud juppidest ära surnud üks õõts ja stabikakondid, stabikapuksid. Samuti olen ära vahetanud rooliotsad, mida algul ei vahetanud. Ahjaa, üks esivedru läks ka pooleks, mispeale läksid alla lammarist soetatud vedrud kuna esindus alla 2 nädala poleks neid kohale toimetada suutnud ja sõita oli vaja.
Sellest 100-st tuhandest vähemalt 70 tuhat on liigeldud Tallinna teedel. All on alati olnud 17-tolline velg. Ma ei ütleks, et sillad ei kesta.
Kui Eesti teed on sinu meelest kehvad, mine käi tiir Lätis

Indrek
Re: Sarniiridele tavotiniplid.!
või kui lätist ei piisa, mine proovi asja ukrainas
einoh, tegelikult eks muidugi oleneb, mis osa alla paned, kas vahetad ilusti kõik korraga ja korrektselt, kuipalju ise auke ja pauke vältida üritad ja lõppkokkuvõttes oleneb palju isegi sellest, milliste konkreetsete tallinna tänavate fänn oled
meil on siin ikka nii, et kohati pole üldse väga viga, aga kohati võtab päris räigelt ropendama. oleneb ilmselt, mis rajoonis elad ka.

einoh, tegelikult eks muidugi oleneb, mis osa alla paned, kas vahetad ilusti kõik korraga ja korrektselt, kuipalju ise auke ja pauke vältida üritad ja lõppkokkuvõttes oleneb palju isegi sellest, milliste konkreetsete tallinna tänavate fänn oled

Re: Sarniiridele tavotiniplid.!
OT, aga Ukrainasse võib küll ainult rendiautoga minna ja isegi sellest hakkas kahju 

BMW-le kindel
Re: Sarniiridele tavotiniplid.!
Tore, et lõpuks ise samale järeldusele jõuad, mis ma kirjutasin. Sellest tuleb ka endale aru anda, et ilu, suur velg ja madal ning lai rehv, nõuab ohvreid.fiziks kirjutas:einoh, tegelikult eks muidugi oleneb, mis osa alla paned, kas vahetad ilusti kõik korraga ja korrektselt, kuipalju ise auke ja pauke vältida üritad ja lõppkokkuvõttes oleneb palju isegi sellest, milliste konkreetsete tallinna tänavate fänn oledmeil on siin ikka nii, et kohati pole üldse väga viga, aga kohati võtab päris räigelt ropendama. oleneb ilmselt, mis rajoonis elad ka.
Alguses üldistati Eesti, aga konkreetseks minnes kitsenes jutt ainult Tallinnale. Tallinn ei võrdu Eesti. Maanteed on meil täiesti normaalselt sõidetavad. Peldiklinnatänavaid leiab pea igast Lääne-Euroopa asulast.
Sõidurõõm
Re: Sarniiridele tavotiniplid.!
Paistab, et teemal tuleks pealkiri ära muuta kuna pooltel postitustel pole midagi ühist määrdeniplite paigaldusega 

Made for fun E34 540 93a. (Avusblau) F15 15a. (Space Grau)
Re: Sarniiridele tavotiniplid.!
no jällegi, konkreetsem määrdeniplite jutt siin teemas on minumeelest üsna ära arutatud ja läbi räägitud juba. aga sillaosade kulumine, vastupidamine ja vastav jutt on ka siiski teemaga vägagi seotud...ei ole mõtet hakata sellepärast juba mingi offtopicu pärast halama
Svenp, mis järeldust sa sealt välja lugesid? Need osad ei pea ei eestis ega tallinnas 200 tuhat ja rohkem kilti meie bemmidel. Järeldus on endiselt selline, et kui kõik väga korrektselt teha ja tõesti neid parimaid osasid kasutada siis on ehk võimalik heal juhul 1/3 - 1/2 sellest.
Eesti ei ole muidugi tallinn, kuid palju on neid autojuhte, kes sõidavad ainult maanteel? Suurelt jaolt sõidavad autod ikkagi linnades ja linnade vahel. Ja eks päris suur osa autodest siiski sõidab tallinnas, isegi kui nad on registeeritud kuskile karuaugu otsa
Ei pääse siis neist linnatänavatest ka kuskile. Üldiselt jään ma siiski seisukohale, et näiteks mõne saksamaa suurlinna (või siis pealinna) tänavate keskmine seisukord on selgelt parem meie omast. Ja suured maanteed on samuti tükimaad paremad, olgugi, et ka meil on nad sõidetavad.
Muidugi on sul õigus, et sitas seisus tänava leiab ilmselt igast linnast, ükskõik kuskohas üle maailma. Eks sellel tänaval elajad kiruvad seal samamoodi nagu meil suur osa autojuhte kogu riigis.

Svenp, mis järeldust sa sealt välja lugesid? Need osad ei pea ei eestis ega tallinnas 200 tuhat ja rohkem kilti meie bemmidel. Järeldus on endiselt selline, et kui kõik väga korrektselt teha ja tõesti neid parimaid osasid kasutada siis on ehk võimalik heal juhul 1/3 - 1/2 sellest.
Eesti ei ole muidugi tallinn, kuid palju on neid autojuhte, kes sõidavad ainult maanteel? Suurelt jaolt sõidavad autod ikkagi linnades ja linnade vahel. Ja eks päris suur osa autodest siiski sõidab tallinnas, isegi kui nad on registeeritud kuskile karuaugu otsa

Muidugi on sul õigus, et sitas seisus tänava leiab ilmselt igast linnast, ükskõik kuskohas üle maailma. Eks sellel tänaval elajad kiruvad seal samamoodi nagu meil suur osa autojuhte kogu riigis.
Re: Sarniiridele tavotiniplid.!
Fiziks ära nüüd väga kurb ole aga keegi ei hala su helgete mõttesähvatuste üle, ettepanek oli lihtsalt pealkirja veidi muuta 

Made for fun E34 540 93a. (Avusblau) F15 15a. (Space Grau)
Re: Sarniiridele tavotiniplid.!
eks pealkirja võib muidugi muuta, aga mis selleks siis saaks? tavotiniplid tallinna tänavatel?
teema pealkirjaks "sillaosade kestvus eesti teedel ning selle kestvuse parandamise ideed" võiks aga ju olla küll (in all seriousness)
minu mõttesähvatusi pole siin teemas õnneks või kahjuks eriti läbi käinudki, rohkem lihtsalt jutt elust ja olust. teie lahkel loal ma digimuutun nüüd digirõõmsaks tagasi

teema pealkirjaks "sillaosade kestvus eesti teedel ning selle kestvuse parandamise ideed" võiks aga ju olla küll (in all seriousness)
minu mõttesähvatusi pole siin teemas õnneks või kahjuks eriti läbi käinudki, rohkem lihtsalt jutt elust ja olust. teie lahkel loal ma digimuutun nüüd digirõõmsaks tagasi
