et peale sõitu klõps kinni ja las turbiin möllab ilma õlituseta edasi?Indrek_M kirjutas: Diisli turbot ei pea jahutama. Diisli turbo temperatuur ei ole nii kõrge.
K: bmw hooldamine
-
- Huviline
- Postitusi: 657
- Liitunud: 04.04.2009 11:02 59
Re: K: bmw hooldamine
Re: K: bmw hooldamine
huvitav, minu e39 528 ja eelmine 2,0 on vist mingi vea või kiiksuga, igatahes olen tähelepannud, et alati umbes kümmekond sekundit peale käivitamist antakse tunduvalt rohkem kütet mootorile. kui nüüd igal ristmikul mootori seiskan ja uuesti käivitama pean, siis arvan, et kulutan rohkem, kui kohapeal tiksudes.jõmmu4 kirjutas:Ristmikule jõudes tuleb mootor välja lülitada,nii saab ka kokku hoida.Päriselt ka noh.
-
- Huviline
- Postitusi: 737
- Liitunud: 02.10.2002 13:25 52
- Peamine sõiduk: Sarvedeta troll
- Asukoht: Tallinn
Re: K: bmw hooldamine
See on õige järjekord jah. Intervalli arvutab auto ise vastavalt kütusekulule, külmkäivituste arvule jmt.matadoooor1 kirjutas: Oilservice
INSPECTION1
Oilservice
INSPECTION2
Oilservice
INSPECTION1
Oilservice
INSPECTION2
jnejnejne
Kas on õige? Mis on intervall ja mida sisaldavad need hooldused e39 530dA Touring puhul?
Oilservice, Inspection I ja II tööd on kirjas auto hooldusraamatus, kui sul seda pole, siis otsi netist kuskilt, ma ei viitsi seda juttu hakata ümber ka kirjutama...

Re: K: bmw hooldamine
Ikka möllab või?pancho villa kirjutas:et peale sõitu klõps kinni ja las turbiin möllab ilma õlituseta edasi?Indrek_M kirjutas: Diisli turbot ei pea jahutama. Diisli turbo temperatuur ei ole nii kõrge.
Diisli turbo on madalsurve- ja madalpöördeturbo, seisab sisuliselt kohe, kui mootor seisma jätta. Lisaks ei ole diisli heitgaasid nii kuumad kui bensiinimootori omad ehk ka turbo temperatuur ei tõuse nii kõrgele, et seal väga õli põletada. Ehk siis ei mölla see turbo seal midagi ja ei kao see õli selle ajaga kuhugi.
Ei tasu bensiinimootori turbo omadusi diiselmootori turbole üks-ühele kopeerida, tegemist erinevate lahendustega.
Indrek
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
las see ökonoomsuse jutt jääb sinnapaika. siin lähevad meie arvamused lahku ja teie ei suuda minu arvamust muuta. kui mul on bmw, mulle meeldib bmw, siis ma võin otsida lahendusi, et vähendada kütusekulu ja kõik.
peace.
igatahes tänud vastamast teile!
peace.
igatahes tänud vastamast teile!
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
aga järgmised küssad juba tulevad 
võtsime koos sõbraga täna maha sisselaskekollektori, et eemaldada sealt need klapid.
selle vajalikkusest leidsimegi infot just siit.
mõned pildid olukorrast:




suht pigine tundub kogu see värk.
kas see on paarsada tuhat sõitnud disla puhul täiesti normaalne? tasub puhastada ära nii palju kui võimalik?
turbo lekib, et ta nii sitane on?
ja viimase pildi peal on siis näha, et keegi on enne juba midagi seal kallal teinud. nimelt üks voolik pimedaks tehtud. ja see voolik on just sellest süsteemist, mis liigutab neid klappe, mida me eemaldada plaanisime. mida soovitate teha???????
ja kas kogu selle töö käigus, mis teeme tasuks kohe ka midagi veel kontrollida või ära teha enne talve?
tänan tähelepanu eest, jüri

võtsime koos sõbraga täna maha sisselaskekollektori, et eemaldada sealt need klapid.
selle vajalikkusest leidsimegi infot just siit.
mõned pildid olukorrast:




suht pigine tundub kogu see värk.
kas see on paarsada tuhat sõitnud disla puhul täiesti normaalne? tasub puhastada ära nii palju kui võimalik?
turbo lekib, et ta nii sitane on?
ja viimase pildi peal on siis näha, et keegi on enne juba midagi seal kallal teinud. nimelt üks voolik pimedaks tehtud. ja see voolik on just sellest süsteemist, mis liigutab neid klappe, mida me eemaldada plaanisime. mida soovitate teha???????
ja kas kogu selle töö käigus, mis teeme tasuks kohe ka midagi veel kontrollida või ära teha enne talve?
tänan tähelepanu eest, jüri
Re: K: bmw hooldamine
Karterituulutusklapp vahetage ka ära - on karteris rõhk väiksem ja lekib turbo vähem.
Indrek
-
- Huviline
- Postitusi: 657
- Liitunud: 04.04.2009 11:02 59
Re: K: bmw hooldamine
ei pretendeerinudki absoluutsele tõele, bemmi tehasemanuaali pole lugenud, scania diisli manuaalis soovitatakse alati minut tiksuda lasta.Indrek_M kirjutas: Diisli turbo on madalsurve- ja madalpöördeturbo, seisab sisuliselt kohe, kui mootor seisma jätta. Lisaks ei ole diisli heitgaasid nii kuumad kui bensiinimootori omad ehk ka turbo temperatuur ei tõuse nii kõrgele, et seal väga õli põletada. Ehk siis ei mölla see turbo seal midagi ja ei kao see õli selle ajaga kuhugi.
Ei tasu bensiinimootori turbo omadusi diiselmootori turbole üks-ühele kopeerida, tegemist erinevate lahendustega.
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
ja üks küssa veel.
kuidas turbole ligi pääseda, alt või ülevalt?
kontrolliks teda ja vajadusel vahetaks midagi ära seal, et lõppeks lekkimine.
kuidas turbole ligi pääseda, alt või ülevalt?
kontrolliks teda ja vajadusel vahetaks midagi ära seal, et lõppeks lekkimine.
- Riivo
- Huviline
- Postitusi: 8162
- Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
- Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
- Asukoht: Edgarlandia
- Kontakt:
Re: K: bmw hooldamine
vana turbo, lekib nagunii....tuleks saata tegemisse kui tahad et täiesti kuivaks jääks elu...turbotegijaid on nt tallinna piires mitmeid.
´17 4Drive
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
karterituulutusklappi ei vahetanud ära, aga selle filtri vahetasime küll seal ära.
klappi pole mõtet vahetada, asi toimis.
kustpoolt pääseb ligi turbole, et ta maha võtta?
klappi pole mõtet vahetada, asi toimis.
kustpoolt pääseb ligi turbole, et ta maha võtta?
Re: K: bmw hooldamine
kareri tuulutus soovitav panna uuema mootori pealt nagu e60.
2003 e39 530d touring
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
??????matadoooor1 kirjutas:karterituulutusklappi ei vahetanud ära, aga selle filtri vahetasime küll seal ära.
klappi pole mõtet vahetada, asi toimis.
kustpoolt pääseb ligi turbole, et ta maha võtta?
ja kas vahetada käigukastis õli või mitte?
palju lugenud sellest siin, aga räägitakse nii ühte kui teist
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
????????
Re: K: bmw hooldamine
No vaata järele kustpoolt ligi saad, nii ära peidetud see turbo ka ei ole, et ei näeks. Piisavalt kehva koha peal, et üheselt öelda, oleneb vahenditest, mis sul käepärast on. Ülevaltpoolt ligipääsuks pead päris palju lammutama, altpoolt samamoodi.
Käigukasti õli tuleb ikka vahetada, arvesta, et odav see ei ole, samuti arvesta, et õlivahetusega kasti ei remondita.
Käigukasti õli tuleb ikka vahetada, arvesta, et odav see ei ole, samuti arvesta, et õlivahetusega kasti ei remondita.
Indrek
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
Kaua kellelgi 525d või 530d soojaks läheb?
Mul näiteks täna hommikul, kui oli 7 kraadi, läks ikka päris kaua.
Sõitsin Tartu ühest otsast pea teise otsa, kokku 8 km, alles siis jõudis temp näidik üles keskele.
Muidugi sinise ala lõpu peal puhus juba õrnalt sooja.
Tundub, et kuidagi kaua ju????
Ja kas kütusekulu ei ole palju mul? Nimelt selle 8 km sõidu juures, mingi 5 foori, äärmiselt rahulik kulgemine 60-65 kmh ja keskmine näitab 8,8. Kuidagi palju, eelmised autod diislid (Volvod, 2,5 v6 passat, 2,5tds bmw) on olnud ikka tunduvalt ökomad kui see BMW 525dA.
Mul näiteks täna hommikul, kui oli 7 kraadi, läks ikka päris kaua.
Sõitsin Tartu ühest otsast pea teise otsa, kokku 8 km, alles siis jõudis temp näidik üles keskele.
Muidugi sinise ala lõpu peal puhus juba õrnalt sooja.
Tundub, et kuidagi kaua ju????
Ja kas kütusekulu ei ole palju mul? Nimelt selle 8 km sõidu juures, mingi 5 foori, äärmiselt rahulik kulgemine 60-65 kmh ja keskmine näitab 8,8. Kuidagi palju, eelmised autod diislid (Volvod, 2,5 v6 passat, 2,5tds bmw) on olnud ikka tunduvalt ökomad kui see BMW 525dA.
Re: K: bmw hooldamine
Tehase andmetel on linnas 11,1 sedaanil ja 11,5 touringul
8,8 on ju väga hea
Touringu tühimass on 1790kg mis ei ole just vähe.
8,8 on ju väga hea
Touringu tühimass on 1790kg mis ei ole just vähe.
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
Palju see vahetus siis maksab umbes? Äkki siis lihtsalt taset kontrollida ja vajadusel õli lisada. Kas aastatega õlitase kastis langeb ka kuidagi?Indrek_M kirjutas:No vaata järele kustpoolt ligi saad, nii ära peidetud see turbo ka ei ole, et ei näeks. Piisavalt kehva koha peal, et üheselt öelda, oleneb vahenditest, mis sul käepärast on. Ülevaltpoolt ligipääsuks pead päris palju lammutama, altpoolt samamoodi.
Käigukasti õli tuleb ikka vahetada, arvesta, et odav see ei ole, samuti arvesta, et õlivahetusega kasti ei remondita.
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
Ja kuidas teil pillid soojaks lähevad??? 

Re: K: bmw hooldamine
Õlitase iseenesest ei lange, filtri, õli ja vahetuse hinda küsi töökojast. www.carmasters.ee näiteks.
Soojaks läheb umbes 10 kilomeetriga.
Soojaks läheb umbes 10 kilomeetriga.
Indrek
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
Ainult Indrekul ongi 525dA või 530dA? Keegi teine ei ütlegi, kui kiiresti tal auto soojaks läheb, kui palju kütust tarbib jnejne.
Re: K: bmw hooldamine
Kütusekulu teema: http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=5&t=21701
8,8 pole ju palju linnas külma mootoriga, kui see veel tehaseandmetest väiksem on, siis on ju hästi.
8km'ga soojaks saada mootor on ka ju täiesti normaalne.
8,8 pole ju palju linnas külma mootoriga, kui see veel tehaseandmetest väiksem on, siis on ju hästi.
8km'ga soojaks saada mootor on ka ju täiesti normaalne.
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
Aga kas keegi oskab öelda, et kas kompuuter arvestab kütusekulu sisse ka webasto kulu?
Mul see sõidu ja seisusoojendi. Ju see võtab ka kütust.
Kuidas saaksin webasto üldse väla võtta mingiks ajaks? Mingi kaitse?
Ausaltöeldes mul ei ole kunagi olnud nii suure kütusekuluga diiselmasinat. Neid erinevaid 2,5 diiselmootoreid on olnud omajagu, aga kõik on olnud tunduvalt ökonoomsemad.
Mul see sõidu ja seisusoojendi. Ju see võtab ka kütust.
Kuidas saaksin webasto üldse väla võtta mingiks ajaks? Mingi kaitse?
Ausaltöeldes mul ei ole kunagi olnud nii suure kütusekuluga diiselmasinat. Neid erinevaid 2,5 diiselmootoreid on olnud omajagu, aga kõik on olnud tunduvalt ökonoomsemad.
Re: K: bmw hooldamine
Saab Webasto ka tagant ära võtta, siis on kütusekulu veel suurem kuna mootor soojeneb kauem.
Sinu soove ja teemapüstitusi vaadates oled ilmselgelt üle oma rahakoti võimete masina ostnud
Sinu soove ja teemapüstitusi vaadates oled ilmselgelt üle oma rahakoti võimete masina ostnud

Indrek
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
Lugesin seda kütusekuluteemat juba ammu.
Seal 525dA ja 530dA Touringute kohta praktiliselt puuduvad numbrid ju.
Indrek_M, sul see 8,4 on linn ja maantee keskmine kokku?
Seal 525dA ja 530dA Touringute kohta praktiliselt puuduvad numbrid ju.
Indrek_M, sul see 8,4 on linn ja maantee keskmine kokku?
Re: K: bmw hooldamine
Tehaseandmed on minu masina puhul täpselt õiged - maanteel 6,7, keskmine 8,4, linnas rohkem ... aga ega meil pole ju siin Eestis neid linnu ka. Tehaseandmetel peaks võtma linnas 11,6 aga mina pole üle 10 saanud.matadoooor1 kirjutas:Indrek_M, sul see 8,4 on linn ja maantee keskmine kokku?
Indrek
-
- Huviline
- Postitusi: 1599
- Liitunud: 24.08.2004 10:13 04
- Peamine sõiduk: E30
- Asukoht: Siin ja seal maakera
Re: K: bmw hooldamine
Kas suuremates linnades on kohapealt kiirendamised ja pidurdamised kütusekulukamad või?Indrek_M kirjutas:... aga ega meil pole ju siin Eestis neid linnu ka..

-
- Huviline
- Postitusi: 3726
- Liitunud: 19.02.2007 20:38 33
- Peamine sõiduk: Metroo
- Asukoht: Pärnu / Stockholm-Fittja
Re: K: bmw hooldamine
vaadates pärnut siis sisulislt liiklus ja ummikud puuduvad. tallinas mingid ummikud on aga need mulle ka juba 5 auto kogunemised
. kui lähme veel nt võrru siis pole enam midagi rääkida. asi pole erinevustes vaid mitu korda sa pead sama asja kordama et üks tänav edasi saada.

Re: K: bmw hooldamine
Ega Tallinnas peab ka ikka kella pealt sättima, et ummikule pihta saada. Kes hiljaks jääb, see ilma jääb 

Indrek
-
- Huviline
- Postitusi: 77
- Liitunud: 23.09.2011 15:35 19
Re: K: bmw hooldamine
täna oli nii:
väljas 6 kraadi, auto seisnud 24h.
peale esimese kilomeetri läbimist oli seier tõusnud 2 mm, oli sinise ala alguses.
2 km peal oli juba nii, et seier sinise ala lõpus peaaegu ja kliima lisas esimest korda puhurile kiirust juba.
paistab, et asi peaks toimima ja profülaktika mõttes pole mõtet hakata termostaate vahetama.
aga jahutusvedeliku peaks ikka ära vahetama, kuna ei tea, mis seal sees on eelmistest omanikest.
Oskab keegi nõu anda, et kuidas ma saan nii palju jahutusvedelikku kui võimalik välja? Ainult radika alt kraanist?
Ja lisades lasen uue jahutusvedeliku paisupaaki? Kus on õhutusniplid ja kuidas õhk välja saada?
Mis värvi jahutusvedelik osta?
Kas vahetada tuleks veepump või on 525dA-l sees juba metalllabadega pump ja pole vaja põdeda?
Aitäh
väljas 6 kraadi, auto seisnud 24h.
peale esimese kilomeetri läbimist oli seier tõusnud 2 mm, oli sinise ala alguses.
2 km peal oli juba nii, et seier sinise ala lõpus peaaegu ja kliima lisas esimest korda puhurile kiirust juba.
paistab, et asi peaks toimima ja profülaktika mõttes pole mõtet hakata termostaate vahetama.
aga jahutusvedeliku peaks ikka ära vahetama, kuna ei tea, mis seal sees on eelmistest omanikest.
Oskab keegi nõu anda, et kuidas ma saan nii palju jahutusvedelikku kui võimalik välja? Ainult radika alt kraanist?
Ja lisades lasen uue jahutusvedeliku paisupaaki? Kus on õhutusniplid ja kuidas õhk välja saada?
Mis värvi jahutusvedelik osta?
Kas vahetada tuleks veepump või on 525dA-l sees juba metalllabadega pump ja pole vaja põdeda?
Aitäh