Diferentsiaalide sobivus

Spetsiifilisemad arutelud ning nõuanded
Kasutaja avatar
Rasmus
Huviline
Postitusi: 124
Liitunud: 02.03.2008 20:40 52

Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas Rasmus »

Kasutasin küll siinset otsingut ja Googel'it, kuid ei leidnud sobivat vastust.

Nimelt kas on kusagil mingit tabelit või seletust BMW erinevate diffrite ja omavaheliste sobivuste kohta?

Täpsemalt huvitab mind see, et kas ja milliseid LSD elemente/ sisusid saab panna E30 Typ188 diffri sisse.
S80 V8 AWD Heico & 244 B230FT
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas raimo_r »

E28, E30, E34 ja E36 Typ188 LSD elemendid on üldjuhul samad.
Linnalegend räägib, et diisli LSD element olla natuke teistsugune. Kinnitada või ümber lükata ei oska, sest autod on nii vanad ja neid LSD on nii palju ümber tehtud, et kunagi ei tea kas diisli all olev LSD on seal tehasest või on keegi hiljem hoopis ise lisanud.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
Rasmus
Huviline
Postitusi: 124
Liitunud: 02.03.2008 20:40 52

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas Rasmus »

Tänud kiire vastuse eest Raimo.

Täpsustaksin veel niipalju. Nagu aru olen saanud, siis BMW kasutab kolme eri suurusega diffrit- Typ168, Typ188 ja Typ210. Osadest kohtadest lugedes jäi silma, et väikese ja keskmise sisusid saab omavahel vahetada, suur on eraldi "mängumaa". On see tõsi või saab omavahel vahetada vaid vastava suuruse/ mudeli diffrite sisusid?

Teine küsimus on see, et müüjad tihtipeale ei tea, mis diffrit nad müüvad.
Kas erinevatel diffritel saab ka auto mudeli ja väljalaske aasta järgi vahet teha?

Lisan siia juurde ka lugemist ka OT foorumist, kus käsitletakse ka ülekande teemat.
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopi ... 274&page=1
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopi ... =6361#6361
S80 V8 AWD Heico & 244 B230FT
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas raimo_r »

Erinevaid suurusi omavahel kombineerida ei saa.

Tehasest on diffri tagakaane ühe kinnituspoldi alla pandud metallist lipik. LSD puhul on seal tähis S ja seejärel ülekanne. Enamasti on küll need nii ära roostetnud, et millegi väljalugemiseks tuleb CSI-d mängida.
Kui lipikut pole, siis tagakaane mahavõtmisel näeb LSD elemendi olemasolu ära. Ülekandeid saab lugeda pöörete arvu järgi (suhtarvud on realoem-is olemas).

Diffritel saab vahet teha mootori ja käigukasti järgi. Võimsusskaala alguses on Typ168, võimsusskaala keskel Typ188, võimsuskaala tipus Typ210. Äärmustes on erandid, keskel mitte.
Rusikareegel on, et kõikidel small-six mootoriga (M20/M5x ridakuus) mudelitel on Typ188 differ.
Võimsamad ridakuued E36 M3 3.2 / e46 M3 on Typ210.
Big-six (M30 mootor) puhul tuleb juba tähelepanelikum olla, nõrgemad on ikka Typ188 aga võimsamad (535i/M5) juba Typ210.
Ridaneli puhul on üldiselt kasutusel Typ168 differ, jällegi v.a. 5 seeria omad 518/518is.
Ülekanne võib isegi samal mudelil erineda olenevalt sellest kas automaat või manuaal.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
vrt
Huviline
Postitusi: 146
Liitunud: 22.09.2003 10:44 50
Asukoht: Tallinn / Saku
Kontakt:

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas vrt »

Lauri_R

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas Lauri_R »

kas e34 TDS Automaat (95a) LSD sisu läheb e36 TDS manuaal (97) korpusesse?
BMWFan´st vaadates LSD uniton sama koodiga, aga kas sellest piisab?
Lauri_R

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas Lauri_R »

Selge, tänud vastuse eest.
Alari e36
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 22.09.2011 13:16 29
Asukoht: Rapla

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas Alari e36 »

Esitan siis ka küsimuses oma küsimuse,otsin e36 2,0 110 kw diffrit,vana undab ja sellega ei ole enam midagi teha,olen uurinud romulaid,aga sealt öeldi,et 2,0 differ pidi minev kaup olema,kas keegi tead ja oskab aidata kus kohast leiaks kasutatud diffri.
Vabandan,et nii võõrasse teemasse trügisin,aga ei hakanud uut tegema.


Ettetänades:Alari
Kasutaja avatar
marqz23
Huviline
Postitusi: 1822
Liitunud: 20.03.2007 11:47 24

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas marqz23 »

:roll: Sul läheb vaja diffrit peaülekandega 3.45 typ168 (seda leiad veel 316, 318, 320-ide pealt. Rahvakeeli "väikese" korpusega)
Pane foorumisse ostusoov ja saad selle mõne päevaga ja mõistlikuma hinnaga, kui romulates (umbes 20-30€)
Mangus Media / YOUTUBE
Lauri_R

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas Lauri_R »

Kas typ168 vaid R4 mootoritel polnud e36-l?

Eespool on kirjas sedasi.
Kasutaja avatar
jargo
Huviline
Postitusi: 6129
Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
Peamine sõiduk: bmw 330ci
Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
Kontakt:

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas jargo »

Lauri_R kirjutas:Kas typ168 vaid R4 mootoritel polnud e36-l?

Eespool on kirjas sedasi.
2,0 on ka väike differ.
vähemalt niipalju kui mina neid vahetanud olen! ca 10
330ci 6k man
e36 Z3 3,1 NA 300+whp:Best ET 11,33@191km/h
reigo94
Huviline
Postitusi: 639
Liitunud: 12.09.2006 10:41 11

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas reigo94 »

Typ168 on 316, 318, 320 ja suurem typ188 323, 325 ja 328
Kasutaja avatar
marqz23
Huviline
Postitusi: 1822
Liitunud: 20.03.2007 11:47 24

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas marqz23 »

reigo94 kirjutas:Typ168 on 316, 318, 320 ja suurem typ188 323, 325 ja 328
325tds-il ka type 188 (suur kopus)
Mangus Media / YOUTUBE
reigo94
Huviline
Postitusi: 639
Liitunud: 12.09.2006 10:41 11

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas reigo94 »

vahet pole siis kumb 325...
Kasutaja avatar
põltsukas
Huviline
Postitusi: 298
Liitunud: 05.08.2009 21:53 31
Asukoht: Põltsamaa

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas põltsukas »

kuidas väliselt vahet teha ?
mul 320 ja diffri taga kaks kõrva millega kerekülge kinnitub
unis
Huviline
Postitusi: 3634
Liitunud: 03.12.2006 13:20 45
Peamine sõiduk: E36 M3 “95/F31 320d ED “18
Asukoht: tallinn/rakvere

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas unis »

marqz23 kirjutas:
reigo94 kirjutas:Typ168 on 316, 318, 320 ja suurem typ188 323, 325 ja 328
325tds-il ka type 188 (suur kopus)
3,0L M3 on ka type188
If everything seems under control, you're just not going fast enough
Kasutaja avatar
kaupov
Huviline
Postitusi: 142
Liitunud: 15.06.2010 12:23 29
Asukoht: Tallinn

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas kaupov »

põltsukas kirjutas:kuidas väliselt vahet teha ?
mul 320 ja diffri taga kaks kõrva millega kerekülge kinnitub
Loe korpuse kaane kinnituspoldid kokku, väiksel on 6, suurel 8 polti. Minu teada ühekõrvalised lähevad Compact'ile.
parm00
Huviline
Postitusi: 395
Liitunud: 03.03.2008 22:28 18

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas parm00 »

kuna vahetasin oma 1,8i mootori 2,0i vastu ja esialgu jäi mul differ vahetamata.siis mis ülekandega sellele 2,0 mootorile siis panna?? 1,8 ja 2,0 on ilmselt erinevad ülekandes,sest praegu on 110km/h sõites pöörded 3000 peal aga peaks olema kus maal??? ehk keegi siis paneb mu küsimustele ka vastused.

jutt siis 93.a. e36-st
BMW 318i 93.a . 320i 93.a. 530d 99.a. 525tds 98.a. 525 tds 98.a. :))) 530d 03.a. 530dx 2008.a. 530xd 14.a.
Kasutaja avatar
metaltom00
Huviline
Postitusi: 1836
Liitunud: 08.12.2008 20:49 40
Peamine sõiduk: Allroad
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas metaltom00 »

parm00 kirjutas:kuna vahetasin oma 1,8i mootori 2,0i vastu ja esialgu jäi mul differ vahetamata.siis mis ülekandega sellele 2,0 mootorile siis panna?? 1,8 ja 2,0 on ilmselt erinevad ülekandes,sest praegu on 110km/h sõites pöörded 3000 peal aga peaks olema kus maal??? ehk keegi siis paneb mu küsimustele ka vastused.

jutt siis 93.a. e36-st
316i 318i 320i nendel (manuaalidel) on diffri ülekanne 3,45 seega ei pea vahetama
Kalmar88
Huviline
Postitusi: 12
Liitunud: 04.02.2012 19:05 37

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas Kalmar88 »

Kas E36 325dts-ile (automaat) on mõttekas alla panna E34 2.0 (manuaal) LSD differ
on nende ülekannetel mingid erinevused ?
Kasutaja avatar
jargo
Huviline
Postitusi: 6129
Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
Peamine sõiduk: bmw 330ci
Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
Kontakt:

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas jargo »

metaltom00 kirjutas:
parm00 kirjutas:kuna vahetasin oma 1,8i mootori 2,0i vastu ja esialgu jäi mul differ vahetamata.siis mis ülekandega sellele 2,0 mootorile siis panna?? 1,8 ja 2,0 on ilmselt erinevad ülekandes,sest praegu on 110km/h sõites pöörded 3000 peal aga peaks olema kus maal??? ehk keegi siis paneb mu küsimustele ka vastused.

jutt siis 93.a. e36-st
316i 318i 320i nendel (manuaalidel) on diffri ülekanne 3,45 seega ei pea vahetama
osadel on 3,38.näiteks minu 318-l.
aga ka see suh väike vahe,mida tunda ei ole!
330ci 6k man
e36 Z3 3,1 NA 300+whp:Best ET 11,33@191km/h
parm00
Huviline
Postitusi: 395
Liitunud: 03.03.2008 22:28 18

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas parm00 »

ja 100km tunnis sõita 3000 pöördega on igati normaalne???
BMW 318i 93.a . 320i 93.a. 530d 99.a. 525tds 98.a. 525 tds 98.a. :))) 530d 03.a. 530dx 2008.a. 530xd 14.a.
Kasutaja avatar
metaltom00
Huviline
Postitusi: 1836
Liitunud: 08.12.2008 20:49 40
Peamine sõiduk: Allroad
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas metaltom00 »

parm00 kirjutas:ja 100km tunnis sõita 3000 pöördega on igati normaalne???
See on juba tehasest selline!
parm00
Huviline
Postitusi: 395
Liitunud: 03.03.2008 22:28 18

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas parm00 »

no ehk siis keegi paneks kirja mis diffrit mul vaja läheks et see nii ei oleks.2,5 besuka differ äkki? mis ülekanne sellel on? tasub seda 2,0 alla panna? mis siis muutub?tõmme sitem?
BMW 318i 93.a . 320i 93.a. 530d 99.a. 525tds 98.a. 525 tds 98.a. :))) 530d 03.a. 530dx 2008.a. 530xd 14.a.
Kasutaja avatar
metaltom00
Huviline
Postitusi: 1836
Liitunud: 08.12.2008 20:49 40
Peamine sõiduk: Allroad
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas metaltom00 »

parm00 kirjutas:no ehk siis keegi paneks kirja mis diffrit mul vaja läheks et see nii ei oleks.2,5 besuka differ äkki? mis ülekanne sellel on? tasub seda 2,0 alla panna? mis siis muutub?tõmme sitem?
Kui tahad 2,5 diffrit alla panna, lähevad vahetusse ka poolteljed ja kardaan. Ülekanded on 3,23 ja 3,15. Tõmme halveneb natuke ja ega mingit suurt pöörete langust ka sealt ei tule (2700 vms, parandage mind kui eksin)
botzor
Huviline
Postitusi: 868
Liitunud: 28.01.2012 21:51 10
Peamine sõiduk: e36 cabrio, A4b8
Asukoht: PR

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas botzor »

Kiire küss, teema küll vana, kuidsiiski. Nimelt õnnestus saada 188 e34 lsd, aga ülekanne 3.46. Autoks on e34 tds manuaal, kui se kohe alla visata, siis mis pöördeid oodata on? 2500+ sajaga sõites?
Kasutaja avatar
oo7
Huviline
Postitusi: 4507
Liitunud: 29.12.2008 14:28 16
Peamine sõiduk: BMW 330Ci
Asukoht: Tallinn

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas oo7 »

Seda saab netist vaadata lihtsalt, lisaks on vaja teada rehvimõõtu ja 5. käigu ülekandearvu (mis peaks olema 1:1 525tds-il aga tasub kontrollida netist)

Kasvõi näiteks siin:
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=62" onclick="window.open(this.href);return false;


Kui 5. on 1:1, siis on oodata jah 2500+ pööret ja see ei sobi sellele autole
botzor
Huviline
Postitusi: 868
Liitunud: 28.01.2012 21:51 10
Peamine sõiduk: e36 cabrio, A4b8
Asukoht: PR

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas botzor »

oo7 kirjutas:Seda saab netist vaadata lihtsalt, lisaks on vaja teada rehvimõõtu ja 5. käigu ülekandearvu (mis peaks olema 1:1 525tds-il aga tasub kontrollida netist)

Kasvõi näiteks siin:
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=62" onclick="window.open(this.href);return false;


Kui 5. on 1:1, siis on oodata jah 2500+ pööret ja see ei sobi sellele autole
Täpsemalt siis 3000 pööret = 105.1km/h :shock:
Kas keegi diffril ise "sisu", ehk siis ülekande ära vahetanud? Nagu ma aru olen saanud, siis lähevad kõik "lõtkud" ja hambumine ka paigast? Krdi jama sellega, 2.65 või äärmisel juhul 2.9.. võiks se ülekanne olla TDS'il..
ErkkiT
Huviline
Postitusi: 19
Liitunud: 04.07.2016 04:49 44
Peamine sõiduk: BMW 325tds

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas ErkkiT »

Olen endale otsimas LSD-d aga nüüd siit lugedes siis saab see vist keerukam olema. 325tds-ile (e36). Ehk siis dislale on vähe erinev see teema kui bensukale? Kui jah siis miks? Ja mille järgi siis omale diffrit otsida?
Ette tänades teiepoolse hariduse eest :D
Kasutaja avatar
Iepa
Huviline
Postitusi: 1471
Liitunud: 07.03.2012 19:31 44
Peamine sõiduk: x5 160kw & tds
Asukoht: võrumaa

Re: Diferentsiaalide sobivus

Postitus Postitas Iepa »

Disla ja bensuka lsd on erinevad.
Bensuka lsd sisu ei saa tõsta disla korpusesse
Vasta