K: Getrag S6S 420G
- Kristjan.K
- Huviline
- Postitusi: 231
- Liitunud: 17.10.2006 16:33 22
K: Getrag S6S 420G
Kas e36 M3 paigaldatud S6S 420G sobiks näiteks e39 540i´le. Kastid on üldjoontes samad kui vaadata tähiseid, nii e39 M5, e39 540i, e38 740, e31 840, e36 m3 ja ka e46 kasutab sama kasti.
Küll aga on nende tähised erinevad, mida need tähendavad? Kas on võimalik, et tegelikult on kõik kastid analoogsed ja omavahel vahetatavad, kui vastava auto kontaktid, otsatihendid jms pudi juurde osta? Mulle tundub, et muutused justkui toimuksid samal ajal kui on mindud üle OBD I´lt OBD II´le ja mingil hetkel veel. Äkki on olemas keegi hea kodanik, kes sellesse natuke valgust heidaks.
e36 M3 - S6S 420G - TAGU - 1997
e36 M3 - S6S 420G - TBAB 1997-
e46 M3 - S6S 420G - TBAI
e34 540i/e38 740i - S6S 420G - TAGR
e34 M5 - S6S 420G - TAGT
e31 840i - S6S 420G - TAGR
e31 840Ci - S6S 420G - TAGZ 1996-1997
e31 840Ci - S6S 420G - TBAA 1996-
e38 740i - S6S 420G - TAGS -1996
e38 740i - S6S 420G - TBAA 1996-
e39 540i - S6S 420G - TAGZ 1996-1997
e39 540i - S6S 420G - TBAA 1996-2000
e39 540i - S6S 420G - TBAG 2000-
e39 M5 - S6S 420G - TBAD -1999
e39 M5 - S6S 420G - TBAF 1999-
Küll aga on nende tähised erinevad, mida need tähendavad? Kas on võimalik, et tegelikult on kõik kastid analoogsed ja omavahel vahetatavad, kui vastava auto kontaktid, otsatihendid jms pudi juurde osta? Mulle tundub, et muutused justkui toimuksid samal ajal kui on mindud üle OBD I´lt OBD II´le ja mingil hetkel veel. Äkki on olemas keegi hea kodanik, kes sellesse natuke valgust heidaks.
e36 M3 - S6S 420G - TAGU - 1997
e36 M3 - S6S 420G - TBAB 1997-
e46 M3 - S6S 420G - TBAI
e34 540i/e38 740i - S6S 420G - TAGR
e34 M5 - S6S 420G - TAGT
e31 840i - S6S 420G - TAGR
e31 840Ci - S6S 420G - TAGZ 1996-1997
e31 840Ci - S6S 420G - TBAA 1996-
e38 740i - S6S 420G - TAGS -1996
e38 740i - S6S 420G - TBAA 1996-
e39 540i - S6S 420G - TAGZ 1996-1997
e39 540i - S6S 420G - TBAA 1996-2000
e39 540i - S6S 420G - TBAG 2000-
e39 M5 - S6S 420G - TBAD -1999
e39 M5 - S6S 420G - TBAF 1999-
Original BMW Teile
Re: K: Getrag S6S 420G
Üks asi on kindel, et v8 otsa läheb ainult v8 kast.
Kasti sisud ilmselt samad, aga korpus erinev.
Kasti sisud ilmselt samad, aga korpus erinev.
56792145
- Kristjan.K
- Huviline
- Postitusi: 231
- Liitunud: 17.10.2006 16:33 22
Re: K: Getrag S6S 420G
Ma tunnen ennast natuke rumala tegelikult vastus oli põhimõtteliselt mul nina ees
The 420G is a 6-speed manual transmission manufactured by Getrag. It is designed for longitudinal engine applications and is designed for use on engines producing up to 499 N·m (368 lb·ft) of torque.
BMW used this transmission with M60 V8 models such as the European manual 840i, European manual 740i, 540i;[1] as well as the M62 powered 5 series sedans, as well as S62 powered vehicles such as the Z8 and M5.[2][3] This gearbox was also used in the E34 M5, E36 M3, and E46 M3s with the S38B38, S50B32, and S54B32 engines respectively.[4][5][6]
For the aforementioned applications there are three incompatible bellhousing boltpatterns: one for 8-cylinder engines (540i, 740i, 840i, E39 M5, Z8), one for the 50-series 6-cylinder engines (M3, 330i), and one for the 30-series 6-cylinder engines (E34 M5, only for 1995). It is unknown whether bellhousings can be swapped among them.
Among owners and mechanics, the transmission has a reputation for being strong, quiet, and routinely able to handle considerably more torque than its official rating. However, internal shift linkages are its one known failure point, and the real problem is that neither BMW nor Getrag will provide replacement internal parts (except some shift linkage parts), rebuild instructions, or rebuild service. The only solution to a failed gearbox is a replacement transmission.
Gear ratios:
1 2 3 4 5 6 R
4.32 2.54 1.62 1.23 1.00 0.83 3.75
Ülekanded on kõigil samad, neli viimast tähte peaks süboliseerima "bell housing" tüüpi ja poltide mustrit millega mootori külge kinnitub. Seega kõige turvalisem oleks leida TAGS, TAGZ, TBAA, TBAG, TBAD, TBAF (viimased 2tk on e39 M5 omad)
TAGR kastidel on sidurid 265mm läbimõõduga, Samuti kuni 96 aastani e39 540i´dele paigaldatavatel TAGS kastidel on sidurid 265mm läbimõõduga (huvitav kas see siis on parem kui e39 M5 240mm sidur? Või on ajaga lihtsalt materjal paremaks läinud misläbi on võimalik toota väiksema läbimõõdu ja kergema massiga sidur? )

The 420G is a 6-speed manual transmission manufactured by Getrag. It is designed for longitudinal engine applications and is designed for use on engines producing up to 499 N·m (368 lb·ft) of torque.
BMW used this transmission with M60 V8 models such as the European manual 840i, European manual 740i, 540i;[1] as well as the M62 powered 5 series sedans, as well as S62 powered vehicles such as the Z8 and M5.[2][3] This gearbox was also used in the E34 M5, E36 M3, and E46 M3s with the S38B38, S50B32, and S54B32 engines respectively.[4][5][6]
For the aforementioned applications there are three incompatible bellhousing boltpatterns: one for 8-cylinder engines (540i, 740i, 840i, E39 M5, Z8), one for the 50-series 6-cylinder engines (M3, 330i), and one for the 30-series 6-cylinder engines (E34 M5, only for 1995). It is unknown whether bellhousings can be swapped among them.
Among owners and mechanics, the transmission has a reputation for being strong, quiet, and routinely able to handle considerably more torque than its official rating. However, internal shift linkages are its one known failure point, and the real problem is that neither BMW nor Getrag will provide replacement internal parts (except some shift linkage parts), rebuild instructions, or rebuild service. The only solution to a failed gearbox is a replacement transmission.
Gear ratios:
1 2 3 4 5 6 R
4.32 2.54 1.62 1.23 1.00 0.83 3.75
Ülekanded on kõigil samad, neli viimast tähte peaks süboliseerima "bell housing" tüüpi ja poltide mustrit millega mootori külge kinnitub. Seega kõige turvalisem oleks leida TAGS, TAGZ, TBAA, TBAG, TBAD, TBAF (viimased 2tk on e39 M5 omad)
TAGR kastidel on sidurid 265mm läbimõõduga, Samuti kuni 96 aastani e39 540i´dele paigaldatavatel TAGS kastidel on sidurid 265mm läbimõõduga (huvitav kas see siis on parem kui e39 M5 240mm sidur? Või on ajaga lihtsalt materjal paremaks läinud misläbi on võimalik toota väiksema läbimõõdu ja kergema massiga sidur? )
Original BMW Teile
Re: K: Getrag S6S 420G
Nüüd, kus olen näinud nii E36 M3 6-käigulise kasti sisemust kui ka E34/E38/E39 6-käigulise kasti sisemust, siis võib kohe öelda, et nendel kastidel on üks suur erinevus. Nimelt sidurivõllid on erinevad ja seega üks ühele neid kaste vahetada ei saa kui sidurikoda M3 kastil asendada V-mootori sidurikojaga.
Sidurikoja nn. "boltpattern", millega ta kinnitub kasti enda külge, on R6 mootori käigukastil sama, mis V-mootori käigukastil. Seega sidurikojad on lihtsalt vahetatavad, kuid nagu eespool mainisin, siis sellest on vähe abi kui sidurivõll on teine. Muidugi on mul varsti võimalus M3 kasti sidurivõlli V-mootoriga kokku proovida.
Mingi hetk, kui selle M3 kasti juurde satun, võin kasti sisust, sidurivõllist ja muudest asjadest pilte ja rohkem infot ka panna.
Sidurikoja nn. "boltpattern", millega ta kinnitub kasti enda külge, on R6 mootori käigukastil sama, mis V-mootori käigukastil. Seega sidurikojad on lihtsalt vahetatavad, kuid nagu eespool mainisin, siis sellest on vähe abi kui sidurivõll on teine. Muidugi on mul varsti võimalus M3 kasti sidurivõlli V-mootoriga kokku proovida.
Mingi hetk, kui selle M3 kasti juurde satun, võin kasti sisust, sidurivõllist ja muudest asjadest pilte ja rohkem infot ka panna.
- Leho
- Huviline
- Postitusi: 4557
- Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
- Peamine sõiduk: BMW E60 550I
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: K: Getrag S6S 420G
Ma võibolla nüüd pakun veidi huupi kuid sidurivõlli probleemi puhul peaks piisama siduriketta ja väntvõlli sisese laagri vahetusest. Eeldusel et mõlemal autol on näiteks 240 mm hooratas 2 massiline.
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Re: K: Getrag S6S 420G
Jah Leho, oleks võinu jätta E36 M3 sidurivõlli ja oleks kuuesel kastil saanud kasutada 3-liitrise V8 sidurit. E36 M3 kuuese kasti sidurivõll on täpselt identne E34 V8 5-se manuaalkasti sidurivõlliga.
Nimelt siis Getragi S6S 420G kuuekäigulisel kastil on sidurivõll jämedam ning 3-liitrise V8 siduriketast selle kastiga kokku ei pane. Sidurivõlli ots mis aga mootorisse läheb on mõlemal kastil sama, seega pole väntvõlli sisest laagrit vahetada nagu Leho pakkus.
Nimelt siis Getragi S6S 420G kuuekäigulisel kastil on sidurivõll jämedam ning 3-liitrise V8 siduriketast selle kastiga kokku ei pane. Sidurivõlli ots mis aga mootorisse läheb on mõlemal kastil sama, seega pole väntvõlli sisest laagrit vahetada nagu Leho pakkus.
- Leho
- Huviline
- Postitusi: 4557
- Liitunud: 29.03.2005 21:41 31
- Peamine sõiduk: BMW E60 550I
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: K: Getrag S6S 420G
Hea tähelepanek. Vahe tuleb sisse siis getragi ja zf käigukastide sidurivõlli otsalaagrite mõõdus.
BMW E60 550i MY05 270KW. Telefoni number : +372 56 206 746
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Iga foorum on täpselt tema omanike ja modede andekat nägu.
Re: K: Getrag S6S 420G
Just. Getrag võiks ainult oma kastidele varuosi ka pakkuda nagu seda ZF teeb.
Re: K: Getrag S6S 420G
sekkun ka teemasse 
pakutakse e36 M3 evo S6S 420G kasti
mida ja kui palju peaks muutma,et seda e34 V8 540 peale istutada?
eelnev jutt oli teil päris detailne,aga M3 kaste ju ka 2
sidurikoda ei pea ju vahetama ja kas sinna võlli otsa siis 1:1 M60 sidurid ja jutud ei istu?

pakutakse e36 M3 evo S6S 420G kasti
mida ja kui palju peaks muutma,et seda e34 V8 540 peale istutada?
eelnev jutt oli teil päris detailne,aga M3 kaste ju ka 2
sidurikoda ei pea ju vahetama ja kas sinna võlli otsa siis 1:1 M60 sidurid ja jutud ei istu?
BMW e36 318;BMW e34 530i;BMW e34 525 aut. ;BMW e34 525 man. ;BMW e34 530i;BMW e34 540 :)
Re: K: Getrag S6S 420G
M3 sidurikoda ei istu kohe kindlasti V8 mootori otsa, kuid kui leiad V8 koja, siis loogiliselt võttes ei peaks seal midagi rohkem ära vahetama.
Minul oli ka 6-ne E36 M3 kast ja mina lasin sinna panna E38 alt tulnud 6-se kasti sidurivõlli ja kasti tagumise kinnituse, et saaks kasutada suurt muhvi ja 4-liitrise kardaani. Kuid originaalis on E36 M3 kastil sama sidurivõll, mis 530 V8 manuaalkastil ja see sobib 3-liitrise siduri ja muu mudruga vabalt 4-liitrise V8 mootori otsa.
Ühesõnaga on sul vaja õiget sidurikoda.
Minul oli ka 6-ne E36 M3 kast ja mina lasin sinna panna E38 alt tulnud 6-se kasti sidurivõlli ja kasti tagumise kinnituse, et saaks kasutada suurt muhvi ja 4-liitrise kardaani. Kuid originaalis on E36 M3 kastil sama sidurivõll, mis 530 V8 manuaalkastil ja see sobib 3-liitrise siduri ja muu mudruga vabalt 4-liitrise V8 mootori otsa.
Ühesõnaga on sul vaja õiget sidurikoda.
Re: K: Getrag S6S 420G
tänud 

BMW e36 318;BMW e34 530i;BMW e34 525 aut. ;BMW e34 525 man. ;BMW e34 530i;BMW e34 540 :)