E34 540i 1993 mootori probleem?
E34 540i 1993 mootori probleem?
Tervist, mul on probleeme bmw-ga mille ma hiljuti ostsin. Autoks siis E34 1993 BMW 540i LS 200k...
Kui hakkan kiirendama madalate pööretega (1500-2500RPM) jätab auto mootor vahele. Alates 2500RPM kaovad probleemid ja auto hakkab liikuma nii nagu peab.
Peale peenestamist töötavad jälle kõik pütid ja on väga stabiilne. Kui masin seisab ja kohapeal peeneks lasta ei jäta vahele, jätab vahele ainult koormuse all madalatel pööretel.
Samuti aitab vahest kohapeal ennem peeneks lasta (kuni 6500RPM) ja siis sõita siis ei puterda üldse. BMW esindus siin on seda masinat 400eur eest diagnostinud ja mingit viga ei ole leitud. Olen ise õhulugeja ära võtnud ja testinud kuid ei ole tulemust, uuesti BMW-sse ei kipu kuna siin riigis on puudub ametlik esindus, on vaid teenuse vahendajad kes nimetavad ennast BMW esinduseks.
Kust alustada ja mida kontrollida soovitaksite?
Kui hakkan kiirendama madalate pööretega (1500-2500RPM) jätab auto mootor vahele. Alates 2500RPM kaovad probleemid ja auto hakkab liikuma nii nagu peab.
Peale peenestamist töötavad jälle kõik pütid ja on väga stabiilne. Kui masin seisab ja kohapeal peeneks lasta ei jäta vahele, jätab vahele ainult koormuse all madalatel pööretel.
Samuti aitab vahest kohapeal ennem peeneks lasta (kuni 6500RPM) ja siis sõita siis ei puterda üldse. BMW esindus siin on seda masinat 400eur eest diagnostinud ja mingit viga ei ole leitud. Olen ise õhulugeja ära võtnud ja testinud kuid ei ole tulemust, uuesti BMW-sse ei kipu kuna siin riigis on puudub ametlik esindus, on vaid teenuse vahendajad kes nimetavad ennast BMW esinduseks.
Kust alustada ja mida kontrollida soovitaksite?
Viimati muutis garageboy, 14.07.2012 13:47 46, muudetud 1 kord kokku.
Re: BMW E34 540i probleem
minul oli probleem pumbas kui sama asi oli et malalalt ei tõmmanud sai selle paika kütust veidi peale keeratud ja nüüd tõmbab nagu loom.
Re: BMW E34 540i probleem
Küünlad, süütepoolid, piibud on ilmsel üle vaadatud? Süütepoole ja piipusid võiks proovida ka teise masina pealt igaks juhuks.
Kütuserõhu võiks üle mõõta, just koormuse all.
Maadlesin ka enda 530 v8 siin mingi aeg, aga mul õnneks 540 ka kõrval, kust sai poole ja piipusid proovitud. Vahelejätmise probleemist sain selle abil lahti, üks pool oli vigane. Arvuti ei näidanud midagi selle koha pealt.
Kütuserõhu võiks üle mõõta, just koormuse all.
Maadlesin ka enda 530 v8 siin mingi aeg, aga mul õnneks 540 ka kõrval, kust sai poole ja piipusid proovitud. Vahelejätmise probleemist sain selle abil lahti, üks pool oli vigane. Arvuti ei näidanud midagi selle koha pealt.
56792145
Re: BMW E34 540i probleem
Sai nüüd küünlad ära vahetatud ja tundub hetkel nagu oleks parem. Samuti märkasin et ühel mootoripoolel küünlad olid õlised, millest võiks eeldada et kambritihend on läbi minemas...redline kirjutas:Küünlad, süütepoolid, piibud on ilmsel üle vaadatud? Süütepoole ja piipusid võiks proovida ka teise masina pealt igaks juhuks.
Kütuserõhu võiks üle mõõta, just koormuse all.
Maadlesin ka enda 530 v8 siin mingi aeg, aga mul õnneks 540 ka kõrval, kust sai poole ja piipusid proovitud. Vahelejätmise probleemist sain selle abil lahti, üks pool oli vigane. Arvuti ei näidanud midagi selle koha pealt.
Vanad küünlad


Sisse läksid


Praegu tundub nagu oleks parem, aga eks homme jõuab veel testida...
Re: BMW E34 540i probleem
ml tutaval diisel teeb samat asja :d
Re: BMW E34 540i probleem
Sai eile liiga vara rõõmustatud kui nüüd uus ja suurem probleem, eks nagu ikka uue auto ostu üllatused....
Täna hommikul sai siis paarisajakilomeetrine sõit ette võetud troopikametsa (mägedesse phmtselt), auto töötas väga sujuvalt ning oli tunda, et uued küünlad sees...
Siis aga....
Esimesed korrad oli nii, et jättis vahele kui lased 1käigu peeneks ja teise käigu lõpus (kui pöörded 6000RPM) jättis vahele mingi 1 SEK ja siis liikus edasi sama jõudsalt.
Kui troopikametsa jõudsime, sõitsime ülesmäge 1KM ning siis hakkas lambist vahele jätma(cutting off) ja välja surema, asi läks ikka päris kriitiliseks kuna lähim asustatud asfalt autotee asus 30km kaugusel, levi telefonil ei olnud ning krokodillid vaatasid jões vastu samal ajal kui auto peale käivitamist lihtsalt ära kooles koguaeg.
Sai siis kuidagi siiski tudisetud mäest alla suurima maanteeni ja sealt siis 60km/h tunnis koju ära. Nüüd panin käima sureb välja ning üle 3500 pöördesse ei lähe. UPDATE (sai siis õhtul prooviring tehtud ja tuurid läksid kenasti piirajani, ainult 1 korra proovisin ja siis parkisin auto tagasi)
" onclick="window.open(this.href);return false;
Panin ka video youtubesse, äkki kellelgi on nõu anda mida vaadata / teha....
... ise kahtlustan bensupumpa aga natuke liiga kahtlaselt jõnksutab minuarust, tundub nagu korraks hetkel kui vahele jätab lööb hoiatusmärgi põlema (paremal all hüüumark, pole kindel sest see on ainult olnud nii lühikeseks ajaks et silmaga ei jõua eristada milline) andke nõu palun, sest BMW esindus (mis pole isegi õige esindus) on puhas koorimine, DME veakoodi vaatamine maksab juba 350EUR...
Täna hommikul sai siis paarisajakilomeetrine sõit ette võetud troopikametsa (mägedesse phmtselt), auto töötas väga sujuvalt ning oli tunda, et uued küünlad sees...
Siis aga....
Esimesed korrad oli nii, et jättis vahele kui lased 1käigu peeneks ja teise käigu lõpus (kui pöörded 6000RPM) jättis vahele mingi 1 SEK ja siis liikus edasi sama jõudsalt.
Kui troopikametsa jõudsime, sõitsime ülesmäge 1KM ning siis hakkas lambist vahele jätma(cutting off) ja välja surema, asi läks ikka päris kriitiliseks kuna lähim asustatud asfalt autotee asus 30km kaugusel, levi telefonil ei olnud ning krokodillid vaatasid jões vastu samal ajal kui auto peale käivitamist lihtsalt ära kooles koguaeg.
Sai siis kuidagi siiski tudisetud mäest alla suurima maanteeni ja sealt siis 60km/h tunnis koju ära. Nüüd panin käima sureb välja ning üle 3500 pöördesse ei lähe. UPDATE (sai siis õhtul prooviring tehtud ja tuurid läksid kenasti piirajani, ainult 1 korra proovisin ja siis parkisin auto tagasi)
" onclick="window.open(this.href);return false;
Panin ka video youtubesse, äkki kellelgi on nõu anda mida vaadata / teha....
... ise kahtlustan bensupumpa aga natuke liiga kahtlaselt jõnksutab minuarust, tundub nagu korraks hetkel kui vahele jätab lööb hoiatusmärgi põlema (paremal all hüüumark, pole kindel sest see on ainult olnud nii lühikeseks ajaks et silmaga ei jõua eristada milline) andke nõu palun, sest BMW esindus (mis pole isegi õige esindus) on puhas koorimine, DME veakoodi vaatamine maksab juba 350EUR...
Re: E34 540i 1993 mootori probleem?
Täna sai siis auto elektroonikat näpitud, sai lahti võetud DME (ECU) relee (valge siemens) - siis sai näpitud bensupumbareleed ning sai välja kistud ka DME ning selle peal oli kirjas (tested 2010 aastal) ehk siis oletan et autol oli eelnevalt sarnaseid probleeme...
Nagu ma aru saan siis 1993 aastal oli peal DME (motronic 3.3) ning EWS v1. Kui ma talle pistan sisse teise DME kas vanemal mudelil nagu mul on vaja EWSi ümber programmerida?
Muidu panin kõik kokku tagasi ja peale käima panemist üllatus, 3500RPM poomine kadus ära ja mootor töötas nagu uus...ühtegi vahelejätmist ega poomist
Nüüd siis võta kinni milles probleem seal on, lähen kohe pikemale proovisõidule ning proovin järgi:)
Nagu ma aru saan siis 1993 aastal oli peal DME (motronic 3.3) ning EWS v1. Kui ma talle pistan sisse teise DME kas vanemal mudelil nagu mul on vaja EWSi ümber programmerida?
Muidu panin kõik kokku tagasi ja peale käima panemist üllatus, 3500RPM poomine kadus ära ja mootor töötas nagu uus...ühtegi vahelejätmist ega poomist
Nüüd siis võta kinni milles probleem seal on, lähen kohe pikemale proovisõidule ning proovin järgi:)
Re: E34 540i 1993 mootori probleem?
Kindluse mõttes võid proovida teist aju ka, kui ilma ews´ita aju kasutad, siis probleeme ei teki.
56792145
Re: E34 540i 1993 mootori probleem?
Peilisin välja vana auto omaniku ning BMW dealeri hoolduspaberitest ja sain ka ta aadressi, igatahes sain ta kätte, ning ta mainis et 3 viimase aasta jooksul oli ta masinal 3 korda vahetanud bensiinipumpa ning crank angle sensorit ja DMI moodul oli käinud paranduses Sidneys mehaaniku soovitusel 
Njaa aga üldiselt sama jama ikka, sai sõitmas käidud kui soojaks läks mootor ja natuke sai peeneks lastud hakkas cut outima alguses lihtsalt ja siis piiras mootori 3200RPM peale...
Nüüd õhtul proovisin, 3200RPM piirang läind kuid poos kõrgetel pööretel:D
Sai siis selline vidin tellitud usast nimega Peake R5/FCX-3 BMW Code Reader ja uus e32 740i DMI moodul...

Njaa aga üldiselt sama jama ikka, sai sõitmas käidud kui soojaks läks mootor ja natuke sai peeneks lastud hakkas cut outima alguses lihtsalt ja siis piiras mootori 3200RPM peale...
Nüüd õhtul proovisin, 3200RPM piirang läind kuid poos kõrgetel pööretel:D
Sai siis selline vidin tellitud usast nimega Peake R5/FCX-3 BMW Code Reader ja uus e32 740i DMI moodul...
Re: E34 540i 1993 mootori probleem?
Need küünlad mis peale panid, ei sobi sellele autole.
Koormavad liialt süütesüsteemi ja kui mõni pool on vigane, tekivad vahelejätud kergemini.
NGK BKR6EK
Bosch 0 242 235 668
oleks õigem valik
Koormavad liialt süütesüsteemi ja kui mõni pool on vigane, tekivad vahelejätud kergemini.
NGK BKR6EK
Bosch 0 242 235 668
oleks õigem valik
Re: E34 540i 1993 mootori probleem?
Krt küll, siin kohalikus autopoes vaadati andmebaasist ja öeldi, et see on nende andmebaasi soovitatud küünal sellele mootorile. Krt küll ma ütlen:D Ma ise kaalusin ka NGK-sid sest nad esiteks odavamad (iridiumid maksid 150EUR 8tk)...
Aga jah täna sai siis BMW niiöelda edasimüüja juures diagnostis käidud, veakoodidest registreeris DME crank angle sensorit ja 9 korda cam position sensorit. Samas kui arvuti ütles, et andur on hetkel korras seisis piiraja 3200RPM peal kuni koodide nullimiseni.
Siin üks pilt väljavõte RPMi kadumisest DME-s ning imelikust ignition timingust

Üldiselt sai tellitud siis Hella cam position sensor, OEM crank angle sensor ja uus MAF boot = kokku 600EUR
BMW-st öelda et never give up, sest nemad ei osand kindlat viga diagnostida:)
Aga jah täna sai siis BMW niiöelda edasimüüja juures diagnostis käidud, veakoodidest registreeris DME crank angle sensorit ja 9 korda cam position sensorit. Samas kui arvuti ütles, et andur on hetkel korras seisis piiraja 3200RPM peal kuni koodide nullimiseni.
Siin üks pilt väljavõte RPMi kadumisest DME-s ning imelikust ignition timingust

Üldiselt sai tellitud siis Hella cam position sensor, OEM crank angle sensor ja uus MAF boot = kokku 600EUR
BMW-st öelda et never give up, sest nemad ei osand kindlat viga diagnostida:)
Re: E34 540i 1993 mootori probleem?
seda crankshaft sensorit ma kahtlustasingi...
Sellepärast soovitasin ka veakoodid välja võtta
Sellepärast soovitasin ka veakoodid välja võtta
Re: E34 540i 1993 mootori probleem?
Nonii nüüd läks olukord veel hullemaks kuna keegi oli ennem peetis crankangle sensori kruvi sisse keeranud ning minu võtmed selle peale ei hakanud, võti käib ringi sees ning lahti polegi lootust saada seda tavalisel moel.
esimene plaan oli väikese metallsaega saagida anduri kinnituskohad ning siis andur ära võtta ja üritada siis sellele ligi saada...

Samuti leidsin mootori elektroonikas ühe pragunenud väikese karbikese, mille kohta ei leia mitte mingit informatsiooni mis see olla võiks ja milleks see on... kas äkki keegi teab???

esimene plaan oli väikese metallsaega saagida anduri kinnituskohad ning siis andur ära võtta ja üritada siis sellele ligi saada...

Samuti leidsin mootori elektroonikas ühe pragunenud väikese karbikese, mille kohta ei leia mitte mingit informatsiooni mis see olla võiks ja milleks see on... kas äkki keegi teab???

Re: E34 540i 1993 mootori probleem?
See karbike on süütepoolide tagasiside takisti. Kui süütepoolide viga ei olnud mälus, siis töötab.
Re: E34 540i 1993 mootori probleem?
Pikk tööpäev autoga seljataga, sai siis kätte võetud metallsaag, sealt sai tükk ära murtud ja vana crank angle sensor ära saetud ning hiljem ka mahakeeratud vindiga mutter näpitsatega välja keeratud... samuti sai vahetatud MAF Boot ja ICV klamber. Sisse läks ka Hella camshaft sensor...
..Kõik koos ja proovisõidule ja kõik probleemid hetkel kadunud, ükski pütt vahele ei jäta- ei poo ega sure välja. Hetkel ainukene asi mis tundub, et süsteemi vaja kuidagi õhutada (salongimootor juba hakkas pinisema kuna ei saand vett peale, kuid pinin kadus ära kui keerasin korraks salongisoojenduse peale ning radikavoolikuid sai pigistatud:D
Kas 540il on mingi eriline nipp õhutamiseks ?
..Kõik koos ja proovisõidule ja kõik probleemid hetkel kadunud, ükski pütt vahele ei jäta- ei poo ega sure välja. Hetkel ainukene asi mis tundub, et süsteemi vaja kuidagi õhutada (salongimootor juba hakkas pinisema kuna ei saand vett peale, kuid pinin kadus ära kui keerasin korraks salongisoojenduse peale ning radikavoolikuid sai pigistatud:D
Kas 540il on mingi eriline nipp õhutamiseks ?
Re: E34 540i 1993 mootori probleem?
ei, kõik peaks ikka üsna automaatslet käima...
palju siis kogu remontimise saaga maksma läks sulle lõpuks?
palju siis kogu remontimise saaga maksma läks sulle lõpuks?
Re: E34 540i 1993 mootori probleem?
Nii väntvõlli anduri kui nukkvõlli anduri takistusi saab ise mõõta. Kui sul mõni tester juhuslikult käepärast võid ju need takitused ära mõõta, saad teada kas need andur/id on reaalselt ka läbi.
Aga jah, õhutamine on suht automaatne neil mootoritel. Peaasi, et mootoris lõpuks õige kogus jahutusvedelikku oleks.
Aga jah, õhutamine on suht automaatne neil mootoritel. Peaasi, et mootoris lõpuks õige kogus jahutusvedelikku oleks.
Re: E34 540i 1993 mootori probleem?
Nonii vahepeal läksid asjad jälle keeruliseks.... sai siis uus ventikasidur peale pandud (ebayst ostetud) ning vent hakkas vuhama koguaeg nii täis tuuridel kui ka külmalt... lõpuks sai ümber otsustatud et paneb originaal OEM vendisiduri sisse tagasi ning selle vahetamise käigus sai juhuslikult väänatud vindid maha 1 veepumba rihmaratta kinnituse augul ning laiali lendas ka rihmaratas
Sai siis uus vint sisse keeratud veepumba rihmaratta kinnituse kohale, tasuta 14 tunniga saadeti teisest austraalia otsast bmw romulast mulle kasutatud rihmaratas, 4 rihmaratta polti punase keermeliimiga sisse keeratud ning nagu uus jälle, ei tea kas ainult kestab

Sai siis uus vint sisse keeratud veepumba rihmaratta kinnituse kohale, tasuta 14 tunniga saadeti teisest austraalia otsast bmw romulast mulle kasutatud rihmaratas, 4 rihmaratta polti punase keermeliimiga sisse keeratud ning nagu uus jälle, ei tea kas ainult kestab
