Kuna endal just tegin selle töö ära, siis mõtlesin väikese õpetuse teistelegi teha. See BC nupu mitte töötamine peaks olema suht levinud viga BMW-de seas. Vea põhjus on enamasti katkine juhe suunatule kangi sees. Mõni äkki ei oska-julge seda veel ette võtta, siis see teema on abiks. Tegelikult on päris lihtne remont ja igaüks saab ise hakkama.
Tööajaks vast ca. pool tundi, kui kõik võtmed ilusti käeulatuses.
Vaja läheb:
*T30 mõõdus torx tähikut ja vist oli T10 mõõdus torx tähik.
*Painduva peaga väike kõristi.
*Nr. 16 padrunit + pikendust ja padrunvõtit.
*Lühikest ristpeaga kruvikeerajat.
*Peene otsaga nuga või naaskel.
*Keskmise otsaga miinuspeaga kruvikeerajat.
Võiks veel olla ka jootekolb+natuke tina ja jootepastat. Peenikest termorüüd või isoleerpaela.
1). Airbag-i eemaldamine.
Kõigepealt akult klemmid maha, kuna hakkame näppima ka airbag-i.
Kõigepealt tuleb eemaldada roolilt airbag. Minul on see kinni 2-he torx kruviga. Kruvid asuvad rooli taga, umbestäpselt nendes kohtades:

Lahti saab need siis T30 tähikuga. Kui kruvid väljas, siis airbag tuleb niisama maha. Kangutama midagi ei pea. Mina kasutasin sellist võtit:

2). Rooli eemaldamine:
Kui airbag on maas, siis tuleb juhtmed pistikust lahti võtta. Seejärel tuleb rooli polt maha keerata. Polt tuleb lahti nr. 16 padruniga. Minul oli kõige mugavam nii, et põlvedega hoidsin rooli alt kinni ja padruniga keerasin nõksakuga lahti. Seejärel polt välja.
Rool ilma airbagita:

Enamik roolidel on nuutide juures märk olemas. Minul oli millegi pärast märk paigast ära ja kuna ma just käisin sillastendis, siis ei hakanud midagi muutma ka. Tegin lihtsalt uued märgid peale, et pärast rool õigesse hambasse tagasi tõsta. Soovitaks teistelegi seda teha:

Kui juhtmed lahti ja polt väljas, siis rool tuleb enda poole tõmmates välja. Võibolla on vaja natuke nõksutada - minul jällegi tuli lihtsalt.
3). Rooliümbruse plastiku eemaldamine.
Roolisamba ümbert tuleb lahti lasta plastikud. Märkisin nooltega ära kinnituse kohad:

Üleval on 1 plusspeaga plastikust kruvi. All on 2 tihvtiga tüüblit. Mina pääsesin ainult ühe tüübli lahti tegemisega. Tüübel ise näeb välja selline:

Lahti sain ta nii, et peenikese noaga urgitsesin selle keskmise pulga välja ja tüübel tuli siis juba suhteliselt lihtsalt ära. Natuke pidin noaga meelitama. Jõuga tõmmata pole vaja - lihtsalt natuke kannatust.
Kui kruvi ja tüübel väljas, siis tuleb lihtsalt 2 plastikkatet üksteisest eemale tõmmata. Natuke äärest meelitada ja lahti ta ongi. Kangutada või peksta ei ole vaja - lihtsalt natuke kannatust.
4). Kangi eemaldamine.
Kang ise on kinni rooli keskmise plastikraami küljes. Lahti saab selle väga lihtsalt.
Kõigepealt tuleb lahti keerata 4 Torx kruvi - mõõdus T30. (2 kruvi mõlemal pool roolinuuti):

Kui kruvid lahti, siis saab kogu ümmargust plastikut koos kangidega väljapoole tõmmata - kinni ei ole see enam kusagil. Seejärel tuleb eemaldada tule kangi taga olev juhtmepistik. Kinni on see kahe kõrvaga - umbes nagu raadio ISO pistik. Seejärel tuleb kang libistada plastikust välja. On see samamoodi kõrvakestega kinni.
5). Kangi lahtivõtmine:
Kang ise on koos 2-he kruvi ja plastiknagaga. Kõigepealt tuleb eemaldada 2 kruvi. Kruvid on mõõdus T10 :
(netist laenatud pilt)

Seejärel tuleb miinuspea kruvikeerajaga natuke teisel pool olevat plastiknaga eemale painutada ja lahti ta tulebki. Jõudu pole erilist vaja - natuke kannatust ainult.

6). Juhtme remont.
Kangi sees on näha koheselt väikeseid juhtmeid, valge pistiku küljes - seal peitub ka viga:
(natuke kehv pilt)

Siis juhtmeotsad natuke puhtaks koorida. Natuke jootekolbiga tina peale ja korras:

Mina kasutasin termorüüd - jääb ära igast isoleeriga möllamine ja oluliselt mugavam ka:

7). Kangi kokkupanek.
Kokkupanemine on natuke nipiga, kuid ikkagi lihtne.
Kui kang juppideks on võetud, siis peaks olema eraldi 3 detaili: Kang, koos juhtmete ja mehhanismiga + 2 plastikust katet.
Ühe plastikkatte sees on metallist raam - meenutab natuke arvuti enter klahvi taga olevat raami. Raami tuleb natuke ülespoole tõmmata.
Kangi mehhanismi otsas on väike kuldne nupp vms (eelviimasel pildil ka paistab). Tegu on vedru otsas oleva nupuga, mida saab sissepoole lükata. Nupu all on väike plastikust kõrvake. Rahulikult tuleb suruda nupp sisse ja paigaldada plastikraam nii, et see metallist raam läheb selle plastikust kõrva taha. (Natuke keeruline, aga kui juppe ise käes hoiad, tundub kõik loogiline). Jõudu pole vaja - rahulikult nokitseda lihtsalt.
Edasi on juba kõik tagurpidi kokku tagasi laduda ja ongi kõik. Minul toimib see nüüd ilusti

Simo.